مشاوره روانشناسی حضوری، مشاور خوب در تهران

مشاوره روانشناسی حضوری یکی از اشکال اشکال مختلف درمان است که می‌تواند برای رفع نیازهای سلامت روان مورد استفاده قرار گیرد. مشاوره غیرحضوری اط جمله مشاوره از طریق واتس آپ و سایر پلتفرم ها پس از افزایش گسترده در طول همه گیری COVID-19 افزایش یافت و همچنان محبوبیت خود را به دست می آورد.

به نظر می رسد که مشاوره آنلاین و تلفنی و مشاوره حضوری، هر دو گزینه های خوبی برای مشاوره و رواندرمانی هستند، به شرطی که در جای درست خود استفاده شود. درمان حضوری و آنلاین مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهد. در این مقاله به برخی از مزایا و معایب آنها می پردازیم تا به شما کمک کند بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

درمان سنتی یا مشاوره روانشناسی حضوری چیست؟

مشاوره روانشناسی حضوری

گفتگو درمانی یا درمان سنتی از طریق تعاملات چهره به چهره یا حضوری با یک درمانگر دارای مجوز از سلامت روان می باشد. در مشاوره روانشناسی حضوری، جلسات بصورت هفتگی و معمولاً در یک محیط اداری به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت برگزار می شود.

تحقیقات اشاره می‌کند که روان‌درمانی بدون در نظر گرفتن فرمت می‌تواند علائم افسردگی و روان‌پریشی را کاهش دهد و آن را به اندازه داروهای ضدافسردگی مؤثر می‌سازد.

مزایای مشاوره روانشناسی حضوری

ارتباط غیرکلامی: جلسات حضوری به درمانگر این امکان را می‌دهد که نشانه‌های غیرکلامی را بخواند که از ارتباط کلامی پشتیبانی می‌کند. اطلاعات غیرکلامی می تواند به درمانگر کمک کند تا نیازهای شما را بهتر درک کند و در تشخیص گذاری روند صحیح تری را پیش بگیرد.

با این حال، اطلاعات غیرکلامی در قالب ویدئو به طور کامل از بین نمی رود. مشاهده محیط مراجع با ویدئو نیز می تواند بینش غیرکلامی بیشتری ارائه دهد، اما یک جلسه تلفنی یا صوتی این مزیت را نخواهد داشت.

مکان خنثی: جلساتی که در مطب درمانگر برگزار می شود می تواند فضایی دور از زندگی روزمره شما را فراهم کند. مکانی که خنثی به نظر می رسد و می تواند راحتی شما را هنگام اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی افزایش دهد.

درمان اثربخش تر: برخی از نیازهای سلامت روان نیاز به حمایت درمانی مستقیم و حضوری دارند. هنردرمانی، موسیقی درمانی و بازی درمانی در صورت استفاده حضوری می توانند حمایت موثری را ارائه دهند.

معایب مشاوره روانشناسی حضوری

هزینه: نرخ های مشاوره فردی معمولاً بین درمان حضوری و مجازی تفاوت زیادی ندارند، بنابراین هیچ مزیت هزینه ای برای هر یک از این قالب ها وجود ندارد. ولی درمان حضوری سنتی می تواند به علت بعد مسافت و زمان بیشتر هزینه بیشتری داشته باشد.

دسترسی: رفت و آمد به جلسات درمانی می تواند برای برخی چالش مهمی باشد. ترافیک، مسائل حمل و نقل عمومی و زمان رفت و آمد اضافه می شود. دوری از کار یا اولویت های دیگر نیز می تواند دسترسی به درمان حضوری را محدود کند.

زمان بندی: دوره های انتظار طولانی، به دلیل در دسترس نبودن یا برنامه های متفاوت، ممکن است باعث تاخیر در شروع جلسات با یک درمانگر جدید شود.

مشاوره روانشناسی آنلاین چیست؟

مشاوره  آنلاین روانشناسی که از راه دور یا درمان مجازی نیز نامیده می شود، از ارائه خدمات سلامت روان در هر مکانی پشتیبانی می کند. برخی از اشکال درمان آنلاین شامل پیامک، ایمیل، تماس تلفنی و خدمات ویدیویی است.

روانشناس آنلاین ممکن است گزینه های مجازی را مستقیماً از طریق تمرین شخصی خود ارائه دهند. پلتفرم‌های آنلاین همچنین فرصت‌هایی را برای افراد فراهم می‌کنند تا با درمانگران در شبکه‌های خود ارتباط برقرار کنند. به نظر می رسد درمان مجازی به همان اندازه درمان حضوری برای درمان نیازهای سلامت روان مؤثر است.

مزایای مشاوره آنلاین

هزینه: روانشناسانی که به شبکه‌های درمانی مجازی ملحق می‌شوند، ممکن است هنگام رزرو چندین جلسه در یک زمان، نرخ‌های ماهانه ارزان‌تری ارائه دهند. همچنین در مشاوره آنلاین و غیرحضوری هزینه های جانبی درمان مانند حمل و نقل کاهش می باید.

راحتی: با گزینه‌های مجازی مانند ارسال پیامک و ایمیل، می‌توانید تقریباً از هر کجا و در هر زمان با یک درمانگر ارتباط برقرار کنید. خدمات آنلاین دسترسی به پشتیبانی درمانی را به سرعت و با کمی دردسر فراهم می کند.

دسترسی آسان: مشاوره های آنلاین دسترسی آسان‌تری به پشتیبانی درمانی برای افرادی که در رفت‌وآمد به جلسات درمانی حضوری مشکل دارند، فراهم می‌کند. ارتباط مجازی همچنین می‌تواند اضطراب‌های اجتماعی مرتبط با اشتراک‌گذاری فضاهای فیزیکی با دیگران را کاهش دهد.

کاهش انگ و برچسب: در مشاوره آنلاین نیازی نیست کسی در مورد جلسات درمانی شما بداند. می‌توانید از طریق واتس آپ یا سایر شبکه های درمانی آنلاین ناشناس بمانید و هیچ‌کس نمی‌تواند شما را در حین رفتن به یک جلسه درمانی ببیند، مگر اینکه خود شما بخواهید.

معایب مشاوره آنلاین در مقابل مشاوره روانشناسی حضوری

متکی به اینترنت: در مکالمه ویدئویی فشار و ترس بیشتری به همراه دارد، چرا که به اینترنت متکی هستید. ممکن است یکی یا هر دوی شما خدمات خود را از دست بدهند و در توانایی شما برای اتصال در صورت تمایل یا نیاز اختلال ایجاد شود. این را باید با درمانگر خود در مورد نحوه رسیدگی به این وضعیت در صورت از بین رفتن سرویس اینترنت در میان بگذارید.

محدودیت‌های مراقبت: برخی از شرایط جدی‌تر ممکن است نیاز به یک جلسه حضوری داشته باشند. درمانگران ممکن است محدودیت هایی برای گزینه های مراقبت موثر پیدا کنند. همچنین، کسانی که درآمد خود را با پیوستن به یک شبکه درمانی مجازی تکمیل می کنند، گاهی اوقات ممکن است دچار فرسودگی شوند که منجر به کاهش کیفیت مراقبت می شود.

محدودیت های ارتباطی: ارتباطات متنی و ایمیلی می تواند عمق درک بین شما و درمانگرتان را محدود کند. بدون زبان بدن و نشانه های غیرکلامی، ارتباط می تواند محدود باشد. همچنین، بیماران نباید تصور کنند که یک درمانگر 24 ساعته به صورت مجازی در دسترس است.

مشاوره حضوری روانشناسی در مقابل مشاوره آنلاین

گزینه های درمانی آنلاین و مشاوره حضوری چهره به چهره به افراد بیشتری اجازه می دهد تا به مراقبت های بهداشت روانی نسبت به قبل دسترسی داشته باشند. در مشاوره آنلاین شما می توانید جنسیت مشاور مورد نظر خود را انتخاب کنید اگر به دنبال دکتر روانشناس زن هستید می توانید به کلینیک تخصصی ذهن آرا نیز مراجعه کنید. البته بسیاری از متخصصین مرکز روانشناس آقا هستند که به صورت حضوری و آنلاین همه روزه فعالیت می نمایند.

مشاوره آنلاین امکان برقراری ارتباط با یک درمانگر را به راحتی از خانه شما ارائه می دهد. درمان چهره به چهره به شما این امکان را می دهد تا نیازهای سلامت روان خود را به فضایی حمایتی و در عین حال خنثی برسانید.

در مشاوره حضوری علاوه بر اطمینان از اینکه یک درمانگر می تواند نیازهای شما را کاملا پشتیبانی کند، درمان حضوری ممکن است به کار اضافی نیاز داشته باشد. آیا رفت و آمد به مطب درمانگر با برنامه شما مطابقت دارد؟ آیا برنامه شما می تواند منعطف بماند تا در دسترس بودن حضوری درمانگر شما را برآورده کند؟

مشاوره آنلاین ممکن است مستلزم بررسی سیاست‌های حفظ حریم خصوصی در پلتفرم‌های ویدیویی و پیام‌رسانی برای ایمن سازی اطلاعات خود باشد. خدمات رمزگذاری امنیت ارتباطات شما را فراهم می کند، اما درمانگران ممکن است از پلتفرم های مختلفی استفاده کنند که سطوح مختلف امنیت را ارائه می دهند.

برای انجام مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با متخصصین ذهن آرا همراه باشید.

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0