مرکز مشاوره در الهیه، دکتر روانشناس در فرشته

همه ما چالش ها یا مسائل شخصی را در زندگی خود تجربه می کنیم. ما می توانیم با صحبت کردن با دوستان یا خانواده یا تلاش برای حل و فصل خودمان با این زمان ها کنار بیاییم. با این وجود ، مواقعی وجود دارد که مسائل آنقدر زیاد است که ما نمی توانیم به تنهایی آنها را مدیریت کنیم ، یا نمی توان آنها را با حمایت دوستان یا خانواده حل کرد. در چنین مواقعی ، جستجوی پشتیبانی و راهبردها از یک متخصص مانند مشاور می تواند مفید باشد. شما می توانید از مرکز مشاوره در الهیه جهت بهبود کیفیت زندگی فردی، اجتماعی و شغلی خود استفاده کنید.

در این نوشته به معرفی مرکز مشاوره در الهیه و دکتران روانشناس خوب در فرشته می پردازیم و ویژگی های مرکز مشاوره و دکتر روانشناس خوب و مجرب را بررسی خواهیم کرد. در ابتدا لازم است بدانیم مشاوره چیست و چه فوایدی دارد.

مشاوره چیست؟

مشاور یک فرد متخصص آموزش دیده و واقع بین است که مراجعان می توانند با او ارتباطی شفابخش و قابل اعتماد برقرار کنند. مشاورین برای ارائه انواع خدمات به خصوص خدمات روان درمانی و گفتگو درمانی آموزش دیده اند.

مشاوره فرآیندی است که در آن فرد درمورد مشکلات شخصی خود با یک مشاور صحبت می کند و از طریق این فرآیند به حل آن مشکلات می پردازند. در مرکز مشاوره افراد می آموزند که مشکلات خود را به شیوه ای مثبت حل کنند، مسائل را شفاف سازی کنند، گزینه ها را بررسی کنند، استراتژی ها را توسعه دهند و به خودآگاهی برسند. برخی از افراد در طی جلسات مشاوره، تنها می خواهند شنیده شوند و داستان زندگی خود را بیان کنند.

مشاور متخصص از آموزش های خود برای ارائه درمان مبتنی بر گفتار استفاده می کند و مراجع را برای ساختن زندگی بهتر و باکیفیت تر تشویق می کند.

مشاوره در فضایی محرمانه اتفاق می افتد و هر آنچه که با مشاور در میان می گذارید مانند یک راز میان شما و مشاور باقی خواهند ماند. البته اگر شرایطی مراجع یا اطرافیان او را تهدید کند و خطراتی در کمین باشد، مشاور می بایست خانواده را در جریان بگذارد. مشاورین حرفه ای تمام این موضوعات را در جلسه ی اول مشاوره با مراجع خود در میان می گذارند.

مشاورین از انواع مختلف مشاوره و رویکردهای متفاوت استفاده می کنند و هر شخصی که با نگرانی شخصی دست و پنجه نرم می کند، می تواند از مشاوره در مرکز مشاوره الهیه کمک بگیرد. مسائل مختلفی که در زیر نوشته ایم، افراد را به سما مشاوره سوق می دهد و بزرگی یا کوچک بودن آن ها اهمیتی در این روند ندارد.

  • اندوه و از دست دادن
  • مسائل مربوط به ارتباطات و روابط
  • مسائل مربوط به کار و شغل
  • استرس، اضطراب و افسردگی
  • تغییرات زندگی مانند تولد نوزاد جدید، جدایی، طلاق یا مرگ یکی از اعضای خانواده یا دوست
  • فرزندپروری
  • اعتیاد
  • سو استفاده
  • حوادث آسیب زا
  • مشکلات عزت نفس
  • کاوش در هویت جنسیتی و یا تمایلات جنسی

انواع مشاوره در مرکز مشاوره در الهیه

در مرکز مشاوره ذهن آرا، مشاوره به صورت های مختلفی بنابه درخواست و شرایط مراجع برگزار می شود و جلسات مشاوره انعطاف پذیری زیادی دارند تا تمام افراد به خدمات بهداشت روان دسترسی داشته باشند.

مشاوره حضوری در مرکز مشاوره ذهن آرا: جلسات حضوری یکی از محبوب ترین قالب های درمانی است زیرا می توان در برابر هر احساسی که به وجود می آید واکنش نشان داد و ارتباط غیرکلامی به راحتی صورت می گیرد.
مشاوره فردی یا گروهی: بنابه صلاح دید دکتر روانشناس و ترجیح مراجع، جلسات به صورت گروهی یا فردی برگزار می شود. در مشاوره گروهی، افرادی که مشکلات مشابهی دارند به یک گروه مشاوره می پیوندند. اگر می خواهید مسائل خود را با افرادی که با مشکلات شبیه به شما دست و پنجه نرم می کنند، در میان بگذارید و نیاز به ایجاد یک شبکه حمایتی دارید، مشاوره گروهی را به شما پیشنهاد می کنیم. در غیر این صورت، اگر تمایل به حفظ حریم خصوصی و تمرکز بر احساست خود به تنهایی دارید، از خدمات مشاوره فردی بهره ببرید.مشاوره ازدواج آنلاین
مشاوره تلفنی: در بسیاری از موارد، مشاوره تلفنی جایگزین مشاوره حضوری و رودرو شده است. در این نوع مشاوره، از طریق صحبت کردن پشت تلفن مشکلات بیان می شوند. اگر برای شرکت در جلسات حضوری زمان ندارید و پرمشغله هستید، مشاوره تلفنی با دکتر روانشناس در مرکز مشاوره در الهیه می تواند بسیار مفید باشد. مشاوره تلفنی را می توانید در خانه و بدون ماندن در پشت ترافیک تجربه کنید. از آنجایی که این نوع درمان انطاف پذیری بالایی دارد و با دنیای پرمشغله ی امروزی مطابقت دارد، جایگاهی خوبی را میان مراجعان شاغل کسب کرده است.
مشاوره آنلاین: مشاروه آنلاین به صورت های تماس تصویری، تماس صوتی آنلاین و حتی ایمیل زدن به مراجع صورت می گیرد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند تصویر دکتر روانشناس خود را داشته باشند و ارتباط تصویری را برقرار کنند اما زمان و فرصت کافی را ندارند. این دسته از افراد مشاوره آنلاین و تصویری را بر مشاوره تلفنی ترجیح می دهند. در مواردی، افراد تمایل دارند اطلاعات شخصی خود را فاش نکنند و به صورت ناشناس با مشاورین ارتباط برقرار کنند. مشاوره آنلاین از طریق ایمیل و یا چت راه حل مناسبی برای این افراد می باشد.

مزایای مراجعه به مرکز مشاوره و دکتر روانشناس

مشاوره و درمان های مبتنی بر گفتگو با دکتر روانشناس متخصص، اهداف یکسانی را در بر دارد و در تمامی آن ها، مراجعین سعی می کنند مشکلات خود را بیان کنند و بهترین راه مقابله و رفع آن ها را با کمک مشاور بیایند.

در صورت مراجعه به مرکز مشاوره در الهیه، از مزایای زیر برخوردار خواهید شد.

  • در اتاقی ایمن با فردی متخصص و آموزش دیده به گفتگویی بدون قضاوت می پردازید
  • احساسات خود را به درستی درک می کنید و به خودآگاهی دست پیدا می کنید
  • مهارت حل مسئله و راه های مدیریت مسائل پیچیده را می آموزید
  • الگوهای رفتاری منفی را در خود شناسایی می کنید و در صورت تمایل راه تبدیل آن ها به الگوهای مثبت را می یابید
  • مشاوره آخرین مرحله مقابله با بحران نیست. می توانید از جلسات مشاوره به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده کنید و راهبردهای مراقبت از خود در برابر مشکلات را بیش از بحرانی شدن شرایط بیاموزید.

همانطور که گفته شد، جلسات درمانی در مرکز مشاوره به مدیریت و کنارآمدن با مسائل موجود در زندگی مانند مشکلات رابطه، سوگ، عصبانیت، افسردگی و اضطراب کمک می کند.

مشاور می تواند در درمان مشکلات طولانی مدت سلامت جسمانی و تمام آسیب های موجود در زمینه سلامت روان موثر واقع شود.

برای بهره مندی بیشتر از جلسات مشاوره، نوشته ی چگونه از جلسات مشاوره و روان درمانی بیشترین بهره را ببریم؟ مطالعه نمایید.

ویژگی های دکتر روانشناس خوب

برای انتخاب یک دکتر روانشناس خوب، می بایست با ویژگی های شخصیتی و رفتاری یک متخصص حرفه ای آشنا شد. یک دکتر روانشناس خوب در مرکز مشاوره خوب ویژگی های زیر را دارا می باشد:

1. صبر
روانشناس می بایست فردی صبور باشد. دکتر روانشناس با صبوری خود، به توضیحات بیمار گوش می سپارد و در صورت درک صحیح محتوای ارائه شده، به سراغ موارد بعدی می رود. درمانگر خوب زمان کافی برای مراجعه کننده در نظر می گیرد و هیچ عجله ای در درمان و اتمام جلسات ندارد. بنابراین شما باید زمان کافی برای مراجعه کننده/بیمار داشته باشید.
2. گوش دادن موثر
شنونده فعال بودن از مهم ترین ویژگی های یک روانشناس خوب است. این افراد هرگز صحبت های مراجع را برای صحبت کردن قطع نمی کنند.
3. هوشیار
هوشیاری یکی دیگر از این ویژگی ها می باشد. درمانگر تمام ارتباطات کلامی و غیرکلامی را مشاهده می کند و با هوشیاری کامل علت هیجاناتی مانند عصبانیت یا بی قراری را در درمانجو جست و جو می کند.
4. صمیمیت
در محیط مشاوره، صمیمت بسیار ضروری است. درمانگران برای نشان دادن صمیمیت حرفه ای خود، به مراجعان لبخند می زنند و نگرانی و پذیرش بی قید و شرط را ارائه می دهند.
5. دانش
دانش نیز از مهم ترین و ضروری ترین ابزار موجود می باشد. دکتر روانشناس خوب از تمامی موضوعات حرفه ی خود آگاهی دارد و می داند چه زمانی از کدام نوع درمان و راه حل استفاده کند تا بیشترین بازدهی را مشاهده کند.
6. همدلی با درمانجو
درمانگر همدل سعی می کند احساسات مراجع را در فرایند مشاوره درک کند و به عبارتی دیگر خود را در موقعیت آن مراجع قرار دهد.
7. رازداری
رازداری در رابطه با مسائل شخصی درمانجو امری ضروری است اما همانطور که ذکر کردیم، در همه ی شرایط کاربرد ندارد.
9. صداقت شخصی
دکتر روانشناس مجرب و متخصص در مرکز مشاوره خوب، صداقت شخصی، اعتبار و اعتماد متقابل را برای حفظ رابطه ی حرفه ای نشان می دهد.

مراحل مشاوره پیش از ازدواج

مرکز مشاوره ذهن آرا

مشاوره انواع مختلفی دارد و در حال حاضر، در دسترس بیش از 90 درصد افراد جامعه قرار گرفته است. دیگر برای دریافت خدمات درمانی بهانه ی دور بودن و در دسترس نبودن، منطقی به نظر نمی رسد. پس بهتر است برای بهتر کردن حال خود همین حالا با مرکز مشاوره خوب در تهران و الهیه تماس بگیرید و سعی کنید مشکلات خود را با کمک دکتر روانشناس برطرف نمایید.

مرکز مشاوره روانشناس ذهن آرا با استفاده از جدیدترین و کاربردی ترین روش های درمانی و با در اختیار داشتن کادری مجرب و حرفه ای، آماده ی ارائه ی خدمات به مردم عزیز با روش های مختلف حضوری، تلفنی و آنلاین می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0