کلینیک اعصاب و روان در تهران، فوق تخصص روانپزشکی

روانپزشک و متخصص اعصاب و روان

کلینیک تخصصی اعصاب و روان

امروزه، مراکز و کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی زیادی خصوصا در کلان شهری مانند تهران وجود دارد؛ که خدمات متفاوت روان درمانی را به مراجعه کننده گان و بیماران با توجه به نوع اختلال و بیماری های تشخصیص داده شده؛ توسط متخصصین کلینیک اعصاب و روان ارائه می دهد. علاوه بر این برخی از کلینیک ها مراکز اعصاب و روان شزایط نگهداری و بستری شدن بیمار را نیز دارند. که امکانات این مراکز بسته به دولتی یا غیر دولتی بودن آن است. افرادی که از شرایط مالی مناسبی برخوردار هستند؛ می توانند از امکانات و متخصصان خوبی که در این کلینیک ها فعال هستند؛ برای درمان بهره ببرند. مخصصین فعال در این کلینیک ها و مراکز مسئولیت زیادی را بر عهده دارند. زیرا برطرف کردن؛ اختلالات عصبی و درمان آن ها به مهارت، تخصص و تجربه ی بالا احتیاج دارد. در این مراکز متخصصان هر کدام با توجه به حوزه فعالیت خودشان، به درمان و رسیدگی یکی از موارد اقدام می نمایند. این کلینیک ها درمان های تخصصی در زمینه کودکان و نوجوانان، زوج درمانی، سکس تراپی، مشاوره در زمینه فردی و خانوادگی را به مراجعه کننده گان ارائه می دهند. دقت داشته باشید هنگام مراجعه به کلینیک اعصاب روان برای درمان ممکن است؛ در وهله اول یک مشاور روانشناس شما را ویزیت کند؛ و بعد از صحبت، بررسی و تشخیص مناسب از شرح حالتان، شما را به متخصص روانپزشک و یا دکتر اعصاب و روان ارجاع دهد.

رایج‌ترین بیماری های روانی

پنج نوع از بیماری‌های همه گیر در حوزه‌ی سلامت روانشناختی وجود دارند؛ که بیماری های مانند: افسردگی، اضطراب، اختلالاتت تغذیه، اختلال کم‌توجهی و اختلال نقص توجه یا بیش‌فعالی را در بر می گیرند .هزاران نفر در سرتاسر دنیا ممکن است؛ به یک یا چند تا از این اختلالات روانی دچار باشند. دست‌یافتن به روش‌های درمانی در رفع و بهبود این اختلالات ناخوشایند می تواند: تاثیرگذار باشد. در شیوه های نوین درمانی، شخص بیمار می تواند با کسانی که مانند او از یکی از این اختلالات رنج می برند در ارتباط باشد. که این شیوه گروه درمانی نام دارد. که با تشخیص روانپزشک برای افرادی که در کلینیک های اعصاب و روان بستری هسنتد؛ تجویز می شود و می تواند در بهبود بیمار و اختلالات او تاثیر گذار باشد.

متخصص اعصاب و روان کیست؟

روانپزشکی شاخه‌ای از پزشکی است. رشته روانپزشکی، جوان‌ترین رشته تخصصی در پزشکی است. روانپزشک همان متخصص اعصاب و روان است.
روانشناسان دانش‌آموخته رشته ی روان‌شناسی می باشند؛ که از رشته های دانشگاهی علوم انسانی است. موضوعات رشته روان‌شناسی عبارت است. از بررسی و تحقیق درباره رفتار طبیعی انسان و انگیزه‌های پشت این رفتارها. برای همین احتیاج است؛ تا عموم مردم از تفاوت بین روانپزشک و روانشناس آگاهی پیدا کنند. روانشناسان، اجازه تجویز دارو های تخصصی مربوط به اعصاب و روان که از اختیارات حوزه روانپزشکی است را ندارند. متخصص اعصاب و روان یا روانپزشک (Psychiatrist) کسی است؛ که به شناسایی، ارزیابی، درمان و همچنین پیشگیری از اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی می پردازند. همچنین متخصص مغز و اعصاب به کار تشخیص و درمان بیماری‌های مغزی مانند: سکته و خونریزی‌های مغزی، فلجی اندام‌ها، مولتیپل اسکلروزیس (یا بیماری ام‌اس) می‌پردازد. روانپزشک می تواند؛ به عنوان بخشی از گروه سلامت روان اغلب با پزشک عمومی، مددکار اجتماعی، مشاور و پرستاران روانکاوی هم، همکاری داشته باشد. روانپزشک بیشتر از هر پزشک دیگری در زمینه ی ارتباط بین بیمار و خود باید مهارت و توانایی داشته باشد. روانپزشک باید اطلاعات کاملی در حوزه پزشکی عمومی، روانشناسی، عصب شناسی، زیست شناسی، بیوشیمی و داروشناسی داشته باشد. عموما در رشته روانپزشکی از ترکیب چند دارو برای درمان بیمار استفاده می شود.داروهای مورد استفاده و تجویز در روانپزشکی را به شش دسته ی کلی تقسیم می شود که شامل:

تجویز دارو توسط روانپزشک

  •  داروهای ضد اضطراب برای درمان اختلالات اضطرابی
  •  داروهای تعدیل کننده ی اعصاب در درمان اختلالات دوقطبی و اسکیزوفرنی
  •  داروهای ضد روان پریشی برای درمان شیزوفرنی و دوره های شیدایی و روان پریشی
  •  داروهای ضد افسردگی برای درمان افسردگی، اختلالات اضطرابی، اختلال خوردن ( پرخوری و کم خوری) و اختلال شخصیت مرزی
  •  داروهای محرک ها برای درمان ADHD (بیش فعالی) و  در حمله ی خواب

رشته اعصاب و روان شامل چه گرایش ها فوق تخصصی های است؟

رشته روانپزشکی و اعصاب و روان در ایران در زمینه تخصصی شامل رشته های زیر است.

  • روانپزشک فوق تخصص بیماری های روان تنی
  • روانپزشک فوق تخصص رواندرمانی
  • روانپزشک فوق تخصص کودک و نوجوان
1.5/5 - (2 امتیاز)
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0