مشاوره درمان شکست عشقی

مشاوره درمان شکست عشقی

توصیه می شود در صورتی که حتی هنوز به مشاوره درمان شکست عشقی نیاز پیدا نکرده اید نیز این مقاله را تا انتها دنبال کنید، زیرا به شما کمک های شایانی خواهد کرد.

بهترین مشاور برای درمان شکست های عاطفی

عشق و نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن از مهم ترین ویژگی های انسان ها است که هر فردی در زندگی آن را تجربه خواهد کرد. اما هر اتفاق خوشایندی می تواند نتایج نا خوشایندی با خود داشته باشد که شکست عشقی یکی از آن نتایج ناخوشایند و تلخ است، اما همیشه هم نمی‌توانیم از شکست عشقی به سادگی عبور کنیم و نیاز به درمان شکست عشقی داریم.
سرانجام برخی از عشق و عاشقی ها هم می تواند بسیار تلخ باشد، به طوری که اثرات بسیار دردناکی در زندگی افراد به وجود آورد.

عشق یا تنهایی

در جوامع امروزی امکان دارد با عشق و عاشقی های زیادی رو به رو شده باشید که در نهایت به شکست عشقی و ناکامی های زیادی منجر شده باشند و این امر باعث شده باشد که شما حتی از فکر کردن به عاشق شدن هم خود را بازدارید. این را بدانیم که عشق می تواند شما را از زندگی خالی از احساسات و تنهایی بیرون بکشد و انرژی بسیار زیادی به شما در جهت رسیدن به اهدافتان بدهد.

پس بهتر است خود را از عشق و عاشقی کردن محروم نکنیم، ولی در صورتی که دچار شکست عشقی شدیم، بدانیم که چگونه با این مشکل مقابله کرده و خود را هر چه زود تر به زندگی عادی برگردانیم.

مراحل مقابله با شکست عشقی

تحلیل و بررسی رابطه و زندگی خود

  1. در نظر گرفتن یک فرد به عنوان حمایت کننده عاطفی
  2. تقویت افکار مثبت و دیدن نیمه پر لیوان
  3. سرگرم کردن خود و تنها نماندن
  4. رسیدگی کردن به خود
  5. باز هم تجربه عاشقی

زمانی که دوره های مشاوره درمان شکست عشقی را می گذرانید، می توانید به کمک مشاور شکست عشقی مهارت هایی را بیاموزید که در این مقاله بخشی از این مهارت ها را برای مقابله با شکست عشقی بریتان بازگو خواهیم کرد.

1. تحلیل و بررسی رابطه و زندگی خود

تحلیل و بررسی رابطه و زندگی خود

بعد از این که فرد دچار شکست عشقی می شود، می تواند آسیب های بسیاری از جمله آسیب های جسمی، عملکردی و روانی را متحمل شود که نتیجه ی این آسیب ها استرس ها و افسردگی هایی است که زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

با گذشت زمان و بعد از تجربه شکست عشقی، زمانی که فرد بر علائم افسردگی اش افزوده می شود و استرس ها و نگرانی هایش روز به روز تشدید می شود، متخصصان و روانشناسان توصیه اکید دارند که حتما در جهت درمان خود از طریق مشاوره درمان شکست عشقی زندگی خود را به حالت عادی برگردانید.

بررسی جزئیات زندگی و رابطه خود و شریک سابقتان و یادآوری نقاط ضعف هر دوی شما، برای این که از فکر کردن به طرف مقابل خود را دور کنید و ضعف های خود را برای روابط بعدی تقویت کنید کمک زیادی خواهد کرد.

واقعیت ها را بپذیرید و واقع بینانه با مسائل پیش آمده برخورد کنید.

2. در نظر گرفتن یک فرد به عنوان حمایت کننده عاطفی

در نظر گرفتن یک فرد به عنوان حمایت کننده عاطفی

درمانگر های شکست عشقی همواره تاکید دارند که بهتر است در کنار درمان شخصی که دچار شکست عشقی شده است، یکی از نزدیکان او نیز در برخی جلسات مشاوره شکست عشقی حضور داشته باشند.

آن فرد در نقش یک حامی در زمانی که مشاور نیست از شخص مراقبت های لازم را انجام دهد و اطلاعاتی را از ابعاد دیگر زندگی شخص به منظور تسریع در روند درمان در اختیار درمانگر قرار دهد.

3.تقویت افکار مثبت و دیدن نیمه پر لیوان

تقویت افکار مثبت و دیدن نیمه پر لیوان

احتمالا تا به حال شنیده اید که می گویند: ” حکمت این بود که اینجوری بشه و چه بهتر که اینجوری شد”

بعد از این که دچار شکست عشقی شدید، با گذشت زمان احتمال این که به شما ثابت شود که انتخاب درستی نداشته اید، بسیار زیاد است، زیرا با بودن در یک رابطه عاطفی خواه نا خواه درگیر احساسات می شوید و احساس می کنید لدون آن فرد زندگی ادامه نخواهد داشت.

در صورتی که از رابطه خارج می شوید و زمان از احساساتتان نسبت به آن فرد می کاهد، نتیجه می گیرید که چه ویژگی هایی در آن فرد برای شما غیر قابل تحمل بوده است و حتی امکان دارد از خود بپرسید که من چگونه می توانستم او را تحمل کنم!

4. سرگرم کردن خود و تنها نماندن

سرگرم کردن خود و تنها نماندن

5. با خودتان و دیگران قهر نکنید!

عموما افرادی که دچار شکست عشقی شده اند، خود را در اتاق زندانی کرده و کمتر با دیگران معاشرت می کنند. بهتر است برای این که افسردگی را بعد از تجربه شکست عشقی به راحتی مهار کنید، با دوستان خود به گردش بروید، به ظاهر خود رسیدگی کنید، دوستان جدیدی پیدا کنید و…

در این قسمت هدف مشاوره درمان شکست عشقی از ارائه چنین پیشنهادی این است که با کمک اصول روانشناسی و بیولوژی انسانی الگوی جدیدی را بیاورد و افکار و ایده های جدیدی را به عنوان جایگزین برای افکار افسرده گذشته داشته باشد.

6. رسیدگی کردن به خود

رسیدگی کردن به خود

برای این که بتوانید روح و جسم خود را از شرایطی که در آن قرار دارید، خارج کنید، مشاور شکست عشقی اصرار دارد که باید به ظاهر خود رسیدگی کنید، تا با این کار روح شما هم به طور غیر مستقیم از حال خوب سرشار شود.

شما با کمک راهکارهایی که مشاوره درمان شکست عشقی به شما می دهد، مانند وقت گذرانی با دوستان و خانواده، رفتن له کلاس ها و باشگاه های ورزشی و… می توانید روح خود را پر از عشق کنید.

6. باز هم تجربه عاشقی

باز هم تجربه عاشقی

معمولا افراد بعد از داشتن یک تجربه ناگوار با خود تکرار می کنند که دیگر عاشقی نخواهم کرد . باید این نکته را بدانیم که همه افراد به هم شباهت ندارند و بهتر است برای یافتن یک عشق جاودان با اطلاعات درست، اقدامات لازم زا انجام داد.

با کمک گرفتن از مشاوره روابط دوستی دختر و پسر در زمان آشنایی و بعد از آن مشاوره های قبل از ازدواج می توانید خود را درجهت یافتن عشقی بی نظیر و جلوگیری از شکست عشقی یاری کنید.

پیدا کردن مشاور خوب و حرفه‌ای مرکز مشاوره‌ای که بهترین خدمات را در زمینه درمان شکست عشقی به شما ارائه دهد می‌تواند معضل بزرگی باشد. خصوصا اگر برای بار اول می‌خواهید به روان درمانگر مراجعه کنید. شما می‌توانید برای مشورت و کسب اطلاعات بیشتر درمورد مراکز مشاوره خوب در شمال و شرق تهران در این زمینه با کلینیک ذهن آرا تماس بگیرید.

این مقاله می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد: ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب

ما اینجا هستیم تا شما را به بهترین متخصصین مربوط به مشکل شما را چه در مرکز مشاوره ذهن آرا و چه در کلینیک‌های دیگر ارجاع دهیم.

خدمات مشاوره درمان شکست عشقی در ذهن آرا

در کلینیک روانشناسی و مرکز مشاوره ذهن آرا، خدمات ویژه ای جهت مشاوره درمان شکست عشقی تدارک دیده شده است. درمانگران زوج و متخصصین روابط عاطفی ذهن آرا، از بین بهترین ها انتخاب شده اند و تجربه سالها مشاوره در زمینه مسائل عاطفی و درمان شکست عشقی را دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید با شماره های کلینیک تماس حاصل کنید یا در صورت نیاز، به صورت آنلاین وقت رزرو کنید.

امتیاز دهید.
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0