بهترین مرکز روان درمانی در تهران، کلینیک مشاوره

با افزایش آگاهی در خصوص خدمات بهداشت روانی، نیاز به رجوع به روانشناس و مرکز روان درمانی در تهران و کلینیک روان درمانی سراسر کشور نیز افزایش یافته است. اکثر مردم در نقاط مختلف به دنبال بهترین مرکز روان درمانی و روانشناسی هستند تا دید تازه ای نسبت به مسائل و تعارضات موجود در زندگی فردی و اجتماعی خود داشته باشند. هدف از معرفی بهترین مرکز روان درمانی، افزایش بهزیستی و تسهیل دسترسی به خدمات بهداشت روانی می باشد.

بهترین مرکز روان درمانی

در این نوشته به معرفی روان درمانی و چرایی نیاز به آن صحبت می کنیم و در انتها به معرفی بهترین مرکز روان درمانی و مشاوره می پردازیم.

روان درمانی چیست؟

روان درمانی یا گفتاردرمانی راهی است که به افراد مبتلا به انواع بیماری های روانی و مشکلات عاطفی کمک می کند. روان درمانی می تواند به از بین بردن یا کنترل علائم نگران کننده کمک کند، بنابراین فرد می تواند عملکرد بهتری داشته باشد و رفاه و بهزیستی را افزایش دهد.

روان درمانی به رفع مشکلاتی مانند کنار آمدن با مسائل زندگی روزمره، تجربه آسیب زا، بیماری جسمی یا نقص عضو، مرگ یکی از عزیزان و اختلالات روانی مانند افسردگی یا اضطراب کمک می کند. انواع مختلفی از روان درمانی وجود دارد و برخی از انواع آن ها در جهت رفع مشکلات خاصی بهتر عمل می کنند

انواع روان درمانی در بهترین مراکز روان درمانی

روانشناسان و روان درمانگران در مراکز مشاوره از انواع مختلفی از رویکردها استفاده می کنند. انتخاب نوع درمان و رویکرد بستگی به بیماری و شرایط خاص درمانجو و ترجیح او دارد. درمانگران ممکن است عناصری از رویکردهای مختلف را برای پاسخگویی به نیازهای فردی که تحت درمان قرار می گیرد ترکیب کنند.

بهترین مرکز روان درمانی

درمان شناختی رفتاری (CBT)، یک رویکرد پایه در کلینیک رواندرمانی

این رویکرد که اغلب روانشناسان آن را بلد هستند، به مراجع کمک می کند تا الگو های فکری و رفتار های نامناسب را شناسایی کرده و افکار و رفتارهای عملکردی مناسب تری را جایگزین آنها کنند. این روش به تمرکز بر مشکلات فعلی و نحوه حل آنها کمک می کند و اغلب شامل یادگیری مهارت های جدید برای مقابله با مشکلات در دنیای واقعی می باشد.

CBT در درمان انواع اختلالات از جمله افسردگی، اضطراب، اختلالات ناشی از تجربه آسیب زا (تروما) و اختلالات خوردن بسیار اثرگذار می باشد. به عنوان مثال، CBT می تواند به فرد مبتلا به افسردگی کمک کند تا الگوهای فکری منفی یا رفتارهای اثرگذار بر افسردگی را تشخیص داده و تغییر دهد.


در مقاله “درمان شناختی رفتاری (CBT) چیست؟” می توانید درباره ی این رویکرد اطلاعات بیشتری کسب کنید.


روان درمانی بین فردی (IPT)

درمان بین فردی (IPT) یک نوع درمان کوتاه مدت است. این رویکرد به بیماران کمک می کند تا مسائل بین فردی مشکل ساز را مانند اندوه سرکوب شده، تغییر در نقش های اجتماعی و کاری و تعارضات با دیگران شناسایی کند و در جهت رفع این مشکل اقداماتی صورت بگیرد. با استفاده از این رویکرد در مرکز مشاوره روانشناسی، درمانگر به مراجع در یادگیری روش های سالم برای بیان احساسات و راه های بهبود ارتباط و نحوه ارتباط با دیگران کمک کند. این روش درمانی، برای درمان اختلال افسردگی بسیار موثر بوده و تحقیقات بسیاری از این موضوع حمایت می کند.

بهترین مرکز روان درمانی درتهران

رواندرمانی به روش رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT)

رفتار درمانی دیالکتیکی نوع خاصی از درمان شناختی رفتاری است که به تنظیم احساسات کمک می کند. اغلب برای درمان افراد دارای افکار خودکشی مزمن و افرادی که مبتلا به اختلال شخصیت مرزی، اختلالات خوردن و PTSD هستند، استفاده می شود. این رویکرد مهارت های جدیدی را آموزش می دهد که به افراد کمک می کند مسئولیت شخصی خود را برای تغییر رفتارهای ناسالم یا مخرب بر عهده بگیرند و شامل درمان فردی و درمان گروهی می باشد.

روان درمانی تحلیلی یا روانکاوی

روانکاوی شکل شدیدتری از روان درمانی می باشد و جلسات آن معمولاً سه بار یا بیشتر از سه بار در هفته تشکیل می شود.


مطالب مرتبط: تکنیک های روانکاوی، معرفی بهترین کتاب های روانکاوی


جلسات مشاوره در بهترین مرکز روان درمانی

جلسات درمانی ممکن است با یک فرد، اعضای خانواده، زوجین و یا یگ گروه از افراد تشکیل شود و به تمامی افراد در هر سنی کمک می کند. شما با توجه به سن و مشکل خود، مرکز درمانی متناسب را انتخاب می کنید. در سال های اخیر مرکز روانشناسی کودک، مرکز زوج درمانی و مرکز مشاوره خانواده خوب بسیاری شکل گرفته اند و برای کمک به شما و عزیزانتان آماده ارائه خدمات می باشند. جلسات به طور معمول یک بار در هفته برگزار می شود. هم درمانجو و هم درمانگر باید به طور فعال در روان درمانی مشارکت داشته باشند. اعتماد و ارتباط بین درمانجو و درمانگر برای درمان حرفه ای، موثر و بهره مند ضروری می باشد.بهترین مرکز روان درمانی

جلسات روان درمانی در مرکز مشاوره و مرکز روان درمانی می تواند کوتاه مدت (چند جلسه) برای رسیدگی به مسائل فوری یا بلند مدت (ماه ها یا سال ها) برای پرداختن به مسائل طولانی مدت و پیچیده باشد. اهداف درمان، مدت درمان و میزان جلسات درمانی توسط درمانگر و درمانجو برنامه ریزی می شود.

راز داری در جلسات مشاوره، یکی از اصول اساسی روان درمانی می باشد و باید توسط روان درمانگر در مرکز روان درمانی و مرکز مشاوره رعایت شود.

یک درمانگر خوب، با وجود ایجاد یک رابطه حرفه ای و صمیمی میان خود و مراجع برای احساس راحتی درمانجو، هرگز تماس فیزیکی صمیمی با مراجع خود ایجاد نمی کند و در صورت انجام این عمل، از نظر حرفه ای قابل قبول نمی باشد.

مرکز مشاوره روانشناسی

بهترین مرکز روان درمانی و مرکز مشاوره در تهران

یک مرکز روان درمانی خوب، درمانگران و متخصصانی را در مرکز خود به کار می گیرد که آموزش های عالی لازم در خصوص رویکرد مورد نظر را دریافت کرده باشند، توانایی ارزیابی و تشخیص دقیق مشکل را داشته باشند، رابطه حرفه ای مناسب را با درمانجو برقرار کنند، بهترین رویکرد درمانی را با توجه به مشکل تشخیصی انتخاب کنند و برای درمان و آموزش تکنیک های درمانی بسیار تلاش کنند.

در صورتی که تشخیص و ارزیابی به درستی انجام نشود، درمان نیز بی اثر خواهد بود در نتیجه تمامی زحمات، هزینه و زمان صرف شده هدر می شود و نه تنها مشکل شما درمان نمی شود بلکه به دلیل درمان و تشخیص اشتباه امکان عود و پیشرفت بیماری نیز وجود دارد.

مرکز روان درمانی ذهن آرا، با کادر درمانی مجرب و متخصص، بهترین خدمات را به مراجعین ارائه می دهد. در این مرکز مشاوره، درمانگران توانایی برقراری رابطه حرفه ای کارآمد را آموزش دیده اند و با تشخیص صحیح، بهترین و مناسب ترین رویکرد و روش روان درمانی را به شما ارائه خواهند داد.
اگر به دنبال بهترین مرکز روان درمانی و مشاوره هستید، با کلینیک تخصصی ذهن آرا تماس بگیرید و از خدمات به حضوری، تلفنی و آنلاین آن بهره ببرید.

3/5 - (4 امتیاز)
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0