روانشناس کودک آنلاین

امروزه، مشورت با یک روانشناس کودک آنلاین با توجه به مشغله های کاری زیاد و بیماری همه گیر کرونا، بهترین فرصت برای بهبود وضعیت عاطفی کودکان می باشد. از آنجا که اختلالات عاطفی در کودکان به دلیل انزوای اجتماعی و نداشتن روال عادی افزایش یافته است کودکان در این دوران بیش از هر زمان دیگری نیاز به مراقبت دارند. قطعا یک جلسه مشاوره آنلاین کودک ارزش رفع نگرانی شما را دارد!

روانشناس کودک کیست؟

روانشناس کودک آنلاین، از کودک درمانی یا مشاوره کودکان که یک رویکرد مبتنی بر شواهد است برای کمک به کودکان در چالش های آنها استفاده می کند. این چالش ها شامل بیماری های روانی، حوادث آسیب زا، از دست دادن اعضای خانواده، احساسات و رفتارهای نابهنجار است. روانشناس کودک، برای کار با کودکان و درک نحوه عملکرد ذهن آنها سال ها تحصیل کرده است و مجوز ارائه خدمات درمانی کودکان را کسب کرده است. این درمان هیچ محدودیت سنی ندارد و همه کودکان نوپا پیش دبستانی گرفته تا نوجوانان دبیرستانی خوش آمدید.

روانشناس کودک، تلاش می کند تا کودک را بدون توجه به سنی که دارد، به مسیر درست سلامت روان هدایت کند. اگر کودکان درمان روانشناختی مورد نیاز خود را دریافت نکنند، ممکن است اثرات منفی رشدی، روحی و احساسی را تجربه کنند.

چرا از روانشناس کودک انلاین کمک بگیریم؟

درک و توضیح احساسات توسط بزرگسالان به دیگران بسیار دشوار است، حال تصور کنید این توضیح برای کودکان تاچه اندازه دشوارتر است. مشاوره روانشناسی می تواند روشنگر مسیر کودکان و نوجوانان باشد. هنگامی که کودکان در شرایط به خصوصی قرار می گیرند و تغییرات خلقی متفاوتی را تجربه می کنند، یک روانشناس کودک مجرب و متخصص می تواند در رفع سریع این مشکلات کمک کننده باشد.

کودکی که هنگام طلاق والدین خود رنج می برد، یک نوجوان افسرده که در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می گیرد و موارد زیر از موضوعات رایجی هستند که روانشناس کودک آنلاین مورد بررسی قرار می دهد.

  • تشخیص سلامت روان
  • مرگ یکی از عزیزان
  • سوء استفاده (جنسی، احساسی، جسمی، روانی)
  • اعتیاد در خانواده
  • تجربه یک حادثه آسیب زا
  • نقل مکان به یک شهر جدید
  • رفتن به یک مدرسه جدید
  • طلاق
  • زورگویی

روانشناس کودک

حال این سوال پیش می آید که آیا هر کودکی که در این شرایط قرار می گیرد، به درمان نیاز دارد؟ از کجا تشخیص دهیم کودک ما نیازمند جلسات با روانشناس کودک آنلاین می باشد؟ برخی از علائم وجود دارند که نشان می دهد فرزند شما دوران سختی را سپری می کند پس به درمان نیاز دارد.

آن علائم شامل موارد زیر می باشند:

  • تغییر اشتها
  • کاهش یا اضافه وزن چشم گیر
  • سخت به خواب رفتن
  • پرخاشگری بی دلیل
  • اضطراب و خشم مداوم
  • افت تحصیلی
  • انزوای اجتماعی
  • استفاده الکل یا مواد
  • خودزنی
  • بیان افکار مربوط به خودکشی

مشاوره روانشناس کودک و نوجوان، بر تمامی نیاز های آنان تمرکز می کند و مهارت هایی را فراگرفته اند که توسط آن ها می توانند به کودکان با هر نوع مشکلی از موارد ذکر شده، کمک کنند.

دکتر روانشناس کودک

روانشناس کودک آنلاین چه کمکی می کند؟

هدف اصلی روانشناس کودک این است که کودکان را به ابزارهایی که برای کنترل موثر عوامل استرس زا در زندگی نیاز دارد، بدون توجه به این عوامل استرس زا. مجهز کند، در اینجا چند نمونه از نحوه مشاوره روانشناس کودک با مسائل رایج کودک ذکر می کنیم.

1. کنار آمدن با طلاق

طلاق فقط شامل زن و مردی که در حال جدایی هستند، نمی شود و اغلب بر همه نزدیکان آنها، به ویژه فرزندانشان تأثیر می گذارد. کودکان طلاق می توانند طیف وسیعی از احساسات را تجربه کنند، اما اغلب آنها از جدایی والدین خود احساس بی مهری، سردرگمی، گناه، افسردگی یا ناراحتی می کنند و این احساسات می توانند با گذشت زمان بدتر شود و تنش ها افزایش یابد.یک روانشناس کودک آنلاین خوب می تواند به مدیریت تمام افکار و احساسات آن ها کمک کند. مکن است از بازی درمانی و تکنیک های دیگر برای کمک به آنها در انتقال این احساسات استفاده کنند، همچنین کودکان آنها نشان می دهند چگونه می توانند این احساسات را بهتر مدیریت کنند. تکنیک های موثر شامل روزنامه نگاری، کاردستی، تنفس عمیق و صحبت درباره احساسات می باشد.

روانشناس کودک آنلاین

2. مدیریت تغییرات با روانشناس کودک آنلاین

نادیده گرفتن تاثیرات زیاد تغییرات در زندگی کودکان کار آسانی است، اما حقیقت این است که آنها نسبت به تغییرات مهم مانند نقل مکان یا تغییر مدرسه حساس هستند. کودکان اغلب به دلیل این تغییرات، استرس و اضطراب زیادی را تجربه می کنند، که ممکن است برای مدت طولانی در بدن باقی بماند، مگر اینکه به درستی مورد توجه قرار گیرد.

کودک درمانی به آنها می آموزد که چگونه تمرکز خود بر موارد منفی را به سمت موارد مثبت تغییر دهند. تکنیک هایی مانند گفتگوی مثبت با خود، آموزش داده می شود و کودکان با این ایده که تغییر ات در زندگی امری عادی است، احساس راحتی بیشتری می کنند.

3. ایجاد اعتماد به نفس از طریق روانشناس آنلاین کودک

بیشتر اوقات، کودکان از عزت نفس پایین رنج می برند، که می تواند منجر به مشکلات بزرگتری مانند افسردگی، اضطراب و اختلالات خوردن شود. روانشناس کودک به آنها کمک می کند ارزش خود را ببینند و به آنها می آموزد که چگونه الگوهای فکری مثبت تری بسازند.

دکتر روانشناس کودک

4. درک اختلال روانی

درک اختلالات روانی و همه علائم ناشی از آن برای هر کسی دشوار است. اما پذیرش و درک تشخیص اختلال روانی برای کودکان بسیار دشوارتر است. یک روانشناس کودک به آنها این فرصت را می دهد که سوالات خود را درباره ی تشخیص داده شده بپرسند و در مورد اختلال خود بیاموزند، اعم از اختلال وسواس اجباری (OCD)، اختلال بیش فعالی-نقص توجه (ADHD)، افسردگی، اضطراب یا هر بیماری دیگر. در هر صورت، روانشناس به آنها کمک می کند تا اختلال خود را درک کرده و همچنین با آثار ناشی از آن کنار بیایند.

اگر نگران رفتار فرزند خود هستید، روانشناس کودک می تواند به شما کمک کند. اگر نگران یافتن زمان مناسب برای بردن فرزند خود به کلینیک درمانی یا نگران ابتلا بیماری کرونا هستید، روانشناس کودک آنلاین یک گزینه عالی است. کلینیک ذهن آرا، به کمک روانشناسان کودک به صورت حضوری و آنلاین آماده کمک و ارائه خدمات می باشد. جلسات درمانی آنلاین از راحت ترین روش های درمانی برای همه افراد از جمله کودکان می باشد. برای برطرف کردن چالش های زندگی فرزند خود، با روانشناسان کودک ذهن آرا تماس بگیرید.

مشاور کودک

روان درمانگر کودک و نوجوان، روانشناس کودک و نوجوان

روان درمانگران کودک و نوجوان برای ارزیابی و درمان طیف گسترده ای از مشکلات روانی با کودکان، نوجوانان و خانواده های آنها کار می کنند.

روانشناس کودک و نوجوان کیست؟

روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، تخصصی در روانشناسی حرفه ای است که دانش علمی را برای ارائه خدمات روانشناختی به نوزادان، کودکان نوپا، کودکان و نوجوانان در بافت اجتماعی آنها توسعه داده و به کار می گیرد. برای تخصص روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان، مهم ترین مباحث درک نیازهای اساسی روان‌شناختی کودکان و نوجوانان و چگونگی تأثیر خانواده و سایر زمینه‌های اجتماعی بر سازگاری عاطفی-اجتماعی، فرآیندهای رشد، اختلالات روانی و رفتاری و آسیب‌شناسی روانی رشد است.

تخصص روانشناسی بالینی کودک و نوجوان شامل مطالعه، ارزیابی و درمان طیف گسترده ای از مشکلات بیولوژیکی، روانی و اجتماعی مرتبط با یکدیگر است که توسط کودکان و نوجوانان تجربه می شود. این موارد شامل موارد زیر است اما محدود به آنها نیست: درمان مسائل روانی، شناختی، عاطفی، رشدی، رفتاری. آسیب پذیری های بیولوژیکی. مشکلات رفتاری، روانی، روانی، عاطفی، رشدی و خانوادگی. نقایص شناختی. ضربه و فقدان. مشکلات مرتبط با سلامتی. استرس و مقابله با تغییرات رشدی. مشکلات در زمینه اجتماعی.

دریافت نوبت کلینیک ذهن آرا

زندگی کاری روانشناسان بالینی کودک و نوجوان

شما اگر روانشناس کودک و نوجوان باشید، با کودکان و جوانان و خانواده ها و مراقبان آنها برای ارزیابی و درمان مشکلات روانی کار خواهید کرد. در کار با کودکان شما از روش‌های متفاوتی متناسب با هر فردی از جمله صحبت کردن، بازی کردن یا نقاشی کردن استفاده خواهید کرد و با والدین، خانواده‌ها و سایر متخصصان سلامت صحبت خواهید کرد.

روانشناس کودک و نوجوان کجا فعالیت می کند؟

روان درمانگران کودک معمولاً در خدمات بهداشت روانی کودکان و نوجوانان کار می کنند. شما تعدادی مداخله از جمله ارتقاء و پیشگیری از سلامت روان را از طریق روان درمانی بسیار تخصصی برای جوانان مبتلا به مشکلات سلامت روان ارائه خواهید داد. شما همچنین در یک تیم چند رشته ای از جمله پرستاران سلامت روان، روانپزشکان و روانشناسان بالینی کار خواهید کرد.

شرایط ورود به روانشناسی کودک و نوجوان

برای اینکه به عنوان روان درمانگر کودک و نوجوان شناخته شوید، باید یک دوره پیش بالینی شناخته شده را گذرانده باشید. این دوره ها شامل نظریه روانکاوی و رشد کودک و مشاهدات روانکاوانه نوزادان و کودکان خردسال می باشد. علاوه بر یک دوره پیش بالینی، شما باید تجربه کار با کودکان و نوجوانان را نیز داشته باشید، اما این باید در زمینه سلامت روان کودک و نوجوان باشد.

مهارت های ضروری برای روانشناس کودک

برای روان‌درمانگری به مهارت‌های مختلفی نیاز دارید، از جمله:

  • آگاهی دقیق از مردم و رفتار آنها
  • ظرفیت مطالعه و یادگیری مداوم
  • توانایی برقراری ارتباط با طیف وسیعی از افراد
  • مهارتهای ارتباطی عالی
  • توانایی کار به تنهایی و همچنین با مشورت دیگران
  • یک رویکرد مسئولانه، حرفه ای، با احترام به محرمانه بودن بیماران
  • انعطاف پذیری و بلوغ عاطفی

مهارت ها و رویه های مورد استفاده در روانشناسی کودک

روانشناس بالینی کودک و نوجوان طیف گسترده ای از روش ها و مهارت ها را به کار می گیرد که به جمعیت نوزادان، کودکان نوپا، کودکان و نوجوانان می پردازد. مهارت ها و رویه های ضروری عبارتند از:

ارزیابی (مثلاً آزمون و ارزیابی روانی، فکری، شناختی، رفتاری). مداخله (مثلاً روان درمانی و مدیریت رفتار). تدوین برنامه های پیشگیری (مانند قلدری، اعتیاد، بارداری نوجوانان، چاقی) و …

روانشناس کودک در تهران

هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان روانشناسی از دانشگاه فارع التحصیل می شوند و به بازار کار ورود می کنند اما آیا تمامی این افراد توانایی ارائه یک جلسه روانشناسی کامل و جامع را دارند؟؟ آیا می توانند بهترین مسیر و بهترین درمان را برای بیماران خود ارائه نمایند؟؟

قطعا خیر ، روانشناس بچه ها معمولا دوره های کارآموزی عملی را باید بگذرانند تا بتوانند به تجربه نسبی برسند. بیشترین نیاز به روانشناس در شهر تهران وجود دارد بنابراین باید بهترین دکتر روانشناس کودک در تهران را بتوانید بر اساس نزدیکی به منزل و کیفیت ارائه مشاوره انتخاب کنید. ما چند گزینه از روانشناسان کودک خوب در نقاط مختلف تهران به شما معرفی می کنیم .

روانشناس کودک در غرب تهران

اغلب مراجعه کنندگان به مراکز روانشناسی شمال تهران از قسمت غرب تهران هستند زیرا مراکز تخصصی کودکان در این قیمت وجود ندارد و بهترین روانشناس کودک در تهران قسمت شمال تهران فعالیت می نمایند.

روانشناس کودک در شمال تهران

بهترین مرکز روانشناسی کودکان در شمال تهران، مرکز روانشناسی ذهن آرا است که بهترین متخصصین و روانشناسان در این مرکز فعالیت می نمایند. افراد در این مرکز، به صورت تلفنی و حضوری می توانند از روانشناس آنلاین نوبت رزرو نمایند و از بین مشاوران زن و مرد یکی را برای کودکان خود انتخاب نمایند.

روانشناس کودک در جنوب تهران

در قسمت جنوبی تهران تعداد مراکز روانشناسی کودکان به نسبت کمتر از شمال تهران است اما برخی از مشاوران می توانند به صورت آنلاین با مراکز موجود در شمال تهران ارتباط مشاوره ای دریافت نمایند. برخی از مشاوران هم می توانند به صورت همکاری در مرکز در محیط حضوری بیمار خود ویزیت کنند.

روانشناس کودک در شرق تهران

شما می توانید شماره روانشناس کودک در شرق تهران را با استفاده از نرم افزار های مسیریابی بلد یا گوگل مپ کسب و کار های مرتبط را شناسایی کنید و با تماس نوبت بگیرید .

4.3/5 - (9 امتیاز)

3 نظرات
  1. معصومه آلیان می گوید

    بچه من بعضی وقتا غیر قابل تحمل میشه از بس که پرخاش میکنه و بهونه گیری می کنه پیش روانشناس دکتر کودک و انواع فوق تخصص روانشناسی کودک هم بردمش ولی بعد از مدتی رفتار هاش برگشته و انگار مشاوره جواب نمیده چه کاری باید انجام بدم . ممنون میشم کمک کنید

    1. امیر ذبیحی می گوید

      سلام و عرض ادب
      کودک فقط یه مدت زمان کوتاهی با دکتر روانشناس کودک در ارتباط هست و بیشترین ارتباط با پدر و مادر صورت می گیره بنابراین در ابتدا شما باید روانشناسی بچه و کودکان رو آموزش ببینید و خودتون هم در درمان بیماری کمک کننده باشید تا در سریعترین زمان درمان مشکلات کودک انجام بشه .

  2. nasrin می گوید

    وقت بخیر
    من مدتی هست برای بازی درمانی پسرم رو میارم کلنیک ذهن آرا و میخوام خودم مشاوره روانشناسی کودک هم بیام یعنی به صورتی باشه که روانشناسی کودکان رو یاد بگیرم و داخل خونه برای تربیت پسرم6 سالم استفاده کنم الان من باید پیش روانشناس خوب کودک بیام یا مدرس رواننشاسی پیدا کنم تا یاد بگیرم؟ کدومش بهتره؟

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0