مرکز روانشناسی، مرکز مشاوره قلهک شریعتی

آیا به دنبال کلینیک روانشناسی یا مرکز مشاوره قلهک در خیابان شریعتی هستید؟ قبل از معرفی کلینیک روانشناسی ذهن آرا در قلهک ابتدا به بررسی چیستی مشاوره و روانشناسی می پردازیم. روانشناسی مشاوره یا به اصطلاح عامیانه “مشاوره“، زیر مجموعه ای از روانشناسی و یکی از رشته های پرکاربرد آن به شمار می آید. روانشناسی مشاوره، با روانشناسی بالینی بسیار مشترک است اما تفاوت آنها در این است که در روانشناسی بالینی، متخصص با افرادی سر و کار دارد که از نظر روانی بیمار محسوب می شوند اما در روانشناسی مشاوره، متخصص به افرادی که مریض نیستند و صرفا به دنبال راهنمایی و جهت دهی هستند خدمت می کند. روانشناسان مشاور، همانند روانشناسان بالینی، در کمک به افراد می توانند از تکنیک های روان درمانی استفاده کنند.

مشاوره ی روانشناسی در مرکز روانشناسی قلهک شریعتی چه انواعی دارد؟

مشاوره را می توان از بخش های مختلفی دسته بندی کرد. اما در این دسته بندی ما مشاوره را از نظر موضوع مورد مشاوره تقسیم بندی کرده ایم. مشاوره و روانشناسی انواع مختلفی دارد همچون:

  • روانشناسی کودک
  • روانشناسی نوجوان
  • روانشناسی اختلالات بالینی
  • مشاوره تحصیلی
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره شخصی
  • مشاوره ی خانواده، ازدواج و زناشویی
  • مشاوره ی اجتماعی
  • و …

این تقسیم بندی از نظر موضوع مشاوره بود. از نظر تعداد مشاوره گیرنده ها هم می توان مشاوره را به دو نوع فردی و گروهی تقسیم کرد.

چرا باید به مرکز روانشناسی یا کلینیک روانشناسی در قلهک مراجعه کنیم؟

جامعه ی امروزی با مشکلات فراوان ناشی از سرعت و تکنولوژی و گستردگی روابط، به ویژه در کلان شهر هایی مانند تهران، به سادگی می تواند آرامش و ریتم زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد. که در شرایط پیچیده تر، این عوامل می تواند باعث ایجاد بیماری های روحی و روانی در افراد شود. اما علم روانشناسی به ما در مدیریت روح و روان کمک می کند و باعث می شود که بتوانیم خود را با شرایط و فشارهای ناشی از این سبک زندگی وفق دهیم. بسیاری از افراد از این نکات آگاه هستند اما مشکلی که وجود دارد این است که فکر می کنند هرکس که به روانشناس یا مشاور مراجعه می کند حتما باید دچار اختلال روانی یا روحی باشد. اما بایستی به خاطر داشته باشید که اینگونه نیست و بسیاری از اوقات باید قبل از ابتلا به این مشکلات به روانشناس مراجعه کنیم یا برای تصمیم گیری های خود در زمینه های مهم، به مشاوره رجوع کنیم.

بهترین مشاور روانشناسی در قلهک کیست؟

بارها در بحث های خود با افراد مرتبط و غیر مرتبط با این سوال مواجه شدیم که بهترین مشاور یا بهترین روانشناس تهران کیست؟ در پاسخ باید بدانید که حوزه های روانشناسی، بسیار گسترده هستند و هر شاخه از آن مانند مشاوره نیز به زیرشاخه های زیادی تقسیم می شود و یک روانشناس و حتی یک مشاور به طور خاص، نمی تواند در همه ی حوزه ها، بهترین باشد. اما راهکار شما برای یافتن بهترین مشاور روانشناسی، این است که به رزومه ی کاری روانشناس و همچنین بازخورد های مراجعین فرد مراجعه کنید و البته سعی کنید برای هر مشکل، به روانشناس تخصصی همان زمینه رجوع کنید. البته باید توجه داشته باشید که حتی بهترین روانشناس تهران هم تنها وقتی می تواند به شما کمک کند که با او همکاری کنید و خودتان نیز در جهت بهبود وضعیت کوشا باشید.

چه تکنیک هایی در مشاوره روانشاسی استفاده می شود؟

  • مشاوره فردی، خانوادگی و گروهی
  • مشاوره زوجین و حل اختلافات زناشویی
  • روان درمانی مبتنی بر شناخت رفتار درمانی (CBT)
  • رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT)
  • مداخلات حل بحران، مدیریت فاجعه
  • کارگاه ههای آموزش و اطلاع رسانی به مردم در مورد بهداشت روان، مدرسه، خانواده، ارتباطات و مسائل مربوط به محل کار
  • مشاوره تخصیلی و شغلی
  • مشاوره با سازمان ها برای ارزیابی سلامت روان کارمندان و کمک به بهبود محیط کار

نشانه هایی که با دیدن آنها باید به کلینیک روانشناسی قلهک مراجعه کنید!

کلینیک روانشناسی، کلینیک روانشناسی شریعتی قلهک

کارهایی که قبلا عاشق آن ها بودید دیگر برایتان جذاب نیست

مثلا قبلا هفته ای یک بار با دوست خود به اسکی می رفتید اما مدتی است که دیگر علاقه ای ندارید اسکی کنید. با این که تغییری ایجاد نشده اما برای انجام آن انگیزه ای ندارید و حتی تفریح دیگری نیز جایگزین نکرده اید.

طلاق، تغییرات شغلی، از دست دادن اعضای خانواده و …

درمانگران، مشاوران و روانشناسان فقط برای کمک به افراد مبتلا به بیماری روانی نیستند. مردم اغلب برای کمک به تغییرات بزرگی در زندگی خود به آنها نیاز دارند. این می تواند یک طلاق بعد از هشت سال زندگی مشترک، ترک یا تغییر در شغل و حرفه تان و یا از دست دادن یکی از عزیزانتان باشد. دوستان و اعضای خانواده ممکن است فکر کنند مشاوره روانشناسی فقط برای “افراد دیوانه”است. این وظیفه شماست که این تصور غلط را از بین ببرید.

استفاده از مواد مخدر

اگر دوست شما هرگز قبلا مواد مخدر مصرف نکرده است، در حال حاضر به طور منظم درپی استفاده از این گونه مواد است، به دنبال کمک به او باشید. این ها نشانه هایی روشن است که فرد به کمک نیاز دارد.

رفتارهای غیر متعارف در شبکه های اجتماعی

پست کردن بیش از حد سلفی یا گریه کردن برای کمک در شبکه های اجتماعی، اغلب بیش از یک ناراحتی معمولی است. این علامت کسی است که ممکن است نیاز به کمک حرفه ای داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که شبکه های اجتماعی اختلالات شخصیت را افزایش می دهند و باعث استرس های غیر ضروری می شوند.

از نظر جسمی بیمار هستید اما پزشکان چیزی تشخیص نمی دهند

سالهاست که با ناراحتی های جسمی درگیر بودم و متوجه شدم که علت آنها بیماری روانی هستند. پزشکان به من گفتند که من سالم بودم، بنابراین به دنبال درمان بیشتر نرفتم. اگر فردی با داستان مشابهی را می شناسید، به او بگویید که درمان های روانی را در نظر بگیرد. بیماری روحی می تواند عواقب جسمی نیز داشته باشد، پزشکان قادر به تشخیص آن نیستند. آگاهی شما می تواند آنها را نجات دهد!

انزوا طلبی و مراجعه با مرکز روانشناسی

بین درون گرایی و انزواطلبی تفاوت وجود دارد. مردم مجبور نیستند تمام وقت را دربیرون و در محیط های اجتماعی بگذرانند اما زمانی که تلاش می کنند تا اطمینان حاصل کنند که تنها هستند و از دیگران بدور، نشانه ای مضر است.

 مرکز مشاوره روانشناسی شریعتی قلهک: علائمی که نشان می دهد کودکان نیاز به مشاوره روانشناسی دارند

کودکان درآینده انسان های سالمتری می شوند اگر به خوبی یاد بگیرند کمک گرفتن و صحبت کردن در مورد مشکلاتشان چیز بدی نیست. مسائلی مانند مشکل در تمرکز کردن، نگرش منفی نسبت به خود، ترس غیر معمول یا ناگهانی، نگرانی، جدایی از دیگران، اظهارات ناامید کننده در مورد آینده و کج خلقی و زودرنجی یا اختلالات خواب می تواند نشانه ای باشد. با مراجعه به مرکز روانشناسی کودک به آینده کودکان کمک کنید. تنوع مشکلات کودکان بسیار زیاد است، یکی از این مشکلات که بیش فعالی است که در مرکز درمان بیش فعالی کودکان در تهران درمان می شوند.

اگر یکی از دوستان یا اعضای خانواده ی شما یکی از نشانه های ذکر شده در بالا را دارند، بهتر است با اخلاقی خوش و برخوردی ملایم، آن ها را به سمت کلینیک روانشناسی شریعتی قلهک راهنمایی کنید. این بزرگترین کمک شما به آنها خواهد بود.

خدمات گروه روانشناسی ذهن آرا، مرکز مشاوره قلهک

مرکز مشاوره در قلهک

ارزیابی و تشخیص اختلالات کودکان، نوجوانان، بزرگسالان

آزمایشگاه روانسنجی (اجرا و تفسیر تست های روانشناختی هوش، شخصیت، آزمون های شناختی تست های پیش از ازدواج، تست های رغبت سنج و …)

استعدادیابی تحصیلی و شغلی کودکان و بزرگسالان

رواندرمانی و توانبخشی اختلالات کودکان

  • اختلالات خلقی و اضطرابی (افسردگی کودکان، اضطراب فراگیر کودکان، اضطراب جدایی، ترس، تیک های عصبی)
  • اختلالات عصبی رشدی (بیش فعالی و نقص توجه، اختلالات طیف اوتیسم، اختلالات یادگیری خاص شامل اختلال دیکته، اختلال خواندن و اختلال ریاضی، مشکلات گفتاری، لکنت زبان …)
  • درمان مشکلات رفتاری (نافرمانی، لج بازی، پرخاشگری و …)
  • آموزش والدین و فرزندپروری و آموزش پیشگیری از مشکلات روانی)
  • مشاوره خانواده

مشاوره و رواندرمانی نوجوانان (مشکلات بلوغ، توانمندسازی روانی و اجتماعی، درمان شکست های عاطفی نوجوانان

رواندرمانی اختلالات بالینی (شامل رواندرمانی اختلالات اضطرابی، افسردگی، اسکیزوفرنی، دوقطبی، اختلالات شخصیت، اختلالات جنسی و زناشویی)

مشاوره و راهنمایی

  • مشاوره فردی
  • مشاوره تحصیلی
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره پیش از ازدواج
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره طلاق و روابط فرازناشویی

زوج درمانی و گروه درمانی

درمان اختلالات جنسی

روانپزشکی

ارتقاء شناختی

  • ارزیابی شناختی
  • توانبخشی توجه و تمرکز
  • توانبخشی حافظه
  • نوروفیدبک
  • تی دی سی اس
  • فوربرین
  • Captain’s log

گفتار درمانی و درمان لکنت زبان

مرکز مشاوره در قلهک

ملاک مراجعه کردن به یک متخصص روانشناسی نباید مسافت باشد، بلکه برای انتخاب یک روانشناس یا کلینیک روانشناسی باید ملاک های مهم تری را مدنظر قرار داد. ملاک هایی که گروه روانشناسی ذهن آرا (مرکز مشاوره در قلهک) را از دیگر محیط های روانشناسی متمایز می کند به شرح زیر است:

تخصص: از شروط فعالیت در گروه روانشناسی ذهن آرا تخصص است، فردی که در جایگاه متخصص روانشناس یا مشاوره قرار می گیرد، در وهله اول باید مدرک مرتبط با حیطه تخصصی داشته باشد و در وهله دوم باید آموزش های لازم در این زمینه را دیده باشد.

تجربه: صرف داشتن مدرک تحصیلی نمی توان عنوان روانشناس یا مشاور را به کسی داد! تجربه کاری از ملاک های مهم انتخاب یک مشاور یا روانشناس خوب است. اگر ساکن قلهک یا هر کجای تهران هستید، این ملاک یکی از مهمترین ملاک های انتخاب متخصص روانشناسی یا کلینیک روانشناسی است.

تعرفه خدمات: تعرفه های پایین یا تعرفه های بالا همیشه باید شک برانگیز باشند، چرا که در هر دوصورت نقصی وجود دارد، در تعرفه های پایین قطعا تخصص و تجربه وجود ندارد و در تعرفه های بسیار بالا فقدان تعهد و دید تجاری قالب است. همیشه تعرفه خدمات باید با خدمات ارائه شده متناسب باشد.

دسترسی آسان: برای دریافت خدمات یک ساعته روانشناسی نباید ساعت ها در ترافیک یا مسیر بود. همیشه سعی کنید نزدیک ترین مرکز خدمات روانشناختی را انتخاب کنید. اگر ساکن شمال تهران هستید و یا ساکن محله قلهک هستید و به دنبال مرکز مشاوره هستید، پیشنهاد ما به شما گروه روانشناسی ذهن آرا است. گروه روانشناسی ذهن آرا با قرار گرفتن بین دو ایستگاه مترو شریعتی و مترو قلهک، بهترین لوکیشن و دسترسی را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

تکریم ارباب رجوع: تکریم اراباب رجوع و مراجعه کننده از مهمترین اصولی است که در کنار رازداری، همه متخصصین گروه روانشناسی ذهن آرا ملزم به رعایت آنها هستند.

آدرس و شماره تماس مرکز مشاوره در قلهک

آدرس و شماره تماس مرکز مشاوره قلهک

اگر به دنبال مرکز روانشناسی در قلهک هستید و یا به دنبال مرکز مشاوره خانواده در قلهک هستید، برای دربافت خدمات روانشناختی زیر نظر مجربترین متخصصین روانشناسی و زیر نظر یک تیم تخصصی، با کارشناسان گروه روانشناسی ذهن آرا در تماس باشید. مرکز روانشناسی ذهن آرا واقع در خیابان دکتر شریعتی، روبروی مترو صدر، کوچه سیمیاری، پلاک 72، واحد 2 می باشد.

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0