مشاوره دوران نامزدی، آموزش سیاست

مشاوره دوران نامزدی چرا اهمیت دارد؟ در بیشتر موارد، هدف یک رابطه، یافتن عشق با شخص دیگری و حفظ آن عشق تا زمانی است که می توانیم. وقتی فردی را پیدا می‌کنیم که معتقدیم «همان» است، قدم بعدی این است که از او خواستگاری کنیم، با او ازدواج کنیم و سپس با خوشبختی زندگی کنیم.

به هر حال، یک رابطه عالی رابطه ای است که در آن فقط شادی وجود داشته باشد و هیچ درگیری یا غم وجود نداشته باشد، درست است؟ متأسفانه، این رابطه بی نقص وجود ندارد و ایجاد رابطه خوب کار سختی است که نیاز به مراقبت و توجه مداوم شما دارد.

با توجه به اینکه ایالات متحده نرخ طلاق خیره کننده 50 درصدی دارد، بسیاری از زوج ها ترجیح می دهند مشاوره قبل از نامزدی را به عنوان راهی برای کاهش خطر واقعی شدن طلاق در آینده ازدواج دریافت کنند. مشاوره دوران نامزدی و در واقع پیش از ازدواج ممکن است به زوج ها کمک کند تا از نظر ذهنی برای نامزدی آماده شوند، ابزار لازم برای کمک به برقراری ارتباط و حل تعارض را در اختیار آنها بگذارد و در نهایت آنها را برای زندگی پس از ازدواج آماده کند.

به طور کلی، مشاوره قبل از نامزدی کمتر از مشاوره قبل از ازدواج رایج است، اما در بین زوج های وسواسی بسیار محبوب است و به ایجاد یک لایه امنیتی اضافی قبل از نامزدی کمک می کند. بسیاری از زوج های نامزدی که مشاوره می روند، مزایای قابل توجهی را از درگیر شدن در این نوع درمان، از جمله موفقیت بیشتر در ازدواج، گزارش کرده اند.

مشاوره قبل از نامزدی برای همه است

اگرچه بسیاری از زوج‌های وسواسی که می‌دانند روزی ازدواج خواهند کرد، مشاوره قبل از نامزدی دریافت می‌کنند، اما این نوع مشاوره فقط مختص اینگونه افراد نیست و زوج‌هایی که به دنبال شناخت بهتر خود، شریک زندگی‌شان و رابطه‌شان هستند نیز می‌توانند از آن بهره ببرند. بسیاری از زوج ها به دنبال مشاوره هستند و به دنبال یافتن مشاوری هستند تا احساساتشان را تقویت کند و به خود اطمینان دهند که همسرشان واقعاً همان شخصی است که می خواهند بقیه عمر خود را با او بگذرانند.

مشاوره قبل از نامزدی در فضای امنی انجام می شود که در آن هر شریک می تواند با شریک زندگی خود آشکارا و صادقانه درباره احساسات و آینده خود صحبت کند. درک این نکته مهم است که مشاوره لزوما فقط برای زوج هایی که مشکل دارند نیست. مشاوره قبل از نامزدی به شما و شریکتان در مورد سازگاری راحت تر آموزش می دهد.

مزایای مشاوره قبل از نامزدی

اگر شما و شریک زندگیتان تصمیم گرفته اید که مشاوره قبل از نامزدی برای شما مناسب است و در تلاش برای یافتن یک مشاور هستید. تبریک می گوییم! با این حال، سوالات معمولاً به اینجا ختم نمی شوند. بسیاری از زوج ها می خواهند بدانند بعد از اینکه تصمیم گرفتند این انتخاب را انجام دهند چه انتظاری دارند و پس از یافتن مشاور چه چیزی از جلسات مشاوره خود دریافت خواهند کرد.

مشاوران اکثرا موافق هستند که دوره نامزدی می تواند استرس زا باشد، به خصوص با نزدیک شدن به تاریخ عروسی و مسائل موجود بین زوجین نیز می تواند به مشکلاتی که دو نفر با آن روبرو هستند اضافه کند.

در اینجا برخی از مزایایی که مشاوره نامزدی دارد آورده شده است:

زوج ها را برای واقعیت ازدواج و زندگی مشترک آماده می کند

اکثر روابط بر اشتیاق، با هم بودن و سرگرمی متمرکز است و اغلب فاقد مسئولیت ها و انتظاراتی است که از نامزدی یا ازدواج حاصل می شود. مشاوره می‌تواند نگاه بهتری به این آینده و چالش‌های متعددی که در برخورد با همه این‌ها با فرد دیگری به وجود می‌آید را برای آنها فراهم کند. وقتی آنها برای آینده آمادگی بیشتری داشته باشند، می توانند این موارد را همانطور که می آیند بپذیرند و با موفقیت به آنها رسیدگی کنند.

مشاوره به زوج ها کمک می کند تا بفهمند که طلاق تنها گزینه برای مسائل زناشویی نیست!

زوج هایی که تجربه زیادی در رابطه با روابط جدی ندارند یا آنهایی که در رابطه فعلی خود با مسائلی دست و پنجه نرم نکرده اند، اغلب نمی دانند در صورت بروز مشکلات در ازدواج چه کاری انجام دهند. افراد ناآماده در مواجهه با این مسائل بزرگ و نداشتن ابزار یا دانش کافی برای مقابله با این مسائل، ساده‌ترین راه یعنی طلاق را برای برون رفت از آن پیش می‌روند.

این یک واقعیت ناگوار در زندگی است که بسیاری بدون اینکه بدانند چگونه رابطه خود را حفظ کنند یا چگونه اختلافات را حل کنند با فرد دیگری ازدواج می کنند. با این حال، کسانی که مشاوره می روند نه تنها به دانش و ابزارهایی برای هدایت ازدواج مجهز هستند، بلکه می دانند که طلاق راه حل موثری نیست و هر دو طرف می توانند با انگیزه و استراتژی مناسب برای حفظ رابطه تلاش کنند.

مشاوره قبل از نامزدی تمام جنبه های یک رابطه را پوشش می دهد

مشاوره قبل از نامزدی، مانند هر نوع مشاوره خوب که شامل افراد متاهل یا غیر متاهل است، تنها بر یک موضوع تمرکز نمی کند. به طور کلی، مشاوره قبل از نامزدی به شما کمک می کند تا یک نمای کلی از همه موضوعات مرتبط به شما ارائه دهد و ابزارها و منابعی را در اختیار شما قرار می دهد تا به شما کمک کند در این نوع موقعیت های زندگی حرکت کنید. حتی بهتر از آن، مشاوره قبل از نامزدی می تواند به شما کمک کند تا روی برخی از مسائل فعلی که با آنها سر و کار دارید و اینکه چگونه ممکن است بعداً پس از نامزدی و ازدواج با همسر خود ایجاد شود، تمرکز کنید.

مشاوره به شما کمک می کند تا متوجه شوید که روابط چیزی فراتر از اشتیاق و جذابیت است

بیشتر اوقات، ما معتقدیم که عاشق شریک زندگی خود هستیم در حالی که آنچه واقعاً احساس می کنیم جذابیت جنسی است. مشاوره قبل از نامزدی به ما کمک می کند تا این مفهوم را بهتر کشف کنیم و به ما کمک می کند تا عمیق تر در شخصیت و عادات شریک زندگی خود غوطه ور شویم تا بیشتر در مورد اینکه آنها چه کسانی هستند و چگونه در آن پازل قرار می گیریم بدانیم.

آیا می توانید شریک زندگی خود را با تمام عیوب خود بپذیرید؟ آیا می توانید از انجام برخی از کارهایی که آنها انجام می دهند لذت ببرید؟ آیا می توانید به طور مسالمت آمیزی با این شخص زندگی کنید و این عشق را تا مدت ها پس از نامزدی و ازدواج خود ادامه دهید؟ اینها همه سؤالات مهمی هستند که باید بپرسید و به شما کمک می کنند تا عمق واقعی رابطه فعلی خود را کشف کنید و اینکه آیا حرکت به جلو با طرف مقابلتان عاقلانه و ممکن است یا اینکه آیا انتخاب هوشمندانه تری است که راه های جداگانه خود را تا زمانی که شما فردی را پیدا می کنید که واقعاً با او سازگار هستید و پیوند قوی تری با او به اشتراک می گذارید.

مشاوره قبل از نامزدی همچنین می تواند به زوج ها کمک کند تا قبل از هر گونه استرسی که ممکن است رخ دهد، بهتر درک کنند که آیا با هم سازگار هستند یا خیر. بسیاری از زوج‌ها در دوران نامزدی احساس می‌کنند که تحت فشار قرار می‌گیرند تا مسائل را کنار بگذارند، اما متأسفانه ممکن است این مشکلات بعداً در ازدواج ایجاد شود. علاوه بر این، برای زوج های نامزدی که قصد دارند قبل از شروع رابطه جنسی برای اولین بار تا زمان ازدواج صبر کنند، این نوع مشاوره ممکن است قبل از روز عروسی واقعی به کاهش نگرانی کمک کند. به بیان ساده، مشاوره قبل از نامزدی یکی از بهترین اقدامات اولیه برای هر زوجی است که قصد دارند برای مدت طولانی با هم باشند.

نحوه دریافت مشاوره قبل از نامزدی

بسیاری از زوج ها ممکن است بخواهند مشاوره دریافت کنند. هنگامی که به دنبال یافتن یک مشاور خوب هستید، به خاطر داشته باشید که مشاوران باید مجوز داشته باشند و در ارائه مشاوره قبل از نامزدی دارای گواهینامه باشند. همچنین. برخی از زوج ها ممکن است مشاوره حضوری را دوست نداشته باشند. خوشبختانه، مشاوره ازدواج آنلاین بسیار رایج شده است و به بسیاری از زوج ها کمک کرده است تا برای نامزدی و ازدواج موفق آماده شوند. مشاوره آنلاین به زوج ها این امکان را می دهد که در برنامه خود انعطاف پذیر باشند و به آنها اجازه می دهد تا زمانی که مشاور مناسب خود را پیدا کنند، از بین انواع مشاوران انتخاب کنند. اگر شما و همسرتان قصد نامزد شدن را دارید، مشاوره قبل از نامزدی را از یکی از مشاوران آنلاین معتبر دریافت کنید و جستجوی خود را از امروز شروع کنید.

سوالات متداول

از چه زمانی باید مشاوره قبل از ازدواج را شروع کرد؟

زوج‌های امروزی حتی قبل از اینکه تصمیم به نامزدی بگیرند یا مراحل نامزدی را طی کنند یا به زوج نامزد تبدیل شوند، به دنبال مشاوره و شروع فرآیند مشاوره زوجین هستند. شرکت در فرآیند مشاوره قبل از نامزدی به زوج‌هایی که قصد دارند قدم بعدی را برای یادگیری مهارت‌های رابطه سالم‌تر و شروع آماده‌سازی ازدواج بردارند، کمک می‌دهد. مشاوره قبل از ازدواج می تواند به آماده سازی، غنی سازی و اطمینان دادن به پایه قوی زوج ها قبل از ازدواج کمک کند.

قبل از نامزدی به چه معناست؟

پیش از نامزدی در ایران به معنای قبل از عقد است، یعنی زمانی که زمان برای هر تصمیمی وجود دارد.

چگونه برای مشاوره قبل از ازدواج آماده شوم؟

برای آماده شدن برای مشاوره قبل از ازدواج، زمانی که به دنبال مشاوره هستید و به دنبال یافتن مشاور مناسب با رابطه خود هستید، فهرستی از سوالات مربوط به رابطه خود را که می‌خواستید با شریک زندگی خود صحبت کنید، بنویسید. زیرا اینها نیز می‌توانند بخشی از کلیت مشاوره باشند. درمانگران رابطه به عنوان یک شخص ثالث و میانجی بی طرف عمل می کنند تا به زوج ها کمک کنند تا مسائل خود را حل کنند. با نگرش مثبت و دید باز برای شرکت در جلسه مشاوره ازدواج خود آماده شوید.

در مشاوره قبل از ازدواج چه سوالاتی پرسیده می شود؟

پس از یافتن مشاور، هنگامی که زوج‌ها مشاوره پیش از ازدواج دریافت می‌کنند، معمولاً مشاور یا درمانگر ازدواج و خانواده شما سؤالاتی درباره دوران کودکی، والدین، خانواده، فرزندان، شغل و سایر سؤالات شخصی از شما می‌پرسد. شما با صحبت کردن با کسی در مورد صمیمی ترین بخش های زندگی خود در مشاوره قبل از ازدواج ممکن است در ابتدا احساس ناراحتی کنید، ولی این مرحله است که باید طی شود.

از چه زمانی باید مشاوره قبل از ازدواج را شروع کرد؟

زوج های نامزد یا زوج هایی که قصد نامزدی دارند می توانند هر زمان که بخواهند مشاوره قبل از ازدواج یا مشاوره قبل از نامزدی را شروع کنند. برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج، لازم نیست در رابطه خود دچار مشکل باشید یا در روابط خود با چالش هایی روبرو شوید. بسیاری از مردم در مشاوره قبل از ازدواج شرکت می کنند تا اصول اولیه روابط مانند نحوه برقراری ارتباط موثر، نحوه مبارزه عادلانه و مدیریت امور مالی مشترک را بیاموزند.

یک زوج درمانگر یا درمانگر ازدواج و خانواده می تواند شما و همسرتان را برای آماده سازی، غنی سازی و حمایت از ازدواجتان راهنمایی کند – حتی قبل از اینکه ازدواج کنید. زوج هایی که مشاوره قبل از ازدواج دریافت می کنند به احتمال زیاد راه های سالم و سازنده ای برای رسیدگی به مسائل مربوط به رابطه پیدا می کنند. این به این دلیل است که جلسات مشاوره قبل از ازدواج، هر دو طرف را با ابزارهایی که برای عبور از چالش‌های رابطه اجتناب ناپذیری که در همه روابط سالم به وجود می‌آیند نیاز دارند، مجهز می‌کنند.

مشاوره قبل از ازدواج آنلاین چگونه است؟

جلسات مشاوره قبل از ازدواج آنلاین برای آماده سازی، غنی سازی و حمایت شما مانند جلسات مشاوره فردی طراحی شده است. وقتی مشاوره آنلاین قبل از ازدواج را دریافت می کنید، از طریق وویس، یا بصورت تصویری، چت یا تلفن، عملاً با یک درمانگر مانند یک درمانگر ازدواج و خانواده در ارتباط هستید. هنگامی که شما و درمانگرتان به هم متصل شدید و همدیگر را ببینید و بشنوید، جلسه شروع می شود.

چند درصد از زوج ها مشاوره قبل از ازدواج انجام می دهند؟

تحقیقات در مورد مشاوره قبل از ازدواج نشان می دهد که زوج هایی که این شکل پیشرفته از زوج درمانی را دریافت می کنند، سی درصد بیشتر احتمال دارد که رضایت خود را از ازدواج و روابط صمیمی خود گزارش کنند. این بدان معناست که بسیاری از افراد دریافت مشاوره قبل از ازدواج را برای ازدواجشان مفید می دانند زیرا به آماده سازی، غنی سازی و تقویت رابطه قبل از ازدواج آنها کمک می کند.

امتیاز دهید.
منبع regain
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0