مشاوره روابط عاطفی و بهبود روابط زناشویی

مشاوره بهبود روابط عاطفی، جنسی و زناشویی

نارضایتی جنسی در جوانان چنان رواج دارد که مسئولان دولتی نیز از چند سال پیش از آن صحبت می‌کنند. آمار ارائه شده از سهم مشکلات جنسی در طلاق بین 20 تا 70 درصد متغییر است اما بیشتر پژوهشگران درصد طلاق هایی که به دلیل مشکلات جنسی رخ داده اند را 60 درصد اعلام کرده اند.

ضعف مهارت همسرداری، نشناختن نیازها و توانمندی‌های دو جنس از جمله مهمترین دلایل طلاق آنها بوده؛ اما اصلی‌ترین علت آن مشکلات جنسی بوده است. 75 درصد از توجه زنان پس از به دنیا آوردن فرزند اول، معطوف به نوزادشان شده و بی توجهی عاطفی و جنسی به مرد باعث مشکلات بعدی می‌شود.

26 سالگی، سنی است که زنان در آن به اوج لذت جنسی می رسند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنان خیلی زودتر از مردان به بالاترین نقطه لذت جنسی‌‌شان دست پیدا می‌کنند، به طوری که برخلاف باورهای قدیمی که سن اوج لذت جنسی را برای زنان ۳۵ سالگی می دانستند، سن اوج جنسی در زنان ۲۶ سال است.

32 سالگی، سنی است که مردان در آن به اوج لذت جنسی می رسند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد مردان خیلی دیرتر از زنان به بالاترین نقطه لذت جنسی‌‌شان دست پیدا می‌کنند، به طوری که برخلاف باورهای قدیمی که سن اوج لذت جنسی را برای مردان 18 سالگی می دانستند، سن اوج جنسی در مردان 32 سال است.

کلینیک تخصصی مشاوره زناشویی ذهن آرا

بخش قابل توجهی از زندگی عمومی و زناشویی ما در گرو داشتن روابط عاشقانه، عاطفی، جنسی و زناشویی درست است. شاید تنش‌ هایی در رابطه‌تان داشته باشید و متوجه شده باشید که رابطه زناشویی با همسرتان و دیگر روابط عاطفی شما درگیر شده است. اما برای بهبود رابطه زناشویی خود  تا چه اندازه تلاش کردید و موفق بوده اید؟ آیا می دانید که مشکل اصلی که رابطه عاطفی شما را به تنش کشانده است، چیست؟ مشاوره رابطه عاطفی و رابطه زناشویی می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات را ریشه‌یابی کرده و مسیر درست آن‌ها را بیابید. با کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاوره ذهن آرا همراه باشید.

انواع مشاوره جنسی و زناشویی

مشاوره زناشویی حضوری

بهترین نوع مشاوره روابط عاطفی و زناشویی مشاوره حضوری با سکس تراپیست با تجربه است. درمانگر مشکلات جنسی روزانه با عده زیادی از افراد صحبت های صریح درباره روابط جنسی دارد پس شما تنها نیستید و نیازی به خجالت کشیدن نیست.

مشاوره زناشویی تلفنی

دلایل مختلفی وجود دارد که افراد از مشاوره جنسی تلفنی استفاده می کنند. مثلا احساس خجالت، نبودن مشاور خوب در محل زندگی، سختی رفت و آمد به محل مشاوره، کمبود وقت آزاد برای انجام حضوری مشاوره زناشویی و غیره

مشاوره زناشویی اینترنتی

مشاوره سکس تراپی اینترنتی مشابه مشاوره تلفنی می باشد و به وسیله ی برنامه هایی نظیر واتساپ، تلگرام، اسکایپ و غیره انجام می شود که در آن انتقال تصویر نیز قابل انجام است.

مشاوره زناشویی و جنسی در چه مواردی کاربرد دارد

  • خیانت
  • نارضایتی جنسی
  • مشکل نعوذ
  • اضطراب در هنگام رابطه زناشویی
  • ناتوانی در ارگاسم
  • احساس گناه
  • تجربه جنسی ناخوشایند
  • سرد مزاجی در مردان و زنان
  • ازدواج بدون روابط زناشویی
  • مشکلات جنسی بعد از زایمان
  • درد های جنسی
  • رفتارهای جنسی پر خطر

ابتدا خود سلامت عاطفی داشته باشید!

آیا شما از نظر عاطفی سالم هستید؟ خیلی سریع به این سوال پاسخ ندهید. سلامت عاطفی می تواند مسئله بسیار پیچیده ای باشد. برای داشتن سلامت عاطفی، باید توجه داشته باشید که چگونه احساسات شما بر روابط، زندگی کاری و زندگی اجتماعی تان تاثیر می گذارد. بیشتر ما از لحاظ عاطفی سالم به دنیا می آییم.

چگونه سلامت عاطفی خود داشته باشیم؟

  • افرادی که از نظر عاطفی سالم هستند، به خوبی از پس استرس بر می آیند، دارای خود انگاره مثبت هستند و می توانند روابطی سالم با دیگران برقرار کنند.
  • آنچه را احساس می کنید و آنچه باعث ایجاد این احساسات شده است را برای خودتان مشخص کنید.
  • به جای اینکه آنچه باعث استرس و اضطراب شما شده است، در ذهن تان پنهان کنید، نسبت به خودتان و دیگران درباره عواطف تان گشوده باشید.
  • به جای اینکه بر جنبه های منفی زندگی تاکید کنید، بر چیزهای مثبت زندگی تمرکز کنید. با چیزی که باعث آزار عاطفی شما می شود، روبه رو شوید، اما نگذارید بر شما غلبه کند.

بهبود روابط عاطفی – بهبود روابط عاشقانه

به راحتی و با کمک دوطرف می توان اقدام به بهبود روابط نامناسب عاطفی و عاشقانه نمود به عنوان مثال می توان با چشم پوشی از خطاهای یکدیگر عمر رابطه زناشویی را زیاد کرد هر چند در این جا باید بدانید که منظور از چشم پوشی هموار کردن راه ها و عملکردهای اشتباه طرف مقابل نیست، بلکه فرصت دادن دوباره می باشد.

احترام گذاشتن به یکدیگر نیز نقش تاثیر گذاری در بهبود روابط عاطفی در مشاوره روابط عاطفی میان همسران داشته باشد چرا که طبق نظر سنجی های به عمل آمده احترام گذاشتن واقعی و دو طرفه می تواند سدی در مقابل بروز رفتارهای اشتباه باشد. از این رو پیشنهاد می شود زوجین تحت هر شرایط حتی به موقع  دعوا و یا دلخوری همیشه احترام طرف مقابل خود را حفظ نمایند.

در پایان باید متذکر شد که رابطه یک تعامل دو طرفه است بنابراین نمی توان انتظار داشت تنها یکی از زوجین اقدام به بهبود روابط خود با همسرش نماید چرا که در صورت انجام این مهم به طور حتم با شکست مواجه خواهد شد چرا که حتی اگر در سایه تلاش های یک جانبه خود روابط به طور تقریبی بهبود یابد نیز در مرحله اول عمر بهبودی این روابط کوتاه خواهد بود و یا اینکه فرد با گذشت زمان تنها خود را یک قربانی می بیند که در برخی از موارد این نوع نگرش می تواند منجر به پایان زندگی مشترک زوجین شود.

در مشاوره قبل از ازدواج چه بگویید؟

روانشناسی بهبود روابط یا مشاوره روابط عاطفی

خانواده اساسی ترین نهاد جامعه است و ساختار فرهنگی، اجتماعی جامعه با خانواده شکل می گیرد. چند قانون واقعی برای رابطه صحیح در زندگی مشترک وجود دارد که به عنوان اولین اصل در بهبود روابط می بایست رعایت کرد: 

درباره احساس و عواطف واقعی با همسرمان صادق باشیم

زمانی که درباره احساسات و عواطف درونی خود صداقت نداشته باشیم، روابط ما دستخوش ناملایمات روحی و اخلاقی می شود. فیلم بازی کردن، تظاهر کردن، پنهان کاری ها و حتی دروغ گفتن ها نشانه عدم صداقت در زندگی زناشویی است. جذاب ترین بخش از وجود زنان و مردان را ذهنیت و تفکر آنها تشکیل می دهد؛ پس سعی کنیم همسرمان را عاشق تفکر و ذهنیت خود کنیم. از نظر عاطفی و احساسی سخاوتمند باشیم و هرگز خساست به خرج ندهیم. سخاوت احساسی به این معناست که ما بدون هیچ گونه قید و شرطی آزادانه محبت، قدردانی و تشکر خود را به همسرمان ابراز کنیم و به همسرمان تعهد روحی و قلبی نشان دهیم. البته این تعهد باید دو سویه باشد. به خاطر داشته باشیم مراسم باشکوه ازدواج، حلقه الماس یا شیک ترین لباس عروس و داماد هیچکدام نمی تواند در داشتن یک ازدواج شاد و موفق کمک کند و تنها «تعهد احساسی» است که زندگی مشترکمان را تا پایان عمر ضمانت می کند.

یادگیری گفت و گوی موثر با همسرمان

  • تجربه مشاوره روابط عاطفی نشان می دهد ۵۰ درصد زوج هایی که برای درخواست کمک می آیند، مشکل اصلی شان را نداشتن ارتباط و گفت و گو با همسرشان می دانند. وقتی که ما پس از ازدواج، ارتباط اصولی برقرار نمی کنیم جریان زندگی را متوقف و در پی آن، احساس تنهایی می کنیم، چرا که همسرمان را کنار گذاشته ایم. شاید هنوز باهم زندگی می کنیم اما به صورت دو انسان تنها، نه یک زوج واحد.
  • زنان باید در ارتباط با زندگی زناشویی بدانند؛ از همسرشان ایراد نگیرند بلکه با جمله های مثبت نظرشان را به او بگویند. از همسرشان بخواهند تا مشکلشان را حل کند، مردان از این کار لذت می برند. توانمندی و قدرت همسرشان را زیر سوال نبرند. به او محبت کنند و محیطی آرام را برای او فراهم سازند. مرد به سکوت نیاز دارد نیازش را برآورده کنند و وقتی ساکت است او را مجبور به حرف زدن نکنند. مرد اگر مورد پذیرش قرار گیرد به اوج می رسد، ولی اگر در حضور شما احساس بی ارزشی کند از شما فاصله می گیرد و در پایان یادتان باشد شما اول همسر هستید بعد مادر، پس با توجه نشان دادن بیش از اندازه به فرزندتان از همسر خود فاصله نگیرید.
  • مردان باید در ارتباط با زندگی زناشویی بدانند؛ همسر خود را با القاب زیبا و پسندیده مورد خطاب قرار دهند. احساسات همسرشان را درک کنند یعنی به شادی، ناراحتی و خوب و بدش توجه کرده و با او همدلی کنند. یادتان باشد زنان با صحبت کردن تخلیه می شوند، اگرچه به نظر شما او در صحبت کردن افراط می کند، اما هرگز همسرتان را از حرف زدن باز ندارید. هنگام صحبت او با عجله چاره جویی نکنید. به عنوان مثال: او می گوید سرم درد می کند، نگویید برو دکتر، بگذارید به صحبت هایش ادامه دهد و با او همدلی کنید.
  • از مهمترین موانع مهم در برقراری ارتباط موثر پس از ازدواج «نداشتن اعتماد به نفس یکی از زوجین» است. بسیاری از ما به دلایلی مدام به شکست هایمان فکر می کنیم و موفقیت هایمان را به سختی به یاد می آوریم. بنابراین بعد از ازدواج از ترس شکست خوردن عقایدمان را مطرح نمی کنیم، غافل از اینکه نداشتن اعتماد به نفس بیش از هر عامل دیگری عوارض ایجاد می کند.

خودخواهی یکی از زوج ها

 دیگر مانع برقراری ارتباط موثر و یکی از موانع ارتباط و وحدت همسران است. ما به صورت ذاتی تمایل داریم به جهت مخالف برویم «نظر من درسته، فکر نمیکنی نظر تو اشتباهه؟»

عصبانی بودن یکی از طرفین

 مانع دیگری برای برقراری ارتباط موثر است. مسلما خشم و عصبانیت مانعی بر سر راه ارتباط است. وقتی کسی عصبانی است برقراری ارتباط با او اگر غیرممکن نباشد بسیار دشوار است. اگر در رابطه با همسرتان یکدفعه دچار خشم شدید یا احساس کردید که او از کوره در رفته، وقتی آرام شدید عذرخواهی کنید و دوباره درباره مشکل مورد بحث با همسرتان صحبت کنید. خشم همیشه آدمها را از هم جدا می کند، اما مهار خشم می تواند شما را به هم نزدیک کند.

«خودداری از حرف زدن»، به عنوان یک مشکل اساسی دیگر در برقراری ارتباط موثر است و به طور معمول یکی از مشکلات زوج ها که بعد از ازدواج متوجه آن می شوند این است که یکی از آنها از حرف زدن خودداری می کند و اغلب این مردان هستند که ساکت و خاموش اند. همه ما تقاط قوت و ضعفی داریم. شاید بنا به دلایلی در کودکی گوشه گیر و درون گرا شده ایم، اما این به آن معنا نیست که نمی توانیم یاد بگیریم درباره مسائل و تجاربمان با همسرمان صحبت کنیم تا لذت یکی بودن را تجربه کنیم.

به هر حال باید درباره مسایل صحبت کنیم چراکه تا وقتی ارتباط برقرار نکنیم همسرمان به هیچ وجه متوجه نمی شود از آن اتفاقی که افتاده هنوز ناراحتیم. مطمئن باشیم زندگی زناشویی ارزش تغییر دارد.

مشاوره شکست عشقی و مشاوره رابطه عاطفی، مشاوره راجب عشق

مرکز روانشناسی ذهن آرا با در اختیار داشتن متخصصین روانشناسی و مشاوران متعهد و مجرب در امر مشاوره ارتباط موثر، مشاوره خانواده و ازدواج و مشاوره پس از شکست عشقی، به شما عزیزان آموزش می دهد که چگونه ارتباطات فردی و بین فردی خود را مدیریت کنید و همچنین در مواقع بحرانی بهترین واکنش را نشان دهید.

مشاوره روابط عاطفی آنلاین – مرکز مشاوره آنلاین

متاسفانه این روزها مشاوره روانشناسی و مشاوره خانواده جای خود را به مشاوره های آنلاین کارشناسان و غیرمتخصصین داده شده است. این را مدنظر داشته باشید که همیشه فردی که بصورت مجازی خود را روانشناس معرفی می کند، روانشناس نیست. یا یک فردی که دارای کارشناسی روانشناسی است و تجربه کار تخصصی ندارد نمی تواند به شما کمک کند.

همچنین مشاوره آنلاین مناسب سوالات کوچک و راهنمایی های کوچک است اگر قرار باشد یک مشکل اساسی حل شود و یک تغییر اساسی رخ دهد پیشنهاد متخصصین ذهن آرا مشاوره حضوری به مرکز روانشناسی و مشاوره است. در صورت داشتن سوال و درخواست راهنمایی همچنین متخصصین ذهن آرا به صورت آنلاین پاسخگوی سوالات شما عزیزان می باشند.

رزرو مشاوره حضوری، تلفنی یا اینترنتی بهبود روابط زناشویی

نگران مشکلات جنسی و عاطفی در روابط زناشویی خودتان نباشید. ما به شما کمک می کنیم تا روابط خود را از پایه و اساس به نحوی بهبود ببخشید تا دیگران به رابطه ی عمیق شما حسادت کنند.

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0