زندگی پس از طلاق، ۱۰ راه برای بازسازی زندگی

وقتی رابطه شما به پایان می رسد، سخت است که به زندگی عادی برگردید. برای زندگی پس از طلاق سبک ها و تکنیک های زیادی وجود دارد که در این مقاله از ذهن آرا به بررسی 10 مورد آنها می پردازیم.

«من طلاق می خواهم» یکی از مخرب ترین جملاتی هستند که یک شخص متاهل می‌شنود. در واقع زندگی پس از طلاق برای زن و مرد هردو فشار زیادی دارد. طلاق می تواند شما را افسرده، تنها، از نظر مالی در تنگنا قرار دهد و به این فکر کنید که حالا چه؟ معمولاً بعد از طلاق دو سال طول می‌کشد تا دوباره احساس طبیعی داشته باشید.

در طول این 24 ماه، راه‌هایی وجود دارد که به بهبودی شما کمک می‌کند، از جمله صحبت کردن درباره احساسات، شرکت در کلاس‌ها و حتی پیدا کردن شریکی جدید برای زندگی.

پس از طلاق

زندگی پس از طلاق، 10 نکته برای بازسازی زندگی پس از طلاق

1. به خود اجازه دهید غمگین شوید

از هم پاشیدگی یک ازدواج مانند مرگ است، بنابراین طبیعی است که برای زندگی و سبک زندگی که از دست داده اید عزاداری کنید، حتی اگر شما جدایی را می خواستید. این ناراحتی به این دلیل است که «در جایی که زمانی نظم و روال و احساسات وجود داشته، پراکندگی و تنهایی وجود دارد». پس زمانی را برای استراحت کردن ذهن تان اختصاص دهید. اما فقط برای مدت کوتاهی این کار را انجام دهید.

2. پس از طلاق یک دفتر خاطرات داشته باشید

نوشتن در مورد چالش های عاطفی شما ممکن است کمی درد را کاهش دهد. بر اساس مطالعه دانشگاه سیراکیوز در سال 2008، داشتن یک دفتر خاطرات به افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه کمک کرد تا سریعتر درمان شوند. شرکت کنندگان یا در مورد پریشانی خود یا موضوعات خنثی به مدت سه ماه نوشتند. کسانی که درباره تجربیات آزاردهنده نوشته بودند، بهبود قابل توجهی در خلق و خوی خود و پاسخ به خاطرات اتفاق افتاده نشان دادند.

3. به دوستان خود تکیه کنید

به دوستان نزدیک خود تکیه کنید تا از انجام هر کار احمقانه یا عجولانه ای مانند مستی، تماس گرفتن با همسر قبلیتان، پنچر کردن لاستیک های ماشین او، ارسال چیزهای ناپسند در فیس بوک یا آزار و اذیت افراد نزدیکش جلوگیری کنند. وقتی مردم صدمه می‌بینند، منطقی فکر نمی‌کنند و کارهای واقعاً احمقانه انجام می‌دهند. “سلامت روان، شما را از افتادن از لبه باز می دارد.”

4. پس از طلاق به دنبال روانشناس حرفه ای باشید

دوست هایی که به شما اجازه می‌دهند روی شانه‌هایشان گریه کنید و روی کاناپه‌شان بخوابید، وقتی نمی‌توانید با تنهایی روبرو شوید، گنج‌های واقعی هستند. اما برای اینکه بفهمید چگونه زندگی جدید خود را شروع کنید، بهتر است با یک درمانگر یا مشاور صحبت کنید. داشتن انگیزه برای زندگی به تنهایی سخت است. “طلاق یک فرآیند است و داشتن طرحی حرفه ای که مناسب شما باشد مفید است.”

پس از طلاق5. خود را دوباره پیدا کنید

وقتی نیمی از یک زوج هستید، از دست دادن آن زوج  سبب می شود نقش خود را گم کنید. ما (شما و همسر سابق) دیگر وجود ندارد، بنابراین باید با هویت فردی خود ارتباط برقرار کنید.

برای شروع، چیزهایی را که در مورد خود دوست دارید و جدا از نقش قبلی شما به عنوان همسر هستند فهرست کنید. نقاط قوت و ویژگی های منحصر به فرد شما چیست؟ چه زمانی در بهترین حالت خود هستید؟ برای خودت چه ارزشی قائل هستی؟

این سؤال‌ها می‌توانند شما را در فصل بعدی زندگی‌تان کمک کنند.


مقاله مرتبط: مشاور طلاق


6. دوستان جدیدی پیدا کنید

پس از طلاق، ممکن است احساس کنید که آدم عجیبی هستید که از یک زندگی بیرون آمده است. در واقع، دوستان متاهل شما ممکن است نخواهند زمان زیادی را با شما بگذرانند. شما اکنون بخشی از یک مجموعه اجتماعی متفاوت هستید، پس خود را با افراد مشابه روبرو کنید. علاوه بر این، معاشرت با افراد جدید به معنای صرف زمان کمتر برای خاطرات و احساسات دردناک است.زمان بیشتری که روی منفی‌گرایی در مورد شخص سابق سرمایه‌گذاری می‌شود، به این معناست که زمان کمتری صرف کار روی آنچه ممکن است می‌شود.این بخش مهمی از درمان است اما از افرادی که به بازیافت آن ادامه می دهند اجتناب کنید.”

پس از طلاق

7. پس از طلاق دوباره یک رابطه را شروع کنید

ایجاد رابطه نه فقط برای ازدواج و نه تنها در دنیای واقعی و بلکه در فضای مجازی می تواند اعتمادبنفس لازم را به شما بدهد و روند بخبودی شما را سرعت ببخشد.

8. پس از طلاق در امور مالی هوشمند باشید

حتی اگر در زمان ازدواج صورت‌حساب‌ها را پرداخت می کرده‌اید، سریعاً به مسائل مالی رسیدگی کنید. در دست گرفتن مسئولیت پول، کلید احساس مسئولیت دوباره است.

در اینجا دو راه برای شروع وجود دارد:

در کلاس های مدیریت مالی یا کلاس های آموزش بزرگسالان شرکت کنید.

به یک باشگاه سرمایه گذاری بپیوندید، جایی که اعضا منابع خود را برای سرمایه گذاری در بازار سهام تجمیع می کنند. از طریق انجمن ملی سرمایه‌گذاران (با نام مستعار جامعه سرمایه‌گذاری بهتر)، یک سازمان غیرانتفاعی که به مردم می‌آموزد چگونه در بازار سهام حرکت کنند، یک باشگاه در نزدیکی خود پیدا کنید.

9. یک لیست از علایق گذشته تهیه کنید

مطمئناً طلاق خلاء ایجاد می کند. اما همچنین فرصتی را برای کشف مجدد علایق قدیمی و جدید که در زمان ازدواج رها کرده اید، ارائه می دهد. در هر رابطه‌ای، هر چقدر هم که خوب باشد، بخش‌هایی از خودمان را رها می‌کنیم. «اکنون همه چیز به شما مربوط است. چه چیزی را می‌خواهی قبل از مرگ تجربه کنی؟

پس از طلاق

10. مجرد بودن را جشن بگیرید

وقتی از تاریکی طلاق بیرون آمدید، این مناسبت را جشن بگیرید. اگر توانایی مالی دارید با دوستان، بچه هایتان یا خودتان به سفر بروید، برای جبران چیزهایی که در جدایی از دست داده اید.یک جشن نشان می دهد که شما با زندگی جدید خود رو به جلو پیش می روید.

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0