چگونه در زندگی آرامش داشته باشیم، 23 روش برای آرامش درونی

آرامش داشتن در زندگی چگونه میسر است؟ علت نداشتن ارامش درونی چیست؟

ما در حال حاضر در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که افکار و اضطراب‌ها هر روز ما را درگیر می‌کنند. در چنین دنیای پر سرعتی، آرامش درونی می تواند مبارزه ای برای رسیدن به آن باشد. ما دائماً منتظر چیز بعدی در زندگی خود هستیم و این می تواند یکی از جنبه هایی باشد که آرامش درونی ما را مختل می کند. در این مقاله از ذهن آرا، نحوه یافتن آرامش درونی را با استفاده از پانزده راه اثبات شده به اشتراک خواهیم گذاشت.

آرامش در زندگی به حالاتی روحی و روانی ، فعالیت های جسمی و ارتباطات انسان بستگی دارد . در واقع آرامش حالتی در وجود هر انسانی است که به خلوص ذهنی سوق داده می شود. این حالت به فرد کمک می‌کند تا با استرس‌های روزمره خود بهتر برخورد کند و به طور کلی از زندگی بیشتر لذت ببرد.

آرامش درونی چیست؟

آرامش درونی، حالتی از آرامش روح و روان است. هنگامی که سر و صداها در سر شما آرام می‌شود و افکار شروع به مرتب شدن و سازماندهی می کنند، این همان آرامش درونی است.

آرامش در درون به ما سکوت لازم را در دنیای پر از سر و صدا و شلوغی می‌دهد. آرامش به ما امکان می‌دهد چشم‌هایمان را در ذهن خود باز کنیم. با آرامش در درون خود دلیل استرس و اضطرابی را که هر روز ما را آزار می‌دهد، احساس کرده و در آخر اتاق‌های نامرتب ذهن خود را تمیز می‌کنیم.

چگونه به آرامش درونی برسیم؟

وقتی نوبت به رسیدن به آرامش درونی می رسد، اولین قدم با نگرش خوب شروع می شود. اگر بدبین باشید، مانع از رسیدن شما به این حالت ذهنی می شود.

قبل از اینکه بتوانید آرامش درونی داشته باشید، باید ذهنی باز داشته باشید. برای این کار، در اینجا 15 راه برای رسیدن به آرامش درونی را مطرح می کنیم.

1. مدیتیشن

برای شروع، مدیتیشن لازم است. ما همیشه به همه چیز فکر می کنیم، خواه آینده ما باشد، تکالیف کاریمان، یا اینکه چه چیزی برای شام بخوریم. ذهن ما در گذشته و حال در نوسان است. به همین دلیل است که مدیتیشن یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانیم برای خود انجام دهیم تا به آرامشی در زندگی خود دست پیدا کنیم.

2. سم زدایی از شبکه های اجتماعی

یکی از دلایلی که آرامش درونی ما بهم می خورد، شبکه های اجتماعی است. رسانه های اجتماعی در دسترس ترین بستری هستند که در آن مقایسه وجود دارد. این رقابت از نکات برجسته زندگی شماست. با این حال، چیزی که شما متوجه نمی شوید این است که هیچ کس هیچ گاه لحظات پیش پا افتاده و عادی خود را پست نمی کند. اگر همیشه در رسانه های اجتماعی هستید و تصاویر برجسته را می بینید، این می تواند به شما این نگرانی را به شما بدهد که ممکن است زندگی شما کیفیت پایینی دارد. همانطور که می‌بینید دوستان و فالوورهایتان سفرها، رابطه‌شان، موفقیت‌هایشان را پست می‌کنند و زندگی خودتان را با زندگی آنها مقایسه می‌کنید. اگر به اندازه کافی مراقب نباشید، رسانه های اجتماعی می توانند آرامش درونی شما را مختل کنند.

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند باعث ترس شما شوند و مقایسه خود با استوری‌ها و پست‌های دوستانتان آرامش درونی شما را مختل کنند. لزوماً لازم نیست سم زدایی انجام دهید. با این حال، هر چند وقت یک بار، بهتر است از پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود فاصله بگیرید. انجام این کار به شما کمک می کند تا کنترل واقعیت و آرامش ذهن را به دست آورید. رسانه‌های اجتماعی می‌توانند یک نما باشند، و شما ممکن است نتوانید تفاوت واقعی و غیر واقعی بودن را تشخیص دهید.

3. عشق به خود را تمرین کنید

به طور کلی، اگر خودتان را دوست داشته باشید، دنیا آرام‌تر می‌شود. یکی از جنبه هایی که آرامش درونی ما را به هم می زند، جنگ دائمی است که در درون خود داریم. با تمرین عشق به خود، آرامش درونی را در زندگی خودخواهید داشت. شما می توانید با انجام کارهایی که شما را خوشحال می کند و روحیه شما را بالا می برد، این کار را فعالانه تمرین کنید. اگر علاقه شما شامل نوشتن و خواندن کتاب است، می توانید این فعالیت ها را در اوقات فراغت خود انجام دهید.

شما همچنین می توانید با مراقبت از خود و بدن خود عشق به خود را تمرین کنید. ورزش کردن یکی از رایج ترین تمرین هایی است که می توانید انجام دهید. نه تنها اندورفین را در بدن شما آزاد می کند، بلکه باعث می شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید که منجر به آرامش درونی می شود. انجام کاری که به آن علاقه دارید، در نهایت بهترین راه برای به دست آوردن آرامش درونی است. یکی از دلایل اصلی آرامش درونی، تعارض و عدم اشتیاق است. اگر روی خودتان سرمایه گذاری کنید و به درستی از خود مراقبت کنید، فضای بیشتری برای آرامش درونی در زندگی تان دارید.

4. مهربان باشید

وقتی با اطرافیان خود مهربان باشید، می توانید آرامش درونی پیدا کنید. آیا اخیراً سعی کرده‌اید کارهای نیک یا کارهای خیر برای دیگران انجام دهید؟ شما می توانید از انجام کارهای خوب برای مردم آرامش داشته باشید. وقتی چیزهای خوبی را به دنیا عرضه می‌کنید، به دنیای خود باز می‌گردید. سلامتی شما به واسطه مهربانی بهتر می شود. اگر دوران پر هرج و مرجی را سپری می کنید، به انجام کارهای محبت آمیز به صورت روزانه فکر کنید. شما به سرعت متوجه خواهید شد که آرامش درونی پیدا کرده اید. وقت خود را با افرادی بگذرانید که کمتر از شما خوش شانس هستند زیرا احتمالاً به کمک شما نیاز خواهند داشت. وقتی به دیگران کمک می‌کنید، آرامش بیشتری خواهید داشت.

5. از منفی گرایی دوری کنید

این ابتدایی ترین و در عین حال سخت ترین کار برای به دست آوردن آرامش درونی در زندگی شماست. گاهی اوقات در طبیعت ما این است که به جای مثبت اندیشی، روی ابعاد منفی تمرکز کنیم. تصمیم به تمرکز بر روی چیزهای منفی در زندگی خود، خواه در قالب افکار شما باشد یا عادات شما، آرامش شما را مختل می کند. منفی‌گرایی سریع‌ترین راه برای از بین بردن آرامش درونی است که در حال حاضر دارید و رهایی از افکار منفی سریع ترین راه رسیدن به آرامش است!

6. در زمان حال زندگی کنید

با بودن در لحظه حال می توانید آرامش پیدا کنید. بیشتر مردم در گذشته زندگی می‌کنند و رویدادهای گذشته بدون وقفه ذهنشان را می‌چرخاند یا از آنچه در آینده اتفاق می افتد وحشت دارند. می توانید یک تمرین مدیتیشن انجام دهید تا به شما کمک کند به جای یک بازه زمانی متفاوت روی زمان حال تمرکز کنید. زندگی روزمره نیازی به پیچیده شدن ندارد. وقتی چیزهای اطراف شما استرس زا هستند، با تمرکز بیش از حد بر زمان حال تمرکز کنید.

7. از خود ترحمی بپرهیزید

به نوعی، این به آنچه در بالا در منفی گرایی ذکر شد مرتبط است. ما به عنوان انسان، این تمایل شدید را داریم که وقتی همه چیز طبق خواسته ما پیش نمی رود، روال ترحم به خود را طی کنیم. اگر آن شغل را به دست نیاوریم یا از همسر خود جدا شویم، احساس بی ارزشی، گناه و پشیمانی را در خود احساس می کنیم، به همین دلیل است که آرامش خود را به کلی از دست می دهیم. با این حال، قرار نیست این مورد باشد. ممکن است این یک تمایل طبیعی باشد، اما یک عادت سالم نیست. دلسوزی به خود یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای تمرکز بیشتر بر روی احساسات است، و به شما احساس افسردگی و اضطراب می‌دهد.

زندگی به طور کلی سخت است، و ترحم به خود نمی تواند این واقعیت را تغییر دهد که زندگی گاهی اوقات دردناک است. تنها کاری که خودسوزی انجام می دهد این است که معمولاً باعث می شود احساس بدتری نسبت به ابتدا داشته باشید و دیگران را سرزنش کنید. برای بازگرداندن آرامش خود، به جای اینکه به خودتان ترحم کنید، نسبت به موقعیت خود آگاهی و مسئولیت پذیری داشته باشید. به جای اینکه به خودتان بگویید: «من خیلی آدم بی ارزشی هستم»، مسئولیت را بر عهده بگیرید و به خودتان بگویید: «ممکن است اشتباه کرده باشم، اما دفعه بعد می توانم بهتر عمل کنم.» با تمرین این عادت، کنترل خود را پس می گیرید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و تصمیم می گیرید کاری در مورد زندگی خود انجام دهید. م

8. برای رسیدن به آرامش درونی زیاد بخندید

شما نمی توانید از جایی که زندگی خود را خیلی جدی می گیرید انتظار آرامش داشته باشید. زندگی می تواند به اندازه کافی چالش برانگیز باشد، و در نهایت، بهترین کاری که می توانید برای خود انجام دهید این است که زیبایی های زندگی خود را پیدا کنید. خندیدن، حتی به احمقانه ترین چیزها، اشکالی ندارد. ثابت شده است که خندیدن بهترین دارو است. با دوستان خود تماس بگیرید و یک ملاقات ترتیب دهید. یک فیلم خنده دار در نتفلیکس تماشا کنید. یک شب شام با دوستان خود داشته باشید. در پیش پا افتاده ترین چیزها هم شوخ طبعی پیدا کنید. آرامش درونی اغلب از جایی به دست می‌آید که هرگز انتظارش را ندارید، و گاهی اوقات، از محل طنز و خنده است.

9. محترمانه ارتباط برقرار کنید

زمانی می توانید آرامش درونی پیدا کنید که به طور منظم با دیگران با احترام ارتباط برقرار کنید. وقتی تمایل دارید قاطعانه اما مثبت صحبت کنید، جای کمی برای تفسیر نادرست وجود دارد. سلامت روان شما ارزش حفظ را دارد، بنابراین در بحث های داغ آرام باشید. اشتباهات گذشته شما در ارتباط نادرست می تواند در موقعیت های آینده بهبود یابد.

10. حواس خود را پرت کنید

من می دانم که استفاده از عوامل حواس پرت کننده برای فراموش کردن احساسات می تواند ناسالم باشد. با این حال، در برخی موارد، حواس پرتی می تواند برای شما مناسب باشد و به شما کمک کند تا احساسات خود را کنترل کنید. اگر اضطراب یا افکار مخرب بر شما غلبه کرده است، منطقی است که به سراغ بازی‌های ویدیویی، ورزش یا نتفلیکس بروید تا به شما در بازیابی حس کنترل کمک کند. اگر مراقب نباشیم، احساسات ما می توانند ما را کنترل کنند، و این منظره زیبایی نیست. با استفاده از عوامل حواس پرتی، درست فکر کنید و ذهن خود را دوباره مرتب کنید. شما از حواس پرتی خود به عنوان فراری برای احساس چیزها استفاده نمی کنید، اما این یک خروجی برای پردازش بهتر احساساتتان است.

11. مراقبت از خود را تمرین کنید

وقتی مراقبت از خود را در اولویت قرار می دهید، سلامت روان و رفاه خود را بهبود می بخشید و ناخودآگاه به آرامش درونی می رسید. زمانی که فعالیت‌هایی انجام می‌دهید، می‌توانید آرامش درونی پیدا کنید، مانند گذراندن وقت با عزیزانی که شما را ارتقاء می دهند، با خودتان مهربان صحبت کنید و شفقت به خود را تمرین کنید. آرامش درونی زمانی به وجود می آید که پذیرش آنچه هستید را تمرین کنید. شما شایسته لذت بردن از زندگی و داشتن ذهنی آرام هستید. شما فردی انعطاف پذیر هستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با خودتان بهتر رفتار کنید. با تمرین مدیتیشن، تبدیل افکار منفی به افکار مثبت و تمرین شفقت به خود، احساسات دشوار را مدیریت کنید. یافتن آرامش با مراقبت از خود شروع می شود.

12. خود را از طریق هنر بیان کنید

یافتن آرامش می تواند یک چالش باشد، اگرچه می توانید آرامش درونی را از طریق هنر هم پیدا کنید. چه یک نقاش پرکار یا یک نوازنده ساکسیفون نرم باشید، می توانید سلامت روان خود را با هنر بهبود بخشید. هنر از هر نوع باعث بهبود سلامتی شما می شود. در دنیای مدرن، مردم زمان زیادی را صرف آثار هنری مانند موسیقی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و غیره می‌کنند.

در عوض، آگاهانه خالق هنر باشید. به جزئیات کوچک توجه کنید. وارد یک وضعیتی شوید که متوجه گذر زمان نشوید و از فرآیند خالق هنری بودن لذت ببرید. کسانی که در حالت حرکت هستند اغلب متوجه اضطراب یا درد خود نمی شوند زیرا آن را به هنر خود هدایت می کنند و به چیزی زیبا تبدیل می شود.

13. به خود فشار نیاورید

احساس فرسودگی چیزی واقعی است که در صورت عدم تعادل در زندگی می توانید احساس کنید. به عنوان یک فرد، شما به طور مداوم در تلاش هستید تا تعادل بین کار و زندگی را برای خود به دست آورید، و این بسیار ممکن است. با این حال، شما همیشه نمی توانید آن را کامل کنید. بعضی روزها بیش از حد انرژی خود را صرف کارتان می کنید و روزهای دیگر احساس بی انگیزگی و ناکامل می کنید. در تلاش برای ایجاد تعادل در همه چیز، باید آن را نیز به راحتی در نظر بگیرید. به خصوص اگر کمال گرا هستید و تمایل به کنترل همه چیز دارید، ممکن است به خودتان فشار بیاورید تا تمام جنبه های زندگی خود را با هم جمع کنید و به همین دلیل است که احتمالاً احساس آرامش خود را از دست داده اید.

14. دسترسی به طبیعت

شما می توانید فوراً سلامت روان خود را بهبود بخشید و آرامش درونی را در طبیعت بیابید. در زندگی روزمره برای دسترسی به طبیعت به پیاده روی در جنگل یا کنار آب بروید. با انجام فعالیت هایی مانند باغبانی، پیاده روی، دویدن، کوه نوردی یا حتی دوچرخه سواری، سلامت کلی خود را بهبود بخشید. دریافت هوای تازه و اجازه دادن به نور خورشید برای تابیدن روی صورت شما می تواند یک تجربه مفید باشد. مدیتیشن پیاده‌روی می‌تواند به شما این امکان را بدهد که در حالی که زیبایی فوق‌العاده طبیعت اطرافتان را تجربه می‌کنید، حضور داشته باشید. اگر روی تماشای حیواناتی که در حال دویدن هستند تمرکز کنید و به سادگی از شگفت انگیز بودن طبیعت و زندگی شگفت زده شوید، افکار مثبت و استرس کمتری خواهید داشت. گذراندن وقت در خارج از منزل همیشه راهی سریع و آسان برای رسیدن به آرامش درونی است.

15. همه چیز را همانطور که هستند بپذیرید

اشتباهات گذشته شما بازتابی از شما نیست، بلکه بازتابی از گذشته شماست که بهتر از این نمی دانستید. اگر نیاز دارید که آرامش درونی خود را پیدا کنید، بخشش نقطه شروع خوبی است. در دنیای مدرن، مردم خیلی بخشنده نیستند. بسیاری از مردم در رسانه های اجتماعی مردم را به خاطر داشتن روزهای بد، مرتکب اشتباه و “آدم بد” سرزنش می کنند. با این حال، آنها در اعمال خود برای شرمساری مردم متوجه نمی شوند که خودشان آسیب زننده و بد هستند. ذهنیت قربانی به درد شما نمی خورد. شما باید بالاتر بروید و بپذیرید که مردم در زندگی اشتباه خواهند کرد – همه این کار را خواهند کرد. شما باید فردی انعطاف پذیر باشید که بتواند بر هرج و مرج در دنیای اطرافتان غلبه کند. تنها چیزی که می توانید کنترل کنید اعمال خودتان است، هر چیز دیگری که باید یاد بگیرید که بپذیرید.

16. نفس عمیق را در راستای آرامش فراموش نکنید

نفس عمیق معمولاً باعث کاهش فشار خون و تسکین استرس و اضطراب می شود. برای استفاده از این تکنیک، شما باید از بینی هوا را به داخل بدن بکشید و آن را به آرامی از دهان خود بیرون دهیدو تمرکز خود را بر شیوه دم و بازدم بگذارید.

17. تمرکز بر روی مسائل

تمرین تمرکز معمولاً باعث افزایش عملکرد و بهره وری در کار می شود. شما می توانید با تمرین مدیتیشن، یوگا یا تمرینات تمرکزی دیگر، این تکنیک را به خوبی انجام دهید. بنابراین گر بر روی هر مسئله ای تمرکز داشته باشید قطعا آرامش نسبی در آن کار را بدست میاورید.

18. تمرین گفتگو با خود

گفتگو با خود یا تمرین دفترچه یادداشت، به شما کمک می کند تا احساسات خود را برای خودتان مشخص کنید و راه ارتباط گرفتن با خود در مشکلات و مواقع سخت را پیدا کنید.

19. ورزش، یک فعالیت بی جایگزین

کمتر کسی را دیدیم با ورزش حال خوب نداشته باشد. حتی اگر مشغله بالایی دارید روزی چند دقیقه پیاده روی و فعالیت بدنی معمولی هم باعث کاهش استرس و اضطراب می شود.

20. موسیقی بی کلام، آرمش ذهن و روح

گوش دادن به موسیقی آرامش بخش تاثییر مستقیم بر روی فرکانس های ذهنی شما دارد و سطح انرژی افکار شما را کنترل می کند. پیشنهاد کلینیک روانشناسی ذهن آرا شدن موزیک های آرامش بخش با فرکانس 432 هرتز است که همسان با فرکانس مغز انسان می باشد.

21. تمرین ماساژ

ریلکس شدن و آرامش عضلات بدن باعث کاهش سطح انرژی منفی می شود و در نتیجه استرس و اضطراب روزمرگی را برای شما کاهش می دهد. شما می توانید با انجام ماساژ، این تکنیک را به خوبی پیاده سازی کنید.

22. تمرین آموزش تندرستی روانی

سعی کنید به یک مشاور فردی مراجعه کنید و برای توسعه و نندرستی روانی خود وقت بگذارید. شرکت در دوره های آموزشی تندرستی روانی و گروه درمانی ها، می تواند آرامش درونی و آرامش در خانواده را برای شما در پی داشته باشد.

23. کتاب کتاب کتاب

خواندن کتاب برای هر دردی درمان است. شما فقط با دانش و اگاهی می توانید از پس هر کاری به بهترین شکل ممکن بر بیایید. حتما کتاب را در اولویت زندگی خود قرار بدید و پس از مدتی بازخورد تاثیر اطلاعات آن را در زندگی خودتون بررسی کنید، قطعا نتایج موثری کسب می کنید.

با ذهن آرا آرامش درونی خود را پیدا کنید

در پایان، اینها تنها چند راه برای کمک به شما در دستیابی به آرامش درونی هستند. به طور کلی، ایجاد آرامش درونی ممکن است چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر به طور طبیعی برای شما پیش نیاید. در دنیایی که همه درگیر همه چیز هستند، دیگر زمانی برای خود نداریم. با این حال، آرامش درونی هنوز امکان پذیر است. اگر آگاهی داشته باشیم و جنبه های خاصی از عادات ناسالم و سبک زندگی خود را تغییر دهیم، فضای بیشتری برای آرامش در زندگی خود خواهیم داشت.

4.3/5 - (79 امتیاز)
منبع declutterthemind
3 نظرات
  1. امیر می گوید

    درجه یک بود.واقعا ممنون از این مطلب مفیدی که گذاشتید

  2. خ فرهین مددی می گوید

    سلام خوبین منی که جواب چکاپ گرفتم ویک نمونه آزمایش ادرارمثبت چگونه بدون استرس واضطراب باشم همه نرمال فقط این یکی
    خودم خواستم بعلت استرس واضطراب شدید چکاپ کامل بنویسه ایکاش نمیگفتم
    استرسم شده
    1000000000000000000000000000000
    البته من ادرارهمینجوری دادم اول ادراربدون رعایت کردن مسائل بهداشتی دکتر گفت بخاطراین بایدتکراربشه ومن زمانی که چکاپ دادم استرسم بالای صدهزاربودجوابم گرفتم همینطور
    کلسترول 20 تابالا اینم شده استرس میدونم استرس کلسترول بالامیبره منوراهنمایی کنین تصمیم گرفتم درزمان حال زندگی کنم

  3. مسعود می گوید

    سلام اینا که چیزای مهمی نیستن🤷

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0