مرکز درمان بیش فعالی کودکان در تهران

آیا مرکز درمان بیش فعالی کودکان در تهران می شناسید؟ یا به دنبال بهترین مرکز درمان بیش فعالی هستید؟ مراکز درمان بیش فعالی کودکان و بزرگسالان در تهران چه کاری انجام می دهند؟ بیش فعالی (ADHD) یکی از شایع ترین اختلالات در بین کودکان است که حدود هشت تا ده درصد کودکان به بیش فعالی مبتلا هستند. بیش فعالی در پسران شایع تر از دختران می باشد که دلیل آن هنوز مشخص نیست. نشانه های بیش فعالی کودکان معمولا قبل از ورود آنان به مدرسه بروز می کند. همین موضوع ضرورت مراجعه به فوق تخصص بیش فعالی کودکان را افزایش می دهد.

اولین نکته در مرکز درمان بیش فعالی این است که آیا اساسا تشخیص کودک، بیش فعالی می باشد یا خیر؟! به طور مثال یک کودک بیش فعال نباید هیچ گونه مشکل هوشی داشته باشد، یعنی اگر کودکی نشانه های بالینی بیش فعالی را داشت، ولی از لحاظ هوشی نیز ضعیف بود، دیگر وی یک کودک بیش فعال محسوب نمی شود و درمان های معمول بیش فعالی را نخواهد گرفت.

لذا یکی از مهم ترین مواردی که در مرکز مشاوره و روانشناسی ذهن آرا قبل از هر گونه فرآیند درمانی انجام می شود، بعد از ارزیابی اولیه، تشخیص دقیق مشکل کودک از طریق انواع آزمون های شناختی، تست های هوشی و تست تخصصی بیش فعالی می باشد و سپس تفسیر آنها توسط متخصص علوم شناختی و دکتری تخصصی روانشناسی شناختی و در مرحله بعدی، ارائه نتایج مکتوب آزمون ها و مشاوره به خانواده و نهایتا شروع برنامه درمانی می باشد.


مقاله مرتبط: 14 نشانه بیش فعالی در کودکان


انواع اختلال بیش فعالی – مرکز درمان بیش فعالی کودکان، فوق تخصص بیش فعالی کودکان

در طبقه بندی انواع اختلال بیش فعالی و به تبع آن تقسیم بندی مراکز درمان بیش فعالی در تهران، اختلال بیش فعالی انواع مختلفی دارد.

انواع اختلال بیش فعالی - مرکز درمان بیش فعالی کودکان

اختلال بیش فعالی در کودکان را می توان به سه نوع تفکیک کرد:

اختلال بیش فعالی نوع اول: در این نوع کودک بیش فعال فقط در توجه و تمرکز بر روی مسائل مختلف مشکل دارد.

اختلال بیش فعالی نوع دوم: در نوع دوم از این اختلال در کودک بیش فعال جنب و جوش و پر تحرکی دیده می شود. یعنی این کودکان هم در توجه و تمرکز مشکل دارند و هم پر تحرک می باشند. این نوع از اختلال بیش فعالی در فرزندان اول خانواده، پسران سه تا پنج ساله و دبستانی ها شایع تر می باشد.

اختلال بیش فعالی نوع سوم: این نوع اختلال در کودک بیش فعال معمولا از سه سالگی یعنی علائم بیش فعالی در کودکان 3 ساله به بعد قابل تشخیص است. کودکان مبتلا به این نوع بیش فعالی معمولا در دوران شیر خواری خود بیشتر دست ها و پاهای خود را حرکت می دهند و پر تحرک هستند، کمتر می خوابند، کم غذا هستند و زیاد گریه می کنند.

بد نیست در ادامه ویدئو زیر را مشاهده کنید:

آیا درمان بیش فعالی با نوروفیدبک امکان پذیر است؟ نوروفیدبک در مراکز بیش فعالی

امروزه بیش از هر زمان دیگری، برای درمان کودکان بیش فعال و کم توجه از نوروفیدبک استفاده می شود. بیش از ۷۵ درصد کودکان مبتلا به بیش فعالی و کم توجهی به وسیله نورو فیدبک بهبودی می یابند. باید به خاطر داشت که نوروفیدبک در واقع نوعی یادگیری است، و مغز یاد می گیرد که چطور به تنظیم خود پرداخته و نقائص عملکرد خود را برطرف کند. مانند هر درمانی کامل کردن دوره درمان با نوروفیدبک بسیار مهم است و ناقص گذاشتن درمان سبب عود علائم می گردد. همچنان که رانندگی را یاد می گیریم و آن را فراموش نمی کنیم این یادگیری هم فراموش نمی شود. در حقیقت مغز مهارت جدیدی به دست آورده است.

برای داشتن یک درمان کامل علاوه بر رعایت ترتیب جلسات و کامل کردن آنها، همکاری خانواده و عمل به کلیه دستورات و راهنمایی درمانگر ضروری است. در نورو فیدبک به مغز آموزش خود تنظیمی داده می شود ، لذا هیچ گونه عوارض و خطری به دنبال ندارد.

دریافت نوبت کلینیک ذهن آرا

عوامل که می توانند در بروز بیش فعالی موثر باشند!

  • سیگار کشیدن و یا مصرف الکل توسط مادر در دوران بار داری
  • مسمومیت با سرب حاصل از دود اتومبیل و آلودگی هوا
  • غذاهای آماده محتوی مواد افزودنی مثل شیرین کننده های مصنوعی و یا رنگ دهنده های خوراکی

خطرات بیش فعالی برای کودک مبتلا چیست؟

در صورت بی توجهی و معالجه نشدن بیش فعالی، احتمال این که کودک در آینده به افسردگی مبتلا شود و یا در نوجوانی رفتارهای ضد اجتماعی مانند دزدی و دعوا داشته باشند زیاد است، در واقع این ها علائم بیش فعالی در نوجوانان است. بنابراین به والدین توصیه می شود که حتما در دوران کودکی برای معالجه فرزند خود اقدام کنند.

سن تشخیص بیش فعالی در کودکان – تشخیص بیش فعالی در کودکان

سن تشخیص بیش فعالی در کودکان، متخصص درمان بیش فعالی

معمولا بیش فعالی از سه سالگی به بعد تشخیص داده می شود. اما کودکان مبتلا در دوره شیرخواری اکثرا پرتحرک هستند و دست ها و پاهای خود را زیاد حرکت می دهند. کم خواب، کم غذا هستند و زیاد گریه می کنند. برای تشخیص بیش فعالی روانشناس باید فعالیت ها و علائم کودک را در طول ۶ ماه در نظر بگیرید. تا بتوانید با اطمینان بگویید کودک، بیش فعال است!

علائم بیش فعالی معمولا قبل از هفت سالگی مشخص می شوند. به این صورت که کودکی که دارای این نشانه هاست با رفتارهایش اطرافیان خود را در محیط های مختلفی مانند مدرسه یا خانه دچار مشکل می کند و حتی با گروه دوستان خود نیز به راحتی کنار نمی آید. قطعا در کلینیک های درمان بیش فعالی و بخصوص مرکز روانشناسی کودک ذهن آرا، تشخیص توسط مصاحبه دقیق روانشناختی و همچنین تست تشخیص بیش فعالی امکان پذیر است.

پیامدهای بیش فعالی در آینده کودک – لزوم درمان بیش فعالی توسط دکتر درمان بیش فعالی

در صورت عدم معالجه و بی توجهی به کودک بیش فعال، احتمال اینکه این افراد در آینده به افسردگی شدید مبتلا شوند بسیار زیاد است یا در دوره نوجوانی و جوانی خود رفتار های ضد اجتماعی و حتی بزهکارانه از آنان دیده شود.

در دوران مدرسه بیش فعالی در کودکان بیشتر مشکل آفرین می شود چرا که این کودکان در تمرکز و توجه مشکل دارند. تمرکز کافی برای گوش دادن به درس ندارند و مدام در فکر خیال خود می باشد و برای بیرون رفتن اجازه می خواهند. این بچه ها نمی توانند روی صندلی بنشینند و آرام و قرار ندارند. معمولا پر حرف هستند و مدام سر کلاس با دوستان خود حرف می زنند و به همین دلیل از لحاظ تحصیلی معمولا بسیار افت می کنند و با مشکل مواجه می شوند و پدر و مادر خود را نیز در خانه خسته می کنند.

والدین رفتار کودک خود را با دقت مورد بررسی قرار دهند و تنها در صورتی که نشانه و علائم بیش فعالی را در مدتی طولانی در کودک خود مشاهده کردند و با یک متخصص مشاوره روانشناسی و متخصص درمان بیش فعالی مشورت کنند تا بتوانند دریابند که کودک شان اختلال بیش فعالی را دارد یا نه؟ در غیر این صورت نمی توان به هر کودک پر تحرکی برچسب بیش فعالی را زد.

درمان بیش فعالی کودکان توسط کلینیک بیش فعالی در تهران و نقش والدین

کودکان بیش فعال معمولا به صورت تکانشی عمل می کنند و توانایی لازم برای برنامه ریزی و سازمان دهی کارهای خود را ندارند. برآورده کردن خواسته های این کودکان و کنترل و نظارت بر فعالیت های آن ها دغدغه بسیاری از والدین می باشد. مراقبین با ایفای مناسب نقش خود، حمایت ها و آموزش های لازم، نقش کلیدی در درمان کودکان بیش فعال بازی می کنند. قرص برای بچه های بیش فعال، برخی علائم را کاهش می دهد. اما برای درمان کودکان بیش فعال درمان دارویی به همراه دریافت مشاوره کودک و اتخاذ سبک تربیتی متناسب با ویژگی های کودکان بیش فعال، آن ها را برای زندگی مستقل در بزرگسالی آماده خواهد کرد.

مرکز درمان بیش فعالی کودکان در تهران

درمان بیش فعالی کودکان

مرکز مشاوره، روانشناسی و درمان بیش فعالی کودکان ذهن آرا تخصصی ترین مرکز درمان بیش فعالی کودکان در تهران، غرب تهران و شمال تهران، زیر نظر متخصصین روانشناسی و دکتری روانشناسی شناختی به تشخیص دقیق و درمان بیش فعالی با رویکردی چندگانه و ترکیبی از درمان های موثر می پردازند. شما عزیزان می توانید همین حالا با ما در تماس باشید.

دکتر پیش فعالی! بیش فعالی

از آنجایی که بیش فعالی یک اختلال رفتاری و روانی است، بسیار مهم و حیاتی می باشد که پزشک پیش فعال و متخصص روانشناسی قابل اعتماد باشد. دکتر پیش فعالی با توجه به تخصص و تجربه‌ی خود باید بهترین راهکار ها و سریع ترین روش های درمانی را به کار بگیرند .

بهترین دکتر پیش فعالی برای شما کسی است که با توجه به نیازهای شما، تخصص و تجربه‌ی خود را به کار بگیرد و برای شما روش‌های درمانی مناسب را ارائه دهد. در این قسمت به پرسش های متداول در مورد پزشک مناسب پاسخ داده ایم

1. چه کسانی به دکتر درمان بیش فعالی نیاز دارند؟

متخصص بیش فعالی برای تشخیص، درمان و مدیریت این بیماری در افرادی که دارای علائم و نشانه‌های آن هستند، استفاده می‌شود. افرادی که در سنین کودکی و نوجوانی با این اختلال و ناتوانی در تمرکز و کنترل رفتاری مواجه هستند، باید به دکتر بیش فعالی مراجعه نمایند. اما برخی بزرگسالان نیز ممکن است با بیش فعالی مواجه باشند.همچنین، بهتر است با دکتری که تجربه کار با بیماران بیش فعالی دارد و مطالعات و آخرین دستاوردهای پژوهشی در این زمینه را دنبال می‌کند، مشاوره کنید.

2. چه زمانی باید به دکتر اختلال بیش فعالی مراجعه کنیم؟

  1. 1. زمانی که عدم تمرکز کامل و توجه به کارها و فعالیت‌های روزمرگی دارید
  2. 2. افزایش فعالیت بدنی و ذهنی بیش از حد
  3. 3. عدم کنترل رفتار و بروز احساسات
  4. 4. افزایش درگیری‌ها و ناهنجاری‌ها در روابط اجتماعی
  5. 5. عدم توانایی در واکنش به محیط پرهیجان و پرتحرک
  6. 6. میل به خطر کردن و رفتارهای خطرناک

3. چگونه دکتر بیش فعالی تشخیص می‌دهد که آیا من بیش فعال هستم یا نه؟

تشخیص این اختلال توسط دکتر متخصص بیش فعالی با استفاده از روش‌های مختلف انجام می‌شود. به همین منظور، دکتر ابتدا با شما و فردی که به دنبال تشخیص هستند، مصاحبه خواهد کرد تا اطلاعات کافی در مورد علائم و نشانه‌هایی که برایتان در طول روز اتفاق می افتد، بدست آورد. سپس، با استفاده از تست‌ها و الگو های رفتاری مانند پرسشنامه‌های نورمند، پرسشنامه‌های والدین و معلمان، و تست‌ها برای اندازه‌گیری توجه و حافظه استفاده کند. تا به صورت دقیق نوع اختلال را شناسایی و راه درمان سریع اختلال پیش فعالی را پیدا کند.

16 نظرات
  1. هادی خان محمدی می گوید

    سلام من پسرم 8سالش هست بسیار باهوش هست .شعر هم زود حفظ میکنه ولی خیلی پر جنب و جوش و حرف گوش نکن هست واغلب کارهای خطرناک می کند انگشتانش رو همش قلنج میگیره چیکار کنم یعنی بیش فعاله

    1. گروه روانشناسی ذهن آرا می گوید

      با سلام، باید بررسی بشن، مشکلات رفتاری و حسی هم گاهی اوقات نشانه های یکسانی با اختلال بیش فعالی دارن، ولی درمان های مختلفی رو می طلبن، یک جلسه وقت ارزیابی بگیرید تا نوع اختلال در صورت وجود اختلال، شدت اختلال، پروتکل درمانی مورد نیاز و تعدادجلسات مورد نیاز برای درمان به شما گفته بشه …

    2. فاطمه کریمی می گوید

      سلام خسته نباشید ببخشید پسر من 5سالشه و خیلی پر جنب و جوشه اصلا هر چی میگم انگار نمیفهمه باز کار خودشو میکنه خیلی حرف میزنه بخدا خسته شدم باید چیکار کنم

  2. القاسی می گوید

    سلام پسرم ۷ ساله و نیمشه .یه جا نمیشه مگر پای تلویزون باشه. هوششم خیلی زیاده هرجا میره مثل کلاس و مدرسه میگن خیلی باهوشه ولی خوب ازش استفاده نمیکنه. خیلی بی توجه به حرف هام هر حرف رو باید هزار بار بگم آخرشم باید باحرف بد وکتک انجام بده? خسته شدم روزبه روزبدترمیشه باید همش مواظبش باشم کارهای پرخطر انجام میده مثل آتیش…بد غذاس بزور میخوابه. میریم جای همش باید هواسم بهش باشه بلای سره بچه ی نیاره ?تروخداکمکم کنید

    1. گروه روانشناسی ذهن آرا می گوید

      سلام خدمت شما، نگرانی شما به جاست، ولی باید توجه داشته باشید که اگر کودک شما بیش فعالی و نقص توجه داشته باشه حتما باید توانبخشی و رواندرمانی بشه، این چیزهایی که میگین نشانه های این اختلال هست که باید درمان بشه و با کتک کاری و سرزنش کردن صرفا اوضاع بدتر میشه …

  3. فربد می گوید

    سلام پسرمن ۳.۵ساله شه به خاطراینکه یکجانمینشینه آنچنان حرفی نمی زنه وهم عصبی وهم غذامی خوره وهم به موقع می خوابه وهمین طورخیلی لاغر

  4. راحله سادات جدائی می گوید

    سلام .ممنون از اطلاعات خوبتون.
    پسر خاله ی من 7 سال سن داره، اصلا حرف گوش نمیده، تکانشگری زیاد داره تکلیفها رو اصلا اهمیت نمیده البته دکتر بیش فعالی تشخیص داده و ریتالین مصرف میکنه ولی همچنان حرف گوش نکن کلمات رکیک میگه و اشتها و خواب درستی هم نداره لطفا راهنمایی کنید.

    1. گروه روانشناسی ذهن آرا می گوید

      با سلام خدمت شما، برای درمان اختلال بیش فعالی و نقص توجه علاوه بر دارو حتما باید توانبخشی انجام بشه و همچنین مشکلاتی که می فرمایید مربوط به مشکلات تربیتی ناشی از سبک فرزندپروری غلط هستند که حتما باید خانواده آموزش ببینند.

  5. علی احمدی می گوید

    سلام من مبتلا به اظطراب و بيش فعالی هستم و داروهای بوسپیرون و فلووکسامین و آتوموکستین استفاده میکنم آیا استفاده از داروهایی مثل ریتالین یا دارو های دیگه بیش فعالی میتونم استفاده کنم و باعث افزایش اظطراب و بی قراری ام نمیشه؟

  6. سمیه می گوید

    سلام
    من یه دختر ۲۰ ساله دارم خیلی هیجان بالایی داره و اصلا نمیتونه خونه بمونه . فکر کنم بیش فعالی حرکتی و حاد داره . این پیش فعالی چجوری درمان میشه و برای اینکه بتونم سریع تر درمانش کنم داری بیش فعالی یا قرص بیش فعالی هست که بدم بهش؟ چون واقعا کنترلش سخت شده

    1. امیر ذبیحی می گوید

      سلام سمیه جان
      علائم بیش فعالی بسیار زیاد هستش و با تست و بررسی روانشناس بیش فعالی به صورت قطعی مشخص می شه که این اختلال بیش فعالی ترکیبی یا بیش فعالی تکانشی یا بیش فعالی پیشرفته و حتی ممکن بیش فعالی حافظه و حسی هم باشه . من پیشنهاد می کنم قبل از انجام هر کاری برای درمان بیش فعالی کودک خودتون، به صورت تلفنی وقت مشاوره بگیرید و کامل راهنمایی بشید.

  7. mohammadreza می گوید

    سلام چند وقتی هستش دنبال سریع ترین درمان بیش فعالی می گردم و انواع جلسات درمان بیش فعالی رو هم تقریبا برای پسرم گرفتم اما تا حدودی تونسته این اختلال رو درمان کنم راه حل بهتر و مطمئن تری هستش که بشه انجام داد ؟

    1. امیر ذبیحی می گوید

      سلام خدمت شما
      بیان سریع ترین راه درمان بیش فعالی یا درمان قطعی وجود نداره چون بهترین راهکار های برای این اختلال توسط روانشناس ها انجام میشه . سعی کنید از پزشک پیش فعال بروز و با دانش بالا مشاوره بگیرید تا زودتر به نتیجه برسید.

  8. ناهید می گوید

    وقتتون بخیر
    ممنون از محتوای کاربردی و مفیدتون سوالی داشتم در خصوص اینکه برای درمان بیش فعالی کودکان حتما باید به فوق تخصص بیش فعالی مراجعه کنیم یا روانشناس بیش فعالی و کدوم بهتر میتونه مراحل درمان رو انجام بدن؟
    آیا درمان پیش فعالی کودکان حتما باید با بهترین دارو بیش فعالی انجام بشه یا امکان درمان بدون دارو هم وجود داره؟ در ضمن از کجا باید تشخیص بدیم که زمان مراجعه به پزشک هست ؟ و اینکه اصول مراقبتی از کودک بیش فعالی چطوریه
    سپاسگذارم بابت پاسخگوییتون

    1. امیر ذبیحی می گوید

      سلام خدمت شما
      ابتدا می تونین به یک روانشناس مراجعه کنید و اگر نیاز شما رفع نشد به فوق تخصص بیش فعالی.
      هر دو دارای تخصص و تجارب مختلفی در زمینه درمان هستند بنابراین نمیشه گفت کدوم بهتره .
      برای درمان بیش فعالی استفاده از دارو ضروری و اجبار نیست اما بر اساس تشخیص پزشک مشخص میشه .
      در صورتی که علائمی که در مطالب بالا بهش اشاره کردیم رو در فرزندتون مشاهده کردید اقدام کنید.
      موفق باشید

  9. مینا می گوید

    سلام برای درمان بیش فعال کودکان آزمایش یا تست بیش فعالی هم هست که انجام بدیم یا فقط با تشخیص پزشک بیش فعال مشخص میشه ؟ اصلا این بیش فعالی چجوری به وجود میاد چرا چند سال قبل همچین چیزایی نبوده و تو این دوران داره اتفاق میافته

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0