بهترین دارو و قرص برای درمان و ترک خودارضایی + دارو های گیاهی

متاسفانه دارویی که به طور خاص برای «ترک خودارضایی» طراحی شده باشد، وجود ندارد. خودارضایی یک رفتار جنسی طبیعی و سالم است و نیازی به کناره گیری از آن نیست. با این حال، خودارضایی بیش از حد یا رفتار جنسی اجباری می‌تواند علائم بیماری‌های روانی زمینه‌ای مانند اضطراب یا اختلال وسواس فکری-اجباری، زودانزالی باشد.

بر طبق مطالعات انجام شده بر روی این نوع رفتار های جنسی، نحوه فرمان برداری مغز بر اساس یک عملکرد عادت محور انجام می شود و فعل و انفعالات جسمی تاثیر چندانی بر انجام این فرآیند ندارد بنابراین ترک خودارضایی به وسیله دارو ها و قرص های کنترل کننده درصدی می تواند از شدت نیاز جنسی شخص را برطرف نماید. حال قصد داریم تا به بررسی روش های درمانی ترک استمنا از طریق قرص و دارو های موجود بپردازیم.

چگونه می‌توان خودارضایی را درمان کرد؟

درمان رفتار جنسی اجباری معمولاً شامل درمان‌هایی مانند درمان شناختی رفتاری (CBT) و گاهی اوقات داروهایی است که معمولاً برای درمان سایر بیماری‌های روانپزشکی استفاده می‌شوند. این داروها می توانند شامل داروهای ضدافسردگی، تثبیت کننده های خلق و خو و داروهای ضد روان پریشی باشند.

مهم است که توجه داشته باشید که دارو فقط باید به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی جامع استفاده شود که شامل درمان و تغییرات سبک زندگی است. اگر با رفتارهای جنسی اجباری یا خودارضایی بیش از حد دست و پنجه نرم می کنید، مهم است که از یک متخصص بهداشت روان واجد شرایط کمک بگیرید که می تواند تشخیص دقیق ارائه دهد و یک برنامه درمانی فردی متناسب با نیازهای شما ایجاد کند. مصرف هرگونه قرص و فعالیت های پیشگیرانه یا درمانی باید زیر نظر یک تراپیست و روانشناس انجام شود و مسیر بهبود شما به صورت پلکانی و مرحله به مرحله انجام شود.

قرص و دارو برای ترک استمنا

بهترین قرص و دارو برای درمان خودارضايی

1.قرص سرترالین

داروهای ضد افسردگی مانند مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) اغلب برای درمان رفتارهای اجباری استفاده می شوند زیرا به تنظیم ناقل عصبی سروتونین در مغز کمک می کنند. این دارو می تواند به کاهش امیال و تکانه های مربوط به رفتار جنسی اجباری کمک کند. عامل بازدارنده و کنترل کننده این دارو همگام با اصلاح رفتار های ذهنی، درصد زیادی از اقدام به خودارضایی را کاهش می دهد .

سرترالین یک داروی ضد افسردگی است و برای درمان افسردگی، حملات پانیک، اختلال وسواس فکری ، اختلال استرس پس از سانحه، اختلال اضطراب اجتماعی، اختلالات تصویر بدن و سندرم شدید پیش از قاعدگی (PMS) استفاده می شود.

2.داروی سدیم والپروات

والپروات سدیم یکی از داروهای ضد صرع است که یکی از مهم ترین و موثرترین داروها برای کنترل تشنج، صرع در کودکان و بزرگسالان است. این دارو در سایر بیماری ها مانند بیماری های ضد میگرن، عصبی و روانی مانند افسردگی و آسیب های عصبی ناشی از دیابت نیز تجویز می شود.

تثبیت کننده های خلق و خو مانند لیتیوم و اسید والپروئیک نیز ممکن است برای درمان رفتارهای جنسی اجباری استفاده شود، به خصوص اگر علائم اختلال دوقطبی یا سایر اختلالات خلقی وجود داشته باشد.

3.داروی ریسپریدون

ریسپریدون دارویی است که برای درمان اختلالات خلقی استفاده می شود. این دارو متعلق به کلاس آنتی سایکوتیک های آتیپیک است. روانپزشکان از ریسپریدون برای درمان بیماری هایی مانند اسکیزوفرنی، اختلال اوتیسم و ​​اختلال دوقطبی استفاده می کنند. این دارو به بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات خلقی و اختلالات روانی کمک می کند تا زندگی روزمره و عادی خود را از سر بگیرند و به آنها کمک می کند تا به وضوح فکر کنند. مصرف این دارو باعث بازیابی مواد خاصی در مغز می شود که باعث بهتر شدن بیماری می شود.

داروهای ضدروان پریشی مانند ریسپریدون و اولانزاپین ممکن است در موارد شدیدتر رفتار جنسی اجباری، به ویژه اگر علائم اختلالات روان پریشی مانند اسکیزوفرنی وجود داشته باشد، تجویز شود.

دارو های تاثیری بر خودارضایی دارند

آیا قرص و دارو برای درمان خودارضایی کاربرد دارد؟

برخی ممکن است به دنبال کاهش اعتیاد شدید به خودارضایی را باشند و ممکن است برای مدیریت آن نیاز به درمان داشته باشند. اگر میل جنسی شما آنقدر شدید است که بر کیفیت زندگی شما تأثیر منفی می گذارد، ممکن است پزشک شما را به مشاوره روانشناسی یا جنسی ارجاع دهد. علاوه بر این، شناسایی علت استمنا و رفع هرگونه مشکل نیز می تواند به کاهش میل جنسی کمک کند. در برخی موارد، پزشک شما ممکن است داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی یا داروهای اضطراب را تجویز کند، اما باید بدانید که داروها تنها در صورتی موثر هستند که خودارضایی شما با اضطراب یا افسردگی مرتبط باشد.

چه زمانی باید برای درمان خودارضایی به دارو و قرص مراجعه کرد؟

  1. در صورتی که نیاز به کاهش شدید میل جنسی دارید
  2. انجام خودارضایی به علت افسردگی یا اختلالات روانی
  3. ایجاد وسواس های فکری و اضطراب بعد از استمنا
  4. شکست خوردن و عدم توانایی ذهنی کافی
  5. استفاده از تلقین مصرف دارو برای بهبود

ظرف قرص های ترک خودارضایی

آیا عوارض خودارضایی قابل درمان هستند؟

بله ، در صورتی که مدت طولانی اینکار را انجام می دادید با اصلاح نحوه تفکر و سبک زندگی دوباره شخص می تواند به حالت عادی خود برگردد و اختلالات یا مشکلات قبلی را با مراجعه به مشاوره به صورت کلی پاک نماید. انجام برخی کار ها مانند مشغول شدن به کار ، ورزش کردن ، فعالیت های ذهنی پرفشار ، ایجاد روابط جنسی سالم و طبیعی و … می تواند روند بهبود را سرعت ببخشد.

آیا ترک استمناء بدون دارو و قرص میسر است؟

بله قطعا خودارضایی بدون قرص و دارو امکان پذیر است اما بستگی به شدت و نوع خودارضایی و عوامل ایجاد کننده آن دارد. اگر خودارضایی شدید و مزمن است، به مشاوره پزشکی نیاز دارید. برای توقف خودارضایی می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. بهترین راه برای جلوگیری از اینکار،  یافتن فعالیت سالم دیگری است. به عنوان مثال، ورزش، مطالعه، تماشای فیلم، صحبت با دوستان و خانواده، یادگیری مهارت های جدید و غیره.همچنین می توانید از روش های نوین مانند مدیتیشن، مشاوره معنوی و … استفاده کنید.

8 داروی گیاهی برای ترک خودارضایی

انواع دارو های گیاهی

تمامی قرص ها و دارو های معرفی شده معمولا برای درمان افسردگی ، وسواس ، اختلالات روانی ، آرام بخش و کاهش سطح هیجانات است و همانطور که گفتیم برای ترک خودارضایی داروی تخصصی ساخته نشده بنابراین ممکن است با مصرف این نوع از دارو و قرص مشکل داشته باشید. دارو های گیاهی که می تواند تاثیرات درمانی هم سطح قرص را داشته باشد در لیست زیر آورده ایم.

1.تخم های خردل ، تخو کتان و تخم کدو را آسیاب کنید و به صورت پودر شده در مواد غذایی مصرف کنید.(می توانید به صورت دمنوش نیز از این ترکیب استفاده کنید)

2.میوه های ترش باعث کاهش سطح میل حنسی می شوند بنابراین : گوجه سبز، آلبالو، زرشک، لیمو ترش و… مصرف کنید

3.گیاه پنج انگشت، ریواس و عناب از دیگر کاهش دهنده های میل جنسی است به می توانید به صورت دمنوش استفاده کنید.

4.سرکه سیب و گیاهان سبز مانند کاهو را همراه با وعده های غذایی روزانه به صورت مخلوط مصرف کنید.

5.غذای های بر پایه روغن و سرخ کردنی یا غذای های فست فودی را کمتر مصرف کنید.

6.سنبل الطیب, گل گاوزبان, بادرنجبویه و مزرن جوش را با مقدار مساوی به صورت دمنوش مصرف شود. این مواد خاصیت آرامبخش بودن و کنترل احساس را دارد.

7.گیاه بعدی, افتیمون است که این مورد نیز به صورت دمنوش با مراحل بالایی مصرف شود.

8.استخدوس نیز همانند موارد بالایی از گیاهان تاثیرگذار در ترک خودارضایی محسوب شده و حتما مصرف آن را در طول روز فراموش نکنید.

مشاوره برای درمان خودارضایی

اگر بارها و بارها اراده کردید و نتوانستید خودارضایی را ترک کنید یا تلاش های شما تا یک مدت کوتاه جواب داده است، نیازمند یک مشاور و روانشناس هستید که شما را به سرانجام رساندن این کار کمک نماید. افرادی که با این مشکل دسته و پنجه نرم می کنند اغلب راه و روش مقابله را نمی دانند یا با نحوه برخورد با این موضوع کاملا آشنا نیستند، همین امر باعث می شود تا با هر بار تصمیم گیری در خصوص ترک استمنا به در بسته بخورند. ما در کلیک روانشناسی و مرکز مشاوره ذهن آرا مرحله به مرحله با شخص پیش می رویم تا درمان کامل صورت بگیرد. علاوه بر این باید فعالیت هایی انجام شود که بازگشت دوباره اتفاق نیافتد .

3.8/5 - (31 امتیاز)
3 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    چطور دارو رو مصرف کنیم

  2. ابراهیم می گوید

    سلام خدمت دوستان عزیز
    راه ها و روش های زیادی گفته میشه
    اما اگه کامل و به طور علمی و مذهبی میخواین و میخواین علت و ریشه ها رو متوجه بشین و به طور کامل تمامی راه های درمان و مراقبت رو بفهمین
    در اینترنت سرچ کنین کتاب راز کنترل شهوت که کاملا رایگانه و بدون هیچ گونه هزینه ای بهش دسترسی پیدا میکنین
    در ضمن تا الان نزدیک یه میلیون نفر این کتاب رو خوندن و جواب گرفتن
    نویسنده این کتاب یه زمانی اوضاعش از من و شما خیلی بدتر بود اما الان خودش داره دست میلیون ها نفر رو میگیره
    خلاصه که نیازی به توضیح بیش از این نیس
    بیخود سراغ منابع و سایت های مختلف نگردین
    کامل ترین سایت تو این زمینه همین هست
    این کتاب برای ترک گناهان جنسی به عنوان مرجع شناخته میشه خلاصه از دستش ندید
    والسلام

  3. مسعود می گوید

    سلام عرض ادب
    من خودم تقریبا یک ساله که پاک هستم
    فقط میخوام تجربیاتمو بگم
    اول از همه روی یک کاغذ بنویسید که خودارضایی چه چیز هایی رو ازتون گرفته چقدر ضعیفتون کرده و باعث شده در چه موقعیت های سخت و پستی قرار بگیرید .چقدر بخاطر خودارضایی دروغ گفتید با خانواده بیرون نرفتین تا خونه تنها باشین و لحظات بسیار خوبی رو از دست دادین و الان چقدر ضعیف و بیرمغ هستید و در چه جایگاه پایین اجتماعی قرار دارید
    دو اینکه تمام وسیله هایی که باهاش میتونید به اینترنت و فضای مجازی وصل بشید رو کنار بگذارید و استفاده نکنید
    هیچ وقت تنها نمونید و همیشه سعی کنید اگر خانه ی شما خالی شد حتما برید بیرون
    هر روز دوش آب سرد بگیرید
    ورزش کنید هوازی و غیره
    اگر بیش از هفته ای دوبار خودارضایی میکنید از دارو های کاهش شهوت مثل کاتالافیلد یا فلوکستین بصورت موقتی کمک بگیرید
    من این کار هارو انجام دادم و موفق شدم.پس قطعا شما هم میتونید موفق بشید.
    سپاس

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0