درمان افسردگی در کودک مبتلا به اوتیسم

autism

افسردگی در افراد مبتلا به اوتیسم بسیار شایع است. اگر کودک یا کودک شما با اختلال اوتیسم (ASD) افسردگی دست و پنجه نرم می کند ، برخی راهکارهای عملی وجود دارد که می توانید در خانه استفاده کنید. اما اگر واقعاً نگران فرزند خود هستید ، از یک روانشناس خوب برای درمان افسردگی در کودک مبتلا به اوتیسم کمک بگیرید.

درمان افسردگی در کودک مبتلا به اوتیسم

کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم (ASD) در مقایسه با همسن های معمولی خود بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی هستند.

دلایل بروز افسردگی در کودک مبتلا به اوتیسم

  • برای اولین بار متوجه می شوند که با همسالان خود تفاوت های زیادی دارند.
  • برای آن ها تحمل فشار و انتظارات علمی دشوار است.
  • در کودکان مبتلا به اتیسم بیشتر از سایر کودکان اضطراب وجود دارد.
  • درک قوانین و انتظارات اجتماعی ، یافتن دوست و مناسب بودن  از نظر اجتماعی برای این افراد دشوار است، که می تواند باعث بروز افسردگی در کودک مبتلا به اوتیسم شود.
  • این مشکلات اجتماعی می تواند منجر به احساس انزوا در کودکان مبتلا به اتیسم شود که این امر ممکن است باعث بروز افسردگی در کودک مبتلا به اوتیسم شود.

افسردگی در کودک مبتلا به اوتیسم

علائم و نشانه های افسردگی در کودک مبتلا به اوتیسم

نشانه های افسردگی در کودک مبتلا به اوتیسم به طور کلی همان  علائم افسردگی را در کودکان و افراد معمولی نشان می دهند.

علائم دیگری که افسردگی در کودک مبتلا به اوتیسم را نشان  می دهد:

  • رفتارهای شدیدا تکراری یا اجباری دارند.
  • احساس خشم و یا رفتارهای پرخاشگرانه بیشتری از خود نشان می دهند.
  • شروع به کج خلقی یا آشفتگی می کنند.
  • شروع به صدمه زدن به خود می کنند، به عنوان مثال دستان خود را گاز می گیرند.
  • در مورد خودکشی یا آسیب رساندن به خود صحبت می کنند.
  • انجام دادن کارهای روزمره در موقعیت ها یا محیط های مختلف برای آن ها دشوارتر از گذشته است.

کنترل و درمان افسردگی در کودک مبتلا به اوتیسم

اگر کودک شما به دلیل اختلال طیف اوتیسم دچار افسردگی است ، می توانید با پرسیدن از معلمان فرزند خود شروع کنید، که آیا آن ها هم رفتارها یا علائمی از افسردگی را که در خانه دیده اید مشاهده کرده اند یا خیر.

معلم فرزندتان ممکن است بتوانند در مورد تغییر روحیه فرزندتان بینشی ارائه دهند. به عنوان مثال ، آن ها می توانند به شما در مورد چگونگی رفتن فرزندتان در مدرسه از نظر اجتماعی ، اینکه ممکن است مورد آزار و اذیت قرار گیرد یا اینکه کارهای مدرسه را خیلی سخت می بیند ، به شما بگویند.

همچنین می توانید در خانه برای درمان افسردگی در کودک مبتلا به اوتیسم با فرزند خود از چند استراتژی عملی استفاده کنید.

اوتیسم

کارآگاهان اندیشه

شما ممکن است متوجه شوید فرزندتان روی افکار منفی متمرکز است – به عنوان مثال ، “هیچ کس مرا دوست ندارد”. در این شرایط ، برای درمان افسردگی در کودک مبتلا به اوتیسم خود او را تشویق کنید که “کارآگاه اندیشه” باشد.

این کار باعث یافتن حقایقی است که افکار منفی کودک شما را پشتیبانی می کند و حقایقی را که تأیید نمی کنند. سپس می توانید به او کمک کنید تا این حقایق را با یکدیگر مقایسه کند.

به عنوان مثال ، کودک خود را وادار کنید تا تمام افرادی که او را دوست دارند و این که دلیل دوست داشته شدنش را لیست کند. به عنوان مثال ، “مادر من را دوست دارد زیرا او وعده های غذایی من را می پزد و به من می گوید که من را دوست دارد”.

فرزند شما همچنین باید افرادی را که او را دوست ندارند و اینکه دلیل آن را فهرست کند. به عنوان مثال ، “علی من را دوست ندارد زیرا با من بازی نمی کند”. سپس می توانید از فرزند خود بپرسید “آیا تا به حال از علی خواسته اید با شما بازی کند؟”  و اینکه از او بپرسید علی به او چه پاسخی داده است.”

بدترین اتفاق

برای درمان افسردگی در کودک مبتلا به اوتیسم بهتر است که اگر کودک شما در افکار منفی گیر کرد ، سعی کنید از او بپرسید که فکر می کند بدترین اتفاقی که  ممکن است رخ دهد چیست. سپس می توانید در مورد این موضوع بپرسید که آیا این واقعا بدترین اتفاق ممکن است یا او فقط به این فکر می کند صحبت کنید.

به عنوان مثال ، ممکن است کودک شما بگوید ، “اگر من در کلاس سخنرانی کنم ، همه می خندند و فکر می کنند من لال هستم”. از او بپرسید ، “آیا همیشه این بدترین چیز خواهد بود؟” آیا بچه های کلاس روز یا هفته بعد سخنرانی شما را به خاطر می آورند؟

اگر نگران فرزند خود هستید، می توانید با یک درمانگر مناسب در رابطه با کنترل و درمان افسردگی در کودک مبتلا به اوتیسم خود مشورت کنید. کلینیک ذهن آرا با متخصصین با تجربه می تواند شما را در این زمینه یاری کند.

پیدا کردن مشاور خوب و حرفه‌ای مرکز مشاوره‌ای که بهترین خدمات را در زمینه درمان افسردگی در کودک مبتلا به اوتیسم به شما ارائه دهد می‌تواند معضل بزرگی باشد. خصوصا اگر برای بار اول می‌خواهید به روان درمانگر مراجعه کنید. شما می‌توانید برای مشورت و کسب اطلاعات بیشتر درمورد مراکز مشاوره خوب در شمال و شرق تهران در زمینه درمان افسردگی کودک اتیسم با کلینیک ذهن آرا تماس بگیرید.

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0