ترک قطعی خودارضایی + 10 روش شگفت انگیز درمان

همیشه برای این سوال که (چگونه خودارضایی را ترک کنم؟) جواب های تکراری و مسخره ای خوندید یا شنیدید مثلا: به فیلم های پورن نگاه نکنید یا از کار های تحریک کننده دوری کنید و … . و قطعا جواب به این پاسخ ها اینکه اگر میتونستم این کار ها رو نکنم که دنبال راه حل نمی گشتم . بهتره بگیم خودارضایی در واقع یه مشکل و درگیری ذهنی که با هیچ کدوم از این روش ها کاملا ترک نمیشه که بهترین و علمی ترین روش ترک خودارضایی تغییر عادت ها ، افکار ، دیدگاه ها و مشکلات ذهنی هستش. ما اینجا قصد داریم تا از دیدگاه روانشناسی، این مشکل طبیعی رو حل کنیم و راهکار هایی رو بیان کنیم که کاربردی تر و سریع تر هستش پس بهتره اول با مفهوم خودارضایی آشنا بشیم.

مردی در حال خودارضایی

استمنا یا خودارضایی چیست؟

خودارضایی صرفاً به معنای تحریک اندام تناسلی یا سایر نواحی بدن شما برای لذت بردن و برانگیختگی جنسی است که منجر به ارگاسم در بدن می شود. شاید خیلی از جوان ها  چه دختر چه پسر در مورد خودارضایی احساس گناه می کنند ، برخی به دلیل اعتقادات مذهبی یا فرهنگی برخی هم به دلیل شخصیتی و عزت نفس ، اما باید این نکته مهم رو بدونید که به ما دروغ گفتن و خودارضایی یک عمل کاملا طبیعی هستش.

خودارضایی محدودیت جنسیتی و سنی نداره و ممکن برای خانم ها و آقایان و در هر سنی اتفاق بیفته. هیچ رابطه علت و معلولی بین خودارضایی و هر نوع اختلال روانی یا جسمی شناخته شده نیست. از دیدگاه های مختلف برخی  از نظر جسمی و برخی از لحاظ روحی و روانی این عمل رو مضر و آسیب زننده میدونن . حالا مشکل از جایی شروع میشه که شما به این رفتار اعتیاد پیدا می کنید و به صورت مکرر این کار رو انجام میدید. ممکنه با اینکار دچار یسری تغییرات داخل بدنتون بشید بنابراین دنبال راهکاری برای ترک خودارضایی می گردید. پس بریم تا علل و نحوه ترکش رو براتون بیان کنیم.

بررسی کامل اعتیاد به خودارضایی

اعتیاد به خودارضایی مانند تمامی عادت های روزمرگی ما هستش که داخل ذهن ناخودآگاه ما ثبت شده و بدون آگاهی صد درصد و کامل اون رو انجام میدیم. وقتی بارها و بارها این کار رو انجام میدید و از این کار لذت می برید مغز شما دستور میده که این کار رو ادامه بدید و کم کم وارد ناخودآگاه شما میشه. مطالعات اخیر در یک بازه زمانی بر روی افراد مختلف نشان داده  74 درصد از مردان استرالیایی و 39 درصد از زنان استرالیایی در سال گذشته خودارضایی کرده اند . افراد در هر سن، پیشینه زندگی و ترجیحات جنسی متفاوت این کار را انجام می دهند.این مطالعه نشون میده خودارضایی در بین زنان به طور گسترده ای رایج است. در حالی که قبلاً کمی شرم و پنهان کاری در مورد جنسیت زنانه وجود داشت! هم چنین اگر نگران کودک خود هستید می توانید به مقاله درمان خودارضایی در کودکان نیز مراجعه کنید

دلایل اعتیاد به خودارضایی

ما در مرکز مشاوره کلینیک ذهن آرا با بررسی مراجعان به این اطلاعات و مشکلات برخورد کرده ایم که با جلسات مشاوره و گفتگو مشاورین این مرکز ، درمان قطعی صورت گرفته است.

  • افسردگی : یکی از علل و مشکلاتی که باعث این عمل می شود افسردگی مزمن و اختلالات روحی روانی است
  • تنهایی: عدم ارتباط گرفتن با جنس موافق و مخصوصا جنس مخالف که تاثیر زیادی دارد
  • ارضای نیاز جنسی : بعضا بین زوجین عدم ارضای نیاز جنسی اتفاق می افتد که راه حل آن برای این افراد استمنا و خودارضایی است .
  • لذت : به این دلیل که خودارضایی منجر به ارگاسم و لذتی جدید می گردد، این احساس خوب باعث می شود تا فرد دوباره برای انجام اینکار اقدام کند.
  • عادت: این کار مانند سیگار کشیدن اعتیاد آور است و اگر استمرار و تکرار داشته باشد به یک عادت روزانه تبدیل می شود حتی اگر نیازی به آن نداشته باشید دوباره مجبور به انجامش می شوید.
  • تخلیه انرژی: تخلیه انرژی بدن در انسان به روش های مختلفی انجام می شود اگر یک شخص خودارضایی را به عنوان مسیر تخلیه انرژی انتخاب کند رفته رفته به این مسیر اعتیاد پیدا می کند.

علائم اعتیاد به خودارضایی

از کجا باید متوجه بشویم که به خودارضایی اعتیاد پیدا کرده ایم؟ برای پاسخ به این سوال باید ابتدا به بررسی رفتار ها و تفکرات ذهن خودتون رجوع کنید. اگر یکسری الگو های مشابه و با هدف مشخص در ذهن و رفتار شما شکل میگیره و در آخر منجر به استمنا میشه متوجه میشید که این علائم نشون دهنده اعتیاد هستش و برای جلوگیری از تبدیل شدن به یک عادت راهکار هایی رو داشته باشید.

  • صرف مدت زمان طولانی یا مداوم به فیلم های پورن و علاقه نشان دادن به آنها
  • عدم تعادل مواد شیمیایی طبیعی مغز
  • فکر کردن مداوم به صحنه های سکسی و پورن در طول روز
  • انجام خودارضایی یا برنامه مشخص یا به صورت روزانه
  • بررسی اندام و ظاهر افراد و تحریک شدن به این واسطه

ترک قطعی خودارضایی

9 روش شگفت انگیز برای ترک و درمان خودارضایی

تنوع روش ها و فعالیت ها جهت ترک استمنا زیاد هست اما بهترین روش ترک خودارضایی که بتونه ما رو به نتیجه دلخواهمون سریع تر برسونه باید بررسی کنیم. حالا 10 روش منتخب که باید در طول مدت زمان مشخص انجام بدید رو براتون شرح میدیم.

  1. شناسایی و حذف محرک ها: اولین قدم برای ترک خودارضایی شناسایی علل انجام اینکار و محرک هایی که باعث ایجاد آن می شوند است .اگر زمان‌ها یا موقعیت‌های خاصی وجود دارد که باعث می شود به اجبار خودارضایی کنید، بهتراست که بفهمید آن‌ها چه مواردی هستند. بعد از شناسایی محرک ها ، می‌توانید برنامه‌ریزی کنید تا یاد بگیرید چگونه با محرک کنار بیایید یا راه‌هایی برای اجتناب از آن بیابید.
  2. عضویت در گروه ها: تا به حال دقت کردید که در محیط های گروهی آموزش ، تلاش ، یادگیری و خیلی عوامل دیگه سرعت بیشتری پیدا میکنه و با همفکری و مشارکت انجام اون کار خیلی راحت از زمان تنهایی اتفاق می افته پس همراه بودن با گروه از افراد دیگری که در شرایط مشابهی دارند می تواند بسیار مفید باشد. روند پیشرفت هر فرد در گروه باعث افزایش رغبت و انگیزه شما در ترک خود ارضایی بشه.
  3. ایجاد انگیزه: مستلزم شروع هر کاری انگیزه است. به قطعیت می تونیم بگیم که اگر امید و انگیزه مشخصی نداشته باشید درمان خودارضایی شما نصف و نیمه میمونه و در حین مسیر و برنامه ریزی به مشکل می خورید . تنها عامل بازدارنده انسان ها انگیزه هستش و اگر در ابتدا و حین مسیر انگیزه سازی کنید خیلی راحت تر از حد تصورتون می تونید پیروز باشید. ابتدا از انگیزه های کوچیک شروع کنید و سعی کنید در مسیر مرحله به مرحله پیش برید.
  4. ترک عادت ها: 90 درصد کارهای روزانه ما بر اساس عادت ها هستند و برای تغییر روند هر بخش از عملکرد روزانه باید به دنبال تغییر عادت ها بریم. عادت به دیدن پورن ، عادت به تفکر سکسی ، عادت به دستکاری بدن ، عادت به دیدگاه جنسی و غیره، عامل هایی هستند که باعث اعتیاد استمنا می شوید بنابراین می تونید بر روی تغییر ساختار های تکراری مغز و کار های روتین خودتون جدید نظر کنید. اگر دنبال راهکار ترک عادت ها هستید هزاران کتاب و ویدیو در این خصوص هستش که میتونه کمکتون کنه.
  5. ضمیر ناخودآگاه: عادت ها و ضمیر ناخودآگاه شما ارتباط مستقیمی با هم دارند. هر چقدر بتونید روی ضمیر ناخودآگاهتون کار کنید و افسار اون رو دستتون بگیرید قطعا می تونید هر مشکل و ایرادی که داخل ذهنتون در حال رخ دادن هست رو متوقف کنید. روش های متعددی برای کنترل ذهن ناخودآگاه وجود داره که برای هر شخص ممکنه یکی از این روش ها کارساز و مفید باشه.
  6. مشاوره توسط سکستراپیست: وجود یک پشتیبان و مشاور که دانش و تجربه بالایی در این زمینه داشته و افرادی که به این مشکل دچار بودن رو با راه حل های متفاوت درمان کرده بسیار نتیجه بخش هستش . مسیر ها و میانبر هایی که شاید شما با آزمون خطا به اون ها برسید و صرف زمان رو برای این کار بگذارید می تونید از طریق مرکز روانشناسی ذهن آرا ، مشاوره تخصصی در این زمینه کسب کنید.
  7. اصلاح تغذیه: علاوه بر بعد های روحی و ذهنی که بررسی کردیم بعد جسمی هم تا حدودی بر روی ترک خودارضایی کمک کننده است . هر فردی مکانیزم بدنی منحصر به فرد خود و سیستم بدنی مخصوص به خود را دارد بنابراین برای کنترل میل جنسی در مواقعی که می دانید منتهی به خودارضایی می شود بسیار اثربخش است. همیشه بر تغذیه و نحوه استفاده مواد در موقعیت های حساس را در نظر داشته باشید.
  8. برنامه ریزی: شاید وجود گزینه برنامه ریزی در این لیست تعجب برانگیز باشد اما اهمیت برنامه ریزی در تمامی فعالیت های انسان نقش اساسی ایفا می کند. کوچکترین تغییری در زندگی باید همراه با برنامه ریزی باشد تا بهره وری مناسبی را ایجاد کند. امکان ترک خودارضایی به یکباره و در یک مرحله امکان پذیر نیست چرا که این عادت طی مدت زمان طولانی ایجاد شده است و باید با ترتیب و توالی مشخصی بر اساس ساختار های ذهنی و روانشناسی با آن رفتار کرد. حتما یک تقویم و یک دفترچه یادداشت از رویداد ها و اتفاقات مرتبط به این کار برای خودتان کنار بگذارید تا ذهنتان متوجه اهمیت این موضوع و شیوه اصلاح آن داشته باشد.
  9. یادگیری: ذهن یک الگوی یادگیری بسیار پیشرفته است که سعی در تطبق و همگام سازی با محیط و شرایط را دارد . اگر مسیر حرکتی خود را از زمینه سکس و تمایلات جنسی به زمینه های دیگر معطوف کنید و سعی در هدایت یادگیری خود نمایید به صورت اثر پروانه ای و پله به پله دچار دگرگونی ذهنی عجیبی می شوید که تمایلات شما از دیدن و فکر کردن به پورن تبدیل به یادگیری مهارت یا یادگیری نحوه تفکر صحیح شده است.

داروی ترک خود ارضايي

برای ترک انواع بیماری ها ، راحت ترین مسیر مصرف کردن انواع قرص و دارو است اما برای درمان یا ترک خودارضایی با توجه به توضیحاتی که دادیم به هیچ وجه کارساز نیست زیرا خودارضایی به عنوان یک عادت در ذهن شما نهادینه شده است و از طریق قرص و دارو که به روی جسم شما تاثیر می گذارد چندان با اهمیت نیست. دارو برای ترک خودارضایی به عنوان یک کمک کننده و مکمل می تواند شخص را همراهی کند و به تنهایی مصرف آن بی فایده است .

1.قرص کاهش میل جنسی

قرص های کاهش میل جنسی سطح دوپامین بدن شما را تا حدودی کاهش می دهد و به قرص های ضد افسردگی نیز شباهت دارند. این نوع قرص ها باعث کنترل و ثبات رفتاری شخص می شود و تا حدودی از انجام برخی تصمیم گیری های هیجانی جلوگیری می کند اما نه به صورت صد درصدی .

2.قرص های آرامبخش

دارو هایی همچون لیتیوم و بوسپیرون، به عنوان داروهایی شناخته می‌شوند که برای افسردگی کاربرد دارند و برای کنترل احساسات و هیجانات نیز استفاده می شود. این قرص ها در دوز های مختلفی تولید می شوند. تاثیر این قرص فقط می تواند ثبات شخصیت و آرامش نسبی شما را تامین نماید ، و امکان کنترل تحرکات جنسی و میل به خودارضایی را درون شما کاهش نمی دهد.

3.دارو های گیاهی

شاید شما هم جزء افرادی باشید که از خوردن بی رویه قرص و انواع دارو های شیمیایی امتناع می ورزید. در روش های جدید درمانی طب سنتی می توانید درمان را از طریق دارو های گیاهی و طبیعی دنبال کنید. دم نوش ها، انواع عرق ها، میوه های خشک، گیاهان پودر شده و … زیادی هستند که می تواند باعث کاهش هیجانات مقطعی شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که نمی توانید به صورت مداوم و همیشگی از این قرص ها مصرف کنید زیرا ترکیبات این قرص ها باعث اعتیاد می شود و عوارض ناشی از مصرف انها می تواند تغییرات دیگری را در بدن یا مکانیزم رفتاری شما ایجاد کند. پیشنهاد ما این است که این قرص ها و دارو ها را زیر نظر پزشک یا روانشناس مصرف کنید و تجویز شخصی بدون آگاهی آن خودداری نمایید.

11 نظرات
  1. زاگروس می گوید

    سلام به همگی برای پاک شدن از شهوت فقط قطع برون ریزی کافی نیست بلکه باید به هوشیاری و پاک زیستن رسید پاکی از کل شهوات لازم است نه فقط لذت جنسی باید قید خیلی لذت ها را زد رنجش ها را باید بخشید پرخوری نکرد حرص و طمع دنیا و جمع آوری و احتکار اموال و املاک و دلالی و نگهبانی از مال دنیا را فراموش کرد تا به ثروت حقیقی درون رسید باید نفس را ادب کرد تا از تو لذت های ممنوعه و منحرف نخواهد آنوقت طعم شیرین زندگی با یاد خدا و نورانیت دل را خواهی چشید آنوقت طعم ترک وابستگی عاطفی و مالی را خواهی چشید وقتی همیشه با وضو باشی به یاد خدا باشی ذکر کنی کلام خدا را بخوانی دعا کنی به یک نفر رایگان کمک کنی تا پاک شود به خلق خدا خدمت کنی داری قلبت را پاک میکنی و شهوت نمی‌تواند به قلبت بیاید چون ورودی های ذهن گوش بینی و چشم را به قلب با نور پر می‌کنی نه با تاریکی پورن موزیک بد تصویرسازی و تخیل. اگر لذت ترک لذت را بدانی دگر لذت نفس را لذت ندانی و در نیابد حال پخته هیچ خام پس سخن کوتاه باید والسلام

    1. حیدر می گوید

      سلام میتونی کتاب راز کنترل شهوت رو با یه سرچ ساده در گوگل دانلود کنی و بخونی

      1. زهره می گوید

        مرسی از توصیه تون
        برام جالب بود که کتابی به این کاملی در این زمینه اونهم به طور رایگان وجود داره

      2. هومن می گوید

        خب من آدم مذهبی نیستم اما کتاب بسیار کاملی در این زمینه بود و بعد از خوندنش قشنگ تونستم فاصله بین لغزش هام رو به حد زیادی کاهش بدم

      3. سید اصغر می گوید

        سلام
        خب راستش خیلی خوبه که کتاب به این کاملی تو این زمینه ورود کرده دمش گرم خدا خیرش بده
        واقعا کتاب راز کنترل شهوت کامل ترین کتاب تو این زمینه هست

      4. سهیلا می گوید

        منی که هر روز 5 بار لغزش داشتم با خوندنش 2 ساله که نلغزیدم

      5. زینل می گوید

        واقعا هر کس این کتاب رو نخونه به خودش ظلم کرده

      6. بابک نوری می گوید

        کتاب جامعی هس

    2. حیدر می گوید

      دمت گرم
      عجب کتابیه زندگیمو تغییر داد
      وای خیلی مشتبه

  2. برنده می گوید

    کاهش فشار جنسی با تکنیک بادکنک را سرچ کنید خیلی کمک کننده است

    با روش تنفس خیلی عمیق ده مرتبه زمان حمله فشار جنسی الان مدت ۵ ماهه که پاکم
    الههی شکر

    ضمنا ۱_چشم چرانی نکنید
    ۲_فیلم مستهجن نگاه نکنید
    ۳_زنای ذهنی نکنید

  3. بهروز می گوید

    خودارضایی نکنید من تمام بدنم رو از دست دادم

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0