پورنوگرافی و تاثیر آن بر زندگی مشترک

عادت به تماشای پورن

هنر واقعی هر فرد، یک فکر، یک حدس و گمان یا تصوری را در مورد وضعیت انسان منتقل می کند. در حالی که بسیاری از مردم استدلال کرده‌اند که پورنوگرافی یک بیان هنری است که توسط متمم اول قانون اساسی محافظت می‌شود، دیگران احساس می‌کنند که مرز مشخصی بین هنر و “پورن” وجود دارد. پورنوگرافی به تصویر کشیدن موضوعات جنسی با هدف تحریک جنسی یک فرد است و به صورت مجلات، فیلم، ویدئو و موارد دیگر ارائه می شود. در این مطلب شما را با پورنوگرافی و تاثیرات آن بر زندگی افراد آشنا خواهیم کرد.

پورنوگرافی

پورنوگرافی و تأثیر آن بر روابط جنسی بزرگسالان بحث برانگیز است. پورنوگرافی هر نوع رسانه ای است که برای تحریک جنسی کاربر ایجاد می شود ، خصوصاً رسانه هایی که به صورت تجاری توزیع می شوند. امروزه، پورنوگرافی یک صنعت چند میلیون دلاری است.

پورنوگرافی به دلیل نمایش تصاویر از نفوذ، پرخاشگری و تعاملات خام جنسی بین بزرگسالان، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. از زمانی که پورنو از مجلات و فیلم ها به قالب دیجیتالی درآمده است، به راحتی قابل دسترس است.

زنان در برخی مواقع پورنو مشاهده می کنند، با این حال بیشترین افرادی که پورنو به عنوان بخش مهمی از زندگیشان است ، مردان هستند. متأسفانه، استفاده از پورنو می تواند از به میزان قابل توجهی بر صمیمیت زناشویی زوجین تأثیر منفی بگذارد.

تماشای پورنو

نتایج تماشای پورنو در زندگی زوجین

  • “جدا شدن در هنگام رابطه جنسی ، اجتناب از رابطه جنسی و در بعضی موارد درخواست های مكرر برای استفاده از پورنو با رابطه جنسی “از علائم معمول آن است.

دکتر باربارا وینتر، روانشناس و درمانگر جنسی در بوکا راتون ، فلوریدا ، اظهار داشت: “یک حرکت تدریجی یا مشخص در فضای مجازی باید چیزی را از بین ببرد ، و این معمولاً دلبستگی به ازدواج و یا خانواده است.

جدا شدن منجر به دستیابی به چیز دیگری مانند پورنو برای تسکین یا تعادل حالت عاطفی فرد می شود. ” او می گوید در این مرحله ، “زندگی مشترک نادیده گرفته می شود. شرکا تنها می شوند ، منزوی می شوند و به آن ها خیانت می شود.”

  •  “پورنو می تواند احساس عزت نفس و عزت نفس همسر را کاهش دهد زیرا او ممکن است خودش را با زنانی مقایسه کند که شوهرش در فیلم های پورن مشاهده می کند.” پورنوگرافی شیب لغزنده ای برای اعتیاد است.
  •  همچنین ممکن است منجر به “تمایل برای رابطه جنسی خشن یا منحرف” شود. این امر باعث می شود که شوهر بر نیاز های خودش توجه بیشتری داشته باشد و در روابط جنسی با همسر خود، خواسته های او را در نظر نداشته باشد.

نشانه های آسیب پورنوگرافی به زندگی

  • همه کارشناسان اتفاق نظر دارند که نبود احساسات به هنگام رابطه جنسی و یا قطع رابطه جنسی بین زوجین باعث می شود که زندگی مشترک تداومی نداشته باشد. پورنوگرافی جایگزین ضعیفی برای رابطه جنسی بین زوجین است.
  • همان طور که گفته شد رابطه جنسی بین زوجین از مهم ترین دلایلی است که آن ها را با حس خوب در کنار یکدیگر نگه می دارد، پورنوگرافی باعث می شود که این حس نیاز به شریک جنسی به مرور زمان کم رنگ شود و از بین برود و در نتیجه مهم ترین راهی که زوجین را در کنار هم نگه می دارد، وجود نخواهد داشت.
  • با مشاهده پورنو آقایان احتمالا از انجام معاشقه با همسر خود قبل از سکس غافل می شوند، این امر باعث می شود که زن نسبت به رابطه جنسی اشتیاقی نداشته باشد و سردی در رابطه آن ها به وجود آید.

اعتیاد به پورنوگرافی

برای حل مشکلات ناشی از تماشای پورن، زوجین با یکدیگر پورنو می بینند!! (تفکر اشتباه)

این تفکر که اگر نمی توانید شریک جنسی خود را از تماشای پورن بازدارید، خودتان هم با او همراه شوید، بسیار اشتباه است.

برخی افراد با این نظر که اگر با همسر خود پورنو تماشا کنند،همسر آن ها خوشحال می شود، با او همراه می شود و بهتر است این نکته را بدانند که عواقب خوبی در انتظار آن ها نخواهد بود.

  • غم
  • خیانت
  • طرد شدن
  • کینه
  • بی اعتمادی
  • کاهش اعتماد به نفس

از جمله برخی از اثراتی است که پورنو بر شما می گذارد. نباید اجازه دهید که تماشای پورنو به عادتی بین شما تبدیل شود.

در صورت مشکل ساز بدون پورنوگرافی برای زوجین

اگر اعتیاد به پورنوگرافی وجود نداشته باشد:

همسران باید قاطع باشند . اگر به نظر می رسد یک مشکل جزئی است ، همسر باید “در مورد چگونگی احساس بی اهمیت بودن ، تنزل ، قطع ارتباط و یا تنها بودن به او کمک کند و به او کمک کند تا نیازهای اصلی خود را برای عشق ، امنیت و امنیت تنظیم کند.”

 اگر اعتیاد فعال به پورنوگرافی وجود داشته باشد:

انتظار انکار را از سمت همسر خود داشته باشید. بهتر است با همسر خود صحبت کرده و او را نزد یک زوج درمانگر خوب بفرستید. معمولا در ابتدا فرد انکار می کند که به تماشای پورنوگرافی عادت کرده است و در مرحله بعد همسر خود را تهدید می کند که او را ترک خواهد کرد. درمان فردی که به پورنو عادت کرده است معمولا زمان بر است.

درمان و ترک عادت به پورنو

تاثیرات پورنوگرافی در کودکان و نوجوانان

1. پورنوگرافی به مغز ارزشمند کودک آسیب می رساند. در واقع مسیرهای عصبی را تغییر می دهد.
2. پورنوگرافی به دیدگاه کودک نسبت به رابطه جنسی آسیب می رساند. این که روی صفحه نمایش چگونه است در زندگی واقعی نیست.
3. پورنوگرافی به کیفیت زندگی کودک آسیب می رساند. از آنجایی که پورنوگرافی یک محرک فوق‌العاده طبیعی است، بچه‌ها نمی‌توانند تماشای آن را متوقف کنند. خواب و زمان خود را از دست می دهند.
4. پورنوگرافی باعث می شود کودکان به کودکان دیگر آسیب برسانند. وقتی بچه های خردسال پورنوگرافی می بینند، پورنوگرافی را روی کودکان دیگر تمرین می کنند.

نکاتی برای والدین:

پورنوگرافی به مغز ارزشمند کودک شما آسیب می رساند. مغز انسان باورنکردنی است. یکی از لذت‌های بزرگ فرزندپروری، تماشای اکتشافات کودک است. خواه یادگیری نحوه راه رفتن، خواندن الفبا یا نواختن ساز باشد، مسیرهای عصبی دائماً در مغز آنها در حال توسعه است. از آنجایی که مغز از پشت به جلو رشد می کند، یکی از آخرین مناطقی که رشد می کند قشر پیش پیشانی است. این منطقه ای است که مسئول آن است:

تمرکز توجه
پیش بینی و پیش بینی عواقب اعمال خود
کنترل ضربه؛ مدیریت احساسات
برنامه ریزی برای آینده
تفکر مشروط

مغز بر اساس یک اصل بسیار ساده عمل می کند. هر چه به آن غذا می دهید همان چیزی است که یاد می گیرد دوست داشته باشد. به خصوص قبل از 16 سالگی. با هیجان تند تند قلب (نوراپی نفرین) که از محتوای جنسی (اکسی توسین) ناشی می شود، پورنوگرافی مغز را می رباید و توجه بدن را تا زمانی که به اوج خود می رسد (سروتونین) متمرکز می کند و میل (دوپامین) برای تکرار این فرآیند ایجاد می کند. هنگامی که این فرآیند در طول سال‌های بسیار مهم نوجوانی اتفاق می‌افتد، مغز مسیرهای عصبی عمیقی ایجاد می‌کند که مشتاق پورنوگرافی هستند. در نتیجه مغز بالغی میل می کند که محرک فوق طبیعی پورنوگرافی را می طلبد.

پورنوگرافی به دیدگاه کودک شما نسبت به رابطه جنسی آسیب می رساند. اعتیاد به پورنو در نوجئانان بسیار خطرناک است که عموما توسط والدین نادیده گرفته می شود. اما این امر مشکلات زیادی را در آینده نوجوانان به همراه خواهد داشت و در صورت عدم بازگشت به مسیر درست، می تواند زندگی شما را به طور کلی به نابودی بکشاند.

pornography in children

نیاز به مشاوره دارید؟

کلینیک روانشناسی ذهن آرا با بیش از 30 متخصص درمانگر دکتری و فوق دکتری در حوزه های مختلف روانشانسی می تواند  شما را برای ترک به پورنوگرافی و تدام زندگی مشترک تان کمک کند.

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0