بهترین مشاور کنکور در تهران

بهترین مشاور کنکور در تهران

دغدغه اکثر شرکت کنندگان در کنکور، پیدا کردن بهترین مشاور کنکور در تهران یا شهرستان خودشان است.

چطور یک مرکز مشاوره کنکور خوب پیدا کنیم؟

هرچه بیشتر به کنکور نزدیک می شویم، نیاز دانش آموزان به یک مشاور کنکور خوب بیشتر احساس می شود.  اما چطور باید یک مشاور کنکور خوب پیدا کنیم و در دام تبلیغات شرکت ها و موسسه های کنکور سودجو نیفتیم؟
در این مقاله از مرکز مشاوره ذهن آرا، به معرفی ویژگی های یک مشاور کنکور خوب می پردازیم و سعی می کنیم بهترین مشاور کنکور در تهران را به شما عزیزان معرفی کنیم.

ویژگی های بهترین مشاور کنکور در تهران

همانطور که توضیح دادیم، برای انتخاب یک مشاور کنکور خوب نباید به تبلیغات دروغین و یا وعده های این موسسات اهمیت بدهیم اما چطور باید یک مشاور تحصیلی و مشاور کنکور خوب را در تهران پیدا کنیم؟ یک مشاور کنکور خوب چه ویژگی هایی دارد؟

به روز بودن

مشاور کنکور خوب هرسال باید اطلاعاتش را به روز کند زیرا کنکور هرساله تغییراتی را تجربه می کند پس مشاوری که هرسال به روز نشود نمی تواند مشاوره خوبی به شما بدهد.

آشنایی با شیوه های مطالعه

مشاور کنکور خوب باید شیوه های برتر مطالعه و توجه تمرکز را بداند و حدالمکان به صورت تئوری درس های مربوط به این نکات را در دانشگاه گذرانده باشد.

تقویت روحیه

مشاور کنکور خوب باید بتواند به صورت روانشناسی روی دانش آموز کار کند و روحیه دانش آموز را در همه مراحل قبل از کنکور بالا نگه دارد.

دلسوزی

یک مشاور کنکور خوب باید دلسوز دانش آموز باشد و صرفا برای منافع شخصی و درآمد زایی توصیه های بی فایده به دانش آموزان ارائه ندهد.

برنامه ریزی شخصی

مشاور کنکور خوب با بررسی ویژگی های شخصی فرد و حتی با گرفتن تست های شخصیت شناسی از او باید برنامه ای مطابق با شرایط و روحیات برای او تنظیم کند.

تجربه

یک مشاور خوب مشاور با تجربه است. هراندازه هم که اطلاعات مشاور از لحاظ تئوری و آکادمیک بالا باشد نمی تواند جایگزین تجربه در این حوزه شود.

بهترین مشاور کنکور در تهران

آیا مشاوره کنکور حتما باید حضوری باشد؟

بهترین حالت برای مشاوره کنکور به صورت حضوری است اما به این معنی نیست که مشاوره تلفنی کنکور یا مشاوره اینترنتی کنکور قابل انجام نباشد. یک مشاور کنکور خوب می تواند در هر شرایطی بهترین خدمات را هم به صورت حضوری و هم به صورت تلفنی و غیرحضوری ارائه دهد.

شما قطعا بدون مراجعه به مشاور کنکور هم می توانید موفق باشید ولی اگر حس می کنید که در برنامه ریزی برای مطالعه ضعیف هستید یا نمی دانید چطور باید مطالعه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید به شما توصیه می شود که از مشاوره کنکور استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که برای هزینه مشاوره کنکور، از پرداخت هزینه های سرسام آور و بی حد و مرز بپرهیزید. درست است که مشاوره کنکور مساله بسیار مهمی است و در آینده تحصیلی و غیر تحصیلی شما تاثیر زیادی دارد اما نیاز نیست برای هزینه مشاور کنکور بیش از حد خرج کنید.

آیا من به مشاوره کنکور نیاز دارم؟

در یک تحقیق میدانی، دانشجویان رشته مدیریت بازاریابی در یکی از دانشگاه های تهران اثرگذاری مشاوره کنکور و مشاوره تحصیلی را در میزان موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری بررسی کردند. در این تحقیق، با بیش از 800 نفر از دانش آموزان رشته های تجربی و ریاضی در تهران و همچنین بیش از 900 نفر از رتبه های زیر هزار کنکور مصاحبه میدانی انجام شد. البته همه دانش آموزان زیر هزار در این تحقیق شرکت نکرده اند و این تعداد از رتبه های زیر هزار سال های 90 تا 95 انتخاب شده بودند. نتایج این بررسی را به شکل خلاصه در زیر توضیح داده ایم.

اهمیت برنامه ریزی تحصیلی برای کنکور

برنامه ریزی کردن به ما کمک می کند؛ تا به بتوانیم تا با پیش بینی و سنجش بهتر مسیر موفقیت را در رسیدن به اهداف خود هموارتر کنیم. برنامه تحصیلی مناسب برای هر دانش آموز ممکن است؛ متفاوت باشد. برنامه ریزی تحصیلی بر اساس توانمندی ها، پتانسیل ها، رشته تحصیلی و علاقه های  هر فرد طراحی می شود. برنامه تحصیلی باید طوری تنظیم شده باشد؛ که بالاترین تضمین موفقیت را با خود به همراه داشته باشد. برنامه ریزی تحصیلی برای قبولی در کنکور از اهمیت ویژه ای برای دانش آموزان سال ٖآخری برخوردار است. چرا که در آینده، بر هدف و  مسیر شغلی آن ها نیز می توانید تاثیر گذار باشد. توجه به تکنیک های برنامه ریزی تحصیلی برای کنکور بسیار مهم است . کارآمد بودن و عملی بودن برنامه در اولویت می باشد. اصولی برنامه ریزی کردن یعنی داشتن نگاه واقع بینانه نسبت به شرایط خود و تحصیلی و هدفی که از قبولی در کنکور داریم. همان طور اشاره شد؛ برنامه ها ی طراحی شده؛ برای هر دانش آموز با توجه به رشته تحصیلی اش متفاوت خواهد بود.

تاثیر راهنمایی های مشاور تحصیلی برای برنامه ریزی دقیق

در برنامه ریزی تحصیلی باید شرایطی چون وضعیت تحصیلی، شرایط زندگی شخصی دانش آموز، روحیات و استعداد بررسی شود و برای برنامه ریزی دقیق در نظر گرفته شود. برنامه ریزی تحصیلی هم مانند بسیار کارها خصوصاً با شرایط امروزی تحصیل،کمی پیچیده است. و نیازمند به دانش و آگاهی کافی و تجربه مناسب به اصول برنامه ریزی صحیح است. ممکن است؛ این برنامه ریزی در اوایل کمی گیج کننده، باشد. کمک گرفتن و حضور یک مشاور تحصیلی مجرب می تواند؛ کمک شایانی به شما برای رسیدن به هدف تان در این مسیر کند. همچنین مشاور باعث می شود روحیه شما در طول این راه برای قبولی حفظ شود. چرا که برای رسیدن به هر هدفی شما باید چالش ها و متعددی را پشت سر بگذاربد و در این مسیر برای رسیدن به هدف خود منسجم عمل کنید. مشاور با بررسی و ارزیابی همه جانبه به شما این اطمینان را می دهد که با برنامه ریزی تحصیلی اصولی برای قبولی در کنکور ناامید نشوید. و با تلاش مستمر و روحیه ای خوب و متعادل یه سمت هدف تحصیلی خودتان پیش بروید. در ادامه این مقاله برای برنامه ریزی تحصیلی کنکوری مناسب و استاندارد، هشت قدم را به شما معرفی خواهیم کرد. که تقریباً در تمام برنامه ریزی های درسی مشترک هست و بررسی مختصر آن هم می پردازیم.

اولویت بندی درس ها

هر دانش آموزی براساس رشته ای که انتخاب کرده؛ در بعضی از دروس قوی و در برخی دیگر دچار ضعف است. شما می توانید این دورس را برای خود دسته بندی کنید. و برای خود جدولی تهیه کرده؛ در یک ستون دروسی را در آن قوی تر هستید را نوشته و در ستون دیگر دروسی را که در آن ها دچار ضعف هستید. در برنامه ریزی تحصیلی برای کنکور علاوه بر دروس عمومی که برای تمامی رشته ها مشترک است؛ دروس تخصصی ضریب بالایی دارند. پس نکته دیگر وقت گذاشتن بیشتر برای دروس تخصصی است.

منابع مناسب درسی برای برنامه ریزی تحصیلی کنکور

برخی از دانش آموزان کنکوری انواع و اقسام مختلف کتاب های تست کنکور تهیه می کنند. در حالی که هیچ الزامی به این کار نیست که شما تمامی این کتب را خریداری کنید. با این کار زمان مفید تست زدن و مطالعه را از خود می گیرد؛ و بیشتر دچار سردرگمی می شوید. بهتر است. درباره خرید کتب مناسب برای تست زدن اول کمی تحقیق و بررسی کنید. علاوه بر این بهترین راه این است که برای تهیه کتب تستی مناسب از مشاور تحصیلی خود کمک بگیرید.

شناخت عادت های یادگیری و مطالعاتی برای برنامه ریزی

هر دانش آموزی می تواند روش مطالعه خود را داشته باشد. این که این روش درست است و کمکی به دانش آموز در برنامه ریزی میکند بسیار مهم است. اگر روش مطالعاتی شما در یادگیری تاثیر منفی و برعکس دارد شما باید برای قبولی در کنکور این روش را تغییر دهید . تا بتوانید موفقیت خود را تضمین کنید. شاید در آغاز تغییر روش کمی دشوار و مشکل  باشد. و شما را با کلافه کند. این موضوع مهم نیست با کمی زمان دادن و تمرین و تکرار می توانید روش جدید و درست را برای خود جای بندازید. تلاش مستمر و صبوری می توانید به شما کمک کند.

مدیریت زمان

بدون شک مدیریت کردن؛ زمان از مهمترین گام ها در برنامه ریزی تحصیلی برای کنکور است. عدم مدیریت زمان باعث می شود؛ شما وقت خود را تلف کنید. در نتیجه هنگامی که نزدیک به کنکور می شود زمان کم می آورید. البته این موضوع برای داوطلبانی سال اولی است؛ که در کنکور شرکت می کنند متفاوت با داوطلبان سال دومی یا سومی است. داوطلبان سال اولی چون باید برای اتمام سال آخر مدرسه در کلاس های مدرسه به غیر از کنکور حضور داشته باشد نیازمند برنامه ریزی فشرده تر و دقیق تری هستند.

تست زدن اصولی

همان طور که می دانید آزمون کنکور تستی است. پس تست زدن زیاد اما اصولی به شما کمک می کند سرعت عمل خود را در خواندن سوال ها بالا ببرید و ذهن شما با تست بیشتر با دیدن سوال های تکراری سریع تر عمل کند. اما دقت داشته باشید همان طور در قسمت تهیه منابع درست اشاره شد از خرید هر کتاب تستی خوداری کنید و منابعی رو تهیه کنید که به شما توصیه می شود خصوصا از سوی استادان کنکور که در چند سال اخیر بازخورد خوب و مفیدی در زمینه تست زنی داشته اند.

خلاصه نویسی

هر زمان که مطلب مهمی را مطالعه می کنید؛ خصوصاً در ماه های اول سال کنکور، خلاصه نویسی نه تنها به درک سریع مطالب و نکات مهم آن ها کمک می کند؛ بلکه بعدها می تواند به مدیریت زمان در مرور کردن دوباره دروس کمک کند.

مرور مکرر کتب درسی اصلی

مهم ترین مرجع طراحی سوالات کنکور از کتاب های درسی مدرسه هستند. به هیچ وجه از آن ها غافل نشوید. چون این کتاب ها هیچ جایگزینی ندارند. و کتاب های خارج از مدرسه که به شما برای مطالعه توصیه می شوند؛ بر اساس همین کتاب های مرجع مدارس نگارش شده است.

چند نکته فرعی برای برنامه ریزی تحصیلی کنکور

همان طور که می دانید؛ آزمون کنکور مانند دروازه ای برزگ‌ است؛ برای ورود به دوره ای جدید از تحصیل که باید از آن عبور کنید. در این راه شما باید از مسیر های هموار و ناهموار را طی کنید. تا در نهایت به مقصد برسید. این موضوع کاملاُ مشخص است؛ که در سال کنکور  باید بیشتر زمان خود را به درس خواندن و مطالعه می پردازید. اما باید برای انسجام داشتن در این مسیر نکات دیگری را هم در نظر داشته باشید. مانند: تغذیه سالم، تفریح یا انجام سرگرمی مورد علاقه در زمان مناسب و داشتن خواب مناسب. یه برنامه اصولی و متعادل به شما کمک می کند؛ تا بتوانید به همه این موارد رسیدگی کنید. علاوه بر این اگر می خواهید در این راه تضمین واقعی و بالا برای موفقیت در کنکور داشته باشید؛ از راهنمایی یک مشاوره خوب تحصیلی غافل نشوید.

چند درصد از دانش آموزان از مشاوره کنکور استفاده می کنند؟

بهترین مشاور کنکور در تهران

27%: درصد از دانش آموزان دارای مشاور بودند

64%: درصد مشاور نداشتند و هیچ اعتقادی هم به مشاوره کنکور نداشتند

9%: درصد مشاور نداشتند ولی آن را مفید می دانستند

چند درصد رتبه های زیر 1000 مشاور کنکور داشتند؟

85%: از مشاوره کنکور استفاده کرده اند.

15%: از مشاوره کنکور استفاده نکرده اند.

چند درصد دانش آموزان از مشاوره تحصیلی خارج از مدرسه استفاده می کنند؟

91%: مشاوره خارج از مدرسه

9%: فقط مشاوره داخل مدرسه

رتبه های زیر 1000 چطور مشاور کنکور خود را انتخاب کرده بودند

61%: مقایسه مشاوره های کنکور

20%: معرفی اطرافیان

14%: از طریق کادر مدرسه

2%: برنامه های تلویزیونی

3%: سایر روش ها

بهترین مشاور کنکور در تهران

خدمات مشاوره کنکور در ذهن آرا

مرکز مشاوره ذهن آرا، با در اختیار داشتن بهترین مشاورین کنکور در تهران، سابقه بسیار موثری در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره کنکور داشته و مشاوره در این مرکز توسط دکتر روانشناس با سابقه انجام می شود و مسیر تشخیص، تحلیل و برنامه ریزی به صورت کاملا علمی پیش می رود. در صورت نیاز می توانید با شماره های مرکز تماس حاصل کرده و از خدمات بهترین مشاور کنکور در تهران بهره مند شوید.

امتیاز دهید.
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0