مرکز درمان اوتیسم کودکان

کاردرمانی اوتیسم

بهترین و به روز ترین روش های درمان اوتیسم کودکان

اگرچه بسیاری از نشانه های اختلال اوتیسم از سن 6 ماهگی الی 12 ماهگی خودشان را نشان می دهند اما سن مناسب برای تشخیص قطعی اوتیسم توسط مراکز تخصصی معمولا بین 18 تا 24 ماهگی کودک است که ارتباط کلامی و تعامل او با محیط بیشتر می شود.

یک به 150

بر اساس آمار غربالگری اوتیسم انجام شده در سال 91 تا 93، حدودا از هر 150 کودک به دنیا آمده در ایران یکی از آن ها مبتلا به اوتیسم بوده که این آمار به نسبت آمار جهانی که یک کودک از 65 کودک متولد شده است به شکل قابل توجهی پایین تر می باشد.

نسبت اوتیسم پسر به دختر

یکی از جنبه‌های پرسش‌برانگیز اوتیسم آن است که مردان را بیشتر مبتلا می‌کند؛اوتیسم در پسران ۴ برابر دختران بوده و آمارهای ایران تقریبا با نرم جهانی این بیماری مشابه است البته آمار دقیقی در ایران وجود ندارد ولی نشانه ها حکایت از شیوع بالای این بیماری دارد.

4 ملیون نفر

بر اساس تحقیقات انجام شده، هزینه ی مراقبت و نگهداری از کودکان مبتلا به اوتیسم در محیط خانه،به طور معمول روزانه بین 100 تا 150 هزار تومان هزینه دارد که در ماه هزینه ای بالغ بر 4 میلیون تومان را بر خانواده کودک اوتیسمی تحمیل می کند.

کلینیک تخصصی درمان اوتیسم کودکان ذهن آرا

کلینیک روانشناسی ذهن آرا، با استفاده از تجربه و سابقه ی بهترین درمانگران حوزه ی کودک و حوزه تخصصی اوتیسم، توانسته است خدمات مناسبی را به خانواده هایی که کودک اوتیسم دارند ارائه دهد در زمینه درمان کودک اوتیسم قدم های مهمی بردارد. در این مرکز به روز ترین و معتبر ترین روش های درمانی برای بهبود وضعیت کودکان اوتیسمی با هر میزان شدت بیماری انجام می گیرد. روش های درمانی در ادامه مطلب به طور کامل توضیح داده خواهد شد.

تعاملات اجتماعی ضعیف

کودک نرمال به چهره ی افراد خیره می شود و با دیگران تعامل برقرار می کند اما کودک اوتیسم تماس چشمی ندارد و حتی به اسم خود نیز واکنش نشان نمی دهد.

مشکل گفتاری

در حالت عادی کودک تا قبل از سه سالگی باید صحبت کردن را شروع کند اما کودکان اوتیسم با تاخیر شروع به صحبت کردن می کنند و گاهی نمی توانند جملات را نیز به درستی ادا کنند.

رفتارهای تکراری

رفتارهای تکراری مانند پریدن، چرخیدن، تکان دادن دست ها، تکرار کلمات و واژه ها یا حتی انجام کارهایی مانند جابجا کردن مایعات بین ظروف از نشانه های اوتیسم است.

پردازش حسی نادرست

در بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان مبتلا به اوتیسم مشکلات یکپارچگی حسی وجود دارد، صداهای طبیعی مثل صدای ماشین نیز می تواند موجب آزار آن ها شود. دیگر حواس مثل لامسه، دیداری و غیره نیز بسیار در این افراد تحریک پذیر است.

هرزه خواری (درمان کودکان اوتیسم)

خوردن چیزهای غیر خوراکی یا هرزه خواری امری است که در کودکان 18 تا 24 ماه طبیعی است اما مبتلایان به اوتیسم تا سنین بالاتر نیز این کار را انجام می دهند

اختلالات خواب

بسیاری از افراد مبتلا به اوتیسم از اختلال خواب رنج می برند. بسیار دیر به خواب می روند، زود از خواب بیدار می شوند و در طول شب نیز به طور مکرر از خواب بیدار می شوند.

خدمات درمان کودکان اوتیسم کلینیک ذهن آرا

آموزش رفتارهای سازگارانه​

آموزش رفتارهای سازگارانه​

يكي از هدف‌هاي عمده آموزش و درمان كودكان اوتیسم، آموزش رفتار سازگارانه به آن ها است. البته رفتار سازگارانه به معنی فرمان برداری تمام و کمال در برابر زور نیست بلکه افزایش توان کودک در سازگار شدن با موقعیت های مختلف بدون نظارت دیگران است.

رفتار درمانی اوتیسم

رفتار درمانی​

رفتار درمانی تکنیکی است که امروزه در درمان بسیاری از مشکلات سلامت روان کاربرد دارد. درمان اوتیسم کودکان هم یکی از مثال‌های خوب و موفق رفتار درمانی است. در این روش رفتار درمانگر تلاش می کند تا مشکلات و ناسازگاری های رفتاری کودک را پیدا کند و روش های تغییر دادن این رفتار را به او آموزش دهد.

گفتار درمانی کودکان اوتیسمی

گفتار درمانی​

گفتار درمانی در درمان کودکان اوتیسم به هدف آموزش استفاده از زبان در برقراری ارتباط کودکان انجام می شود. یکی از اصلی ترین مشکلات کودک اوتیسم این است که معمولا از راه های دیگر ارتباطی به جز گفتار استفاده می کند. روش هایی مثل ایما و اشاره، صداسازی، نقاشی و غیره.

درمان اوتیسم کودکان

کاردرمانی

کودکان اوتیسمی، مهارت هایی نظیر نشستن، راه رفتن و غیره را به طور عادی یاد می گیرند اما کیفیت حرکات فیزیکی آن ها ممکن است در مقایسه با دیگر هم سالانشان نابالغ به نظر برسد. این مهارت های حرکتی اولیه، پیش زمینه ای برای توسعه مهارت های حرکتی پیشرفته تر به حساب می آیند.

مرکز روانشناسی در اصفهان

پرورش مهارت های شناختی​

با وجود این که تا بحال روش قطعی برای درمان اوتیسم کشف نشده است اما روش هایی برای بهبود مهارت ها و سازگاری کودکان اوتیسم پیدا شده اند. یکی از جدید ترین روش های آموزشی، روش آموزشی استامپ است که با پرورش دادن مهارت های شناختی-رفتاری به کودک در شناخت احساسات و هیجان های مثبت و منفی کمک می کند و همچنین باعث می شود که رفتارهایی نظیر پرخاشگری و خود آزاری کودک کاهش پیدا کند.

رزرو وقت با بهترین روانشناس های درمان کودکان اوتیسم

روند درمان و بهبود کودکان اوتیسم امری زمان بر و طولانی مدت به حساب می آید که نیازمند صبر، پایداری، محبت و فداکاری از طرف والدین است. همچنین از سمت درمانگران نیز باید تجربه، تخصص و متد های جدید درمان مورد استفاده قرار بگیرند. کلینیک ذهن آرا در همه ی حوزه های کار درمانی، گفتار درمانی، رفتار درمانی، درمان شناختی و دیگر حوزه های مرتبط با اوتیسم، بهترین متخصصین را از سراسر تهران جمع آوری کرده و تیمی حرفه ای برای درمان کودکان اوتیسم تشکیل داده است. پس اگر برای درمان کودک اوتیسم نیاز به کمک تخصصی دارید با ما تماس بگیرید.

امتیاز دهید.
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0