معرفی کتاب برای درمان افسردگی

کتاب کار توجه آگاهی

به نظر یک روانشناس خوب استفاده از کتاب برای درمان افسردگی، یکی از راه های کاهش و درمان علائم افسردگی خفیف می باشد.

افسردگی، سرماخوردگی شایع مشکلات هیجانی و خلقی است. همانقدر که احتمال سرماخوردگی برای هر انسانی وجود دارد، افسردگی نیز فقط مختص افراد دیوانه و غیر عادی نیست.

افسردگی در اصل به عنوان یک اختلال خلقی طبقه بندی می شود. افسردگی ممکن است به همراه احساس غم و اندوه، از دست دادن یا عصبانیت توصیف شود که در فعالیت های روزمره فرد اختلال ایجاد می کند. برای آشنایی بیشتر با این اختلال، مقاله همه چیز درمورد افسردگی را بخوانید.

خود غم مشکل نیست. غم بخشی از شرایط عادی انسان است. پاسخی طبیعی به شرایط معین. اما بیشتر ما قادر نیستیم اجازه دهیم چیزها جریان طبیعی خود را داشته باشند.

نوع عکس العمل ما به احساس غم می تواند یک ناراحتی مختصر گذرا را به نارضایتی و غمگینی پایدار تغییر شکل دهد.

کتاب برای درمان افسردگی

اگر افسردگی شما حاد نیست، می‌توانید با مطالعه در این زمینه اطلاعات خود را بالا ببرید و به بهترشدن حال روحی‌تان کمک کنید. یکی از بهترین کتاب ها در این زمینه کتاب کار توجه آگاهی از جان تیزدل می باشد.

کتاب کار توجه آگاهی

کتاب کار توجه آگاهی(برنامه 8 هفته‌ای برای رهایی از افسردگی و آشفتگی هیجانی)

کتاب کار توجه آگاهی (برنامه 8 هفته ای برای رهایی از افسردگی و آشفتگی، به نویسندگی جان تیزدل، شامل تمریناتی برای درمان افسردگی بر اساس شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی نوشته شده است.  این راهبردِ غلبه بر افسردگی راهبردی است که در چندین کارآزماییِ بالینی در سراسر جهان به اثبات رسیده است. بخش‌های مختلف این کتابِ کار به‌دقت تنظیم شده تا در ۸ هفته تکمیل شود. کتاب این نوید را به شما می‌دهد که می‌توانید با به‌کارگیری راهکارهای آن، بر افسردگی، نگرانی و استرس غلبه کنید.

توجه آگاهی (مایندفولنس) نوعی خودآگاهی است که به شما کمک می کند تشخیص دهید خوشحالی همیشه در زندگی حضور دارد. لازم نیست سال ها منتظر باشید تا خوشحالی را در آغوش بگیرید. در هر لحظه از زندگی حضور دارد و بسیاری از ما که زنده هستیم از این موضوع بی اطلاعیم. وقتی نفس می کشیم و از نفس کشیدن به درون آگاه هستیم معجزه زنده بودن را لمس می کنیم و همین منبع شادی و لذت است.

کتاب کار توجه آگاهی

این کتاب از یک برنامه 8 هفتگی برای درمان شناختی مبتنی بر توجه آگاهی (MBCT) استفاده میکند. این برنامه به منظور کمک به شما برای مقابله با حالت های خلقی ناخواسته ی مزمن طراحی شده است. MBCT در پژوهش ها آزمون شده و اثر بخشی آن برای افسردگی، اضطراب و گستره وسیعی از مشکلات ثابت شده است.

شما با این کتاب یک سفر را شروع می کنید، کشف می کنید که چطور می توانید عمیق ترین ظرفیت های خود را برای رسیدن به یکپارچگی و شفا قوت بخشید.

متن این کار به طور خاص طراحی شده است، برای حمایت و راهنمایی شما در اجرای برنامه ای که می تواند به تغییرات بنیادین و پایدار در زندگی و بهزیستی شما بیانجامد.

تغییر عمیق و پایدار معمولا دربردارنده ی نوعی عمل کردن است. آنچه در این کتاب برای درمان افسردگی به عنوان تمرین نام برده شده است دربردارنده ی همین عمل کردن است.

کتاب دارای دو بخش اصول و برنامه شناخت درمانی مبتنی بر توجه آگاهی (MBCT) است.

در بخش اول شما را با افسردگی، توجه آگاهی آشنا می کند و برای بهره برداری بیشتر از کتاب برای درمان افسردگی، آماده می کند. بخش دوم شامل تمرینات توجه آگاهی در 8 هفته می باشد.

در گذشته هر اتفاقی افتاده مهم نیست. شما می توانید دوباره شروع کنید، همین حالا، با انجام تمرین عملی، به جای اینکه گرفتار شدن در شکست های قبلی تان در تمرین های این کتاب گرفتار شوید.

کتاب کار توجه آگاهی

نمونه ای از تمرین کتاب کار توجه آگاهی

تمرین تقویم تجربه های لذت بخش : هر روز، هدفتان این باشد که نسبت به یک تجربه ی خوش آیند همان طور که اتفاق می افتد آگاه باشید. تجربه می تواند کاملا عادی باشد، چیزی ساده مثل شنیدن صدای یک پرنده یا توچه به لبخندی که بر روی صورت کودکی است؛ مهم ترین چیز داشتن احساس خوب نسبت به آن است.

دو بخش در این تمرین وجود دارد:

  1. هشیارانه انتخاب کنید به چه چیزی می خواهید توجه کنید
  2. هشیارانه انتخاب کنید که چطور می خواهید روی جنبه های مختلف هر تجربه ی لذت بخش تمرکز داشته باشید

در ادامه این تمرین، سوالاتی می آید که شما برای متمرکز کردن آگاهی تان روی جزئیات تجربه تان همان طور که در حال اتفاق افتادن است، استفاده می کنید. سوالاتی مانند این که چه تجربه ای داشتید؟ در آن لحظه چه حس هایی را در بدنتان تجربه کردید؟ متوجه چه خلقیات و احساساتی شدید؟ چه افکاری در مغزتان خطور کرد و حالا که این ها را یادداشت کردید چه افکاری در ذهن دارید.

شما باید هر روز به این سوالات پاسخ دهید و آن ها را یادداشت کنید. در نهایت از این تمرین با ارزش یاد می گیرید که واقعیت را درک کنید. بدین ترتیب ارتباط شما با بخش اعظم غنای درون زندگی و از ذهن تان و استعداد قبلی تان برای شفا یافتن برقرار می شود. توجه کردن به طور مستقیم به حس ساده ای مانند یک تجربه لذت بخش احساس حیرت انگیز زنده بودن را در شما بیشتر زنده می کند.

بر اساس نظر مرکز مشاوره روانشناسی کتاب کار توجه آگاهی، کتاب برای درمان افسردگی، شامل تمریناتی برای تجربه کردن احساس زندگی و زنده بودن است. با انجام تمرینات این کتاب شما کشف می کنید با خودتان هر طوری که هستید دوستانه رفتار کنید، در زندگی مشارکت واقعی داشته باشید، مقتدرانه زندگی کنید، هر چیزی را عمیقا احساس کنید و همانطور که سفر خودتان برای اکتشاف روز به روز و لحظه به لحظه به پیش می برید، باعث حال خوب خودتان شوید.

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0