مشاوره بعد از طلاق؛ راه هایی برای رسیدن به آرامش

مشاوره بعد از طلاق | راه هایی برای رسیدن به آرامش

بازگشت به زندگی پس از طلاق

چطور با طلاق کنار بیاییم؟

راهکارهای عملی و مشاوره روانشناسی بعد از طلاق

زندگی بعد از طلاق، چالش ها و فراز و فرودهای بسیاری را برای فرد به وجود می آورد. حتی اگر پروسه طلاق برای شما آسان طی شده باشد و حتی از طلاق خود راضی هم باشید اما پس از طلاق مشاهده می کنید که احساسات متناقضی را تجربه خواهید کرد. لحظاتی را شاد و خرسندید و لحظاتی بعد دچار احساس یاس و افسردگی می شوید. به همین دلیل است که مشاوره بعد از طلاق، در مراکز روانشناسی یک مشاوره رایج به حساب می آید. در این مقاله از مرکز مشاوره روانشناسی ذهن آرا، راه هایی را برای کاهش احساسات متناقض بعد از طلاق و رسیدن به آرامش برای شما شرح داده ایم.

مرکز مشاوره بعد از طلاق

راهکارهای عملی مشاوره بعد از طلاق

از همسر خود جدا شده اید و دچار ناامیدی و حالت های افسردگی شده اید. اما آیا می خواهید تا همیشه اینطور بمانید؟ مسلما هیچ کس نمی خواهد چنین وضعیتی تا ابد ادامه داشته باشد پس باید راهکارهای علمی و عملی را در این باره بیاموزید تا بتوانید با یک مشاوره بعد از طلاق درست، از این مسیر سخت با موفقیت عبور کنید.

1- به احساسات خود فرصت بروز بدهید

مسلما در زندگی فرد پس از طلاق، تغییرات زیادی ایجاد می شود و این موضوع باعث به وجود آمدن احساسات گاها متناقضی در شخص می شود. برای این که بتوانید بعد از طلاق به آرامش برسید بهتر است که احساسات خود را بشناسید و به آن ها فرصت بروز بدهید. سرکوب کردن احساساتی که غالبا دردناک هستند کمکی به بازگشت شما به زندگی نمی کند.

2- با دیگران درد و دل کنید

در شرایطی که احساس غم، خشم یا اضطراب به سراغ شما می آید، بهتر است راهی پیدا کنید تا این احساسات را با کسی در میان بگذارید. آگاهی از این که دیگرانی هستند که به صحبت های شما گوش می دهند و مشکلات شما را درک می کنند کمک می کند تا اندکی از غم و اندوه شما کاسته شود. اگر صحبت کردن با دوستان و اطرافیان برای شما سخت است می توانید از مشاوره های بعد از طلاق ارائه شده در مراکز مشاوره و روانشناسی استفاده کنید.

3- هدف تعیین کنید

برای خودتان هدفی از نظر رشد فردی و پیشرفت در زندگی مشخص کنید. فکر کردن به گذشته و مقایسه زندگی حال با زندگی قبل از طلاق کمکی به پیشرفت شما نخواهد کرد. بها دادن به احساسات منفی باعث می شود تا آن ها قدرت بگیرند و شما را از تلاش برای ساختن آینده منصرف کنند. پس یک هدف برای خودتان مشخص کنید و به سمت آن حرکت کنید.

4- آینده روشن را متصور شوید

همیشه یک زن و شوهر در زندگی مشترک برای آینده برنامه ریزی و رویا پردازی میکنند و پس از جدا شدن، این رویاها نزد افراد از دست رفته تلقی می شوند. پس از طلاق می توانید به خودتان دلگرمی بدهید که رویاها و امیدهای جدیدی هستند که در آینده جایگزین این رویاها خواهند شد.

5- فرق غم و افسردگی را بدانید

باید متوجه باشید که در شرایط حساسی قرار دارید و هرکس دیگری هم به جای شما باشد غم و یاس شدیدی را تجربه خواهد کرد. اگرچه نشانه های احساسی شما با افسردگی شباهت دارد ولی باید بدانید که این ها یک واکنش طبیعی به طلاق هستند و به مرور زمان این احساسات منفی کمتر خواهند شد.

6- از تجربه دیگران استفاده کنید

دوستان و نزدیکانی که مورد اعتماد شما هستند و تجربه مشابهی را داشته اند می توانند کمک موثری به شما کنند. آن ها می دانند که مراحلی که فرد بعد از طلاق طی می کند چه مراحلی هستند و چطور به مرور زمان و رفته رفته شرایط بهتر خواهد شد. پس با دوستانی که تجربه مشابه داشته اند ارتباط ترجیحا چهره به چهره برقرار کنید و از مشاوره بعد از طلاق آن ها استفاده کنید.

7- دوستان جدید پیدا کنید

معمولا در مسیر طلاق، افراد دچار مشکلات عاطفی می شوید و حس می کنید که مهارت های اجتماعی و ارتباطی خود را از دست داده اید. همین موضوع باعث کاهش اعتماد به نفس خواهد شد و مشکلات دیگری را ایجاد خواهد کرد. پس بهتر است بعد از طلاق در محیط های اجتماعی مثل باشگاه ها یا کلاس ها شرکت کنید و با اشخاص جدید آشنا شوید.

8- از خودتان مراقبت کنید – آرامش بعد طلاق

پس از طلاق، بیماری های عاطفی و روحی به سراغ شخص می آید که باعث می شود زندگی او تحت تاثیر قرار بگیرد. شما باید با بیماری های عاطفی هم مانند بیماری های جسمی برخورد کنید و همانطور که در بیماری های جسمی از خودتان مراقبت می کنید، در این شرایط هم استراحت کنید، کار خود را کاهش دهید، عوامل ایجاد اضطراب را کم کنید و سعی کنید برای بهبود تلاش کنید.

9- از رابطه خود درس بگیرید – روانشناسی بعد از طلاق

همیشه و در هر شرایطی فرصت یادگیری و رشد شخصیت وجود دارد حتی در دوران سختی مثل دوران پس از طلاق. پس بهتر است از این فرصت هم استفاده کرده و این دوره را برای خلق زمینه های رشد و توسعه فردی غنیمت بشمارید. اگر بتوانید از این شرایط درس بگیرید و مشکلات و اشتباهات گذشته را اصلاح کنید می توانید پس از طلاق رشد کنید.

در جلسات مشاوره بعد از طلاق، افراد زیادی مراجعه می کنند که پس از پایان رابطه، دیگر توانایی بازگشت به آرامش و زندگی عادی را از دست داده اند و به دلیل وارد شدن آسیب های روحی بسیار زیاد، دیگر توانایی بازگشت به گذشته را در خود نمی بینند.

مشاوره بعد از طلاق برای چنین افرادی، به آن ها کمک می کند تا بتوانند مشکلات روحی ناشی از طلاق را کاهش داده و به آرامش و مسیر زندگی بازگردند. البته باید خود شخص راغب باشد تا بتواند از جلسات مشاوره بعد از طلاق بهترین نتیجه را گرفته و از این فرصت برای خودشناسی و پیشرفت استفاده کند.

پیدا کردن مشاور خوب و حرفه‌ای مرکز مشاوره‌ای که بهترین خدمات را در زمینه طلاق و مشاوره بعد از طلاق به شما ارائه دهد می‌تواند معضل بزرگی باشد. خصوصا اگر برای بار اول می‌خواهید به روان درمانگر مراجعه کنید. شما می‌توانید برای مشورت و کسب اطلاعات بیشتر درمورد مراکز مشاوره خوب در شمال و شرق تهران در این زمینه با کلینیک ذهن آرا تماس بگیرید.

چرا مرکز مشاوره طلاق ذهن آرا

تخصص روانشناسان و روانپزشکان: پزشکان مرکز روانپزشکی و روانشناسی ذهن آرا، هریک در زمینه بخصوصی تخصص و تجربه چندین ساله داشته و مشکلاتی مثل افسردگی، اختلال دوقطبی، مشکلات طلاق و دیگر مشکلات روانپزشکی و روانشناسی را درمان می کنند.

کارگروه های تخصصی: کلینیک روانشناسی و روانپزشکی ذهن آرا، به دلیل داشتن بیش از 30 درمانگر در حوزه های تخصصی متعدد برای موارد خاص، کارگروه های تخصصی تشکیل داده و با توجه به نیاز مراجع، اقدام درمانی متناسب تجویز می کند.

متدهای درمانی روز: کلینیک ذهن آرا، همیشه درمانگران خود را ملزم به مطالعه و بررسی آخرین دستاورد های علم روانشناسی و روانپزشکی می داند و همیشه تکنولوژی های روز در این حیطه را استفاده می کند.

1.5/5 - (2 امتیاز)
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0