مشاوره ازدواج مجدد

ازدواج مجدد

ازدواج مجدد تصمیمی مهم و سرنوشت ساز است. و حتی می توان گفت به نوعی  یک عمل شجاعانه می باشد. برای تشکیل زندگی مشترک دوباره و دادن شانسی مجدد به خود برای رسیدن به خوشبختی در کنار فردی دیگر. با این حال ازدواج مجدد، تصمیمی بزرگ است و برخی اوقات حتی برای بسیاری از افراد که در زندگی مشترک قبلی با شکست و ناکامی مواجه شدند؛ به عنوان یک ریسک تلقی می شود. اما نباید ناامید شد. بلکه برعکس باید به این تصمیم روشن بینانه نگریست. و این شانس را داد تا زندگی مشترک جدید را حتی خیلی بهتر، سالم تر و با تجربه مفید تر آن را رقم زد. اما در این میان باید به این انتخاب دوباره واقع بینانه هم نگاه کرد؛ و ابعاد مختلف این موضوع را به صورت متعادل هم با در نظر گرفتن مسائل منطقی و هم احساسی سنجید. با کمک گرفتن از مشاورین متخصص ازدواج و خانواده می توان دیدی واضح تر و هم جانبه نسبت به این موضوع داشت. و در نهایت تصمیمی درست در این باره گرفت.

در ازدواج مجدد با چه چالش هایی ممکن است رو به رو باشید؟

ازدواج مجدد ممکن است؛ به دو حالت شکل بگیرد. برخی از افراد تصمیم می گیرند؛ که بعد از جدایی زندگی مشترک خود را با فرد جدیدی آغاز کنند . و برخی از افراد تصمیم می گیرند؛ که دوباره با همسر قبلی خود بازگردند؛ و شانسی دیگر به هم بدهند. هر دو این انتخاب ها، در جایگاه خودشان از حساسیت بالایی برخوردار هستند. معمولاً مشاوران و روانشناسان توصیه می کنند. که بعد از جدایی بین ۶ ماه تا یک سال افراد وارد رابطه جدید نشوند و اقدام به ازدواج مجدد نکنند. کسانی که قصد دارند؛ برای بار دیگر با همسر قبلی خود ازدواج کنند حتما باید به مشاور متخصص ازدواج و خانواده مشورت کنند؛ تا مسائل و مشکلاتی باعث شده بود در وهله اول از یکدیگر جدا شوند؛ شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد . تا مشاوره بتواند بهترین راهنمایی و خدمات را ارائه دهد و همچنین هم تر از آن این ارزیابی را داشته باشد؛ که آیا ازدواج مجدد این دو فرد برای بار دوم با هم امکان پذیر است یا خیر. برای افرادی که قصد دارند؛  اما کسی که قصد ازدواج مجدد با فردی جدید را دارد؛ آن هم فردی که قبلاً ازدواج نکرده . اولین تجربه ازدواج او است؛ نیازمند به مشاوره و راهنمایی متفاوت تر برای ازدواج دارد. چرا که تجربه این دو فرد برای شروع زندگی مشترک با هم فرق می کند. یک نفر بی تجربه در این زمینه و دیگری ممکن است: تجربه ای تلخ و ناخوشاید داشته باشد. و بدون پست سر گذاشتن؛ این تجربیات و خاطرات تلخ آن ها وارد زندگی مشترک جدید خود کند. در نتیجه مشورت با مشاوره ازدواج برای شناخت جنبه های مختلف این ازدواج و شناخت این دو فرد از یکدیگر اهمیت بسیاری دارد.

مواردی که باید قبل از ازدواج مجدد در نظر گرفت

ازدواج در حالت عادی تصمیمی مهم است؛ که تعین کننده سرنوشت دو نفر چه به صورت جداگانه و چه به شکل مشترک در کنار یکدیگر است. در ادامه به مهم ترین مواردی که باید قبل از ازدواج مجدد در نظر بگیرید اشاره خواهیم کرد.

مشاوره ازدواج مجدد

پشت سر گذاشتن مشکلات و چالش های گذشته

فردی که تصمیم به ازدواج مجدد دارد؛ باید مسائل و مشکلاتی که باعث تجربه جدایی شده است را پشت سر گذاشته و حل کرده باشد. این فرد قبل از این که اقدام به ازدواج مجدد کند؛ باید به صورت فردی با مشاور و روانشناس مشورت کند. تا آمادگی لازم برای ازدواج مجدد و شروع زندگی مشترک دوباره را پیدا کند. بسیاری از این افراد علاقه تشکیل زندگی مشترک مجدد را دارند؛ اما به دلیل ترس و تجربیات تلخ گذشته مانعی بر سر راه خود می شوند. این که این افراد ترس های خود و تجربیات تلخ خود را پشت سر بگذارند؛ و مشکلات فردی و رفتاری خود را که در زندگی مشترک قبلی باعث شکست آن ها شده است؛ را رفع کنند. و با گذشته خود کنار بیایند و آن را به عنوان درس و تجربه ای برای بهبود یافتن زندگی مشترک جدید خود بنگرند.

هدف از ازدواج مجدد

به امری چون ازدواج، در حال طبیعی باید به شکل یکی از اهداف مهم زندگی نگاه کرد؛ که دستیابی به آن هم خوب و شیرین می تواند بسیار خوشایند باشد. علاوه بر این که ازدواج در وهله اول یک انتخاب فردی به حساب می آید؛ پایدار بودن آن امری تیمی است. که نیازمند تعامل سالم و درست دو طرف با یکدیگر است. شما باید هدف خود را از ازدواج کردن و تشکیل زندگی در کنار فردی دیگر مشخص کنید. آیا این انتخاب برای شما امری اجباری است که از طرف خانواده  و یا حتی جامعه به شما تحمیل می شود؟ و یا این که شما بر اساس اعتقادات شخصی خود تصمیم به ازدواج مجدد دارید؟ هدف شما از ازدواج مجدد چیست؟ آیا ازدواج مجدد را موضوعی ضروری در زندگی خود می بینید؟ دیدگاه حال حاضر شما نسبت به ازدواج مجدد چیست؟ این ها همه پرسش هایی است که قبل از اقدام به ازدواج مجدد باید از خود بپرسید؛ تا بتوانید هدف خود را از این تصمیم مشخص کنید. و تمام جنبه های این انتخاب مهم را در نظر بگیرید.

در نظر گرفتن شرایط فرزندان

برای ازدواج مجدد اگر شما و یا طرف مقابل فرزند یا فرزندانی دارید؛ حتما باید موقعیت آن ها را در نظر بگیرید. از جمله شرایط زندگی جدید آن ها با شما و فرد مقابل و آینده ای که ممکن است؛ با این ازدواج مجدد برای آن ها رقم بخورد. و همچنین تاثیری که بر شرایط فیزیکی و احساسی ةن ها خواهد داشت. سن فرزند و یا فرزندان هم بسیار مهم است؛ و از حساسیت زیادی برخوردار است. کودکان و نوجوانان هر کدام دیدگاه خود را نسبت به زندگی دارند. خصوصاً که اگر  نسبت به زندگی مشترک قبلی در شرایط تلخ و یا ناخوشایندی قرار گرفته باشند. پس به غیر از مشاوره ازدواج حتما باید با مشاوره بالینی و متخصص کودکان و نوجوانان هم در این باره مشورت کنید.

4/5 - (6 امتیاز)
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0