رابطه با مرد متاهل، روانشناسی دوستی با مرد زن دار

مشاوره رابطه با مرد متاهل

ابتدا باید بدانیم که این مطلب، در وبسایت تخصصی روانشناسی تهیه و گردآوری شده و ما به عنوان یک روانشناس به هیچ عنوان اجازه نداریم کسی را در مورد رابطه با مرد متاهل یا روانشناسی رابطه با مرد متاهل قضاوت کنیم. این موضوع، یعنی رابطه با مرد متاهل، موضوع حساسی است که واکنش های منفی زیادی در جامعه به دنبال دارد اما در این مطلب قصد نداریم از این دید به آن نگاه کنیم. نگاه ما یک نگاه علمی به این مقوله است و سعی می کنیم یک مشاوره روانشناسی برای رابطه با مرد متاهل ارائه دهیم.

چرا دختران وارد رابطه با مرد متاهل می شوند؟ مزایا و معایب ازدواج با مرد متاهل

رابطه با مرد زن دار چه مشکلاتی دارد؟

وقتی که با مرد متاهل وارد رابطه می شوید، درگیر ارتباط عاطفی با شخصی شده اید که همسر قانونی یک زن و حتی پدر فرزند یا فرزندانی است و همین موضوع، می تواند باعث ایجاد آشفتگی و نگرانی برای شما شود.

چرا وارد رابطه با مرد متاهل می شویم؟

رابطه ی با مرد متاهل، از همه لحاظ یک میوه ممنوعه به حساب می آید که البته این خود می تواند دلیلی برای انجام این کار از طرف برخی دختران باشد. ولی دلایل دیگری برای برقراری رابطه با یک مرد متاهل وجود دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

1- ندانستن

ممکن است مردی در ابتدای رابطه به دختر نگفته باشد که متاهل است و پس از مدتی با شکل گیری رابطه و وابسته شدن دختر، این موضوع را مطرح می کند که در این مرحله، به علت این که دختر نمی خواهد دست از این وابستگی بردارد، به رابطه با مرد متاهل تن می دهد.

2- بهانه های مرد

مردان متاهل، برای این که با دختران وارد رابطه شوند بهانه های متعددی می سازند یا می آورند. حالا خواه این بهانه ها واقعی باشد یا مثل بسیاری از مواردی که دیده شده، بهانه ها فقط برای توجیه دختر برای ماندن در رابطه باشد.

بهانه هایی مثل این:

  • به همسرم علاقه ای ندارم و طلاق عاطفی گرفته ام
  • زنم سرد است و تمایلی به رابطه جنسی ندارد
  • ازدواج ما از روی علاقه نبود و از اجبار ازدواج کردیم
  • فقط به خاطر مهریه سنگین زندگی مشترک را ادامه می دهیم
  • فقط به خاطر بچه ها با زنم مانده ام

3- رابطه هیجان انگیز

وقتی یک رابطه پنهانی باشد و برای انجام آن خطر زیاد و ریسک بزرگی را متحمل شوید، در ابتدا و به صورت موقت حس اشتیاق، هیجان و شهوت زیادی را تجربه می کنید و ممکن است این حس را با عشق اشتباه بگیرید. مردان متاهل، گاه از این هیجان به عنوان دلیل وارد شدن به رابطه استفاده می کنند.

4- خشم و انتقام

دختران گاه به خاطر خشم، انتقام، حس برتری جویی یا اثبات شایستگی خودشان، وارد رابطه با یک مرد متاهل می شوند تا ثابت کنند که همسر مرد لیاقت او را ندارد. بیشتر دخترانی جذب این نوع رابطه می شوند که کمبود محبت زیادی تجربه کرده باشند یا به عنوان یک دختر در جامعه بهای کافی به آن ها داده نشده باشد.

5- حس آزادی و استقلال

مردان متاهل، به دلیل مشغله های زندگی مشترک و روابط خودشان، زمان زیادی برای رابطه با دختران دیگر ندارند و به همین علت، نمی توانند وقت زیادی صرف دختری که با آن ها وارد رابطه می شود کنند. به همین دلیل، از طرف مقابل هم توقع ندارند که زمان زیادی را با او صرف کند و آزادی و استقلال زیادی به دختر می دهند. به همین علت، دخترانی که نیاز به یک رابطه عاطفی یا جنسی به همراه حس آزادی و استقلال زیاد هستند، جذب این نوع رابطه خواهند شد.

معایب رابطه با مرد متاهل

رابطه با مرد متاهل

تنهایی بیشتر در دوستی با مرد متاهل

وقتی با یک مرد متاهل وارد رابطه می شوید، در واقع به یک میوه ممنوعه گاز زده اید و این حس را نمی توانید با کسی به اشتراک بگذارید.تنها کسی که در مورد این رابطه می توانید با او صحبت کنید همان مرد متاهل است که او هم احتمالا زمان زیادی برای شما نخواهد داشت.

فروکش هیجان

هیجان رابطه پنهانی با یک مرد متاهل، معمولا در اوایل رابطه بیشتر است و به مرور زمان از شدت این هیجان کاسته خواهد شد. همچنین اگر مرد متاهل با شما وارد رابطه شرعی و قانونی شود و یا حتی همسر خود را طلاق دهد، دیگر این هیجان فروکش کرده و مشکلات رابطه خودش را نشان خواهد داد.

تکرار چرخه

حتی در بهترین حالت که مرد از همسر خود جدا شده و با شما ازدواج کند، پس از فروکش هیجان رابطه، همچنان ارتباط شما خوب و قوی باشد، به دلیل این که مرد تمایل به رابطه پنهانی داشته و از این کار لذت می برده است، با شما هم همین کار را تکرار خواهد کرد. یا اگر مرد به خاطر مشکل با همسر به رابطه با شما روی آورده است، با کوچکترین مشکلی که در زندگی شما به وجود بیاید، به سمت دختر دیگری متمایل خواهد شد.

اولویت نداشتن رابطه با مرد متاهل

مردان متاهل، نمی توانند زمان زیادی را صرف دوست دختر خود کنند. در مناسبت ها و مهمانی ها نمی توانند کنار شما باشند و زمان هایی که بیشتر از همه به او نیاز دارید، او در کنار خانواده و همسر و فرزندان خود خواهد بود.

حتی در شرایطی که صیغه یک مرد متاهل شده باشید، باز هم همسر دوم هستید و اولویت دوم برای او دارید. در این رابطه، شما امنیت و آرامش را نخواهید دید خصوصا اگر با همسر اول دچار مشکل شوید.


وب گردی: پیامدهای روانی رابطه با مرد متاهل


دل کندن از رابطه با مرد متاهل

شاید با خودتان فکر کرده اید و تصمیم گرفته اید که از مرد متاهلی که با او وارد رابطه شده اید جدا شوید. اما همانطور که در ابتدای مطلب توضیح دادیم، به دلیل این که وابستگی بین شما به وجود آمده است، جدا شدن و دل کندن از این مرد متاهل برای شما دشوار است. در این بخش، راهکارهایی برای جدا شدن از مرد متاهل و تمام کردن رابطه با مرد متاهل را توضیح داده ایم.

رد کردن بهانه ها

مردان متاهل برای راضی کردن دختران به رابطه، بهانه تراشی می کنند. بهانه هایی که بیشتر آن ها را در ابتدای مطلب توضیح دادیم. اما اگر با دید باز به این بهانه ها نگاه کنید هیچ کدام از آن ها منطقی نیستند. پس خودتان را درگیر مشکلات زن و شوهر نکنید و بگذارید خودشان این مشکلات را برطرف کنند. اگر هم مرد در تصمیمش جدی بود، پس از طلاق و درخواست رسمی و پذیرفتن تبعات، اقدام به برقراری رابطه مجدد با شما خواهد کرد.

فکر کردن به همسر مرد

به جای این که خودتان را جای مرد بگذارید و از دید او به همسرش نگاه کنید، خودتان را جای همسرش گذاشته و فکر کنید که اگر کسی اینطور به خودتان خیانت می کرد چه حسی داشتید. احتمال دهید که داستانی که مرد برای شما تعریف کرده است با واقعیت تفاوت داشته باشد و شما باعث خراب شدن یک رابطه سالم بین زن و شوهری خواهید شد.


مقاله مرتبط: نحوه برخورد با همسری که خیانت کرده است


فکر کردن به اهداف بلندمدت

معمولا هر فردی وقتی وارد رابطه با مرد متاهل و به طور کلی هر رابطه ای می شود، آینده رابطه را برای خودش متصور می شود. به نظر شما، زندگی ای که روی خرابه های زندگی دیگران بنا شود، آینده ای روشن خواهد داشت؟ آیا احترام و لیاقت شما رابطه ممنوعه با مردی متاهل است؟ آیا این مرد می تواند تمام انتظارات عاطفی شما را براورده کند؟

بهتر است بدون پیش داوری به این سوالات فکر کنید تا بتوانید تصمیم های درست برای آینده بگیرید.

واقع بین بودن

احتمالا شما هم بارها به مشکلات و معایب رابطه با مرد متاهل فکر کرده اید ولی به خاطر وجود عشق یا درگیری شدید در رابطه عاطفی، واقع بین بودن برای شما سخت شده است. بهتر است یک بار برای همیشه این موضوع را به صورت منطقی بررسی کنید و برای جدا شدن از مرد متاهل اقدام کنید. البته در این راه باید راه کارهایی برای کنار آمدن با مشکلات جدایی عاطفی را آموزش ببینید.

استفاده از مشاوره روانشناسی

اگر بر اساس منطق و دلایل خودتان وارد رابطه با مرد متاهل شده اید و دلایل توضیح داده شده برای شما قابل تعمیم نبود، باید برای بررسی بیشتر نزد یک مشاوره روانشناسی بروید و با او در مورد رابطه با مرد متاهل توضیح دهید. مشاور روانشناس، بدون پیش داوری به شما راهکار ارائه خواهد داد و متوجه خواهید شد که آیا این رابطه درست است و آینده روشنی دارد یا نیاز است که در رابطه خود تجدید نظر کنید.

پیدا کردن مشاور خوب و حرفه‌ای مرکز مشاوره‌ای که بهترین خدمات را در زمینه رابطه با مرد متاهل به شما ارائه دهد می‌تواند معضل بزرگی باشد. خصوصا اگر برای بار اول می‌خواهید به روان درمانگر مراجعه کنید. شما می‌توانید برای مشورت و کسب اطلاعات بیشتر درمورد مراکز مشاوره خوب در شمال و شرق تهران در این زمینه با کلینیک ذهن آرا تماس بگیرید.

ما اینجا هستیم تا شما را به بهترین متخصصین مربوط به مشکل شما را چه در مرکز مشاوره ذهن آرا و چه در کلینیک‌های دیگر ارجاع دهیم.

چرا مرکز مشاوره روابط عاطفی ذهن آرا

تخصص روانشناسان روانپزشکان: پزشکان مرکز روانپزشکی و روانشناسی ذهن آرا، هریک در زمینه بخصوصی تخصص و تجربه چندین ساله داشته و مشکلاتی مثل افسردگی، اختلال دوقطبی، مشکلات جنسی و دیگر مشکلات روانپزشکی و روانشناسی را درمان می کنند.

کارگروه های تخصصی: کلینیک روانشناسی و روانپزشکی ذهن آرا، به دلیل داشتن بیش از 30 درمانگر در حوزه های تخصصی متعدد برای موارد خاص، کارگروه های تخصصی تشکیل داده و با توجه به نیاز مراجع، اقدام درمانی متناسب تجویز می کند.

متدهای درمانی روز: کلینیک ذهن آرا، همیشه درمانگران خود را ملزم به مطالعه و بررسی آخرین دستاورد های علم روانشناسی و روانپزشکی می داند و همیشه تکنولوژی های روز در این حیطه را استفاده می کند.

لذا اگر شما هم در رابطه با مرد متاهل هستید و وارد دوستی با مرد متاهل و زن دار شده اید، پیش از آنکه دیر شود، حتما اقدامات مشاوره ای و موثر در این رابطه بردارید.

مرکز مشاوره ذهن آرا

3.9/5 - (12 امتیاز)
4 نظرات
  1. ریحانه می گوید

    سلام . من مشاوره میخواستم .دراین زمینه چندماهی هست که
    با پسر متاهل اشنا شدم تو اينستا . خیلی اتفاقی ….. اولش حسی نبود کم.کم دیدم علاقمند شدم . به دلایل مختلف شرایط دیدار با این آقا فراهم نشد چند باز ازم خواست که بیرون بريم و…. حالا میگه برام مسئولیت داره این ادامه دادن .واقعا نمیدونم چکار کنم . احساس میکنم باهام بازی کرده …..کارم شده گریه وبی قراری .

    1. ستاره می گوید

      زندگیش رو بهم بریز همون جوری که اون بهم ریخت

  2. Vesal می گوید

    من با یه مرد متاهل رابطه جنسی دارم دختر بودم اصلا دوس ندارم این رابطه بین ما باشه من بارها بخاطر زنش و بچهاش بهش محل ندادم اما اون هی بهم زنگ میزنه پیام میده نمیدونم چیکار کنم ولی دوستم ندارم هیچوقت نبینمش

    1. N. A می گوید

      شما واقعا کار درستی میکنید. همون بهتر که ادامه نده چون بیشتر خودت اسیب میبینی تا اون.
      بگیر بلاکش کن. بهش بگو دیگه بهت زنگ نزنه پیام نده. یا جواب پیاماشو نده.
      خودش دست برمیداره.

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0