تاثیر استرس بر خواب افراد

اضطراب

تاثیر استرس بر خواب افراد

تاثیر استرس بر خواب افراد، اضطراب چه تاثیری بر الگوی خواب ما دارد؟

در شرایط خاصی، استرس و تاثیر استرس بر خواب برای بسیاری از افراد افزایش می یابد. ما در مورد ویروس، در مورد اقتصاد و آینده و در مورد آنچه بعده ها ممکن است پیش آید تحت فشار قرار داریم. ما نگران بچه ها و تحصیلاتشان و حتی درمورد مقدار غذا خوردن (اغلب به دلیل بی حوصلگی) هستیم. همه این موارد به افزایش استرس و بدتر شدن خواب کمک می کنند. و وقتی خواب نیستیم، بیشتر مستعد اثرات استرس قرار داریم.

دانشگاه هاروارد مشکلات خواب را به عنوان مشکلی همه گیر اعلام کرد و به افراد هشدار داد که در معرض خطر بیشتری برای بروز مشکلات خواب مانند بی خوابی هستند و تاثیر استرس بر خواب اهمیت زیادی دارد.

نسخه های داروهای ضداضطراب و ضد بی خوابی بین اواسط فوریه و ۱۵ مارس، یعنی در همان روزی که ویروس کرونا به عنوان یک بیماری همه گیر معرفی شد، بیش از 21 درصد افزایش یافت.

از جمله تاثیر استرس بر خواب افراد می توان به این آمار اشاره کرد که تعداد زیادی از افراد به دلیل داشتن استرس زیاد نمی توانند خواب با کیفیت و مناسبی داشته باشند. در یک نظر سنجی گفته شده است که حدودا ۴۰ درصد از افراد به میزانی که توصیه شده است، خواب ندارند. حفظ ریتم شبانه روزی سالم می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند – و به طور بالقوه به بدن کمک می کند تا علیه COVID-19 مقابله کند.

استرس

تاثیر استرس بر خواب

خب، بیایید به یک موضوع مرتبط برویم: استرس. و به طور خاص، اینکه چگونه استرس می تواند خواب خوب را از بین ببرد. برخی عادات برای نداشتن خواب خوب کوتاه مدت هستند که عادت های خوب و با کیفیت خواب ما را از بین نمی برند. آنچه نگران کننده است، تأثیر استرس مزمن بر خواب افراد می باشد. این چیزی است که شما باید به آن توجه داشته باشید. بیایید به رابطه بین استرس و خواب بپردازیم.

رابطه بین استرس و خواب، تاثیر استرس بر خواب

تلاش برای داشتن خواب خوب در حالی که استرس دارید بسیار سخت خواهد بود و باعث می شود بدخواب شوید و یا حتی خواب های ترسناکی داشته باشید. وقتی استرس دارید، بدن شما کورتیزول، هورمون اصلی استرس را آزاد می کند. این همزمان با ورود قند یا گلوکز به جریان خون است که باعث افزایش فشار خون می شود.

به زودی، عضلات شما کشیده می شوند، قلب شما پمپاژ می کند، و مغز شما مشغول اضافه کاری است. این واکنش بیشتر به عنوان واکنش “جنگ یا گریز” شناخته می شود، مکانیسم زنده ماندن ذاتی که بدن ما را دچار مشکل می کند.

این پاسخ همان چیزی است که خوابیدن را سخت می کند. بدن ما به سادگی سخت گیر می شود تا وقتی دچار استرس می شویم، بیدارمان کند. میلیون ها آمریکایی قبلاً به طور منظم با این مشکل کنار آمده اند. یک نظرسنجی در سال 2017 نشان داد که 45٪ از شهروندان ایالات متحده در ماه گذشته به دلیل استرس خواب سختی داشته اند.

دلایل بروز استرس و تاثیر استرس بر خواب

وقتی استرس برای چندین هفته طول می کشد، آن وقت تبدیل به استرس مزمن می شود. این امر می تواند با مشاغل تحت فشار بالا، نگرانی های مالی، طلاق، مرگ یکی از اعضای خانواده یا همانطور که اخیراً بسیاری از مردم تجربه می کنند، اضطراب ناشی از شرایط همه گیر 19 COVID-ایجاد شود.

 در آن مرحله، بدن شروع به عادت به سطوح بالاتر کورتیزول می کند. این نه تنها مانع از داشتن خواب با کیفیت می شود، بلکه می تواند منجر به مسائل جدی تری در سلامتی شود، از جمله بیماری های قلبی، فشار خون بالا، دیابت و افسردگی.

تنهایی و بروز استرس در افراد

یک نقطه ضعف در فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا این است که شما کمتر با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار می کنید.

که این هم از تاثیر استرس بر خواب می باشد. نظر می رسد، محققان دریافته اند که تنهایی منبع اصلی استرس حاد و استرس مزمن است. و همانطور که اخیراً صحبت کردیم، استرس کوتاه مدت و مزمن مانع اصلی داشتن یک خواب با کیفیت است. به همین دلیل است که محققان در مطالعه خود از سال 2014 دریافتند که تنهایی ارتباط تنگاتنگی با کیفیت پایین خواب و همچنین خستگی روز دارد که می تواند باعث بی خوابی در شما شود.

دلیل بروز استرس و تنهایی، تاثیر استرس بر خواب ما

کارشناسان همچنان به تحقیق می پردازند که چرا تنهایی استرس مزمن را تحریک می کند، اما یک دلیل بالقوه می تواند تکاملی باشد: هزاران سال پیش، ما هنگام مسافرت و زندگی با یک گروه ایمن تر بودیم، نه اینکه خودمان. این احساس هنوز در DNA ما از قبل برنامه ریزی شده است و احتمالاً یکی از دلایلی است که تنهایی منجر به افزایش سطح استرس می شود.

رفع استرس ناشی از تنهایی

اگر خودتان به تنهایی زندگی می کنید – اطمینان حاصل کنید که زمان هایی را برای گفتگو با دوستان و اقوام خود اختصاص داده اید. تماس های تلفنی عالی هستند، می توانید از آن ها کمک بگیرید.

اضطراب

رابطه بین استرس و بی خوابی

آخرین نکته ای که در مورد خواب و استرس باید بدانید این است که: این مشکل فقط یک خیابان یک طرفه نیست، جایی که استرس منجر به خواب کم می شود. خواب کم همچنین می تواند منجر به افزایش استرس و اضطراب شود.

یک شب بی خوابی می تواند منجر به افزایش 30 درصدی فشارهای روحی شود. خواب نقش مهمی در تنظیم خلق و خوی ما و کمک به ما در کار موثر دارد. وقتی به اندازه کافی از آن سیر نشویم، برای بدن ما کنترل صحیح استرس دشوارتر است.

اگر اخیراً متوجه شدید که بیش از حد معمول استرس دارید، لحظه ای وقت بگذارید و عادت های خواب خود را در نظر بگیرید. استراتژی های مدیریت استرس و داشتن خوابی بهتر. اگر مشکلات خواب شما با استرس افزایش می یابد، با اجرای تکنیک های سالم مدیریت استرس قبل از خواب، خواب راحت تری خواهید داشت. تاثیر استرس بر خواب بسیار اهمیت دارد و باید همه افراد مضطرب برای درمان استرس خود اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیتیشن و تمرینات تنفسی ساده می تواند استرس و تنش را در بدن کاهش دهد و از تاثیر استرس بر خواب افراد بکاهد. سطح هورمون استرس را کاهش دهد و به خواب راحت تر کمک کند.

مهم است که زمان کافی برای مدیریت استرس و همچنین زمان کافی برای خواب اختصاص دهید. در مورد استراتژی های کنترل استرس و داشتن خواب با کیفیت مطالعه داشته باشید و در صورتی که به نتیجه درستی نرسیدید از یک روانشناس خوب کمک بگیرید.

دلایل بی خوابی در افراد و تاثیر استرس بر خواب

همه مشکلات خواب به طور مستقیم یا به طور کاملاً ناشی از استرس نیستند. برخی تغییرات هورمونی همراه با یائسگی یا حتی پیری افراد می توانند الگوی خواب را تغییر دهند.

 برخی از داروها، همچنین کافئین، الکل و سایر مواردی که مصرف می کنید می توانند در بی خوابی شما نقش داشته باشند. اگر احساس می کنید که استرس خود را به خوبی کنترل می کنید و متوجه شدید که خواب شما بهبود نیافته است، باید با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید دلیل اصلی بی خوابی شما چه چیزی می تواند باشد ممکن است بی خوابی شما از تاثیر استرس بر خواب نباشد.

4.2/5 - (5 امتیاز)
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0