روانشناس خانواده خوب در تهران

عموم مردم، خدمات روانشناسی را مخصوص مشکلات فردی و بالینی می دانند و نقش یک روانشناس خانواده خوب را نادیده می گیرند. بدون شک وقتی محیط خانواده ای سالم و شاد است، همه چیز در جهان درست به نظر می رسد. اعضای آن خانواده بزرگترین لذت خود را در محیط خانوادگی خود تجربه می کنند.

اما همه خانواده ها همیشه محیطی پایدار، سالم و شاد ندارند. استرس های زندگی مدرن، نیاز به تعادل بهتر در زندگی کاری و بحران های خانودگی یا چالش های سلامت روانی برای یک یا چند نفر از اعضای خانواده می تواند در هر زمان یک خانواده را به زانو در آورد.

اگر خانواده شما با مشکلاتی این چنینی دست و پنجه نرم می کند، مراجعه به یک روانشناس خانواده خوب بهترین تصمیمی است که می توانید اتخاذ کنید.

روانشناس خانواده خوب

روانشناس خانواده خوب کیست؟

یک روانشناس خانواده خوب، بیماری و ناراحتی های روانی را در محیط خانواده ارزیابی، تشخیص و درمان می کند. این افراد در رشته ی تخصصی روانشناسی خانواده تحصیل کرده اند و دوره های مورد نیاز را گذرانده و تجربه ی لازم را در این زمینه کسب کرده اند. روانشناس خانواده بر احساسات ، افکار و رفتارهای اعضای خانواده در روابط و محیط وسیع تری که در آن فعالیت می کنند، تمرکز دارد.

روانشناس خانواده خوب، متخصص بهداشت روان دارای مجوز است که عموماً در هر دو سیستم روانشناسی و خانواده درمانی آموزش می بیند. روانشناس خانواده با زوج های متاهل و اعضای خانواده کار می کند و به آن ها کمک می کند تا اختلافات و مشکلات موجود را برطرف کنند، بر شرایط دشوار غلبه کننند و یا با مسائل روحی و روانی کنار بیایند.

مقاله مرتبط: همه چیز درمورد خانواده درمان

حیطه کاری روانشناس خانواده

روانشناس خانواده، بر حیطه های گسترده ای نظارت دارد و تنها بر حل تعارضات موجود در خانواده تمرکز ندارد. آن ها کارهایی از جمله تشخیص اختلالات روانی اعضای خانواده، کمک در شرایط سخت، میانجیگری در روابط و شکستن چرخه های ناکارآمد انجام می دهند.

تشخیص اختلالات روانی

اگر یکی از اعضای خانواده دچار بیماری روانی باشد، همه اعضای خانواده تحت تأثیر قرار می گیرند. افسردگی ، اضطراب و سایر مشکلات روانی می تواند سلامت عاطفی فرد را به آرامی از بین ببرد و در روابط خانوادگی شکاف ایجاد کند. روانشناس خانواده می تواند بیماری های روانی را در هر فرد یا تمامی اعضا تشخیص دهد و درمان کند و برای این کار تجربه و علم لازم را کسب کرده است.

روانشناس خانواده خوب در تهران

کمک در شرایط سخت

هنگامی که خانواده ها با شرایط سختی مانند طلاق، از دست دادن شغل، بیماری یا مرگ یکی از عزیزان خود روبرو می شوند، روانشناس خانوداه خوب به خانواده کمک می کند تا با شرایط سخت کنار بیایند و مقابله کنند. این تغییرات زندگی می تواند فشار زیادی را بر افراد و روابط آن ها وارد کند، و این وظیفه روانشناس خانواده است که هنگام مواجهه با این شرایط سخت، مشاوره و حمایت از خانواده ها را ارائه دهد.

میانجیگری در روابط

همه خانواده ها دچار تعارضات کم و زیاد می شوند و روانشناس خانواده خوب برای میانجیگری در این درگیری ها آموزش دیده و ابزارهای مفیدی برای از بین بردن نارحتی و تعارضات در اختیار اعضای خانواده قرار می دهد. این تعارضات ممکن اشت تنش زناشویی، اختلالات روانی و عاطفی، مشکلات رفتاری در کودکان و یا هر چیز دیگری باشد. یک روانشناس خانواده با بینش کامل و عاری از قضاوت بر وضعیت موجود تاثیر می گذارد و باعث گفت و گو، تغییرات مثبت و فکر کردن درباره مسائل موجود می شود.

شکستن چرخه های ناکارآمد

روانشناسان خانواده به مشکلات بسیار شدیدتر مانند سوء مصرف مواد، اعتیاد یا خشونت خانگی می پردازند و برای این موارد آموزش دیده اند. این شرایط نیاز به درمان قابل توجهی دارد، زیرا اغلب ایمنی افراد را به خطر می اندازد. روانشناسان خانواده باید به سرعت و با دقت وضعیت را ارزیابی کنند، از امنیت کامل اعضای خانواده مطمئن شود وجهت شکستن این چرخه های ناکارآمد، اقدام کند.

روانشناس خانواده خوب

ویژگی های یک روانشناس خانواد خوب

اگر به دنبال یک روانشناس خانواده خوب هستید اما دقیقا نمی دانید باید چه ویژگی هایی را در این افراد بررسی کنید، در این قسمت تعدادی از ویژگی های مهم یک روانشناس خانواده خوب را برای شما بیان می کنیم و به شما می گوییم چه انتظاراتی از یک روانشناس خانواده داشته باشید.

1. گوش دادن و برقراری ارتباط: در اساس همه درمان ها، گوش دادن و برقراری ارتباط به عنوان مهمترین ویژگی های یک روانشناس خوب شناخته می شود. اول ، گوش دادن به هر یک از اعضای خانواده به منظور تعیین موضوعات مورد نظر و همچنین شناسایی هرگونه مساله اساسی که فوراً فاش نمی شود یا مشاهده نمی شود ضروری است. علاوه بر این، برای مراجعین مهم است که در یک جلسه درمانی احساس آرامش کنند و با یک مشاور صحبت کنند، و مهارت های خوب گوش دادن به مراجع احساس درک شدن می دهد. روانشناس خانواده، مستقیماً با مردم به طور منظم کار می کند و باید به سرعت روابط قابل اعتماد ایجاد کند تا بتواند با مراجعان خود به طور موثر کار کنند. در چارچوب این روابط است که درمان اتفاق می افتد. در نتیجه، روانشناس خانواده، فردی موثر برای ساختن روابط حرفه ای کارآمد در جهت تشخیص و درمان مشکلات است.

2. حل مسئله: روانشناس خانواده به شناسایی علائم و کمک به مراجعان برای حل مشکلات مربوط به رفتار، فرایندهای عاطفی، شناختی و رابطه ای می پردازد. دکتر یولیا واترز، نقش یک روانشناس خانواده را با ناوبر مقایسه می کند، آن ها راه حل ها را بررسی و بر آن تأکید می کنند اما این مراجع است که به عنوان ناخدای کشتی خدمت می کند. حل مشکلات به عنوان روانشناس خانواده مستلزم آگاهی کامل از نظریه سیستم های خانواده و تحقیقات مربوط به آن، تفکر انتقادی و مهارتهای بالینی بسیار توسعه یافته است.

3. احترام به تفاوت ها: در جامعه متنوع ما، روانشنان خانواده خوب باید با افراد از هر قشر و فرهنگی کار کند. به همین دلیل، آنها باید بتوانند تفاوت ها، از جمله تفاوت فرهنگی، قومیتی، جنسیتی، ملیتی، نژاژی، دینی، ​​گرایش جنسی و معنوی را درک کنند.

4. اخلاق حرفه ای: اخلاق حرفه ای، اصل هر نوع درمان است. روانشناس خانواده خوب باید بتواند با مراجعان خود روابط قابل اطمینانی برقرار کند، که مستلزم آگاهی از مسائل محرمانه بودن و مسئولیت ها و شرایط قانونی درمان و تحقیقات بالینی است. در حالی تسکین درد همیشه قابل دستیابی نیست اما یک روانشناس خانواده خوب باید یک اصل را همیشه در نظر بگیرد و آن این است که به هیج عنوان ضرر و یا ناراحتی به مراجع وارد نکند و این اصل با رعایت اخلاق حرفه ای انجام شدنی است.

5. ارزیابی و تشخیص: یک ویژگی ارزشمند دیگر روانشناس خانواده، شامل مشاهده، ارزیابی و تشخیص می باشد. آنها در این تخصص نه تنها مراجعان را هنگام تعامل با یکدیگر مشاهده می کنند، بلکه از مشاهدات نتیجه گیری می کنند و برنامه های مختلفی را برای درمان در نظر می گیرند.

روانشناس خانواده خوب

روانشناس خانواده خوب در کلینیک ذهن آرا

روانشناس خانواده خوب، به خانواده ها این فرصت را می دهد تا تعارضات را به طور مسالمت آمیز حل کنند و برای بهتر شدن شرایط تک به تک اعضا و محیط خانوادگی در کنار یک متخصص مجرب تلاش کنند و از بهبود شرایط لذت ببرند.

اگر به دنبال این فرصت هستید تا از لحظه های کنار خانواده بودن، لذت بیشتری ببرید و تمام نگرانی ها را برطرف کنید، ما در کلینیک ذهن آرا، با روانشناسان خانواده متخصص و مجرب آماده ارائه خدمات به شما مراجعین عزیز هستیم. جهت استفاده از خدمات درمانی خانوادگی با شماره های درج شماره تماس بگیرید.

روانشناس خانواده خوب در تهران

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0