مشاوره روانشناسی به ایرانیان خارج از کشور

مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور از بسیاری از جهات برای این عزیزان حائز اهمیت است. از آنجا که ایرانیان مقیم خارج از کشور، از دل فرهنگ ایرانی خارج شده اند، اغلب نمی توانند احساسات و شرایط زندگی خود را برای یک مشاوره غیر فارسی زبان مطرح کنند. از این رو شاهد این موضوع هستیم که این عزیزان بیش از پیش نیاز دارند با روانشناس و مشاوره خارج از ایران ارتباط برقرار کنند.

مرکز مشاوره ذهن آرا، تخصصی ترین مرکز روانشناسی در ایران برای راهنمایی و هدایت مشکلات کودکی، روانشناسی نوجوان، مشاوره خانواده، طلاق، روابط زناشویی و حتی درمان اختلالات بالینی وسواس، اضطراب، فوبیا، حتی روانکاوی آنلاین و …، یک فرصت ویژه و استثنائی برای کسانی که به دنبال مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور هستند خلق نموده تا ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز بتوانند بصورت آنلاین و با ایجاد تماس تصویری و یا صوتی، مشکلات خود را با یک مشاوره و روانشناس خوب و مجرب، در میان بگذارند.

چرا مشاوره به ایرانیان خارج از کشور ضروری است؟

دوری و دلتنگی از خانواده در مشاوره آنلاین

یکی از مشکلات بزرگی که ایرانیان پس از مهاجرت با آن روبرو می‌شوند دلتنگی برای خانواده و دوستان خود در ایران است. بدلیل اینکه در فرهنگ ایران خانواده و روابط فامیلی از اهمیت بالایی برخوردار است و وابستگی بین اعضای خانواده زیاد است بعد از مهاجرت حتی با گذشت چند سال نیز همچنان این موضوع کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بروی کار، تحصیل و روابط عاطفی فرد اثرات سو می‌گذارد.

بسیاری از جوانانی که برای ادامه تحصیل از ایران می‌روند نیز بدلیل مهاجرت مجبور به دور شدن از عشق و شریک عاطفی خود می‌شوند و یا حتی مجبور به تمام کردن رابطه‌هایشان می‌شوند و این موضوع دلتنگی و مشکلات زیادی را برایشان به همراه دارد که درصورتی که با یک فرد متخصص درباره ای موضوع مشورت نکنند تا مدت‌ها در شرایط نا به سامانی از لحاظ روحی باقی می‌مانند.

استرس و اضطراب ناشی از شروع جدید

طبیعی است هر تغییر جدیدی در زندگی فرد باعث ایجاد هیجان و ایجاد استرس در او شود. مهاجرت و ترک سرزمین مادری نیز یک تغییر بزرگ و اساسی در زندگی فرد بحساب می‎‌آید که فشار روانی زیادی را به فرد تحمیل می‌کند نگرانی در مورد آینده، ترس از شکست و … همه و همه عامل استرس به فرد هستند. در این موقعیت اگر به کمک یک روانشناس تکنیک‌های تخلیه هیجانی را یاد بگیرید به خوبی می‌توانید کنترل اوضاع را به دست بگیرید و استرس‌تان را مدیریت کنید.

زبان جدید و رجوع به مشاور آنلاین برای خارج از کشور

زبان جدید یکی دیگر از چالش‌های مهاجرت است که دردسرهای زیادی به همراه دارد و مدت زمان نسبتا زیادی نیاز است تا فرد بطور کامل به زبان و اصطلاحات کشور جدید مسلط شود. در این بین اگر بخواهید با فرد جدید که ایرانی نیست آشنا شوید و یک رابطه عاطفی را شروع کنید این مشکل بیشتر خود را بروز می‌دهد چون بیان احساسات و جذب فرد مقابل سخت‌تر می‌شود.

مشکلات مالی و لزوم مشاوره آنلاین در این زمینه

مشکلات اقتصادی یکی دیگر از مشکلاتی است که ایرانیان مقیم خارج بعد از مهاجرت با آن دست و پنجه نرم می‌کنند تا زمانی که به یک شرایط پایدار برسند. بسیاری از زوج‌ها بدلیل مشکلات مالی و عدم همکاری در شرایط جدید باهم دچار مشکل می‌شوند و حتی گاهی به مرحله جدایی و طلاق نیز می‌رسند. در این شرایط پرداخت هزینه‌های مشاوره نیز مطمئنا برای افراد مشکلی بر مشکلات قبلی‌شان است اما پیدا کردن یک مشاوره ارزان کمک بزرگی به برطرف کردن مشکل می‌کند.

تفاوت فرهنگی

مشاوره به ایرانیان خارج از کشور

شاید به جرات بتوان گفت بزرگترین مسئله‌ای که ایران خارج از کشور بعد از مهاجرت با آن روبرو می‌شوند مسئله تفاوت فرهنگ مادری‌شان با فرهنگ جدید است وفق دادن خود با فرهنگ جدید نیاز به زمان، صبر و دوری از تعصب‌های عقیدتی است. متاسفانه بخصوص زوج‌های جوانی که مقیم خارج از ایران هستند نسبت به این متفاوت بودن فرهنگ جدید بشدت آسیب پذیر هستند و دچار اختلافات و درگیری‌های بسیاری می‌شوند در این شرایط توصیه می‌شود حتما با یک مشاور ایرانی و فارسی زبان که با فرهنگ ایرانی و همچنین مسائل فرهنگی مهاجرت آشناست مشورت کنید.

پیدا کردن مشاور خوب و حرفه‌ای مرکز مشاوره‌ای که بهترین خدمات را در زمینه مشاوره به ایرانیان خارج از کشور به شما ارائه دهد می‌تواند معضل بزرگی باشد. به این مثال توجه کنید: مثلا خانواده ای که در حارج از کشور با تمام تفاوت های موجود دچار یک مشکل خانوادگی می شود گونه با یک روانشناس غیرهمزبان و غیرهم فرهنگ مشاوره کند، از این رو همان شخص به دنبال مشاور خانواده در امریکا یا هرکجای دیگری خواهد گشت و این پیدا کردن روانشناس خوب آنلاین کاری سخت است، خصوصا اگر برای بار اول می‌خواهید به روان درمانگر مراجعه کنید. شما می‌توانید برای مشورت و کسب اطلاعات بیشتر درمورد مراکز مشاوره خوب در ایران و تهران و همچنین مرکز مشاوره تلفنی و آنلاین در این زمینه با کلینیک ذهن آرا تماس بگیرید.

3.5/5 - (2 امتیاز)
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0