دکتر روانشناس زن خوب در تهران روانشناس خانم در تهران

آیا من حق دارم روانشناس زن یا روانشناس مرد انتخاب کنم و جنسیت تراپیست خود را تعیین کنم؟

شما کاملاً حق دارید از یک درمانگر با جنسیت خاص درخواست کنید. در واقع، هنگام تماس این خود کلینیک روانشناسی است که می پرسد شما با روانشناس زن راحت هستید یا روانشناس مرد؟

برخی از افراد ممکن است زمانی احساس راحتی بیشتری داشته باشند که بدانند در حال بحث در مورد یک موضوع خاص با شخصی هستند که می توانند راحت تر با او ارتباط برقرار کنند.

دلایل درخواست روانشناس با جنسیت زن یا مرد (جنسیت انتخابی)

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است شخصی در انتخاب درمانگر ترجیحات جنسیتی داشته باشد. اول از همه، آنها ممکن است به سادگی احساس راحتی بیشتری در مورد موضوعات شخصی و صمیمی با شخصی که تجربیات خاصی را به اشتراک می گذارد، داشته باشند. برای مثال گاهی اوقات برای یک زن راحت تر است که با زن دیگری صحبت کند.

تروما یا سوء استفاده قبلی ممکن است باعث شود برخی افراد از صحبت کردن با فرد خاصی را ترجیح دهند. برای مثال، یک زن رهاشده از خشونت خانگی در یک رابطه دگرجنس‌گرا، ممکن است در ادامه درمان با یک درمانگر مرد احساس راحتی نکند. به طور بالقوه می تواند بیش از حد استرس زا یا تحریک کننده باشد، که می تواند هدف یک جلسه درمانی موفق را تضعیف کند.

در حالی که همه درمانگران به گونه‌ای آموزش دیده‌اند که نسبت به هویت‌ها و نیازهای مختلف بیماران خود حساس باشند، گاهی اوقات نشانه‌های غیرکلامی وجود دارد که ممکن است متوجه نشوند آن‌ها را ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود بیمارانشان احساس ناراحتی کنند.

هویت های مشابه نیز ممکن است به ایجاد اعتماد بین درمانگر و بیمار بسیار سریعتر از رابطه بین دو فرد با هویت های متفاوت کمک کند. دیدن شخصی که بلافاصله با او در سطحی به اندازه جنسیت ارتباط برقرار می کنید، می تواند مراحل بعدی یک رابطه محرمانه را کمی آسان تر کند.

یک مراجع: وقتی شروع به جست و جوی یک روانشناس کردم، می دانستم که باید یک روانشناس زن را ببینم زیرا احساس می کردم احساس امنیت بیشتری می کنم و توسط یک زن بهتر از یک مرد درک می شوم. حداقل، این همان چیزی بود که من در آن زمان فکر می کردم.

مثلا افرادی که آزار جنسی را تجربه کرده‌اند، اغلب ترجیح می‌دهند با فردی که هم‌جنس با تجربه آنها نیست کار کنند. این یک انتخاب عاقلانه برای خنثی کردن وحشت و بی اعتمادی است که احتمالاً در درمان ایجاد می شود. با این حال، هنگامی که درمان پیشرفت می کند و طول می کشد، می تواند روشن شود که جنسیت، گرایش جنسی یا سن کمتر از آن چیزی که فکر می کنیم با درمان موفق ارتباط دارد. یک روانشناس خوب با فرد در حال درمان ارتباط برقرار می کند و درک متقابل و توانایی کمک کردن را ایجاد می کند. مهارت، آموزش و تجربه درمانگر مهم است. بنابراین، من می‌توانم بگویم که در نهایت جنسیت یا جنسیت چندان مهم نیست، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا به این درک برسی، و اگر ترجیحی برای نوع خاصی از افراد دارید، با آن تمایل پیش بروید. و همیشه به احساسات درونی خود گوش دهید. آیا این درمانگر فرد مناسبی برای شماست؟ از صحبت کردن با هم چه احساسی دارید؟

این که به دکتر روانشناس زن خوب در تهران مراجعه کنید یا روانشناس مرد، می تواند در روند درمان تاثیرگذار باشد! جنسیت درمانگر در روند درمان برای برخی از مراجعان اهمیت بسیاری دارد. برخی به دنبال روانشناس خانم در تهران یا روانشناس زن خوب در تهران هستند.

برای این که بدانیم بهترین دکتر روانشناس زن چه ویژگی هایی دارد و از چه تکنیک هایی در فرایند درمان استفاده می کند، در ادامه همراه ذهن آرا باشید تا مسیر شناسایی بهترین روانشناس را برای شما هموار کنیم.

جنسیت درمانگر می تواند می تواند تاثیر زیادی بر رضایت مراجعه کننده از درمان داشته باشد، البته که در بسیاری از موارد مراجعان تفاوتی بین جنسیت مرد و زن در درمان قائل نیستند، ولی خب در برخی موارد ممکن است به هر دلیلی افراد درمانگر همجنس خودشان یا درمانگر دگرجنس خودشان را ترجیح دهند. این که چرا برخی روانشناس زن را ترجیح می دهند، بحث مهم این مقاله نیست در این مقاله سعی می کنیم به معرفی روانشناس زن خوب در تهران بپردازیم.

روانشناس خوب در تهران، بهترین مشاور و روانشناس خانم در تهران

در سال های اخیر آگاهی مردم نسبت به خدمات مشاوره و روان درمانی افزایش پیدا کرده است و میزان تقاضا برای جلسات درمانی برای هر نوع مشکلات و نه تنها فقط مشکلات حاد و غیرقابل کنترل نیز افزایش پیدا کرده است. اکثر افراد به دنبال بهترین روانشناس برای درمان و رفع مشکلات خود هستند و تمایل دارند به طور دقیق روانشناسان را بشناسند. در همین جهت، بهتر است ابتدا به معرفی روانشناس بپردازیم.

روانشناس شخصی است که به مطالعه ی علمی نحوه تفکر، احساس و رفتار انسان ها می پردازد و از این دانش خود استفاده می کند تا به مراجعان بیاموزد که رفتار های خود را درک و توصیف کنند و برای تغییر آن رفتار اقدام کنند.

روانشناس خانم خوب در تهران، در طیف وسیعی از موضوعات مربوط به نحوه تفکر، احساس و رفتار انسان ها به تحقیق، تمرین و آموزش می پردازد. آن ها بر روی افراد، گروه ها، خانواده و حتی سازمان های دولتی و صنعتی کار می کنند.

روانشناس خانم در تهران

انتخاب بهترین روانشناس زن

آیا جنسیت درمانگر در میزان موفقیت آمیز بودن درمان تاثیر دارد؟ آیا روانشناسان زن موثرتر از روانشناسان مرد عمل می کنند؟ انتخاب درمانگر مرد یا زن؟ کدام تصمیم بهتری است؟

در ابتدا باید این نکته را بیان کرد که انتخاب درمانگر یک موضوع شخصی است و تنها به تصمیم شما بستگی دارد. اما برای بررسی های بیشتر، بهتر است نتیحه یک مطالعه را بیان کنیم. در زمستان 1378، مقاله ای با عنوان تاثیر جنسیت درمانگر بر موفقیت درمانگری مراجعان در فصلنامه علمی پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهرا منتشر شده است. این مطالعه، تحقیقات انجام شده در سار کشور ها و کشور ایران را بررسی کرده است و این نتایج به دست آمده است:

1- درمانگران زن با مراجعین از هر دو جنس به طور موثرتر از مردان عمل می کنند.
۲- درمانگران مرد با مراجعین مرد مؤثرتر عمل می کنند، در حالی که درمانگران زن با زنان مراجع موفق ترند.
۳- جنسیت درمانگر پیشگویی کننده ضعیفی برای نتیجه درمان محسوب می گردد.
درحالی که هر یک از سه نقطه نظر رقیب، اشکالات خاص خود را دارند، به نظر میرسد که ویژگی های اختصاصی درمانگران (مثل مهارت و تجربه) ممکن است پیشگویی کننده بهتری برای ارزیابی نتیجه درمان محسوب گردد.

این نتایج این منظور را می رسانند که اگرچه جنسیت درمانگر پیشگویی کننده ی ضعیفی برای موفقیت آمیز بودن درمان می باشد، اما روانشناسان زن نسبت به روانشناسان زن، در درمان مراجعان از هر دو جنس زن و مرد موفق تر عمل می کنند.

دریافت نوبت کلینیک ذهن آرا

ویژگی های بهترین دکتر روانشناس خانم

اغلب، هنگامی که جستجوی بهترین روانشناس زن را آغاز می کنید، با لیست بلندی از روانشناسان مواجه می شوید و انتخاب از بین این تعداد، کمی دشوار می شود. با وجود چنین تنوعی، چگونه می توان تعیین کرد که بهترین روانشناس برای شما کدام شخص است؟ برای آنکه از سردرگمی خارج شوید، بهتر است با ویژگی هایی که یک روانشناس خوب می تواند از آن ها برخوردار باشد مطلع شوید. در این قسمت، 4 تا از مهم ترین ویژگی های روانشناسان متخصص را بررسی خواهیم کرد.

1. برقرار کننده ارتباط قوی
یک درمانگر خوب، می بایست آنچه در ذهنش نسبت به شما وجود دارد را مستقیما و به روشنی بیان کند. او باید صادق باشد و از زبان ساده استفاده و بتواند چشم انداز درمانی را برای شما توضیح دهد. برای ایجاد ارتباطی قوی، درمورد مسائل آزادانه بحث می کند و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و یا اطمینان از موضوعی، سوالات خود را مطرح می کند. یک روانشناس خانم خوب، از نظرات و ایده های مراجع استقبال می کند و فقط بر نظرات خود تکیه نمی کند. آن ها درگیر مسائل پیچیده و احساسات ناخودآگاه شما می شوند و برای درک بیشتر آنچه در حال رخ دادن است، به شما کمک می کنند.

2. روانشناس زن خوب شنونده ی خوبی باید باشد
روانشناس خانم در تهران و در همه جا، مهارت گوش دادن به کلمات و درک نشانه های غیرکلامی مانند زبان بدن (تنفس، حالت بدن، موقعیت دست/پا، ارتباط چشمی و..) را کسب کرده است. درمانگر خانم خوب می بایست هر آنچه که در جلسات قبلی گفته شده را به خوبی به خاطر بسپارد و میان اطلاعات قبلی و آنچه در حال حاضر می گویید، ارتباط برقرار کند. بهترین روانشناسان می آموزند که چگونه عبارات و کلمات خاص مراجعان را تشخیص دهند و به آن ها توجه کنند.

روانشناس خانم در تهران

3. قضاوت نکردن
در کنار شنونده بودن، روانشناس متخصص می بایست این موضوع را به مراجع نشان دهد که مراجع و حرف هایش را باور دارد. درمانگر روش های جایگزین دیدن و درک محیط اطراف را آموزش می دهد اما همچنان به مراجع، عقاید و تاریخچه زندگی فردی او احترام می گذارد. متخصصان این حرفه، شرایط دشوار افراد را درک می کنند و از همدلی بالایی برخوردار هستند. نحوه ی تفکر، رفتار و احساسات درمانجو را قضاوت نمی کنند و آن ها را همانگونه که هستند می پذیرند. دکتر روانشناس زن به گونه ای رفتار می کند که مراجع در طول جلسات مشاوره و روان درمانی بتواند خصوصی ترین موضوعات را با آن ها در میان بگذارد و همچنان توسط درمانگر محترم شمرده شود.

4. رویکرد درمانی انعطاف پذیر
روانشناسی رویکرد های متفاوتی دارد و درمانگران در یک رویکرد مشخص مورد علاقه خود، تخصص کسب می کنند. رویکردی که روانشناس و مشاور برای مراجعان در نظر می گیرند، می بایست با شرایط منحصر به فرد آن شخص تطبیق پذیر باشد. به عنوان مثال، بیماری افسردگی را در نظر بگیرید که افراد مبتلا به این اختلال اکثرا نشانه های مشترکی را تجربه می کنند و ممکن است یک رویکرد درمانی برای بسیاری از مراجعه کنندگان کاربرد داشته باشد اما با این حال، هر فردی شرایط خانوادگی، فرهنگی و اقتصادی منحصر به فردی دارد و به روش های درمانی متناسب با این شرایط نیاز دارد. یک روانشناس خانم در تهران، استراتژی ها و مسیرهای درمانی متفاوتی را در نظر می گیرد و هدف درمانجو از جلسات مشاوره را مهم تلقی می کند.

زمینه های فعالیت دکتر روانشناس خانم

روانشناسان خانم مانند دیگر روانشناسان در زمینه های مختلفی مانند زوج درمانی، خانواده درمانی، درمان کودک، سکس تراپی، رواندرمانی فردی و رواندرمانی گروهی فعالیت می کنند.

هر فردی با توجه به نیاز و مشکلات خود، یکی از انواع خدمات مشاوره و روان درمانی را انتخاب می کند. اگر در شرف ازدواج هستید و می خواهید نامزد خود را بهتر بشناسید از خدمات مشاوره قبل از ازدواج استفاده کنید، اگر با اعضای خانواده و فرزندان در محیط خانه با مشکلاتی روبرو می شوید، خانواده درمانی بهترین گزینه ی انتخابی برای شماست و اگر از مشکلات مربوط به سلامت روان رنج می برید، روان درمانی فردی می تواند شرایط شما را بهبود بخشد.

مراجعان می توانند بنا به خواسته و ترجیحات خود، درمانگر و جنسیت روانشناس خود را انتخاب کنند. اگر به دنبال انتخاب بهترین روانشناس زن هستید، موارد ذکر شده را در نظر داشته باشید و برای مراجعه به بهترین دکتر روانشناس در تهران تصمیم بگیرید. البته زمینه های فعالیت روانشناسان خانم با روانشنان آقا حیطه های مشخص و مشترکی دارند و برخی تفاوت های کوچکی در آنها وجود دارد.

بهترین زوج درمانگر خانم

زوج درمانی نوعی روان درمانی است که به زوجین برای بهبود روابط خود کمک می کند. اگر در روابط خود دچار مشکل شده اید، از زوج درمانی برای بازسازی رابطه خود بهره ببرید. یک زوج درمانگر خوب، به زوج ها کمک می کند تا به شناخت کافی از یکدیگر برسند، احساسات پنهان را شناسایی و ابراز کنند، بر راه حل ها بیشتر از مشکلات تمرکز کنند و در نهایت مهارت های ارتباط موثر با همسر را بیاموزند. اگر مشکلات زیر را تجربه می کنید، می توانید برای حل آن ها به یک زوج درمانگر خوب در تهران مراجعه کنید.

    • نپذیرفتن نقش زن و شوهر بودن
    • مشکلات مربوط به کودکان
    • مشکلات خانوادگی
    • نداشتن صمیمیت
    • نداشتن مهارت ارتباط موثر
    • مشکلات اقتصادی
    • مسائل مربوط به سلامت جسمی و ذهنی

روانشناس خانم آنلاین – تلفنی – حضوری

در جامعه امروزی همه انسان ها مشغله و تایم کاری بالایی دارند و فرصت نمی کنند با طی کردن یک مسیر طولانی و خستگی ترافیک، جلسه مشاوره داشته باشند بنابراین اغلب افراد سعی دارند تا به صورت آنلاین مشاوره خود را انجام دهند. البته برخی با این شکل از ارتباط موافق نیستند و ارتباط حضوری را پر ثمر تر و نتیجه بخش تر می دانند. ما در کلینیک ذهن آرا هم روانشناس آنلاین خانم و هم روانشناس خانم تلفنی و روانشناس خانم حضوری را داریم تا افراد به هر سه شکل نیاز خود را برطرف کنند.

برخی از مزایای مشاوره آنلاین خانم شامل این موارد است:

  • – امکان دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به روانشناس
  • – عدم نیاز به سفر به مکان مشاوره و هزینه‌های مربوط به آن
  • – احساس راحتی بیشتر در محیط خانگی و عدم نیاز به مراجعه به یک محیط پرسابقه مانند مطب

در هر صورت، برای انتخاب کردن بهترین روش مشاوره روانشناسی برای شما، بهتر است با یک روانشناس مشورت کنید و با او در مورد نیازهای و شرایط شما صحبت کنید.

بهترین دکتر روانشناس زن خوب در تهران

چهار ویژگی اصلی یک روانشناس خوب را به یاد دارید؟ برقراری ارتباط حرفه ای و موثر، شنونده بودن، قضاوت نکردن و انتخاب رویکرد منعطف، معیار های انتخاب یک درمانگر خوب اعم از زن و مرد می باشد. روانشناسان ما در کلینیک ذهن آرا، با استفاده از نوین ترین روش های درمانی خدمات درمانی را در اختیار مراجعان قرار می دهند. در مرکز روان درمانی ذهن آرا، بهترین دکتر روانشناس زن و مرد با قلب و ذهنی دور از قضاوت منتظر شنیدن حرف های شنیدنی شما هستند. آن ها از دانش آموخته شده خود در جهت ساخت ارتباط درمانی کارآمد و استفاده از رویکرد های درمانی منعطف برای کمک به مراجعان و همراهان مرکز ذهن آرا بهره می برند.

7 نظرات
  1. حمیده می گوید

    تفاوت روانشناس های آقا و خانم مرکز چی هستش؟
    پشتیبانی دارید یا میشه یه شماره دکتر روانشناس زن رو به من بدید که چندتا سوال بپرسم یا باید وقت قبلی بگیرم ؟ اگر روانشناس خانم تلفنی دارید لطفاً به من بدید که بتونم ارتباط بگیرم ممنون

    1. امیر ذبیحی می گوید

      سلام خدمت شما
      دکتر روانشناس زن با دکتر روانشناس آقا هیچ تفاوتی در نوع خدماتی که ارائه میدن ندارن اما برخی افراد نیاز دارن جنسیت مخالف یا هم جنس خودشون بنا به نیاز و شرایطی که دارن مراجعه کنن.
      ما داخل مرکزمون روانشناس خانم آنلاین داریم و هم به صورت حضوری در مرکز هستند با شماره تلفن مرکز ارتباط بگیرید کامل راهنماییتون می کنند.

  2. زهرا می گوید

    به نظر من روان درمانگر زن در برخی از مباحث خیلی بهتر از روانشناس آقا هستش و ناخوداگاه بهتر درک میکنن من بازخورد بهتری از روانشناس خانم گرفتم تا آقا

  3. سیمین می گوید

    به نظر من روان درمانگر زن خیلی بهتر از آقایون هستش من چند جلسه ای که با روانشناس خانم داشتم نتایج بهتر و سریع تری گفتم تا آقا

  4. سمیرا می گوید

    شما عنوانی با موضوع بهترین روانشناس زن خوب در تهران رو گذاشتید ولی در واقع روانشناس خوب خانم بر اساس نیاز مراجعین و بیماران مشخص میشه و قطعیت نداره کسی بهترین باشه.
    روانشناس بانوان با تجربه به نظرم بهتر از بهترین دکتر روانشناس خانم میتونه باشه البته مجموعه ذهن آرا رو تعریفش رو شنیدم و متخصص روانشناس خانم خوبی دارند.

    1. امیر ذبیحی می گوید

      سلام خدمت شما
      بله، بهترین روانشناس خانم در تهران بر اساس تعداد و تجربه روانشناس مشخص میشه و هیچ معیار مشخصی نداره اما عملکرد رزومه و عملکرد بالای متخصصین کاملا نشان دهنده یک کادر مجرب هست.
      ممنون از ارسال نظر و پیشنهادتون

  5. سیمین می گوید

    سلام وقتتون بخیر باشه
    من با خانم مژگان سلطانی وقت مشاوره داشتم و کارشون واقعا عالیه و حرف نداره یه مدتی هست که فرزندم رو میارم پیش ایشون و نتیجه خوبی گرفتم ممنون ازشون و مجموعه ذهن آرا

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0