مشاوره رابطه با خانواده همسر و زندگی با آنها

مشاوره مشکلات عروس با مادرشوهر

مشاوره رابطه با خانواده همسر، از این جهت اهمیت دارد که مشکل پیدا کردن خانواده ها، می تواند سر منشا اختلاف های جدی بین زن و شوهر و درگیری های خانوادگی شود. اما چرا رابطه با خانواده همسر و زندگی با خانواده همسر ممکن است به مشکل بخورد؟

مشاوره رابطه با خانواده همسر

هنگامی که دختر و پسر با هم ازدواج می کنند ارتباطات اجتماعی آن ها گسترده تر و به هم پیوسته تر خواهد شد. بخش عمده از این ارتباطات، رابطه ی بین شما و همسر و همچنین خانواده همسر، دوستان و آشنایان آن ها بر می گردد.

در فرهنگ ایرانیان، رابطه ی عروس با مادر شوهر یا داماد با خانواده همسر، اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین علت، خانواده ها دوست دارند روابط با خانواده همسر جدی گرفته شود. اما بعضی اوقات این روابط به شکلی که دوست داریم پیش نمی رود و با خانواده همسرمان به مشکل می خوریم. در این مطلب قصد داریم به شما مشاوره رابطه با خانواده همسر را توضیح دهیم و در آن دلیل ایجاد اختلاف و راه های برطرف کردن مشکلات با خانواده همسر را برای شما بیان کنیم.

رابطه درست با خانواده همسر، از این جهت اهمیت دارد که مشکل پیدا کردن خانواده ها، می تواند سر منشا اختلاف های جدی بین زن و شوهر و درگیری های خانوادگی شود. اما چرا رابطه ها با خانواده همسر به مشکل می خورد؟

اصلی ترین مشکلات با خانواده همسر

  • رفت و آمد زیاد و بدون برنامه
  • مهمان طولانی مدت
  • مکالمه تلفنی زیاد با خانواده
  • دخالت اقتصادی
  • دخالت در روش زندگی
  • خودشیفتگی
  • اعتیاد در خانواده همسر

مشکلات شایع در رابطه با خانواده همسر

رفت و آمد زیاد و بدون برنامه

یکی از مشکلات زندگی زن و شوهر در ایران، دیدار های زیاد و بی برنامه و حتی غیر ضروری زوجین با خانواده ها است که گاهی در طول هفته بارها انجام می شود. اگر این روند زیاد تکرار شود نشان گر آن است که این زوج بدون حضور اطرافیان قادر به تحمل زندگی دو نفره نیستند. وقتی زندگی زناشویی بی مشکل و بدون دغدغه باشد، زن و شوهر برای دو نفره و تنها بودن لحظه شماری خواهند کرد.

مهمان طولانی مدت

ممکن است والدین یکی از زوجین، به خاطر تنهایی، بیماری یا کهولت سن زمان زیادی را به عنوان مهمان در خانه ی زن و شوهر بماند. این مساله که به خاطر محبت فرزند به والدین اتفاق می افتد اگر به درازا بیانجامد، به زندگی خصوصی زن و شوهر آسیب رسانده و باعث می شود که اختلافاتی بین آن ها شکل گیرد.

مکالمه تلفنی زیاد با خانواده

اگر یکی از زوجین، زمان زیادی را در طول شبانه روز مدت زمان زیادی را با تلفن مشغول حرف زدن با خانواده باشد، می توان این حدس را زد که موضوع صحبت، راجع به بازگو کردن مسائل روزمره باشد که درصورت تکرار بیش از حد این کار، پای دیگران به حریم خصوصی زن و شوهر باز شده و همسر فرد گمان می کند که ردپایی از افکار خانواده همسر در رابطه شان وجود دارد.

دخالت اقتصادی

خیلی وقت ها، خانواده همسر حتی با نیت خیر در مسائل اقتصادی زن و شوهر دخالت می کنند. این دخالت ها حتی با نیت خیرخواهانه، باعث به هم خوردن تعادل زندگی زن و شوهر و حتی طلاق خواهد شد.

دخالت در روش زندگی

در برخی مناطق سنتی تر ایران، خانواده ها به بهانه این که زن و شوهر روش زندگی را نمی دانند، آن ها را مجبور کرده تا مدتی در کنار خانواده به زندگی مشترک بپردازند. نتیجه آن هم چیزی به جز کینه و نفرت بین فرد و خانواده همسر نخواهد بود. امروزه، جوانان و حتی نوجوانان، از طریق رسانه و دیگر راه های ارتباطی، راه و رسم زندگی را آموخته اند و نیاز ندارند خانواده ها در روش زندگی آنان دخالت داشته باشند.

خودشیفتگی و مشکلات با خانواده همسر

وجود یک فرد خودشیفته در خانواده همسر، باعث می شود که زوج را وادار به اجرای خواسته های خودش کرده و بدون این که به احساسات، عواطف و سلایق آن ها توجهی داشته باشد، زندگی آن ها را به سمت اشتباهی بکشاند. افراد خودشیفته، دوست دارند همه چیز بر وفق مراد آن ها پیش رود، حتی اگر دیگران با آن ها موافق نباشند.

اعتیاد در خانواده همسر

اگر کسی در خانواده یکی از زوجین دچار اعتیاد باشد، علاوه بر مشکلات شایع در زمینه اعتیاد، باعث می شود که توجه و انرژی زیادی از خانواده سمت فرد معتاد کشیده شود و فضای خانه را به سمت بی مسئولیت بودن و بی انگیزگی بکشاند.

مشاوره جلوگیری از مشکلات با خانواده همسر

روش های درمان اعتیاد به بازی

چطور باید از این آثار زیان بار جلوگیری کنیم؟ با توجه به نکته هایی که در ادامه مطلب برای شما توضیح می دهیم، می توانید دخالت خانواده ها در زندگی زناشویی را به حداقل برسانید و رابطه با همسر و خانواده همسر را بهبود ببخشید.

صحبت نکردن با خانواده ها درباره اختلافات

مهم ترین مساله این است که نباید هرگز و هرگز مسائل و مشکلات بین خود و همسر را با خانواده در میان بگذارید. به این دلیل که شما بعد از مدتی رابطه تان با همسر خوب خواهد شد اما خانواده همچنان فکر می کنند که زندگی شما همان طوری است که مدتی پیش برایشان تعریف کرده اید. به همین علت ممکن است رفتار آن ها با شما و همسرتان دستخوش تغییرات شود.

وفاداری را تقسیم نکنید

نباید این اشتباه را کنید که اگر همسرتان، فرزند خوبی برای والدینش است دیگر همسر خوبی برای شما نخواهد بود. یا والدین نباید به اشتباه فکر کنند که یک همسر خوب دیگر نمی تواند فرزند خوبی باشد. تعادل برقرار کردن در چنین شرایطی کار سختی است. اگر بتوانیم به همسرمان بفهمانیم که هر کس نزد ما جایگاه خودش را دارد، از این شرایط سخت سربلند بیرون آمده ایم. به عنوان یک قانون در روانشناسی، باید بدانیم که اگر قرار باشد وفاداری تقسیم شود، سهم عمده آن از آن همسر است نه پدر و مادر. پس اگر به هر دلیلی، این الگو را نمی خواهید رعایت کنید، حتما قبل از ازدواج این موضوع را با همسر آینده خود درمیان بگذارید.

مشخص کردن حد و مرزها

تعارف را بگذارید کنار و با همسر خود، در رابطه با رابطه با خانواده، رفت و آمد، ارتباط اقتصادی و دیگر مسائل صحبت کنید. سعی کنید مذاکره کنید تا به یک تفاهم در این موضوع برسید که هردوی شما به آن پایبند باشید. همچنین، در تصمیم گیری ها، سعی کنید اولویت را برای مشورت با همسر خود قرار دهید تا احساس نکند جایگاه او در زندگی شما جایگاه پستی است.

مزایای کلینیک ذهن آرا

قیمت مناسب

کلینیک روانشناسی ذهن آرا در حوزه درمان اعتیاد به اینترنت و بازی های کامپیوتری، بهترین متخصصین را به خدمت گرفته است و با هزینه ای اندک، به بهترین درمانگر های تهران دسترسی خواهید داشت.

درمان همه جانبه

در این مرکز، درمانگر هایی در همه حوزه ها مشغول به فعالیت هستند و در صورت نیاز به آن ها ارجاع داده خواهد شد.

به روز ترین متدها

کلینیک روانشناسی ذهن آرا، از به روز ترین دستگاه های روز دنیا در حوزه روانشناسی و معتبر ترین تست های روانشناسی استفاده کرده و نتیجه ی آزمون های اخذ شده، با استاندارد های روز دنیا مطابقت دارد.

محیط آرامش بخش

مهمترین بخش در طراحی فضای داخلی کلینیک، ایجاد حس آرامش و امنیت در مراجعین بوده و تمامی تلاش مجموعه برای القای حس خوب به افراد به کار گرفته شده است.

مشاوره بهبود روابط با خانواده همسر

به طور کلی، در خانواده های ایرانی، توجه به مردان بیشتر از توجه به زنان است و به همین علت، کمتر دامادی در ارتباط با خانواده همسر دچار مشکل می شود اما بسیاری از عروس ها و مادرشوهر ها با کوچکترین مشکل دچار اختلاف شده و به همین علت نیاز به مشاوره ارتباط با خانواده همسر دارند. این اختلاف از سمت مادرشوهر، به علت وابستگی بسیار زیاد به پسر خود می تواند تقویت هم شود. همچنین سن پایین، مهارت های ارتباطی کم و نداشتن مهارت حل مساله، موضوعاتی است که باعث می شود کوچکترین مشکل در اوایل زندگی مشترک، پای خانواده ها را به موضوع باز کرده و تبدیل به یک معضل بزرگ شود.

به دلیل اینکه بیشتر خانواده ها، نزدیک به 2 تا سه سال زمان نیاز دارند تا عروس جدید را بپذیرند و همینطور دختران نیز با یک سپر دفاعی به خانه مادر شوهر پا می گذارند، بنابراین بهتر است قبل از شدت گرفتن مشکلات، زوجین از مشاوره های ارتباط با خانواده همسر استفاده کنند تا رابطه ی خوبی را بتوانند با همسر و اطرافیان همسرشان ساخته و از آرامش زندگی خود لذت ببرند.

2/5 - (2 امتیاز)
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0