درمان ترس از هواپیما، راه هایی برای کنترل ترس

ترس از هواپیما و ترس از ارتفاع مشکلی بسیار شایع است. همه ما این جمله را شنیده‌ایم که «احتمال مرگ شما در یک تصادف رانندگی بیشتر از سقوط هواپیماست»، اما برای کسانی که به‌طور قابل‌توجهی از این تصور که با سرعت صدها مایل در ساعت پرواز می‌کنند، آرامش چندانی ندارد. نسبت مرگ و میر تصادفات با هواپیما قطعا بیشتر از نسبت مرگ و میر وسایل موتوری است؛ شاید این امر اصلی ترین عامل ترس از هواپیما باشد. اما هر انسانی طبعتا در طول عمر خود نیاز به استفاده از هواپیما خواهد داشت و این لزوم درمان ترس از هواپیما است.

دکتر ربکا هافنبرگ، متخصص بالینی، می‌گوید: «وقتی مردم می‌خواهند ترس از پرواز را درمان کنند، اغلب می‌گویند که می‌دانند پرواز یک شکل امن از سفر است.» مشکل این است که بدن آنها الگوی واکنشی را شکل داده باشد که در آن هواپیماها با اضطراب همراه شده اند.

تشخیص بالینی شدید aviophobia با ترس از پرواز بسیار نادر است و طبق برخی برآوردها تنها 2.5 درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد، اما اضطراب عمومی در مورد پرواز بسیار شایع تر است. برخی افراد نگران هستند که برای مدت طولانی در یک فضای بسته باشند، برخی دیگر از ارتفاع متنفرند، و گروهی نیز از اینکه ممکن است به طور تصادفی درب هواپیما باز شود، وحشت دارند. علاوه بر این، برخی از مسافران نیز نگران میکروب‌ها و ویروس‌ها هستند. و برخی دیگر فقط نگران این هستند که ممکن است در هواپیما احساس اضطراب کنند و این شرایط آنها را بدتر می کند.

درمان ترس از هواپیما ویژه مسافران خطوط هوایی

محرک شما هر چه که باشد، راه های زیادی وجود دارد که می توانید اضطراب خود را کاهش دهید. ما در این مقاله هستیم تا با این نه نکته کمکتان کنیم.

1. ابهام زدایی از آشفتگی ها و تلاطم ها

تلاطم هواپیما چیزی نیست جز جریان‌های باد ضعیف که باعث می‌شود هواپیماها کمی تکان بخورند، این چیزی بر خلاف رانندگی در جاده‌های پر دست انداز یا قایقرانی در دریای متلاطم نیست. اما به طور جدی، اصلاً نیازی به نگرانی نیست: هواپیماها به طور خاص برای کنترل و به حداقل رساندن تلاطم طراحی شده اند.

خلبان کوری فرانکه می‌گوید: «وقتی به بیرون از پنجره نگاه می‌کنید و می‌بینید که بال های هواپیما بالا و پایین شوند، به این دلیل است که هواپیما دچار تلاطم می‌شود، نترسید که ممکن است اتفاقی بیفتند. درعوض، سپاسگزار باشید، زیرا این بال‌های خم‌شونده مانند کمک فنرهایی هستند که برای هموار کردن سواری ناهموار در جاده‌های خاکی روستایی کار می‌کنند.»

به علاوه، این روزها، از فناوری هایی برای پیش‌بینی نواحی پرتلاطم استفاده می‌شود تا خلبانان بتوانند از آنها اجتناب کنند و راحت‌ترین تجربه سواری ممکن را ارائه دهند.

2. درباره ویژگی های ایمنی داخلی هواپیما بیاموزید

«هواپیماها ماشین‌های خارق العاده و البته معمولی هستند. آنها صداهای عجیبی تولید می کنند و احساسات منحصر به فردی ایجاد می کنند. بله هواپیماها پیچیده هستند. آنها در سیستمی عمل می‌کنند که شباهت‌های کمی با آنچه در تصور مردم است، وجود دارد. بنابراین با یادگیری نحوه طراحی هواپیماها برای مقاومت در برابر شرایط اضطراری، خود را به آرامش برسانید. آمادگی در هر موقعیت اضطراری کلیدی است، بنابراین دانستن اینکه برای کنترل سناریوهای مختلف اطلاعات کافی داشته باشید ممکن است به کاهش نگرانی شما کمک کند.

3. تاریخچه سقوط هواپیمای خود را مطالعه کنید

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما مسلح کردن خود به اطلاعات در مورد حوادث هوایی گذشته ممکن است به شما کمک کند در پرواز احساس راحتی بیشتری داشته باشید. نمایشی مانند Mayday را تماشا کنید، که بینندگان را در مورد سقوط هواپیما آموزش می‌دهد، به شما می‌گوید چه چیزی اشتباه بوده، چرا اشتباه پیش رفته است و چگونه صنعت برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی تغییر کرده است.

همچنین می‌توانید ویدیوهایی از تمام آزمایش‌هایی که هواپیماها باید قبل از تأیید پرواز انجام دهند، تماشا کنید، از تست‌های استرس که نشان می‌دهد چقدر بال‌ها می‌توانند خم شوند تا آزمایش‌های پروازی شدید که محدودیت‌های هواپیما را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

4. با مهمانداران صحبت کنید

مهمانداران هواپیما همیشه در کنار شما هستند. ما بهترین مدافع شما هستیم! جنیفر جکی جانسون، مهماندار هواپیما و موسس برند سلامتی مسافرتی Jetsetter Chic، می‌گوید: ما همیشه شما را نگاه می کنیم و بررسی می‌کنیم و می‌بینیم که چگونه رفتار می‌کنید تا مطمئن شویم در طول پرواز احساس خوبی دارید. ما برای مقابله با غش، تهویه هوا، و لیستی از حوادث سلامتی مختلفی که ممکن است در هواپیما رخ دهد، آموزش دیده ایم.

آنها همچنین کارشناسان ایمنی هوا هستند: شرکت های هواپیمایی از مهمانداران می خواهند که سالی یک بار آموزش حضوری دریافت کنند، و این آموزش حضوری با آموزش های منظم آنلاین تکمیل می شود تا اطمینان حاصل شود که آنها در مورد روش های اضطراری به روز هستند. جانسون می گوید: «اولویت شماره یک ما اطمینان از ایمنی مسافرانمان است. “پس بدانید که همه چیز اوکی هست.”

5. تمرین پرواز داشته باشید

افراد معمولاً از پرواز نمی ترسند. آنها از چیزی که نمی دانند می ترسند یا از چیزی که خارج از کنترل است می ترسند. با گذراندن یک درس پرواز، رمز و رازها را از بین ببرید، اگر نه در یک هواپیمای واقعی، حداقل در یک شبیه ساز مانند تکنولوژی واقعیت مجازی. به این ترتیب، هنگامی که به عنوان مسافر در پرواز بعدی خود قرار می گیرید، درک بسیار کامل تری از نحوه عملکرد هواپیما خواهید داشت.

6. صندلی ای را انتخاب کنید که به شما کمک می کند از محرک های خود جلوگیری کنید

درمان ترس از هواپیما

درمان ترس از هواپیما با یادگیری برخی تکنیک ها آسان است. یکی از معدود چیزهایی که مسافران در پرواز می توانند انجام دهند، انتخاب صندلی است، حتی ارزشش را دارد که برای این انتخاب کمی بیشتر هزینه کنید. هنگامی که مشخص کردید هنگام پرواز دقیقاً از چه چیزی می ترسید، از انتخاب صندلی خود برای جلوگیری از محرک های خود استفاده کنید. اگر از ارتفاع می ترسید، از پنجره ها دوری کنید. اما اگر می‌خواهید همیشه بدانید بیرون چه خبر است، خودتان را کنار یک صندلی پنجره دار قرار دهید. صندلی‌های راهرو می‌توانند برای کسانی که احساس تنگناهراسی یا بی‌قراری می‌کنند و نیاز به جابجایی دارند مفید باشد.

7. به یک روانشناس و درمانگر مراجعه کنید

اگر ترس شما واقعاً فلج کننده است، احتمالاً بهتر است به دنبال کمک حرفه ای تری باشید. دکتر راشل کاتنر، کارشناس روان‌شناسی بالینی فوق دکترا، می‌گوید: «متخصصان سلامت روان می‌توانند به افراد کمک کنند تا با استفاده از درمان شناختی رفتاری و مواجهه و پیشگیری از پاسخ، بر ترس از پرواز غلبه کنند. روانپزشکان همچنین می توانند داروهای ضد اضطراب را تجویز کنند که مطمئناً می تواند به پروازهاتان کمک کند.

آیا می خواهید چیزی را جایگزین درمان سنتی کنید، هیپنوتیزم را هم در نظر داشته باشید. هیپنوتراپ Eli Bliliuos می گوید: «در هیپنوتیزم، ضمیر ناخودآگاه را می توان طوری برنامه ریزی کرد که ترس و اضطراب را رها کند. فوبیای پرواز معمولاً توسط رویدادی در گذشته مانند یک پرواز آشفته، یک تجربه کلاستروفوبیک یا حتی زمانی که والدین از پرواز ترس دارند، ایجاد می شود. در هیپنوتیزم، ما به مراجعان کمک می‌کنیم تا آن را رها کنند.»

8. یک محرک حواس پرت کننده پیدا کنید که کارساز باشد

برخی از افراد ممکن است در یک فیلم یا پادکست خوب گم شوند، که می تواند حواس آنها را از این واقعیت که در حال پرواز هستند منحرف کند، اما این برای همه به این سادگی نیست. نیکول رتنر، وبلاگ نویس، می گوید: «یک ترفند که یاد گرفتم این است که روی طرف مقابل مغزم تمرکز کنم. «بنابراین، برای مثال، من چپ دست هستم، و وقتی هر آشفتگی شروع می‌شود، یک تکه کاغذ بیرون می‌آورم و از دست مخالفم استفاده می‌کنم تا نامم را بارها و بارها بنویسم. این کمک می‌کند مغزم را تیز نگه دارم و روی چیزی که در مقابلم قرار دارد متمرکز شوم تا من را از ترس منحرف کند.»

9. هرطور شده پرواز کنید و از هواپیما استفاده کنید

مواجهه درمانی واقعاً بهترین راه برای مقابله با فوبیا است. دکتر کاتنر می‌گوید: «قرار گرفتن در معرض محرک، این امکان را به فرد می‌دهد تا با محرک‌های ترسناک تماس پیدا کند و شناخت‌های اغراق‌آمیز و غیرمنطقی خود را پیرامون ترس رد کند. از سوی دیگر، اجتناب تنها ترس را بدتر می کند. بنابراین، اگر واقعاً می خواهید بر ترس از پرواز غلبه کنید، بهترین کاری که می توانید برای خود انجام دهید این است که سوار هواپیما شوید.

3.2/5 - (4 امتیاز)
منبع travelandleisure
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0