دکتر روانشناس خوب در تهران، تیم تخصصی ذهن آرا​

روانشناس خوب در تهران یا دکتر روانشناس خوب اصطلاحاتی هستند این این روزها خیلی از افراد به دنبال آن هستند. اگر شما هم به دنبال لیست روانشناسان تهران یا دکتر روانشناس یا دکتر مشاوره خوب هستید، یا به دنبال دکتر روانشناس کودک، نوجوان یا دکتر روانشناس خانواده در تهران می گردید، با روانشناسان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن آرا همراه باشید. متخصصین کلینیک روانشناسی ذهن آرا، براساس تخصص و نیاز روز جامعه و همچنین تعهد و تجربه کاری از مراکز و دانشگاه های معتبر کشور گلچین شده اند؛ شعار مرکز روانشناسی ذهن آرا، تعهد در کار، تخصص در فرایند رواندرمانی و مشاوره و انصاف در برخورد با مراجعین است. قطعا شما هم برای انتخاب یک روانشناس خوب، معیارهایی دارید، ولی پیشنهاد ما به شما تعهد، اخلاق حرفه ای، تخصص و تجربه حرفه ای است.

روانشناس خوب در تهران، لیست روانشناسان تهران

تیم تخصصی و لیست روانشناسان مرکز تخصصی مشاوره و روانشناسی ذهن آرا (دکتر روانشناس خوب در تهران)

حمید احدی
کاندیدای دکتری روانشناسی شناختی

کاندیدای دکتری روانشناسی شناختی، ارزیابی و توانبخشی توجه، تمرکز و حافظه

مژگان سلطانی
کاندیدای دکتری روانشناسی کودک

کاندیدای دکتری روانشناسی کودک، ارزیابی و اختلالات روانشناختی کودکان، روانشناس کودک

مجتبی ریاحی
کاندیدای دکتری روانشناسی

کاندیدای دکتری روانشناسی سلامت، روانشناس بالینی، مشاوره , و رواندرمانگر

زهرا آراسته
کاندیدای دکتری روانشناسی بالینی

روانشناس خوب، رواندرمانگر با رویکرد طرحواره درمانی، روانشناس بالینی و مشاوره پيش از ازدواج

هاله شایسته
کاندیدای دکتری روانشناسی بالینی

رواندرمانگر تحليلی و هیپنوتراپیست، روانشناس بالینی و مشاوره پيش از ازدواج

الهام فرهمند
کاندیدای دکتری روانشناسی بالینی

روانشناس خوب در تهران با رویکرد طرحواره درمانی، روانشناس بالینی و مشاور فردی

سمیرا غضنفریان پور
کاندیدای دکتری روانشناسی بالینی

رواندرمانگر تحليلی و هيپنوتراپیست، روانشناس بالینی و مشاوره پيش از ازدواج

دکتر محبوبه امیدی نژاد
دکتری روانشناسی تربیتی

مشاوره فردی، مشاوره زوج، مشاوره تحصیلی و شغلی، دکتر روانشناس خانواده و آموزش والدین

طیبه موسوی
کاندیدای دکتری مشاور و روانشناس کودک

درمان بیش فعالی کودکان، اختلال یادگیری و ارتقا عملکردهای شناختی کودک

سعید علوی
دکتری روانشناسی

روانشناس بالینی، دکتر روانشناس در زمینه اختلالات بالینی، اضطرابی، خلقی و مشاوره فردی

ناهید برنا
دکتری مغز و اعصاب، روانپزشک

روانپزشک، متخصص اختلالات بالینی

دکتر مانا اسحاقیان
دکتری روانشناسی کودکان

مشاور و رواندرمانگر، مربی دوره های فرزند پروری و آموزش والدین

مریم میرشفایی
نوروتراپیست

متخصص نوروتراپی نوروفیدبک و تی دی سی اس، متخصص توانبخشی شناختی توجه و حافظه و روانشناس بالینی

شکیبا قدس
کارشناسی ارشد روانشناسی

مشاور و رواندرمانگر اختلالات اضطرابی و شناختی کودکان و نوجوانان، روانشناس کودک و نوجوان

مریم چمن آرا
کارشناسی ارشد روانشناسی

مشاور و رواندرمانگر اختلالات اضطرابی و شناختی کودکان و نوجوانان، روانشناس کودک و نوجوان

محمدرضا اخگری
کارشناسی ارشد روانشناسی

مشاور و رواندرمانگر اختلالات اضطرابی و شناختی کودکان و نوجوانان، روانشناس کودک و نوجوان

نگین ملک
کارشناسی ارشد روانشناسی

مشاور و رواندرمانگر اختلالات اضطرابی و شناختی کودکان و نوجوانان، روانشناس کودک و نوجوان

لیلا مجیدی
روانشناس کودک

مشاور و رواندرمانگر اختلالات اضطرابی و شناختی کودکان و نوجوانان، روانشناس کودک و نوجوان

زهرا دادجو
روانشناس کودک

مشاور و رواندرمانگر اختلالات اضطرابی و شناختی کودکان و نوجوانان، روانشناس کودک و نوجوان

سارا ذوالفقاری
کاندیدای دکتری روانشناسی کودکان استثنایی

کاندیدای دکتری روانشناسی کودک و روانسنجی، اجرا و تفسیر آزمون های روانشناختی معتبر

نسیم سرداری
روانسنج

متخصص اجرای انواع تست های روانشناسی، تست شخصیت و اجرای تست هوش

سحر کاظمی
روانسنج

متخصص اجرای انواع تست های روانشناسی، تست شخصیت و اجرای تست هوش

سمانه غفوری
کارشناسی ارشد روانشناسی کودکان استثنایی

مشاور و رواندرمانگر کودک و نوجوان، متخصص توانبخشی شناختی کودکان

علی رضا محمدی کمسرخ
دکتری مشاوره روانشناسی

روانشناس بالینی، زوج درمانگر، و سکستراپیست

فاطمه احسانی
کارشناسی ارشد

مشاور و روانشناس خوب، روانشناس بالینی

پریناز حیدری
کارشناسی ارشد

مشاور و روانشناس خوب، روانشناس بالینی

بدری همایونیان
کارشناسی ارشد

مشاور و روانشناس خوب، مشاوره و روانشناسی کودک و نوجوان

پروانه بهروز منش
دکتری روانشناسی کودکان استثنایی

روانشناس اختلالات تحولی (اوتیسم، آموزش خانواده و والدین)

در این صفحه از سایت کلینیک تخصصی روانشناسی ذهن آرا، لیست روانشناسان تهران و لیست متخصصین روانشناسی و مشاوره مرکز روانشناختی ذهن آرا را قرار داده ایم. شما عزیزان برای مشاهده سوابق تحصیلی و حرفه ای متخصصین روانشناسی و متخصصین مرکز روانشناسی ذهن آرا می توانید روی “مشاهده اطلاعات” کلیک کنید و با اطمینان هرچه بیشتر نسبت به انتخاب متخصص خود اقدام نمایید.

شما عزیزان می توانید از دو طریق: تماس با ذهن آرا و رزرو آنلاین با روانشناس خوب ذهن آرا وقت مشاوره دریافت کنید. می توانید جهت رزرو وقت با متخصصی که مدنظر دارید در صفحه روی دکمه رزرو آنلاین در پایین صفحه کلیک کنید.

روانشناس خوب و ویژگی ها

تشخیص دقیق و علمی: به طور کلی، یک روانشناس خوب سعی می کند ابتدا یک تشخیص درست و دقیق بر مشکل شما داشته باشد. قطعا، عدم تشخیص و صحبت های پراکنده و عدم طبقه بندی مشکلات روانشناختی از ویژگی های یک روانشناس خوب در تهران و یا هر کجا، نیست.لذا رویکرد تخصصی علم روانشناسی ایجاب می کند ما ابتدا نسبت به تشخیص دقیق مشکل، شدت آن و ترسیم اهداف درمانی و پروتکل های رواندرمانی اقدام کنیم.

علاوه بر رویکرد علمی یک مشاور روانشناس یا دکتر مشاوره، برای تشخیص و درمان درست و ایجاد رابطه حرفه ای قابل اعتماد، نیاز به کسب مهارت هایی از جمله مهارت های بین فردی خوب و قابل اعتماد، انعطاف پذیری، خوش بین بودن،احترام به فرهنگ های متفاوت و خودآگاهی و … دارد.

روانشناس خوب و ویژگی ها

مهمترین ویژگی های یک روانشناس خوب چیست؟

1. خودکنترلی عاطفی برای دکتر روانشناس ضروری است

احتمالاً این مهمترین ویژگی است، حداقل از نظر تعادل روانی حرفه ای این ویژگی به او اجازه می دهد تا احساسات خود را قاطعانه و مستقل با آنچه برای بیمار اتفاق می افتد تنظیم کند. البته خودکنترلی عاطفی به این معنا نیست که برخی از رویدادها روی روانشناس تاثیری نداشته باشد، زیرا در نهایت او فردی با احساسات و گذشته است، بلکه به او اجازه می دهد تا احساسات خود را در مواجهه با فرد تنظیم کند، زیرا به او پاسخ نمی دهد. با یک انفجار در سوگواری و عصبانی شدن. خودکنترلی عاطفی همچنین باعث ایجاد اعتماد به نفس در بیمار می شود و درمانگر به عنوان فردی با ثبات برای تکیه کردن در نظر گرفته می شود.

2. قابل اعتماد بودن (از ویژگی های اصلی یک دکتر روانشناس خوب)

مراجعان باید اطلاعات خصصوصی و محرمانه زندگی خود را به راحتی با دکتر روانشناسی در میان بگذراند و این راحتی نیاز به ایجاد فضایی قابل اعتماد از جانب مشاور و درمانگر دارد. در نتیجه اعتماد کامل، ارتباط عمیقی میان مراجع و درمانگر شکل می گیرد.

آخرین ویژگی لازم، امانتداری است. اگر مراجع احساس کند نمی تواند به متخصص سلامت روان خود اعتماد کند، هرگز رابطه خوبی برقرار نخواهد شد. ایجاد یک رابطه بین مشتری و پزشک تنها راه برای ایجاد یک رابطه درمانی قابل اعتماد و موثر است.

در حالی که این ویژگی ها برای تبدیل شدن به یک روانشناس ضروری هستند، بسیاری دیگر وجود دارند که یک پزشک برجسته را می سازند. چیزهایی مانند همدلی، احترام، شهود خوب و مهارت‌های پرورش همه چیزهایی هستند که کاندیدای ایده‌آل برای روان‌شناس شدن را می‌سازند. اگر اینها مهارت‌ها و ویژگی‌هایی هستند که دارید، ممکن است بخواهید مسیرهای مختلفی را که می‌توانید با مدرک روانشناسی دنبال کنید، بررسی کنید.

3. انعطاف پذیری

یک دکتر مشاوره خوب، می بایست برنامه درمانی انعطاف پذیری را برای هر مراجع ارائه دهد. این بدان معناست که نباید از برنامه درمانی دقیق و یکسانی پیروی کند و یا یک رویکرد مشخصی را برای همه افراد با ویژگی ها متفاوت مناسب بداند.

4. خودآگاهی

یک دکتر مشاوره خوب می تواند مسائل شخصی را از مسائل مراجع جدا کند. انتقال متقابل پدیده ای است که توسط فروید توصیف شده است و در آن موضوعات بیان شده توسط مشتری منجر به واکنش احساسی درمانگر می شود.
وقتی مشاوران بتوانند واکنشی های شخصی خود را در مورد مسائل خود، شناسایی و مدیریت کنند، کمتر احتمال دارد در طول جلسات به آن مسائل واکنش نشان دهند و این امر هرگونه اثرات مضر در طی درمان را از بین می برد.

5. همدلی

یک روانشناس نه تنها باید نسبت به فرد مقابل احساس همدردی کند، بلکه باید قدمی فراتر بگذارد و خود را به جای بیمار بگذارد تا احساسش را بکند و به آنچه فکر می کند فکر کند. فقط از این طریق می تواند واقعاً به دیگری کمک کند. شخص، زیرا این نگرش به او اجازه می دهد تا بزرگی مشکلی را که بیمار تجربه می کند درک کند. در واقع، چندین مطالعه آزمایشگاهی توانسته اند درک کنند که مغز افرادی که بسیار همدل هستند، واکنشی مشابه با کسانی که این مشکل را دست اول تجربه می کنند، نشان می دهد. مثل این است که هنگام خواندن یک کتاب در پوست شخصیت قرار می گیرید و همان ناامیدی، درد یا اندوه را احساس می کنید. اگر روانشناس نتواند همدلی کند، احتمالاً مشکل یا دلیل بیمار را به حداقل می رساند و در نهایت از تکنیک های درمانی نامناسب استفاده می کند.

6. ذهن باز

مردم به روانشناس اعتماد می کنند، به طوری که اغلب حقایقی را به او می گویند که خلاف سیستم اعتقادات و ارزش های حرفه ای است. در چنین مواردی، روان‌شناس باید از گشودگی ذهنی کافی برخوردار باشد تا بفهمد چرا فرد به شیوه‌ای خاص رفتار می‌کند و به اندازه کافی مدارا می‌کند تا چنین رفتاری را بپذیرد. زمانی که روانشناس نتواند فرد مقابل خود را بپذیرد، علائم خارج از کلامی طرد می کند و در نهایت توسط بیمار تشخیص داده می شود که احساس راحتی نمی کند و احتمالا درمان را رها می کند.

7. درون نگری

این یکی از ویژگی های کمتر مورد توجه یک روانشناس است اما یکی از مهم ترین آنهاست. از طریق فرآیند درون نگری، روانشناس نه تنها حالت های عاطفی خود را برای درک انگیزه ها و خواسته های خود متعادل می کند، بلکه حتی به دنیای روان نیز نزدیکتر می شود. درون نگری، تنها ماندن با خود، سنگ بنای رشد شخصی است، اما همچنین کلیدی برای کشف نحوه عملکرد ذهن است.

8. صبر مشاور و روانشناس

روان درمانی اغلب یک فرآیند طولانی است که در آن معکوس ها رخ می دهد. برخلاف تصور بسیاری، عقب‌نشینی‌های بیماران بر روان‌شناس نیز تأثیر می‌گذارد، زیرا این بخش از فرآیند او را به زیر سؤال بردن روش یا حتی توانایی‌اش برای کنار آمدن با پرونده سوق می‌دهد. به همین دلیل و از آنجایی که مقابله با برخی از رفتارهایی که می تواند بر هر کسی تأثیر بگذارد همیشه آسان نیست، صبر یک ویژگی ضروری است که هر روانشناس باید داشته باشد.

برای اینکه یک متخصص سلامت روان موثر باشید باید صبر زیادی داشته باشید. در بسیاری از موارد شما به افراد کمک می‌کنید تا مسائل چالش برانگیز را حل کنند، که می‌تواند زمان زیادی را ببرد. مهم است که به مشتریان اجازه دهید با سرعت خود کار کنند و این می تواند بدون پشتکار زیاد یک کار دشوار باشد.

9. صداقت روانشناس

روانشناس باید اعتماد به نفس را القا کند تا مردم از گفتن مشکلاتی که احتمالاً جرأت نکرده اند برای کسی آشکار کنند، احساس راحتی کنند. این حس اعتماد را می توان از جزئیات کوچک شروع کرد، مانند حرکات بدن درمانگر تا دکور اتاق، اما اساس آن در سیستم ارزشی روانشناس قرار دارد. وقتی فردی احساس می کند که حرفه ای اعتماد به نفس دارد، خودش را به خوبی می شناسد، اهداف روشنی دارد و با آنچه فکر می کند سازگار است، آن شخص متکی می شود و خودش را به روی آن روانشناس باز می کند.

10. مهارت های ارتباطی

کلمه ابزار اولیه کار روانشناختی است، اما مهارت های ارتباطی به این محدود نمی شود. روانشناس قبل از هر چیز باید شنونده خوبی باشد، باید مراقب زبان بدن بیمار باشد تا بتواند آن را رمزگشایی کند و ایمان و آرامش را از طریق حرکات خود منتقل کند.

یکی از مهم ترین مجموعه مهارت هایی که یک روانشناس باید داشته باشد، مهارت های ارتباطی خوب است. آنها باید بتوانند با مشتریان، سایر متخصصان بهداشت روان و پزشکی، کارکنان و سایر افراد مهم ارتباط برقرار کنند. آنها باید بتوانند افکار و برنامه های عملی خود را به طور مؤثر به اشتراک بگذارند.

11. روانشناس خوب باید مهارت های تحلیلی داشته باشد

برای اینکه هر متخصص سلامت روان بتواند به مشتریان خود کمک کند، باید بتواند اطلاعاتی را که جمع آوری می کند، استنتاج کند، تجزیه و تحلیل و بررسی کند. روانشناس بودن چیزی فراتر از گوش دادن به مشکلات مردم است. آنها باید داده هایی را در مورد فرد یا خانواده ای که به دنبال کمک هستند جمع آوری کنند و از آن اطلاعات برای کمک به ایجاد راه حل هایی برای تغییر استفاده کنند.

12. روانشناسان باید مهارت های مشاهده ای داشته باشند

بیشتر تمرینات روانشناختی فراتر از صحبت کردن و انجام مشاهدات دقیق است. اکثر روانشناسان می توانند اطلاعات زیادی در مورد یک فرد یا خانواده به سادگی با مشاهده تعاملات آنها جمع آوری کنند. چیزهایی مانند زبان بدن، حالات چهره و رفتار می توانند داستانی بسیار بزرگتر از کلمات را بیان کنند.

13. روانشناسان باید مهارت های حل مسئله را داشته باشند

بسیاری از اوقات، افراد و خانواده‌ها به دلیل نداشتن مهارت‌های لازم برای حل مشکلاتی که خود تجربه می‌کنند، از روانشناس کمک می‌گیرند. به همین دلیل است که یک روانشناس باید مهارت حل مسئله عالی داشته باشد. گاهی اوقات راه حل مشکلات ساده است، اما در بسیاری از موارد رسیدن به یک راه حل نیاز به خلاقیت و نبوغ دارد.

چگونه یک روانشناس خوب انتخاب کنیم؟

14. روانشناس خوب شنونده خوبی است

روانشناس خوب شنونده خوبی است و در جلسه مشاوره این حس را به شما می دهد که حرفهایتان شنیده و به شما توجه می شود. او در طول جلسه با گوشی خود سرگرم نیست یا مدام به تلفن یا موبایل پاسخ نمی دهد و تمام حواسش به شما و صحبت های شماست.

15. روانشناس خوب مهارت های بین فردی خوبی دارد

اولین و بدیهی ترین مهارتی که هر روانشناسی باید داشته باشد این است که بتواند با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کند. او به احساسات و افکار دیگران توجه می کند و با مراجع خود گرم و دوستانه برخورد می کند و در جلسه درمان بر مراجع تمرکز می کند نه خودش.

مشاور روانشناسی، باید بتواند سخنان خود را به روشنی بیان کنند. آن ها نه تنها باید تکنیک های درمانی را به مراجعین آموزش دهند، بلکه می بایست درک مراجع از سخنان خود را نیز ارزیابی کنند. آموزش صحیح و ارزیابی دقیق نیاز به یادگیری مهارت های بین فردی دارد.

16. روانشناس خوب قابل اعتماد است

روانشناس خوب قابل اعتماد است و تمامی حرف هایی که به او می زنید را (اعم از احساسات، افکار و اتفاقاتی که برایتان رخ داده یا کارهایی که انجام داده اید) می شنود بدون آنکه شما را قضاوت کند و تلاش می کند به شما در جهت اهداف مشترک تعیین شده کمک کند. پس به سادگی می توانید با او درباره درونی ترین احساسات و افکار خود صحبت کنید بدون آنکه نگران قضاوت شدن از طرف او باشید.

17. روانشناس خوب امیدوار و خوش بین به بهبودی شماست

امیدواری فاکتور بسیار مهمی در بهبود و درمان مشکلات مراجعان است. درمانگر خوب به مراجع امید می دهد که می تواند بر مشکلات خود غلبه کند اما امید واهی و غیر منطقی نمی دهد و با توجه به نوع مشکل، توانایی مراجع و مهارت خویش، به بهبودی او خوشبین و امیدوار است.

امید، یک محرک بسیار قوی می باشد. یک مشاور خوب، میان امیدواری و واقع بیینی تعادل ایجاد می کند، اهداف واقع بینانه ای تنظیم می کند که مشارکت مراجع را داشته باشد و چشم انداز خوش بینانه و امیدوارکننده ای را القا می کند.

18. مشاور متبحر هدف های درمانی مشترکی را تعیین می کند

یکی از مهمترین ویژگی های یک روانشناس کارآمد این است که با همکاری مراجع خود اهداف درمانی مشخصی را تعیین و برای دستیابی به آن ها تلاش کند. به عبارت دیگر، شما می دانید که قرار است در جلسات مشاوره چه هدف هایی دنبال شوند.

19. روانشناس خوب روند پیشرفت درمان را زیر نظر دارد

شاید شما فراموش کنید در طول جلسات روند پیشرفت خود را بررسی کنید اما درمانگر باید گاهی پیشرفت شما را چک کند و ببیند آیا بر اساس اهداف درمانی تعیین شده حرکت می کنید؟ انجام این کار کمک می کند تا سرعت پیشرفت در جلسات بیشتر شود و در صورت نیاز روش های درمانی مورد اصلاح و بازبینی قرار گیرد.

20. روانشناس توصیۀ مستقیم نمی کند

یک روانشناس خوب به شما توصیه مستقیم نمی کند و تلاش می کند توانایی حل مسأله را آموزش دهد تا خودتان بتوانید مشکلتان را حل کنید. او با همکاری شما مشکل مطرح شده را تحلیل و به شما کمک می کند که بهترین انتخاب را داشته باشید اما به جای شما انتخاب نمی کند. این ضرب المثل قدیمی در جلسات مشاوره کاربرد زیادی دارد: روانشناس خوب کسی است که به شما ماهیگیری یاد بدهد نه ماهی!

21. روانشناس با تجربه توصیف مشخصی از مشکل شما ارائه می دهد

مراجعان دوست دارند بدانند دلیل اختلال و مشکلاتشان چیست. روانشناس کارآمد، توصیف ساده و قابل درکی به مراجع خود درباره علل مشکل و نشانه های ایجاد شده می دهد زیرا مراجع نباید در جلسات درمان احساس سردرگمی و ناآگاهی داشته باشد و نداند چه اتفاقی در جلسه رخ می دهد.

22. روانشناس متبحر به تفاوت های فرهنگی و قومیتی شما احترام می گذارد

روانشناس باید به مراجع با هر اعتقاد و باور و از هر فرهنگ و قومیتی که باشد احترام بگذارد و او و باورهایش را زیر سؤال نبرد. آداب و رسوم و باورهای مراجع باید برای روانشناس قابل احترام باشد. مگر آنکه این باورها یا آداب و رسوم بر زندگی و عملکرد مراجع تأثیر منفی داشته باشد و نیاز باشد در جلسات درمانی به آنها پرداخته شود.

انجمن روانشناسی آمریکا (APA) توصیه می کند که درمانگران به تفاوت ها، باورها و نگرش های فرهنگی احترام بگذارند و درمان منطبق با فرهنگ و ارزش هر فرد، ارائه دهند.

23. درمانگر خوب از خودآگاهی و خود مدیریتی لازم برخوردار است

روانشناس خوب می داند که جلسه درمان متعلق به مراجع است و امور خود را وارد جلسه درمان نمی کند. او از واکنش های خود به مشکلات مراجع آگاه است و می تواند احساسات و افکار خود را در جلسه درمان مدیریت کند. اگر متوجه شدید که درمانگر به جای تمرکز بر مسائل شما بیشتر درباره مسائل خودش در جلسه درمان صحبت می کند و به آنها می پردازد مشخص است که نتوانسته افکار و احساسات خود را مدیریت کند. درمانگری که در جلسه درمان از کوره در می رود مطمئنا نمی تواند در حل مشکل تان به شما کمکی کند.

24. روان درمانگر خوب همیشه به دنبال افزایش دانش و توانایی خود است

علم روانشناسی مانند سایر علوم هر روز شاهد پیشرفت های جدیدی است به همین دلیل هر روانشناسی باید خود را ملزم به مطالعه و آموزش پیوسته برای ارتقای توانایی ها و مهارت های خود کند. پس باید به توانایی های افرادی که خود را عالم و همه چیزدان می پندارند شک کرد. متاسفانه روانشناسان زیادی را می شناسم که حتی یک جلد کتاب هم در طول سال مطالعه نمی کنند یا سال هاست که در هیچ دوره آموزشی جدیدی شرکت نکرده اند.

25. دکتر روانشناس خوب در صورت نیاز ارجاع می دهد

هیچ روانشناسی نیست که بر همه شاخه ها و اختلالات روانشناسی تسلط داشته باشد. برخی از درمانگران روانشناس کودک هستند ، برخی بیشتر در حوزه خانواده و برخی در حوزه مشکلات فردی تخصص دارند و هر روانشناسی بر رویکردهای درمانی مشخصی تسلط دارد. روانشناسی که همه نوع مراجعی از کودک تا بزرگسال را می پذیرد باید بر توانایی های او شک کرد.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0