ویژگی های شریک وفادار

همه ما برای وفاداری در رابطه ارزش قائل هستیم. علاوه بر این وفاداری از جمله ملاک ها مهم ما در یک رابطه است. اما همیشه به طور واضح مشخص نیست،که این وفاداری در رابطه و برای هر کسی با چه دیدگاه و با چه منظری تعریف می شود. وفاداری نیز مانند بسیاری دیگر از دیدگاه ها برای هر فردی تعریف متفاوتی ممکن است داشته باشد. بنابراین درک جنبه های مختلف روابط وفادارانه بسیار مهم است. قبل از این که بدانیم چگونه در یک رابطه وفادار باشیم، بیایید ابتدا تعریف وفاداری در یک رابطه را درک کنیم. تا ویژگی های یک شریک وفادار نیز بشناسیم.

وفاداری در رابطه به چه معناست؟

وقتی مردم به وفاداری فکر می کنند، احتمالاً اغلب وفاداری در یک رابطه آن را به عنوان تعهد کامل به شریک زندگی خود و عدم خیانت تعریف می کنند. در حالی که بدون شک این فقط یکی از جنبه ای مهم وفاداری است، اما مهم تر همه این ها باید بدانیم که وفاداری یک فضیلت است. وفاداری در وهله اول در وجود خود ما و تعهد به خودمان باید شکل بگیرد. می توان این طور تعریف کرد اعتماد، صداقت، مهربانی و فداکاری همه این ها می تواند در جای درست و به شکل خالصانه کلمه وفاداری را در بر بگیرد. وفاداری نیز بخشی از هویت ما را شکل می دهد. و چه بهتر که در جهت سالم از این ویژگی مهم استفاده کنیم. تا بتوانیم رابطه خود را استحکام بخشیم. همه ما خواهان امنیت هستیم که یک رابطه وفادار می تواند آن برای ما به ارمغان آورد. ما به دنبال این هستیم، که با افرادی باشیم که به احتمال زیاد به ما صادق و وفادار بمانند. بنابراین اگر شما و همراهان یا شریک زندگی تان این ویژگی را دارید، شانس زیادی برای داشتن یک رابطه شخصی، حرفه ای و عاشقانه موفق برای شما وجود دارد. وفاداری یعنی رضایت از رابطه ای که به اشتراک می گذارید. حتی اگر گاهی نگاه های متفاوتی نسبت به موضوعات مختلفی داشته باشید، باز هم می توانید احساس کنید که هرگز یکدیگر را ترک نکرده اید. و از نظر روحی در کنار هم هستید. وفادار ماندن به کسی یا چیزی سلامت روانی را نیز بهبود می بخشد.

مهم ترین ویژگی های یک شریک وفادار عبارت اند از:

 

احترام به حد و مرز ها در رابطه

افرادی که همیشه به ارزش ها و اعتقادات خود وفادار هستند، بیشتر به شریک خود و دوستانشان وفادار می مانند. یک فرد وفادار همیشه در کنار شما خواهد بود. با این حال، او بر اساس ارزش ها یا اعتقادات دیگران مرزها درک و آن ها را تعیین می کند. آن ها اجازه نخواهند داد کسی از وفاداری آن ها برای منافع شخصی سوء استفاده کند. در کنار داشتن مرزها، یک فرد وفادار هرگز به حد و مرزهای تعیین شده توسط شریک زندگی، دوستان، خانواده و یا افراد مهم زندگی خود بی احترامی نمی کند. احترام گذاشتن به مرزها بخشی از تمرین های اعتمادسازی برای زوج ها است تا به آن ها کمک کند با اعتمادسازی به شریک زندگی خود فضا بدهند.

داشتن صداقت

یک فرد وفادار  برای صداقتدر رابطه بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل است و این از ویژگی اولیه داشتن یک رابطه سالم است. یک شریک وفادار ممکن است؛ در هر موضوعی با شما موافق نباشد. با این حال، به دلیل صداقتی که دارد هرگز تظاهر به چیزی که نیست نمی کند. یک شریک وفادار همیشه سعی در این دارد تا حقیقت را به شما نشان می دهد حتی اگر نظر او با شما مطابقت نداشته باشد. یک شریک وفادار همیشه بهترین ها را برای شما می خواهد و هرگز دروغ نمی گوید و وانمود به آن چه واقعیت او نیست نمی کند.

سرمایه گذاری در رابطه

یک فرد یا شریک وفادار روی یک رابطه سرمایه گذاری می کند، و تا جایی که می تواند؛ سعی می کند رابطه خود را با کسی که دوست دارد، حفظ کند. با این حال، باید در نظر داشت همکاری و سرمایه گذاری هر دو نفر در رابطه مهم است، و تعادل بین دو نفر از همه چیز مهم تر می باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید یک رابطه و ازدواج تا آخر عمر ادامه داشته باشد، باید محبت و مراقبتی را که از شریک زندگی خود دریافت کرده‌اید و به اصطلاح دچار کمبود محبت نشود،  در مقابل به او دهید. تا او نیز احساس کند و متوجه شود، که شما در کنار هم یک رابطه را کامل می کنید و به اندازه او به این رابطه اهمیت می دهید.

نگاه و دیدگاه مثبت

به سختی می توان فردی را پیدا کرد، که صرف نظر از اتفاقاتی که در زندگی می افتد همیشه دیدگاه مثبتی داشته باشد. با این حال، یک فرد وفادار معمولاً نگاه مثبتی به زندگی خواهد داشت. به گفته مشاوران و روانشناسان رابطه با شریکی که دید مثبت به زندگی دارد، این نگرش را در روابط به کار خواهد برد، و بیشتر اوقات سعی می کند حتی در چالش های یک رابطه جنبه های مثبت را در کنار جنبه های منفی نیز در نظر بگیرد و هر دو را برای تعامل سالم با شریک خود به کار ببرد.

حمایت

یک شریک وفادار یک حمایتگر واقعی در زندگی است. و در دوره های سخت زندگی در کنار شما خواهد بود. چه جدایی ها را پشت سر بگذارید، چه از بیماری رنج ببرید و چه مجبور باشید، در برابر مشکلات دیگر مقاومت کنید، وقتی با یک شریک وفادار در رابطه هستید هرگز احساس تنهایی نخواهید کرد. آن ها حتی در صورت اختلاف نظر از شما حمایت عاطفی می کنند. هر وقت زمین بخوری دست شما را می گیرند و سعی می کنند تا به شما کمک کنند تا دوباره بلند شوید. آن ها از هدف های شما در زندگی و ان چه هستید حمایت می کنند.

عمل کردن به وعده ها

یک شریک وفادار بر این باور است، که باید به وعده ها تعهدات خود در رابطه عمل کند، او فردی عمل گرا است و به تصمیم های خود و شما احترام می گذارد، و برای استحکام رابطه تمام سعی خود را می کند که به تصمیمات و وعده های داده شده عمل کند.

هوش هیجانی بالا

هوش هیجانی بالا نشان دهنده شریکی است، که از احساسات خود به خوبی آگاه است چه خوب و چه بد. او از طریق خود آگاهی و شناخت درست خود می تواند احساسات دیگران و شریک خود را به خوبی در موقعیت های مختلف درک کند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0