مشاوره تربیت فرزند؛ متخصص تربیت فرزند در تهران

مشاوره تربیت فرزند

پدر و مادر شدن می تواند لذت بخش ترین تجربه باشد در عین حال طاقت فرسا نیز می باشد. مشاوره تربیت کودک در این مسیر سخت و پیچیده بسیار مفید می تواند باشد. اما بسیاری از والدین که تصمیم به دریافت مشاوره تربیت فرزند نتایج موفقیت آمیزی را گزارش می دهند.

مشاوره تربیت فرزند چیست؟

نقش پدر و مادری بسیار دشوار است و تجربه ای است بسیار پر زحمت و سخت اما در کنار آن بسیار خرسند کننده نیز می باشد. پس از آموزش راه رفتن، صحبت کردن و حتی رفتن به توالت به فرزند خود، به آموزش مهارت های زندگی مانند نحوه برقراری ارتباط یا نحوه مدیریت تعارض می پردازید. با در دسترس بودن تعداد کتابهای مربوط به مشاوره تربیت فرزند (هرکدام ادعا می کنند که یک روش عالی برای مشاوره تربیت فرزند را پیدا کرده اند)، به راحتی تحت فشار و استرس قرار می گیرید.

اغلب والدین تصور می کنند که فرزندپروری و تربیت کودک فرآیندی طبیعی است و تربیت فرزند به طور غریزی در هر پدر و مادری وجود دارد.

اما چنین نگاهی به فرزندپروری بسیار ساده انگارانه است؛ در واقع نحوه تربیت صحیح فرزند نوعی مهارت است و مانند هر مهارت دیگر نیازمند آموزش و دریافت مشاوره تخصصی است. مشاوره فرزندپروری، یکی از خدمات مراکز روانشناسی است که شامل مجموعه آموزش های کوتاه مدت است که هدف آن ارائه دانش، ابزار، راهنمایی و به ویژه حمایت ویژه از والدین بدون تعصب و قضاوت است.

به این ترتیب، والدین برای مشاوره تربیت فرزند خود کاملاً مجهز می شوند. مشاوره تربیت فرزند با تاکید بر ارتباط سالم بین والدین و فرزندان، به شما کمک می کند که بهترین عملکرد ممکن را به عنوان پدر یا مادر داشته باشید.

در طی جلسات مشاوره، شما می توانید تمامی مهارت های لازم برای ایفای هر چه بهتر نقش والدین را یاد بگیرید. طبق تحقیقات انجام شده در زمینه مشاوره والدین، اگر پدر و مادری به دنبال این هستند که فرزند پروری موفقی داشته باشند باید در خانواده محیطی صمیمی ایجاد کنند که احساسات مثبت کودک در آن رشد کند. مشاوران تخصصی تربیت فرزند نحوه ی ایجاد این محیط صمیمی و غنی را آموزش می دهند.

مشاوره تربیت فرزند

مسئولیت هایی که والدین باید انجام دهند بسیار زیاد است. آنها ملزم هستند :

کودکان خوبی تربیت کنند که می توانند به جامعه کمک کنند
محیط خانه را دوست داشتنی و حمایت کننده فراهم کنند
تمام نیازهای فرزندان آنها مانند خانه، تحصیل، غذا، مراقبت های بهداشتی و آموزش را برآورده کنند
از همسرشان مراقبت کنید
از جامعه ای که در آن هستند حمایت کنند تا مکانی امن و پربار برای خانواده هایشان ایجاد کنند
به خانواده هایشان زندگی راحتی بدهید
آنها باید تمام اینها را انجام دهند در حالی که باید نیاز های خودشان را نیز تامین و با مشکلات شخصی خود دسته پنجه نرم می کنند.

مشاوره تربیت فرزند

پدر و مادر شدن، شما را با چالش های جدید روبرو می کند که ممکن است از آن ها آگاهی نداشته باشید و طریقه صحیح کنار آمدن با این چالش ها را ندانید. پیچیدگی تربیت فرزند به قدری دشوار است که هر والدی را دچار اشتباه می کند.

به همین دلیل بهره مندی از متخصصین، بهترین تصمیمی است که زوجین می توانند برای گذر از این دوران سخت انتخاب کنند. این مشاوره نه تنها برای رشد فرزند شما ضروری است، بلکه باعث بهتر شدن روابط شما و همسرتان نیز می شود

پدر و مادر خوب چه ویژگی هایی دارند؟

در مراحل اولیه زندگی کودک، پدر و مادر خوب کسی است که بسیار صبور باشد. از امنیت و سلامتی کودک خود مراقبت کند و مطمئن شود که او در یک محیط دوست داشتنی رشد می کند. با بزرگتر شدن کودک، سعی میکنند دیدگاه او را درک کنند.

هر پدر و مادری می تواند فرزند خود را به دلیل عدم پیروی از قوانین سرزنش کند. پدر یا مادر خوب به خوبی به حرف های فرزندش گوش می دهد چرا راه حل های خوب از درک بهتر مسئله حاصل می شود.

والدین خوب به دنبال بهترین راه ها برای فراهم کردن محیط رشدی مناسب هستند و در این راه از متخصصین تربیت فرزند و کودک راهنمایی می طلبند. شما به عنوان پدر و مادر، از این که برای تربیت فرزندی موفق نزد مشاور و متخصص می روید، نباید احساس شرم داشته باشید و یا فکر کنید این نشانه ضعف شما در تربیت فرزندتان است.

مشاوره تربیت فرزند

تصمیم شما برای دریافت مشاوره تخصصی فقط به این معناست که شما شجاعت کافی برای دریافت کمک در یکی از مهم ترین مسائل زندگی تان را دارید. این یکی از اولین قدم ها برای تامین سلامتِ رشد روانی کودکتان محسوب می شود.

اهداف اصلی مشاوره تربیت فرزند

والدین به روش های متفاوتی با کودکان ارتباط برقرار می کنند. امروزه که نگاه جوامع به فرزندپروری تغییر کرده است و به سطوح بالاتری از آگاهی دست پیدا کرده ایم، انتخاب بهترین سبک فرزندپروری می تواند دغدغه ی بسیاری از والدین باشد. مشاوره فرزندپروری، تلاش می کند تا تربیت فرزندان براساس اصول روانشناسی و با بهترین سبک فرزندپروری را به والدین آموزش دهد و همین موضوع نیز اصلی ترین هدف مشاوره تربیت فرزند است.

همیشه گفته شده است که کودک از والدین سرمشق گیری می کند و اولین معلم هر کودک پدر و مادر اوست. والدین نیز مانند هر معلمی نیاز دارند تا دوره های فرزند پروری را فراگرفته و با بهترین روش ها آشنا شوند.

چه زمانی برای مشاوره تربیت فرزند بهتر است؟

واقعیت این است که نشان دادن الگوی رفتاری درست به کودک کار آسانی نیست؛ بخصوص هنگامی که شما با استرس و چالش های بی حد و حصر زندگی روبه رو هستید.

شما انسان هستید و حتی در ایده آل ترین شرایط ممکن هم می توانید دچار اشتباه شوید. به یاد داشته باشید که اشتباه شما به معنی آسیب غیرقابل جبران به فرزندتان نیست. در عوض از اشتباهات خود به عنوان فرصتی برای آموزش و یادگیری استفاده کنید. حتی به این طریق می توانید به فرزند خود بیاموزید که اشکالی ندارد هرازچندگاهی دچار اشتباه شود و اشکالی ندارد که در صورت نیاز درخواست کمک بکند. شما نیز هر زمان برای تربیت فرزندتان به کمک نیاز داشتید، از مزایای مشاوره تربیت فرزند بهره ببرید و به یاد داشته باشید هر چه سریع تر برای ارتقا و رشد بهتر کودک خود اقدام کنید، به نتیجه دلخواهتان نزدیک تر خواهید شد.

مشاوره تربیت فرزند

چگونه می توانید یک مشاور خوب برای تربیت فرزندتان پیدا کنید؟

برای گرفتن بهترین تصمیم در هر موضوعی، انتخاب آگاهانه کلید اصلی موفقیت است. برای این که با مشاور خوبی برای تربیت فرزندتان ارتباط داشته باشید، بهتر است تحقیقات لازم را انجام دهید و مشاوری را انتخاب کنید که تخصص و تجربه ی کافی در زمینه تربیت کودک را داشته باشید.

کلینیک مشاوره و روان درمانی ذهن آرا

کلینیک مشاوره و رواندرمانی ذهن آرا، با متخصصین مجرب در حوزه مشاوره تربیت فرزند و مشاوره کودک، خدماتی را ارائه می دهد که ملاک های مشاوره تربیت فرزند را برآورده می کند. برای بهره گیری از مشاوران کلینیک ذهن آرا، با شماره های درج شده تماس بگیرید تا متناسب با شرایط شما، برنامه مناسب برای تربیت فرزند را در اختیار شما قرار دهند.

2/5 - (1 امتیاز)
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0