رزرو وقت روانشناس آنلاین و مشاوره

آیا جلسات آنلاین به اندازه جلسات حضوری موثر هستند؟

با ظهور فن آوری‌های مدرن، ویدئو کنفرانس تقریبا درتمام محیط های کاری و تحصیلی حسابی روی بورس است؛ و  امکان رزرو وفت روانشناسی و روان پزشکی آنلاین نیز فراهم است. بسیاری از افراد ممکن است نگران میزان تاثیر گذاری روانشناسی آنلاین و تلفنی باشند. آن ها نگرانند که آیا خدمات روان شناسی آنلاین و غیر حضوری به اندازه جلسات حضوری کارآمد هستند؟ آیا روابط مراجع و درمانگر در این جلسات درست و حرفه ای شکل می‌گیرد؟ پاسخ تحقیقات به این سوالات دلگرم کننده است. محققان دریافته اند که مصاحبه‌های روانپزشکی و روان شناسی انجام شده از طریق ویدئو کنفرانس نه تنها قابل اعتماد هستند، بلکه بسیاری از مراجعین سطح بالایی از رضایت را ابراز کرده‌اند. گروهی از روان‌پزشکان به سرپرستی دکتر کریستوفر فرا، استاد روانپزشکی در دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی، به این نتیجه رسیده اند که ارائه خدمات روان‌ پزشکی و روانشناسی از جهات مختلفی برای بسیاری از افراد سودمند است.

رزرو وقت روانشناس آنلاین، هرینه مشاوره رواندرمانی آنلاین

مزایای روانشناس آنلاین

  • این روش مشکل دوری مسیر را حل کرده است و مراجعین حق انتخاب بیشتری دارند. شما از هرجای جهان می‌توانید به هر کلینیکی که می‌خواهید دسترسی داشته باشید و مجبور نیستید صرفا از خدمات ارائه شده در منطقه خود استفاده کنید.
  • برای کسانی که بیماری‌های خاص دارند، یا به هر دلیل باید قادر نیستند به کلینیک و مطب‌ها مراجعه کنند، روانشناسی آنلاین راه حلی اساسی است.
  • در همین تحقیق کریستوفر فرا مشخص شد مراجعینی که از راه تلفن و تماس تصویری با درمانگر خود ارتباط برقرار می‌کنند کمتر جلسات خود را لغو کرده و اغلب روان درمانی خود را منظم پیگیری می‌کردند. پیگیری و حضور منظم در جلسات روان شناسی و ملاقات به موقع در روانپزشکی نقشی اساسی در موفقیت درمان دارد.
  • مشاوره آنلاین باعث صرفه جویی در وقت و هزینه مراجعین می‌شود. بر اساس یک گزارش از کوئینزلند در استرالیا بر آورد شده است با استفاده از این فناوری می‌توان سالانه  210000 دلار در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. با این حال گاهی اوقات بیمه‌ها جلسات آنلاین را تقبل نمی‌کنند. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل بهتر است با شرکت بیمه تماس بگیرید و در این باره کسب اطلاعات نمایید.
  • بعضی از افراد از مراجعه به روانشناسان خجالت می‌کشند و احساس می‌کنند مشکل آنان شرم آور است یا اضطراب اجتماعی دارند. این افراد در جلسات آنلاین احساس راحتی بیشتری دارند.

اگر به دنبال خدمات روان‌شناسی غیر حضوری هستید، کلینیک ذهن آرا آماده ارائه این خدمات با بالاترین کیفیت به شماست. برای رزرو وقت می‌توانید از قسمت جلسات آنلاین سایت اقدام کرده یا با کلینیک تماس بگیرید.

معایب بالقوه درمان آنلاین

  • روانشناسی آنلاین برای همه مناسب نیست. درمان آنلاین برای افرادی که مشکلاتی مانند قصد خودکشی یا روان پریشی دارند مناسب نیست و مداخله در صورت بروز بحران می تواند برای درمانگران دشوار باشد.
  • یکی  از بزرگ‌ترین مشکلاتی که مراجعین را برای استفاده از خدمات آنلاین روان‌شناسی مردد می‌کند این است که آیا می‌توانند از راه دور و بدون دیدن درمانگر خود از نزدیک با او ارتباط خوبی برقرار کنند؟ جتی با تماس تصویری روانشناس و مراجع هر دو بخشی از زبان بدن و دیگر نشانه‌هایی را نمی‌بینند و بخشی از اطلاعات را از دست می‌دهند و ممکن است ایجاد رابطه درمانی خوب برای آنان سخت شود. ارتباط نزدیک و بر مبنای اعتماد را، که یکی از مهم ترین فاکتور ها برای تاثیر گذاری و موفقیت جلسات روان‌شناسی است.
  • مشکلات فنی می تواند دردسر ساز شود. این که تماس قطع شود، سرعت اینترنت مناسب نباشد یا برق قطع شود می‌تواند جلسه را مختل کند.
  • بسیاری از افراد در ابتدا درباره حفظ حریم خصوصی در ویدئو کنفرانس‌ها نگران می‌شوند و احساس می کنند جلسات آنلاین کمتر از جلسات حضوری رضایت بخش خواهد بود. اگر شما از طریق سایت ها با مشاور روانشناس صحبت کنید، ممکن است سایت هایی که معتبر نیستند نتوانند اطلاعات مشتری را ایمن نگه دارند.

با این همه تحقیقات نشان داده‌اند جلسات روان‌شناسی آنلاین به خصوص با رویکرد شناختی- رفتاری یا CBT با درمانگران ماهر به همان اندازه ی جلسات حضوری موثر است. نگرانی اکثر مراجعین پس از جلسه اول برطرف شده و درمان آنلاین خود را ادامه می‌دهند.

یک مطالعه در سال 2018 منتشر شده در مجله اختلالات روانی نشان داد که درمان شناختی رفتاری آنلاین “مراقبت درمانی موثر، قابل قبول و عملی” است. این مطالعه نشان داد که درمان شناختی رفتاری آنلاین به همان اندازه مشاوره و روانشناسی حضوری برای افسردگی اساسی، اختلال هراس، اختلال اضطراب اجتماعی و اختلال اضطراب فراگیر مؤثر است.

برای یک جلسه آنلاین خوب و موثر به چه چیزهایی نیاز دارید؟

از قبل درباره روش پرداخت هزینه ها بپرسید و شماره تلفن یا اطلاعات تماس روانشناس خود را بگیرید. اگر برنامه و اپلیکیشنی که با استفاده از آن با روانشناس خود ارتباط برقرار کنید برایتان جدید است، کار کردن با آن را تمرین کنید. فضایی امن، خصوصی  و راحت را انتخاب کنید که بتوانید بدون نگرانی از این که دیگران صدای شما را بشتوند صحبت کنید.

از وسایل و کارهایی که ممکن است حواس شما را پرت کنند، دور شوید. در طول جلسه به کارهای دیگر مشغول نشوید؛ این یک ساعت زمانی است که می‌توانید بر روی سلامت روان خود سرمایه گذاری کنید. از باقی اعضای خانواده بخواهید به زمانی که قرار است به خود اختصاص دهید احترام بگذارند، تلفن همراه خود را سایلنت و بی صدا کنید. با انجام این کارها احتمال بروز مشکل را کمتر کرده و در نتیجه جلسات مشاوره و روانشناسی آنلاین را برای خود رضایت بخش تر می کنید.

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0