درمان همسر شکاک و بد دل

شک و تردید چیست؟ آیا درمان همسر شکاک امکان پذیر است؟

آیا شما فردی هستید که به طور مکرر نسبت به همسرتان شک دارید یا نسبت به اهداف شریک زندگی خود شک دارید؟ امروز می خواهم کمی در مورد شک و تردید با شما حرف بزنیم. شک و تردید در اصل داشتن یک برداشت منفی یا برخی افکار بدبینانه است. شک و تردید موافقان و مخالفانی دارد!

مزایای شک و تردید!

از طرفی، شک و تردید می تواند ابزار سالمی باشد که به شما کمک می کند انتقادی فکر کنید و رابطه خود را کمی عینی تر ارزیابی کنید. شک و تردید اغلب در سمت چپ مغز پردازش می شود، مقابل جایی که تفکر عاطفی ما در سمت راست مغز وجود دارد. زمانی بهترین تصمیم ها را می گیریم که این دو را با هم ترکیب کنیم. اگر فردی هستید که تمایل به گرفتن تصمیمات عاطفی بسیار تکانشی دارید، کمی شک و تردید بیشتر در مورد روابط خود می تواند واقعاً به یک تمرین محافظتی سالم برای شما تبدیل شود. با این حال، اگر چنین است، باید واقعاً سرعت خود را کم کنید و از خود بپرسید: “آیا دلایل معتبری وجود دارد که من در مورد شریک زندگی خود شک دارم؟” “آیا آنها کارهایی انجام داده اند که باعث شده اعتماد من به آنها از بین برود؟” اگر چنین است، اینها واقعاً مسائلی هستند که باید به آنها توجه کنید.

معایب شک و تردید

از طرفی، شک و تردید اغلب چیزی است که وقتی یکی از طرفین از نظر احساسی برای دیگری در دسترس نیست، مطرح می شود. در این مواقع افکار مشکوک زیادی در مورد شریک زندگی خود دارند، مانند: “نکنه به من دروغ گفته است!” یا “نکنه او چیزی که وانمود می کند نیست!” هر فکر بدبینانه و منفی در مورد شریک زندگی خود مانند آجری است که یک دیوار آجری را بین شما و شریک زندگیتان می سازد. بنابراین اگر شما فردی هستید که در روابط بیش از حد انتقادی/بیش از حد شکاک است، با ذهن آرا همراه شوید.

هیچ کس دوست ندارد احساس پشت دیوار بودن کند. آن طرف دیوار آجری خیلی سرد و خلوت است. شما ممکن است فردی باشید که باید تصمیم بگیرید که آیا حاضرید آن دیوار آجری را به نفع اجازه دادن به کسی و حفظ یک رابطه نزدیک تر و هماهنگ تر، از بین ببرید یا خیر. در تجربه 15 ساله من، اکثر برداشت‌های بدبینانه‌ای که در مورد شرکای خود داریم، به محض بررسی آنها، تحریف شده و کاملاً نادرست است. سعی کنید اجازه ندهید شک و تردید شما قدرت زیادی در روابط شما داشته باشد.

برای درمان همسر شکاک واضح و شفاف باشید

اولین سؤالی که زن و شوهر شکاک یا همسر شکاک باید از خود بپرسد این است که آیا این حسادت یا این سوء ظن در شخصیت شوهر یا نامزد است یا واکنشی به موقعیت یا اتفاق خاصی است؟

اگر این یک بازجویی سازش ناپذیر و اتهاماتی است که به طور ناگهانی ناشی از یک موقعیت یا رویداد خاص است، پس باید با شوهرتان بنشینید و با او صحبت کنید و آشکارا درباره دلایل چنین رفتاری صحبت کنید. از سرزنش و اتهام پرهیز کنید و سعی کنید ابتدا با خودتان صادق باشید و از او پاسخ بخواهید.

در حالی که ممکن است این فقط یک سوء تفاهم باشد که پس از آن این اختلاف ایجاد شده است، اما ممکن است احساسات شوهر شما همچنان جریحه دار باشد و شما باید دلایل خود را به او ارائه دهید. هر دوی شما باید بازتر و آشکارتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنید و باید راه حلی بیابید که هر دوی شما را راضی کند.

اما اگر سوء ظن و حسادت یک رفتار روزمره و اصلی است، باید کاملاً متفاوت عمل کنید:

تکنیک های درمان همسر شکاک

1- ارتباط محبت آمیز و صمیمی با شوهرتان شروع کنید

ترس ها و انگیزه های همسر خود را درک کنید و بدون لحنی که در مورد رفتار او قضاوت می کنید از او حمایت کنید. با او بحث کنید که اعتماد یک موضوع اصلی برای ادامه هر رابطه زناشویی است و شما سزاوار این اعتماد در رفتار و شخصیت خود هستید. به یاد داشته باشید که حسادت، اگر از ویژگی های شخصیت همسرتان باشد، ممکن است واکنشی عصبی به اشتباهی نباشد که مرتکب می شوید، اما در مقابل شما ناراضی، رنجیده یا عصبانی ظاهر می شود. ترس ها و شکایات او را بشنوید و از استدلال های متقابل خودداری کنید یا شروع به سرزنش او کنید.

2- به رفتار روزانه خود نگاه کنید

اگر چیزی وجود دارد که او را آزار می دهد، مطمئن ترین راه حل این است که آن را متوقف کنید، مانند ذکر نام یک همکار و غیره، همه اینها مواردی هستند که نیازی به از دست دادن ازدواج شما به دلیل آن وجود ندارد.

3- همیشه عشق، احساسات و عواطف خود را به او نشان دهید و دائماً آنها را تأیید کنید

هر چه او عشق شما را بیشتر احساس کند، بهتر است. او را مرکز زندگی و علاقه خود قرار دهید، یا حداقل او را احساس کنید، برخی از مردان وقتی متوجه می شوند که مهم ترین افراد در زندگی همسران نیستند، احساس حسادت می کنند. یک ابتکار عمل باشید و نه فقط یک واکنش به آن. اگر مرتباً با شما تماس می‌گیرد تا بفهمد کجا هستید، چرا در فواصل زمانی به او پیام نمی‌فرستید تا از عشقتان هم بیشتر شود.

4- یکی از رایج‌ترین واکنش‌های غریزی برای افزایش تردیدها پرهیز از صحبت یا پاسخ دادن به آنهاست

اگر شوهرتان هر پنج دقیقه یکبار با شما تماس بگیرد و متوجه شود که به تلفن پاسخ نمی‌دهید یا از صحبت کردن در مورد نوشیدن قهوه با همکارتان که او را دوست ندارد اجتناب می‌کنید، شرایط بدتر می شود. برای یک ذهن شکاک، این بدترین راه برای مقابله است زیرا شک او را افزایش می دهد. پرهیز از سخن گفتن یا دروغ گفتن و کتمان حقیقت، شما را از دعوا باز نمی دارد، بلکه بر نارضایتی و شک و تردید او می افزاید.

همیشه حقیقت را بگویید و رک باشید. و از انجام دادن کاری که در اصل او را آزار می دهد بپرهیزید.

5- اگر شوهرتان را دوست دارید، چرا از یک ازدواج سالم (به دور از شک و تردیدهای مداوم) لذت نمی برید

به طرق مختلف امتحان کنید. اما اگر تمام ترفندهای خود را تمام کرده اید، چرا به دنبال کمک حرفه ای از روانشناس نباشید؟ با یک مشاور روابط زناشویی مشورت کنید که می تواند به شما و همسرتان کمک کند و ابزارهای مناسب برای مقابله با این مشکل و اینکه ریشه های آن چیست و چگونه می توانید با همدیگر بر آن غلبه کنید را فراهم کند.

6- درخواست مداخله کنید

نکته آخر اینکه، اگر شوهر شما خشونت کلامی یا فیزیکی دارد، باید قاطعانه عمل کنید و درخواست مداخله کمک از نیروهای انتظامی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع flourishcounseling eg24
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0