بخشیدن خیانت همسر و بازسازی رابطه عاشقانه

ازدواج نهادی از عشق و اعتماد است که دو نفر به عنوان تعهد به یکدیگر وارد آن می شوند. هنگامی که یک شریک برای برآوردن خواسته ها یا نیازهای خود از تعهد خارج می شود یا به اصطلاح خیانت می کند، یک پیوند بی قید و شرط به روشی از بین می رود که حتی ممکن است باور نکنید. الان یک انتخاب شخصی داری، می مانی یا می روی؟ همه نمی توانند همسر خیانتکار را ببخشند، و این اشکالی ندارد. یکی از مهمترین چیزهایی که باید به خاطر بسپارید این است که هیچ نقطه ضعفی در رها کردن و ادامه دادن وجود ندارد و شما کاملا مختار هستید. با این حال، اگر آماده جدا شدن نیستید و می‌خواهید برای بازسازی یک رابطه قابل اعتماد و عاشقانه روی بیاورید، کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای شروع روند بهبود و اعتماد دوباره به شریک زندگی‌تان انجام دهید.

در این مقاله، نحوه بخشیدن همسر خیانتکار را بیاموزید.

من نمی توانم تصمیم بگیرم که آیا همسر خیانتکار را ببخشم یا نه

یک درمانگر رابطه دارای مجوز می تواند به شما در این زمینه کمک کند تا احساسات پیچیده ای را که دارید را مرتب کنید. اینکه ببخشید یا نه به طور کلی به عوامل مختلف و شرایط فردی، روانی و محیطی دارد. یک روانشناس رابطه می تواند در این زمینه به شما کمک شایانی کند.

بخشش خیانت، حرکتی رو به جلو، و اولین گام برای فرآیند تسکین

یاد بگیرید که با احساسات خود کنار بیایید

هنگامی که متوجه شدید که شریک زندگی تان به شما خیانت کرده و اعتماد شما را شکسته است، قطعا کنترل کردن احساسات سخت است. نگران نباش این کاملا طبیعی است و شما فقط نیستید که واکنس افراطی نشان می دهید. احساسات نقش مهمی در فرایند بخشش ایفا خواهند کرد. احساسات خود را تصدیق کنید. با یک دوست صحبت کنید، افکار خود را بنویسید، از مشاوره کمک بخواهید. مشاور می توان از قدرت احساسات شما به نفع خود شما استفاده کرد.

برای بخشش خیانت همسر هیجانات را به شیوه ای سالم بروز دهید

خشم، درد و سردرگمی، احساسات بسیار رایجی هستند که بعد از اینکه از خیانت همسرتان آگاه شدید، تجربه می کنید. برای بسیاری، فوری ترین و طبیعی ترین واکنش خشم و نیاز به انتقام است. به خاطر داشته باشید که انتقام، مانع از توانایی شما برای رها کردن، بخشش، درمان و ادامه دادن می شود و به جای اینکه شرایط بهتر شود، به طرف مقابل قدرت بیشتری می دهید. اگر هر احساس طاقت فرسایی را تجربه می کنید، آن را به روشی سالم و بی ضرر بیرون بریزید.

از نشان دادن خشم خود به شریک زندگی خود اجتناب کنید. حتی اگر او به شما صدمه زده باشد، نشان دادن خشم شما فقط مانع از توانایی شما در بخشش و توانایی شما و شریک زندگیتان می شود. در این شرایط شروع به رفتارهای منفعلانه یا به طور کلی منفعل پرخاشگری بسیار رایج است. سعی کنید نسبت به این موضوع بیشتر هوشیار باشید، تا هم شما و هم شریک زندگیتان بعداً دچار رنجش نشوید.

آرام کردن خود را فراموش نکنید

وقتی کسی به شما صدمه می زند یا اعتماد شما را با بی اعتمادی پاسخ می دهد، طبیعی است که عصبانی و متنفر باشید. با این حال، اگر امیدوارید از دروغ، درد، و فریب عبور می کنید، باید برای رها کردن گذشته، درد و عصبانیتی که احساس می‌کنید تلاش کنید. وقتی عصبانی هستید، به احتمال زیاد کارهایی انجام می دهید که پشیمان می شوید. شما نمی توانید به عقب برگردید. بسیار ارزشمندتر است که از هر چیزی که ممکن است بعداً احساس خوبی نسبت به آن نداشته باشید، خودداری کنید و خود را مهار کنید. خود را از موقعیت هایی که احساس می کنید احساساتتان را پیچیده تر می کند، دور کنید.

برای بهبودی استراحت کنید

متأسفانه، بسیاری از مردم معنای جدایی را با زمان دادن به خود اشتباه می گیرند. اگر به دنبال بخشیدن شریک زندگی خود هستید، بد نیست فضایی نیاز داشته باشید. اغلب اوقات بسیار خوب است که زمانی را از هم جدا باشید و خوب فکر کنید و درد خود را بدون اینکه به طرف شریک زندگی خود که به دنبال بازسازی رابطه با او هستید هدایت کنید، از بین ببرید. یک صحبت واقعی با شریک زندگی خود داشته باشید و به او بگویید که این جدایی و استراحت موقتی است و به او توضیح دهید که چرا به زمان نیاز دارید. ممکن است بحث در مورد خیانت با فرزندانتان دشوار باشد و ممکن است تصمیم بگیرید که هرگز به آنها نگویید. اگر اینطور است، سعی کنید خود را به روشی طبیعی تر جدا کنید، مانند گذراندن یک هفته با دوستان یا اقوام خود به همراه فرزندانتان – نوعی سفر خانوادگی.

برای بازسازی رابطه عاشقانه خود را سرزنش نکنید

وقتی سعی می کنید شریک زندگی خود را به خاطر خیانت ببخشید، بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که خودتان را سرزنش کنید. او یک مرد بالغ است که خودش انتخاب می کند. این هیچ ربطی به شما نداشته و ندارد، هر چقدر هم که باورش سخت باشد. وقتی خود را سرزنش می کنید، احساس بدی نسبت به خودتان پیدا می کنید و فکر می کنید که شما به خیانت او منجر شده اید. اگر واقعاً احساس مسئولیت می کنید، مسئولیت پذیر باشید، اما سرزنش نکنید. تفاوت این دو را درک کنید. به جای اینکه خودت را کتک بزنی، با مهربانی با خود رفتار کن. این به شما کمک می کند تا شرایط بهتر شود.

داشتن ارتباط کلیدی است

ممکن است برقراری ارتباط با کسی که به شما صدمه زده است بسیار دشوار باشد، اما این بزرگترین و مهم ترین عامل در هنگام تلاش برای عبور از خیانت در ازدواج است. از سوال پرسیدن نترسید!

اگر تصمیم می‌گیرید که با هم پیش بروید، باید دستورالعمل‌هایی برای چگونگی مطرح شدن این موضوع وجود داشته باشد. مطمئن شوید که هر دوی شما از مرزهای خود راحت و راضی هستید و به آنها پایبند باشید تا بتوانید یک پایه محکم را دوباره بسازید.

چگونه ببخشیم؟ درک کنید که بخشش برای شماست

وقتی او را می بخشید، ممکن است به نظر برسد که دارید برای شریک زندگی خود کار خوبی انجام می دهید و در واقع باج می دهید. در حالی که بخشش شما ممکن است به او کمک کند و ممکن است چیزی باشد که او به آن نیاز داشته باشد، اما او هدف نیست بلکه هدف شما هستید. شما باید ببخشید. با بخشیدن خیانت همسر شما یک آینده کامل در پیش دارید. زنده نگه داشتن گذشته فقط برای رابطه شما مضر است. حواستان باشد که گذشته، گذشته شماست. سعی کنید از تکرار این خیانت و یادآوری آن در مشاجرات آینده خودداری کنید، زیرا این کار فقط باعث نارضایتی هر دو طرف می شود و آسیب های گذشته را بدون هدف مطرح می کند. این به رشد هر دوی شما کمک می کند.

یادآوری اینکه شریک زندگی شما با شخص دیگری خیانت کرده است می تواند بسیار آزاردهنده باشد. این باعث می شود خود را به روش هایی زیر سوال ببرید که شاید قبلاً هرگز نداشته اید. ممکن است احساس کنید به اندازه کافی خوب نیستید، ممکن است احساس عصبانیت کنید و حتی ممکن است احساس انتقام داشته باشید. بخشیدن شریک زندگی تان نه فرآیند آسانی خواهد بود و نه سریع. این کار سخت، فداکاری و از همه مهمتر صبر می خواهد.

فرآیند بخشش دقیقاً یک فرایند است. این فرایندی دائمی هم از طرف شما و هم از طرف شریکتان است. هر دو طرف باید وقف بازسازی یک رابطه قوی و قابل اعتماد باشند. اگر شما و همسرتان روی بخشش خیانت کار می کنید، مطمئن شوید که همسرتان از احساسات شما حمایت می کند و آنها را می پذیرد. این به شما کمک می کند تا مسیر را بسیار آسان تر طی کنید و امیدوارم با گذشت زمان، زخم های شما بهبود یابد و رابطه شما یک بار دیگر قابل اعتماد شود.

بخشیدن خیانت همسر

سوالات متداول در زمینه بخشیدن خیانت همسر

آیا می توانید شریک زندگی خود را ببخشید؟ آیا می توانید یک فرد خیانتکار را ببخشید؟

گاهی اوقات می توان این واقعیت را که شریک زندگی تان به شما خیانت کرده است بخشید و از زخم های خیانت عبور کرد. همه زنان نمی توانند ببخشند و بر خیانت غلبه کنند و سطح بخشش می تواند متفاوت باشد. اگر او را دوست دارید و فکر بودن بدون شریک زندگی تان به شما اضطراب جدایی می دهد، ممکن است بخواهید برای بخشش تلاش کنید.

چگونه بعد از خیانت شوهرم ادامه دهم؟

شما دو انتخاب دارید: سعی کنید آن را حل کنید و بمانید یا رابطه را ترک کنید و به زندگی خود ادامه دهید.

اگر سعی می‌کنید با شوهرتان کارها را حل کنید و از خیانت عبور کنید یا زخم‌های خیانت را التیام دهید، باید بدانید که راه سختی است. بسته به سطح خیانت، بخشش می تواند متفاوت باشد. اگر تصمیم گرفتید که نمی توانید ادامه دهید و نمی توانید بر زخم های خیانت غلبه کنید، اشکالی ندارد که کنار بروید. به یاد داشته باشید که بسته به سطح بخشش می تواند متفاوت باشد.

چه مدت طول می کشد تا همسر خیانتکار را ببخشم یا شریکم را به خاطر خیانت ببخشم؟

اگر شوهرتان خیانت کرده باشد، ممکن است بخشیدن او سخت باشد. او ممکن است از خیانت کردن احساس پشیمانی کند. با این حال، بخشش خیانت کار سختی است و نیازی نیست خودتان را مجبور کنید.

چگونه شریک زندگیم را به خاطر آزار دادنم ببخشم؟

مسیر بخشش برای هرکسی متفاوت به نظر می رسد. اگر فکر می کنید، “من شوهرم را دوست دارم و می خواهم او را ببخشم، اما آیا کار درستی است؟”
در این حالت زوج درمانی احتمالا بهترین راه است. شما می توانید برای بازسازی اعتماد با یکدیگر همکاری کنید، و در حین انجام این کار، باید وفاداری را در کنار او ببینید. مشاهده فداکاری، تلاش و تغییر رفتار به شما کمک می کند که همسرتان را ببخشید. فرآیند درمانی به ارتباط، اعتماد، محبت و بخشش کمک خواهد کرد.

با این حال، اگر احساس می کنید که خود را مجبور به بخشیدن شوهرتان می کنید و دیگر علاقه ای به ادامه ازدواج ندارید، این یک انتخاب به همان اندازه قابل احترام است. اگر او تلاش نمی کند، انتخاب شما باقی می ماند. عدم بخشش یک نقص شخصیتی نیست و او به شما خیانت کرده است. حتی ممکن است ببخشید و ادامه دهید. هر موقعیتی متفاوت است، و مهم است که به یاد داشته باشید که شما قدرت انتخاب خود را دارید. برای انتخاب خود، چه ماندن یا رفتن، احساس گناه نکنید.

اگر فکر از دست دادن همسر خیانتکارتان به شما اضطراب جدایی می دهد، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که بعد از خیانت به او فرصتی دوباره بدهید. به طور عمده، این موضوع مربوط به زمانی است که می‌خواهید چگونه شوهرتان را به خاطر خیانت ببخشید زیرا می‌خواهید با او باشید و او ابراز می‌کند که متاسف است و می‌خواهد همه چیز را حل کند. گاهی افراد خوب انتخاب های بدی می کنند. اگر فکر می کنید که این یک رابطه یکباره بوده و دیگر هرگز تکرار نخواهد شد، شاید ارزشش را داشته باشد که به او فرصتی دوباره بدهید.

بخشش خیانت ممکن است سخت باشد اما برای شماست

بخشی از معنای آن این است که بخشیدن یا نبخشیدن در ازدواج خود انتخابی است که شما باید به عنوان همسر خیانت دیده از آن استفاده کنید. بخشش بعد از خیانت خیلی دشوار است، چه رسد به اینکه خیانت طولانی مدت بوده یا قسمت های دیگری از رابطه مشکل ساز بوده است.

این نکته را هم مدنظر داشته باشید که بخشش به معنای ماندن نیست؛ شما می توانید افراد را بدون ماندن در رابطه با آنها یا حتی نگه داشتن آنها در زندگی خود ببخشید. اگر تصمیم به جدایی دارید، یک مشاور فردی می تواند به شما کمک کند تا آن را حل کنید.

4.6/5 - (5 امتیاز)
منبع regain
1 نظر
  1. M.f می گوید

    درودبرشما وقتتون بخیر
    سپاس ازمطالب مفیدتون انتقادی که وارده اینه که چرا همش ازخیانت مردبه زن مطلب میزاریدچرا ازخیانت زن به مردچیزی نمینویسید؟

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0