چطور ساده اما شاد زندگی کنیم؟

آیا گاهی اوقات احساس می کنید که زندگی پیچیده تر از آن چیزی است که باید باشد؟ احساس می کنید که جامعه از شما انتظار دارد که بیشتر از آنچه لازم است بخرید، و مصرف کنید یا بیشتر از آنچه می خواهید کار کنید؟ آیا غرق در دنیای مدرن مصرف گرایی شده اید و حس می کنید اگر پا به پای آن پیش نروید و از انواع مد ها و ترند ها و از بروز ترین تکنولوژی پیروی نکنید از دیگران عقب می مانید؟ اما تا به کجا ما قادر هستیم این فشار و تنش ها را تحمل کنیم؟ دنیای مدرن می‌تواند، مکانی فوق‌العاده باشد. اما اگر مراقب موجودیت و هویت خود نباشیم، می‌توانیم خود را میان باتلاقی از سردرگمی ها و پیچ و خم های آن بیابیم. و زندگی را پیچیده و طاقت فرسا تصور کنیم. همین موضوع می تواند، منجر به بروز سطوح بالایی از استرس، اضطراب بسیاری از اختلال ها و بیماری های روانی در ما شود. اینجاست که معنای واقعی ساده زندگی کردن و شاد بودن دوباره را باید به یاد آوریم.

زندگی ساده چیست؟

زندگی ساده یعنی پیدا کردن معنای زیبایی حقیقی در کوچک ترین چیزها و تشخیص هر آن چه که به ارزش و کیفیت زندگی می افزاید. ساده زیستی تمرکز عمدی در تمام زمینه های زندگی ما بر روابط، اعمال و تعلقاتی است که بیشترین ارزش و شادی را برای ما به ارمغان می آورد. ساده کردن زندگی شما مستلزم نگاه عمیق به اعمال و تعاملات روزمره و تشخیص این است که چه چیزی را رها کنید، چه چیزی را حفظ کنید، است.
ساده کردن زندگی نیازمند این است؛ که از خود سوالاتی در مورد آن چه که هر روز به شما انگیزه و شادی می دهد را بپرسید ، و پاسخ های واقعی آن را شناسایی کنید، و در مسیر ایجاد تغییراتی برای ساده کردن دارایی ها، عادات، افکار و گاهی اوقات حتی روابطی که به شما کمک نمی کند آن ها را ارزیابی کنید و در نهایت سعی کنید، بهترین نسخه از خودتان باشید. و بین آن چه برای شما ارزشمند است و آن چه که جامعه و دیگران ارزشمند می خوانند تعادل برقرار کنید و در راستای ساده زیستی آرامش و شادی واقعی را در زندگی خود پیش بروید. چرا که زندگی یعنی، یافتن زیبایی در لذت های ساده اش و درک این است که سادگی جوهره حقیقی خوشبختی ما در این جهان است.

شادی یا شاد بودن به چه معناست؟

ممکن است فکر کنید، که وقتی لبخند می زنید یا می خندید، این نشان دهنده این است که واقعاً خوشحال و شاد هستید. یا شاید خودتان را متقاعد کنید که اگر یک لباس جدید بخرید، یا رابطه جدیدی را شروع کنید، یا شغل رویایی خود را پیدا کنید، شاد خواهید شد. سقوط این نگرش ها نسبت به شادی این است، که همه آن ها بر یک محرک خارجی تکیه می کنند، چیزی که واکنش شادی را در ما ایجاد می کند. داشتن اهداف و آرزوهایی بسیار خوب است خصوصاً اگر که به آن ها علاقه واقعی داشته باشیم و معتقد باشیم که می توانند؛ کیفیت زندگی ما را بهبود می بخشد. با این حال، اگر برای تضمین خوشبختی و شادی خود فقط به عوامل خارجی وابسته باشیم، در صورت از دست دادن شغل رویایی، هرگز نمی‌توانیم در زندگی احساس امنیت داشته باشیم. بسیاری از ما شادی را به چیزها، مکان‌ها و افراد متصل می‌کنیم بدون اینکه تلاشی برای تثبیت و شکل‌دهی شادی پایدار در درون خود داشته باشیم. آن جه واقعا برای ما احساس شادی را به ارمغان می آورد لذت و رضایتی درونی مداوم و مکرر است که در نهایت بازتاب برونی پیدا می کند.

زندگی ساده و شاد

چگونه سادگی و شادی را در زندگی برقرار کنیم؟

زندگی خود دلیلی بر بودن است همان طور که قبل تر هم اشاره شد معنای واقعی زندگی و شاد بودن در آن چیزی نیست که لزوماً جامعه برای ما تعریف می کند. بلکه ارزش هایی هستند ما به آن ها معنا می بخشیم. که همه از درون ما و دیدگاه ما سرچشمه می گیرد. این امکان وجود دارد، که در جهانی پر تلاطم به دنبال راهی برای ساده زیستی توام با شادی باشیم. و برای آرامش خود و کیفیت آن ارزش قائل شویم. و نهایت رضایت و لذت واقعی را تا زمانی که در این دنیای ۳ بعدی هستیم ببریم. راه های ساده ای وجود دارد، که می تواند ما به به این حس رضایت و شادی سوق دهند این روش ها عبارت انند از:

از مقایسه خود با دیگران دوری کنید.

مقایسه بیشتر منجر به احساس کمبود چیزی می شود که شما نیستید. شما همان طور که هستید به اندازه کافی خوب می باشد این یعنی قدم اول برای پذیرش خود و آن چه هستیم با تمام نقاط قوت و ضعفی که در خود احساس می کنیم. این موضوع نیز باعث می شود، دیگران را هم چه خوب چه بد بپذیریم و دست از رقابت با دیگران برداریم. و زندگی خود را بسازیم.

برقراری رابطه متعادل با دنیای دیجیتال و تکنولوژی

استفاده از دستگاه های دیجیتال و انواع اقسام تکنولوژی و حضور مستمر در شبکه های اجتماعی برای دنبال کردن اخبار ها، خود به عنوان ابزاری برای دور شدن از زندگی واقعی و ساده است. از این ابزار ها سعی کنید بیشتر برای سرگرمی استفاده کنید. وقتی مسئولانه از شبکه های اجتماعی استفاده نکنیم. این موضوع می توانند به عملی برای ایجاد شرطی شدن در ما به عنوان انجام وظیفه برای حضور و استفاده از آن ها شود . در نهایت، لذت واقعی زندگی و شادی از ما گرفته می شود. و ما در استرس و اضطراب قرار می دهد. بهتر است؛ بیشتر وقت خود را در دنیای واقعی بگذرانید. بیشتر اوقات سعی کنید در طول روز از اینترنت فاصله بگرید، و هر از چند گاهی سم زدایی دیجیتال و شبکه های اجتماعی را برای آرامش ذهن و زندگی خود اعمال کنید. و از آن چه در اطرافتان است لذت ببرید.

زندگی ساده و شاد

قدردان هر آن چه دارید باشید.

به خاطر داشته باشید که خوشبختی نه تنها در دستاوردهای بزرگ یا چیزهای گران قیمت یافت می شود بلکه به دستیابی به لذت های ساده در زندگی است. این لذت ها را می توان در همه جا در اطراف خودمان یافت و ما باید از لحظه ای که در آن هستیم، لذت ببریم. این یعنی زندگی در حال نه گذشته و نه آینده چرا که زندگی گذشته وجود ندارد و آینده نیز هنوز از راه نرسیده است. قدر دان نفسی که هر لحظه می کشید باشید، قدردان عزیزانی که در کنار شما هستند. تمرین قدردانی بر کوچک ترین ساده ترین چیزها در زندگی معجزه ایجاد می کند، و باعث می شود تا شادی واقعی را در لحظات ساده زندگی پیدا کنیم.

4.8/5 - (9 امتیاز)

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0