مرکز نوروفیدبک در تهران، هزینه آن و تعداد جلسات

نوروفیدبک درمانی  یا نوروفیدبک تراپی چیست؟

درمان نوروفیدبک به روشی گفته می شود که امواج مغزی بیمار را اندازه گیری می کند و به بیمار بازخوردی درباره نحوه عملکرد مغز ارائه می دهد. این یک نوع بیوفیدبک است که یک تکنیک ذهن-بدن است که هدف آن کمک به بیماران برای کنترل آگاهانه برخی از فعالیت های جسمی است که معمولاً غیرارادی هستند (مانند ضربان قلب، انقباض عضلانی یا امواج مغزی). بیوفیدبک از ابزارهای الکترونیکی استفاده می‌کند تا فرآیندهای فیزیولوژیکی خاصی را که در بدن بیمار اتفاق می‌افتد و معمولاً از آن‌ها آگاه نیستند، به بیمار منتقل می‌کند.

درمان نوروفیدبک، برای کمک به آموزش خودکنترلی عملکردهای مغز با نحوه واکنش مغز آنها به برخی محرک ها به بیماران استفاده می شود. با گذشت زمان، بیماران یاد می‌گیرند که تشخیص دهند مغزشان در وضعیت خاصی قرار دارد. سپس، آنها می توانند یاد بگیرند که حالت مورد نظر مانند آرامش را بازسازی کنند یا از حالت های نامطلوب مانند بی قراری در زندگی روزمره خود اجتناب کنند.

نوروفیدبک آموزش مستقیم عملکرد ذهن است، که توسط آن ذهن یاد می گیرد که عملکرد بهتری داشته باشد. در این روش لحظه لحظه عملکرد ذهن مشاهده شده، این اطلاعات به شخص نشان داده می شود و به ذهن برای تغییر فعالیت خود در جهت الگوهای مناسب تر پاداش داده می شود. این عمل یک فرایند یادگیری تدریجی است و برای هر جنبه ای از عملکرد ذهن که قابل اندازه گیری است صدق می کند. نوروفیدبک، EEG Biofeedback نیز نامیده می شود، زیرا بر اساس فعالیت الکتریکی مغز، الکتروانسفالوگرام یا EEG است.مغز اسنان بین سلول های مغزی تکانه های الکتریکی تولید می کند که به موج مغز معروف است. این تکانه ها سلول هایی هستند که به یکدیگر اطلاعات ارسال می کنند.امواج مغزی در حالتهای مختلف مانند تمرکز عمیق یا آرامش رخ می دهد. نظارت بر امواج مغزی یکی از راه های بررسی خلق و خو، سطح استرس و سایر علائم است.الگوهای معروف امواج مغزی آلفا، بتا، تتا و دلتا هستند. همه ما در طول روز و هنگام خود این امواج را در ذهن خود تولید می کنیم. این الگوی امواج مغزی ممکن است کارها را برای ما آسان تر و یا دشوار تر کنند.

هزینه نوروفیدبک و تعداد جلسات نوروفیدبک

نوروفیدبک روشی است که در آن اطلاعات عصبی به دستگاه عصبی مرکزی افراد فرستاده می شود تا به وسیله ی آن مغز کارکرد خودش را اصلاح کند و مرکز نوروفیدبک در تهران مرکز مشاوره‌ای‌ست که امکانات لازمه برای انجام نوروتراپی را داشته باشد. اساس کار این روش شرطی سازی عاملی است. به دلیل این که خود ما قادر به کنترل و تغییر امواج مغزی خودمان نیستیم، با استفاده از دستگاه نوروفیدبک در مراکز نوروفیدبک می توانیم این کار را انجام دهیم. در این روش درمانی تکنولوژیک، از طریق ارائه ی بازخورد یا فیدبک های بسیار سریع اصلاحات مورد نیاز روی مغز شخص انجام می شود که در طولانی مدت سبب می شود که مغز یاد بگیرد چطور به تولید امواج مورد نظر بپردازد. فرایند اصلاح این امواج و کم و زیاد کردن هر موج، به مشکل شخص و تشخیص متخصص نوروفیدبک کار بستگی دارد. استفاده از نوروفیدبک در مرکز نوروفیدبک برای مواردی همچون بیش فعالی، اختلالات یادگیری، صرع، پانیک و اختلالات اضطراب و اختلالات خواب کاربرد دارد.

هزینه نوروفیدبک باتوجه به عوامل مختلفی مانند لوکیشن کلینیک نوروفیدبک، تخصص و تجربه نوروتراپیست و سایر عوامل تعیین می شود. برای اطلاع از هزینه های نوروفیدبک با کارشناسان ذهن آرا تماس بگیرید. ما به شما تضمین می دهیم که هزینه های ذهن آرا بالا نیست. همچنین نوروفیدبک روشی طولانی مدت است و تعداد جلسات نوروفیدبک حداقل 10 جلسه و حداقل باید در هفته دوبار انجام شود تا اثرگذاری ایده آل خود را داشته باشد.

نوروفیدبک درمانی چگونه انجام می شود؟

نوروفیدبک فرآیند اندازه گیری امواج مغزی با استفاده از دستگاه EEG است. زمانی که ذهن به درستی عمل کند، به او پاداش داده می شود. این پاداش ممکن است مواردی مانند تماشای فیلم یا موسیقی مورد علاقه فرد باشد.

برای اینکار ابتدا، امواج آلفا با آرامش، آمادگی، مدیتیشن و آرامش عمیق مرتبط هستند، در حالی که امواج بتا با تمرکز، توجه پایدار، تنش، هوشیاری و هیجان مشخص می شوند. بنابراین، امواج آلفا معمولا برای درمان شرایطی مانند استرس و اضطراب هدف قرار می‌گیرند، در حالی که امواج بتا برای بهبود ویژگی‌هایی مانند توجه و تمرکز، که با ADHD مرتبط هستند، هدف قرار می‌گیرند.درمان نوروفیدبک مغز شما را از فعالیت امواج مغزی مورد بررسی قرار می دهد و با استفاده از نشانه های دیداری یا صوتی نشان می دهد. برای مثال، متخصص درمان از شما می خواهد تا در حین اندازه‌گیری امواج بتا، چیزی را روی صفحه تماشا کنید. هنگامی که امواج بتا را ظاهر شد، صفحه روشن می شود. اگر امواج بتا را مهار کنید، صفحه کم نور می شود. هدف این است که به اندازه کافی برای شما تقویت شود که سعی کنید رفتار خود را تکرار کنید تا دوباره پاداش دریافت کنید (یعنی صفحه نمایش روشن تر).

برای اندازه گیری فعالیت امواج مغزی ، متخصص نوروفیدبک الکترودهایی را بر روی پوست سر شما قرار می دهد تا یک اندازه‌گیری در زمان واقعی امواج مغزی او (به عنوان مثال الکتروانسفالوگرافی یا EEG) به دست آورد. بعد از اتصال الکترو ها نوبت به شروع آموزش نوروفیدبک، در قالب تماشای یک فیلم ، یانجام دادن ک بازی ویدیویی یا گوش دادن به موسیقی می شود.

نوروفیدبک

مغز “رفتاری” را که به پاداش مثبت ختم می شود، تشخیص داده و یاد می گیرد که آن را تکرار کند. به کمک پلاستیسیته عصبی، متخصصان می توانند انجام رفتار خاصی را به مغز آموزش دهند. یکی از مزایای نوروفیدبک این است به مغز می آموزد تا خود وضعیتی را تغییر دهد. با نوروفیدبک بسیاری از مسائل خلقی قابل آموزش می شوند.

انواع نوروفیدبک درمانی

برای هر نوع، الکترودهای متصل به پوست به دنبال فرکانس‌های مغزی خاصی هستند – که اساساً سرعت انتشار امواج مغزی است – که می‌تواند نحوه واکنش یک فرد را نشان دهد. انواع مختلف فرکانس ها انواع مختلفی از عملکردها یا واکنش های مغز را نشان می دهند.

فرکانس های مغز انسان

فرکانس/قدرت نوروفیدبک

این ساده ترین و رایج ترین نوع درمان است و گاهی اوقات به آن “نوروفیدبک سطحی” نیز گفته می شود. این شامل اتصال دو تا چهار الکترود به سر برای تشخیص فرکانس های مربوط به ADHD، اضطراب و بی خوابی است.

نوروفیدبک بالقوه کورتیکال آهسته (SCP-NF)

هدف این نوع درمان کمک به افراد مبتلا به ADHD، صرع و میگرن است. حتی در کودکانی که ADHD دارند به عنوان یک جایگزین بالقوه برای راه حل های دارویی آزمایش شده است.

سیستم نوروفیدبک کم انرژی (LENS)

نوروفیدبک علاوه بر کمک به افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی می تواند به افرادی که انرژی کم دارند نیز کمک کند. هدف این نوع درمان تغییر امواج مغزی بیمار در حالی که بی حرکت با چشمان بسته دراز می کشد. این برای کمک به افراد مبتلا به بی خوابی، فیبرومیالژیا، سندرم پای بی قرار، اضطراب، افسردگی و عصبانیت استفاده می شود.

این نوع درمان نیازی به تلاش آگاهانه از جانب بیمار ندارد. این نوع با اتصال الکترودها به سر کار می کند. این قسمت هایی را که فعالیت مغز در آنها کم است مشخص می کند.سپس الکترودها فرکانس‌های میدان مغناطیسی بسیار پایینی از خود ساطع می‌کنند که با گذشت زمان، می‌توانند به طور بالقوه نحوه عملکرد مغز را تغییر دهند.

نوروفیدبک هموآنسفالوگرافی (HEG).

این نوع درمان نوروفیدبک برای افرادی است که میگرن وحشتناکی دارند. الکترودها محل جریان خون در مغز را نشان می دهند و از این اطلاعات برای افزایش جریان خون و کاهش درد یا عود مجدد میگرن استفاده می کنند.

توموگرافی الکترومغناطیسی با وضوح پایین (LORE-TA)

این درمان به 19 اتصال الکترود نیاز دارد و دلیل آن این است که مغز را برای فعالیت‌های مغزی خاص مربوط به اختلال وسواس فکری-اجباری، اعتیاد و افسردگی تحت نظر دارد. این نوع درمان جزئیات پیچیده زیادی را در مورد عملکرد درونی مغز افراد مبتلا به اعتیاد نشان داده است.

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی کاربردی (fMRI)

این روش هنوز هم یک روش درمانی نوروفیدبک است که مبتنی بر تحقیقات است. این روش از الکترودها برای ترسیم عملکرد درونی مغز استفاده می کند.

دستگاه نوروتراپی

کاربردهای نوروفیدبک، موارد درمانی نوروفیدبک

بیش فعالی، کم توجهی

حدود ۸۵% از کودکان مبتلا به این بیماری از این طریق درمان شده‌اند.

اضطراب

درمان اضطراب با نوروفیدبک از اولین مواردی بود که به این روش درمانی پاسخ داد حدود ۹۰% از افراد مبتلا به اضطراب از این طریق درمان شده‌اند.

ناتوانی یادگیری

نوروفیدبک پس از یک دوره درمانی به طور کامل این مشکل را رفع می‌کند.

درمان اختلال خواب با نوروفیدبک

اولین تغییری که مراجعان به روش درمانی نوروفیدبک احساس خواهند کرد تنظیم شدن خواب آنها است. درمان نوروفیدبک یک روش موثر برای کاهش بی خوابی و رفع سایر اختلالت خواب است. با کمک نوروفیدبک فعالیت امواج مخرب مغز به روشی ایمن و غیر تهاجمی تغییر می یابد. علاوه بر این، نوروفیدبک درمانی هیچ خطر و عوارض جانبی ندارد. درمان اختلالات خواب با نوروفیدبک بر حل علت اصلی اختلال خواب به جای سرکوب علائم موجود تمرکز می کند. اثربلند مدت این نوع درمان برای اختلالت خواب در بسیاری از پژوهش ها به اثبات رسیده است.

آسیب مغزی

نوروفیدبک می‌تواند مشکلات مربوط به آسیب یا سکته‌های مغزی را درمان کند که جمله‌ی این مشکلات می‌توان به سرگیجه، حواس پرتی، اضطراب، افسردگی اشاره کرد.

تقویت حافظه در مرکز نوروفیدبک در تهران

یکی از این مطالعات، در گروه روانشناسی، دانشگاه ملی چنگ کونگ، تایوان ، نشان داد که نوروفیدبک پیشرفت قابل توجهی در جهت دهی به حافظه انسان ها ایجاد کرده است. (این توانایی به خاطر سپردن جزئیات مربوط به محیط و جهت گیری مکانی در یک بازه زمانی خاص است).

علاوه بر این، در هر دو گروه مسن و جوان، افراد جوان و پیر هر دو رویدادهای گذشته را به روشی مشابه به طور مداوم به یاد می آورند.

این مطالعه همچنین نشان داد که تاثیر نوروفیدبک باعث بهبود توجه و عملکرد حافظه فعال و فعالیت تتا در حالت استراحت برای بزرگسالان می شود. علاوه بر این ، شرکت کنندگان جوان تر نیز از نظر بهبود عملکرد اجرایی خود از پروتکل حاضر بهره مند شدند.

درمان افسردگی با نوروفیدبک

مغز به طور طبیعی می خواهد در موقعیت خنثی بماند. این حالت متعادل به ما کمک می کند تا افکار و احساسات خود را مدیریت کنیم.

همه ما احساسات و رفتار های منفی را تجربه خواهیم کرد، اما ماندن در این الگوهای فکری تعادل طبیعی ذهن ما را برهم می زند و در این شرایط رسیدن دوباره به حالت متعادل دشوار می شود.

تغییر خلق و خو مانند افسردگی بر نحوه تفکر و انتخاب ما تأثیر می گذارد. افسردگی اثر موجی ایجاد می کند. تفکر ما بر انتخاب های ما تأثیر می گذارد و این انتخاب ها بر تفکر ما تأثیر می گذارد. این الگوها ما را در چرخه های منفی فکر گرفتار می کند.

نوروفیدبک یک روش ساده و بدون عوارض برای شکستن این چرخه منفی است و به مغز فرصت می دهد تا دوباره به حالت متعادل برگردد.

فعالیت بیشتر در لوب پیشانی چپ منجر به خلق مثبت بیشتر می شود. در نتیجه، فعالیت غیر طبیعی در لوب پیشانی راست منجر به خلق و خوی پایین می شود.

مرکز نوروفیدبک در تهران

مرکز نوروفیدبک در تهران، کلاهبرداری با اسم نوروفیدبک

کلاهبرداری با نوروفیدبک

نبود اطلاعات کافی نزد مردم

نبود اطلاعات کافی نزد مردم باعث شده است برخی از این مرکز های نوروفیدبک در تهران و شهرستان ها به مراجعان شان دروغ بگویند و قول درمان بیماری هایی همچون افسردگی شدید یا میگرن یا حتی درمان اعتیاد را به مردم بدهند حال آن که نوروفیدبک قادر به درمان این نوع اختلالات نیست

هزینه مشاوره ازدواج

قیمت های سرسام آور

تعرفه مشخصی برای استفاده از این شیوه درمانی نیز وجود ندارد و در سایه نبود نظارت،برخی غیر کارشناس ها با گرفتن هزینه های کلان از مردم، این روش درمان را برای آنها اجرا می کنند

اطلاعات درباره نوروفیدبک

درمان توسط غیر کارشناس

انجام درمان های جدید مثل نوروفیدبک و بیوفیدبک و غیره نیز مانند دیگر روش های درمانی نیازمند انجام شدن توسط یک متخصص آموزش دیده بوده و درصورت انجام اشتباه آن عواقب ناگواری به همراه خواهد داشت. برای مشورت درمورد بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران می‌توانید با مرکز مشاوره ذهن آرا تماس بگیرید.

تعداد جلسات نوروفیدبک

طولانی کردن طول درمان

بسیاری از سودجویان در این حوزه، خصوصا در مرکز نوروفیدبک در تهران، برای کسب درآمد بیشتر اقدام به تجویز و انجام جلسه های نوروفیدبک غیر ضروری و طولانی مدت می کنند

در مرکز نوروفیدبک و کلینیک نوروفیدبک چه اتفاقی می افتد؟

در مرکز نوروفیدبک در تهران، ابتدا متخصص نوروتراپیست شرح حال مختصری از مراجع دریافت کرده و یادداشت می کند. سپس مراجع روی صندلی مخصوص روبروی نمایشگر می نشیند. با آماده شدن مراجع، درمانگر سنسورهای حس گر را روی نقاط مشخص از سر مراجع قرار می دهند که این سنسورها وظیفه دارند فعالیت های الکتریکی مغز را تشخیص داده و در نمایشگر نشان دهند. سپس در حالی که مراجع با آرامش روی صندلی قرار گرفته است از او می خواهند که بازی نمایش داده شده روی صفحه را بدون استفاده از دست و صرفا با امواج مغزی خودش انجام دهد. اگر به درستی انجام داد دستگاه نوروفیدبک برای او امتیازی ثبت می کند و انجام غلط را هشدار می دهد. با این کار شخص می تواند درستی یا نادرستی امواج مغزی خود را تشخیص داده و آن ها را به مرور زمان اصلاح کند.

طرز کار نوروفیدبک

آیا نوروفیدبک خوب است یا عوارض جانبی دارد؟

از آنجا که نوروفیدبک یک درمان غیر تهاجمی و همچنین نوعی ورزش برای مغز است، به طور کلی بدون عوارض جانبی قابل توجه ایمن در نظر گرفته می شود.اگر هم عوارض جانبی رخ دهد، معمولاً کوتاه مدت هستند و معمولاً در عرض 24 تا 48 ساعت برطرف می شوند. شایع ترین عوارض جانبی شامل خواب آلودگی، عدم تمرکز، سردرد خفیف و اضطراب است..در صورتی که دچار عوارض جانبی شدید حتما این موضوع و حالت های خود  را به پزشک خود گزارش دهید تا آنها بتوانند درمان را اصلاح کنند.

نوروفیدبک تراپی چقدر ماندگاری دارد؟

از آنجایی که نوروفیدبک باعث افزایش انعطاف پذیری عصبی می شود، این پتانسیل را دارد که منجر به تنظیمات طولانی مدت در عملکرد مغز شود. بسیاری از پزشکان بیمارانی را می بینند که در طی ماه ها یا سال ها به مزایای بلندمدت دست یافته اند.

درمان نوروفیدبک چه کمکی می کند؟

این درمان نیز دائما در حال تحقیق است. با این حال، اینها شرایط اصلی هستند که افراد تمایل دارند به دنبال درمان نوروفیدبک باشند:

مرکز درمان نوروفیدبک

بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران، کلینیک ذهن آرا

کلینیک روانشناسی ذهن آرا، یکی از تخصصی ترین مراکز مشاوره و روانشناسی در تهران، با فراهم کردن بهترین تجهیزات روز دنیا در زمینه ی درمان های تکنولوژیک و همچنین گرد هم آوردن بهترین متخصصین در حوزه های مختلف از جمله متخصص نوروتراپیست و درمان با نوروفیبدبک، سعی ارائه خدمات مناسب و کاربردی به مراجعین خود داشته و دارد و اکنون به عنوان بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران بین مردم شناخته می شود

3.6/5 - (9 امتیاز)
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0