درمان احساس تنهایی، 7 نکته برای رفع آن

احساس تنهایی چیست؟ آیا تا به حال در دنیا احساس تنهایی کرده اید؟ همه ما تنهایی را تجربه می کنیم و این احساس سخت است. وقتی دوران سختی را سپری می‌کنید و احساس می‌کنید کسی نیست که برای حمایت به او مراجعه کنید، سخت است که از پس آن برآیید. اما کسانی که احساس انزوا یا تنهایی می کنند باید بدانند همیشه افرادی هستند که به سلامتی خود اهمیت می دهند. یاد گرفتن رسیدگی به احساس تنهایی می‌تواند گامی برای کمک به شما در رسیدگی به سایر مشکلات سلامت روانی باشد که ممکن است با آن مواجه باشید. ایالات متحده با مشکل بزرگی پیرامون انزوا، تنهایی و چالش های مرتبط با آن مواجه است. یک مطالعه نشان داد که از بین جوانان در ایالات متحده، 25٪ هیچ دوستی ندارند که به آنها اعتماد کنند. این مشکلی است که باید برای کمک به سلامت روان کشور مورد توجه قرار گیرد.

درمان احساس تنهایی چگونه است؟

انسان ها ذاتا موجودات اجتماعی هستند. شما مشتاق ارتباط با دیگران هستید و می خواهید دوست داشته شوید. طبیعی است که بخواهید کسی را داشته باشید که با شما باشد. یادگیری در مورد مقابله با احساس تنهایی ساده نیست، اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید که می تواند احساس ارزش و تعلق را دوباره به دست آورید. راه‌های مؤثری وجود دارد که می‌توانید با تنهایی کنار بیایید، و در صورت نیاز، کمک حرفه‌ای در دسترس است. این مقاله ابزارهایی برای کنار آمدن با این احساس و عبور از آن را پوشش می دهد.

ابتدا، توجه به این نکته مهم است که حتی اگر در حال حاضر احساس تنهایی می کنید، تنها نیستید. میلیون ها نفر چالش تنهایی را تجربه می کنند. تخمین زده می شود که بیش از 40 درصد از همه افراد در مقطعی از زندگی خود احساس تنهایی می کنند. حتی کسانی که مرتبط و محبوب به نظر می رسند می توانند از دیگران احساس انزوا کنند.

مقابله با تنهایی

بسیاری از افراد با موفقیت بر احساس تنهایی از طریق درمان غلبه می کنند، و کسانی که برای مشاوره آنلاین اقدام می کنند، آن را منبع ارزشمندی برای مبارزه با احساس تنهایی می دانند. این جلسات درمانی به افراد کمک می کند تا دیدگاه خود را به جهان تغییر دهند و فرصت های جدیدی را در اختیارشان بگذارند. برخی نیز ممکن است از داروهای ضدافسردگی تجویز شده توسط پزشک برای درمان مشکلات مربوط به افسردگی سود ببرند. صرف نظر از اینکه کاندیدای مناسبی برای دارو هستید یا نه، یا اینکه کدام روش درمانی برای شما بهترین کار را دارد، مهم است زمانی که احساس ناراحتی می کنید به دنبال درمان باشید.

7 نکته برای گذر از تنهایی

درمان احساس تنهایی

در زیر ما هفت روش برای مقابله با احساس تنهایی را پیشنهاد می کنیم که همه آنها به روشی مفید خواهند بود. در نظر بگیرید که کدام روش ممکن است برای شما مفیدتر باشد یا شاید همه همه روش ها

1. بپذیرید که احساس تنهایی طبیعی است

فقط دانستن اینکه دیگران در سرتاسر جهان همین احساس تنهایی را تجربه می کنند می تواند مفید باشد. همانطور که قبلا ذکر شد، 40٪ از مردم در یک مقطع زمانی احساس تنهایی می کنند. این عدد ممکن است به ظاهر زیاد به نظر برسد، با وجود اینکه اینترنت و شبکه های اجتماعی اتصال را آسان تر از همیشه کرده است، اما این یک احساس ذهنی است. ممکن است احساس تنهایی کنید حتی اگر دوستان و فرزندان زیادی دارید.

بنابراین اگر به دنبال پاسخی برای مقابله با این تنهایی در زندگی خود هستید، فقط متوجه شوید که میلیون‌ها نفر دیگر نیز همین احساس را دارند. این احساس عادی، احساسی است که تقریباً همه در یک مقطع زمانی آن را تجربه می کنند، و این چیزی است که شما می توانید بر آن غلبه کنید.

2. اثرات احساس تنهایی را بشناسید تا بتوانید با آنها مبارزه کنید

تنهایی را می توان حس کرد. مطالعات نشان می‌دهند که تنهایی می‌تواند باعث شود احساس سردی بیشتری نسبت به اطرافیانتان داشته باشید، کلسترول و فشار خون را افزایش داده و حتی می‌تواند عملکرد صحیح سیستم ایمنی را متوقف کند. همچنین تنهایی می تواند خواب شما را مختل کند. از آنجایی که بدن شما را در حالت “هشیاری بالا” قرار می دهد، می تواند شما را مستعد مشکلات خواب کند. بی خوابی و عدم استراحت واقعی هر دو می توانند نتیجه تنهایی باشند. تنهایی منجر به عادت های خود ویرانگر می شود. سوء مصرف مواد مخدر، عادات قمار، و سایر اقدامات خود ویرانگر همگی با تنهایی مرتبط هستند. یافتن درمانی برای تنهایی می تواند در وهله اول از ایجاد این عادات جلوگیری کند. همچنین می تواند برای رسیدگی به پیشگیری از خودکشی مهم باشد.

در نهایت، تنهایی می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد. با افزایش این احساس، افسردگی نیز افزایش می یابد. یکی از نشانه های اصلی افسردگی این است که دیگر نمی خواهید کارهایی را انجام دهید که قبلاً از آن لذت می بردید، از جمله وقت گذرانی با دوستانتان. اگر فکر می‌کنید احساس تنهایی شما ممکن است بخش کوچکی از یک مشکل بزرگ‌تر باشد، باید به دنبال کمک از فردی باشید که در درمان تنهایی به عنوان یک روانشناس تخصص دارد.

3. به دنبال کمک حرفه ای باشید

ملاقات با یک دکتر روانشناس یکی از مفیدترین گام هایی است که می توانید برای غلبه بر تنهایی و مشکلات اساسی که ممکن است وجود داشته باشد بردارید.

عوامل پشت سر احساسات خود را کشف کنید. سایر مسائل مربوط به احساسات شما نیز در این حالت قابل حل است. به عنوان مثال، اگر اخیراً یکی از اعضای خانواده یا دوست نزدیک خود را از دست داده اید، ممکن است هم تنهایی و هم غم و اندوه را تجربه کنید. داشتن یک متخصص باتجربه از شما در طول فرآیند بهبودی می تواند تفاوت را ایجاد کند.

گاهی اوقات، حتی ممکن است به دلیل موقعیت مکانی خود احساس تنهایی کنید. مشاغل نظامی که در دوردست ها خدمت می کنند یا همسرانی که از خانواده و دوستان جدا شده اند، اغلب احساس تنهایی را تجربه می کنند که غیرقابل حل به نظر می رسد.

4. روابط موجود خود را پرورش دهید

تنهایی می‌تواند باعث شود که از روابط خود دور شویم و یک سیکل معیوبی بوجود بیاورد که هر روز بدتر شود. با پرورش روابطی که در حال حاضر دارید، می توانید خود را در مسیری قرار دهید که یاد بگیرید چگونه با این احساس کنار بیایید. وقتی افرادی که زمانی دوستشان داشتید یا با آنها ارتباط داشتید احساس دوری می کنند، برداشتن اولین قدم برای تقویت این پیوندها دشوار است. در اینجا چند ایده برای رابطه و پیوند مجدد وجود دارد:

  • هر روز (یا هفته) زمانی را برای تماس یا ملاقات با یک دوست برنامه ریزی کنید.
  • کسی را برای ناهار بیرون دعوت کنید.
  • در صورت امکان با همسایگان گفتگو کنید.
  • از رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط مجدد با افرادی که به دلیل زمان یا مسافت با آنها از دست داده اید، استفاده کنید.
  • به یک گروه یا باشگاه با علایق مشترک بپیوندید.

5. خودگویی مثبت را تمرین کنید

ممکن است بپرسید خلاص شدن از خودگویی منفی چه تاثیری بر تنهایی دارد، اما این دو در کنار هم هستند. صحبت مثبت در مورد خود و زندگیتان می تواند نتیجه هر روز را تغییر دهد، زیرا به این افکار گوش می دهید و به واقعیت تبدیل می شوند.

سعی کنید این افکار را در دست بگیرید و در عوض آنها را با یک پیام مثبت جایگزین کنید. فرآیند خودگویی مثبت نیاز به تمرین دارد، اما می تواند بخشی از یک درمان ساده برای تنهایی باشد. اگر تصمیم بگیرید به دنبال مشاوره آنلاین روانشناسی باشید، همه چیز را در مورد این تکنیک های خودگفتاری مثبت یاد خواهید گرفت. این یک راه خوب برای مبارزه با احساسات منفی است و می تواند به طور قابل توجهی زندگی شما را بهبود بخشد.

6. برای غلبه بر احساس تنهایی یک سرگرمی پیدا کنید

بی حوصلگی بر احساس تنهایی می افزاید. اگر در حال حاضر با احساس تنهایی یا انزوای اجتماعی دست و پنجه نرم می کنید، درمانش این نیست که خودتان هر شب فیلم تماشا کنید. در عوض، چیزی پیدا کنید که وقت شما را پر کند. اطمینان حاصل کنید که چیزی که انتخاب می کنید جنبه اجتماعی داشته باشد. گرفتن عکس در پارک و پیوستن به یک گروه داوطلبانه هر دو گزینه های خوبی هستند. کمی زمان بگذارید تا گزینه های سرگرمی بیشتری را بررسی کنید و سپس به آنجا بروید.

چه سرگرمی هایی به شما کمک می کند تا احساسات خود را مدیریت کنید؟

سرگرمی‌هایی که خودتان انجام می‌دهید هنوز هم می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، اما سعی کنید سرگرمی‌هایی را انجام دهید که بیشتر شما را به بیرون بکشند. ممکن است عاشق تماشای فیلم یا انجام بازی های ویدیویی به تنهایی باشید، اما گاهی اوقات این پاسخ درستی نیست که به احساس تنهایی می  دهید. بهترین کار را با انتخاب سرگرمی های جدید و سرگرم کننده انجام دهید که شما را در موقعیت های اجتماعی قرار می دهد. این می تواند فشاری باشد که برای بهبود زندگی اجتماعی خود به آن نیاز دارید و می تواند درمانی برای تنهایی باشد.

7. فرصت های داوطلبانه را بیابید

یکی از راه‌های مبارزه با تنهایی، قرار دادن خود در مکان‌هایی است که می‌توانید با افراد جدید آشنا شوید. به همین دلیل است که مردم به مکان هایی مانند رستوران ها و کلوب ها می روند، درست است؟ اما گاهی اوقات فقط بیرون رفتن در مکان‌های عمومی کار خوبی نمی‌کند، به‌ویژه برای افرادی که تجربه‌شان با مسائلی مانند کمرویی یا اضطراب اجتماعی بدتر می‌شود. با داوطلب شدن، نه تنها خود را در مکانی قرار می دهید که بتوانید با افراد ملاقات کنید، بلکه روی یک کار نیز متمرکز خواهید شد. این می تواند به جلوگیری از احساس ناخوشایندی که ممکن است در صورت نداشتن هدف خاصی ایجاد شود، کمک کند. همچنین اگر در تلاش برای یافتن معنای زندگی خود هستید، می تواند چیزی را به شما بدهد که منتظر آن باشید.

یکی دیگر از چیزهای عالی در مورد داوطلب شدن این است که افرادی که ملاقات می کنید احتمالاً علایق شما را به اشتراک می گذارند. به عنوان مثال، اگر عاشق حیوانات هستید، ممکن است در پناهگاه های محلی داوطلب شوید. اینجا مکانی است که مطمئناً سگ یا گربه دیگری را ملاقات خواهید کرد که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. اگر با دیگرانی باشید که کارهای مشابه شما را دوست دارند، ارتباط بسیار آسان تر خواهد بود.

گزینه مشاوره آنلاین برای مقابله با تنهایی چیست؟

خارج از ایده های بالا، اگر با احساس تنهایی دست و پنجه نرم می کنید و دوستان و خانواده ای ندارید که بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید، ممکن است از پیوستن به یک گروه پشتیبانی یا گروه درمانی سود ببرید.

امروز می توانید بدون نیاز به ترک خانه خود با یک روانشناس آنلاین تماس بگیرید. این نوع مشاوره از مرکز روانشناسی ذهن آرا برای صحبت با شما در هر زمان در دسترس هستند و گزینه های درمانی مختلفی در دسترس شما قرار می دهند.

4/5 - (21 امتیاز)
منبع betterhelp
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    ممنون ادمین ولی پولم کم راهکار عالیه تو این گدایی و پسر بد که دوسش نداری

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0