ویزیت آنلاین روانپزشک

با همه گیری ویروس کرونا و محدودیت های اعمال شده، جلسات درمانی مانند جلسات کاری، کلاس های دانشگاهی و دوره های تخصصی به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می شوند و با گذشت دو سال از پخش این ویروس، همچنان افراد زیادی از ویزیت آنلاین روانپزشک استقبال خوبی می کنند و به احتمال زیاد جلسات آنلاین و غیرحضوری بخش بزرگی از زندگی امروزی و نسل آینده را در دست خواهد گرفت. استفاده از خدمات رواندرمانی و روانپزشکی از راه دور، یک راه امن و راحت برای دریافت خدمات بهداشت روان در هر جای دنیا است.

اگر در نظر دارید که به روانپزشک مراجعه کنید اما ترجیح می دهید جلسات را از راه دور برگزار کنید، روانپزشک آنلاین بهترین گزینه ی ممکن برای شما است.

دکتر روانپزشک کیست؟

سلامت روان می تواند تأثیر عمیقی بر کیفیت زندگی ما بگذارد. درمان سلامت روان به منظور درک کامل علائم اضطراب، افسردگی، نوسانات خلقی، ناتوانی در تمرکز، مشکلات خواب و سایر مشکلات نیاز به تخصص دارد. هنگامی که افراد با این دسته از مشکلات مواجه می شوند و به دنبال درمان داروئی هستند، به دکتر روانپزشک مراجعه می کنند.

روانپزشک، در حوزه ارائه ی خدمات بهداشت روان تخصص یافته و سال های سال آموزش دیده است و توانایی تشخیص و درمان بیماری های روانی را دارند. اختلال اسکیزوفرنی، افسردگی، اضطراب، ADHD، اختلالات خوردن، OCD، PTSD، پرخاشگری، سوءمصرف مواد، اختلالات خواب از جمله اختلالاتی هستند که توسط روانپزشک درمان می شوند.

روانزپشکی بر جنبه دارویی مراقبت های بهداشت روانی متمرکز است و روانپزشکان در صورت داشتن مدارک مورد نیاز و مجوز درمانی، اجازه تجویز دارو را دارند. را اداره می کنند. در حیطه ی دارودرمانی، روانپزشک آنلاین از داروهای ضدافسردگی، تثبیت کننده خلق و سایر داروهای روانی برای درمان و کاهش علائم استفاده می کنند.

تفاوت دکتر روانپزشک و دکتر روانشناس

قبل از ملاقات با هر متخصص پزشکی، باید نقش فردی را که ملاقات می کنید درک کنید. روانپزشکان و روانشناسان هر دو در زمینه سلامت روان کار می کنند، اما تفاوت های عمده ای در رویکرد درمانی آن ها وجود دارد.

روانپزشک یک پزشک است که آموزش های خاصی در مورد داروهای روانپزشکی دیده است. آن ها در دانشگاه پزشکی تحصیل کرده اند و در تخصص روانپزشکی ادامه تحصیل داده اند. اگرچه روانپزشکان می توانند روان درمانی نیز ارائه دهند اما معمولا فقط دارو تجویز می کنند و روان درمانی را به یک روانشناس می سپارند.

درمانگران، روانشناسان و مشاورین از جمله متخصصان هستند که از اشکال متعدد روان درمانی و رویکرد های درمانی مختلف برای درمان مراجعان و بهبود کیفیت زندگی آن ها استفاده می کنند.

اگر می خواهید به طور کامل با این تفاوت ها آشنا شوید، نوشته ی فرق روانپزشک با روانشناس را در سایت ذهن آرا مطالعه نمایید.

ویزیت آنلاین روانپزشک چگونه است؟

ویزیت مشاوره با روانپزشک این امکان را فراهم می کند که ار راه دور از خدمات آنلاین سلامت روان استفاده کنید و مشکلات موجود را مطرح کنید. جلسات آنلاین روانپزشکی به صورت تماس ویدئویی، تماس تصویری و یا چت و پیام صورت می گیرند و روانپزشک آنلاین ارزیابی، تشخیص و درمان مراجعان را انجام می دهند.

در حالی که بسیاری از بیماری ها و مشکلات مانند شکستگی استخوان به درمان حضوری احتایج دارند، مشکلات روانشناختی از طریق جلسات آنلاین با دکتر روانپزشک قابل درمان هستند.

دکتر روانپزشک آنلاین می تواند:

  • بیماری یا مشکل موجود را به طور دقیق تشخیص دهند.
  • داروهای کم عوارض را برای درمان مشکل فعلی تجویز کند..
  • بر سلامت روان مراجع توجه کند و نگران مراجعین باشد.
  • برای روان درمانی و بهبودی کامل، مراجع را به روانشناس ارجاع دهد.

روانپزشک آنلاین

فواید مراجعه به روانپزشک آنلاین

استفاده از خدمات روان پزشکی آنلاین و مراجعه به روانپزشک آنلاین مزایای زیادی دارد که در این بخش تعدادی از این مزایا و فواید را بیان می کنیم.

مقرون به صرفه بودن
بر اساس یک منبع معتبر در سال 2016، جلسات روانپزشکی آنلاین نسبت به جلسات روانپزشکی حضوری مقرون به صرفه تر هستند.

در دسترس بودن
برخی از افرادی که به دنبال خدمات روانپزشکی هستند نمی توانند سفر کنند یا در مناطق روستایی زندگی می کنند و دسترسی ضعیفی به روانپزشکان در کلان شهرها دارند. ویزیت آنلاین روانپزشکی این فرصت را فراهم می کند تا همه افراد در تمام نقاط کشور از خدمات روانپزشکی بهره ببرند.

اثربخشی
یک تحقیق در سال 2015 نشان می دهد که روانپزشکی به طور کلی در طیف وسیعی از گروه های سنی، از جمله کودکان، نوجوانان و بزرگسالان موثر به نظر می رسد.

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که کودکانی که تحت جلسات روانپزشکی آنلاین قرار گرفتند، نسبت به کسانی که برای خدمات روانپزشکی حضوری اقدام کرده بودند، در مدت کوتاه تری بهبود می یابند.

یک بررسی دیگر در سال 2015 نیز نشان می دهد که روان درمانی توسط روانشناس آنلاین برای مشکلات به طور خاص موثر واقع می شود.

تجویز دارو توسط روانپزشک آنلاین

سوالی که ذهن بسیاری از مراجع کنندگان را مشغول می کند این موضوع است که آیا روانپزشکان آنلاین می توانند دارو تجویز کنند؟
تجویز دارو تنها در صورتی امکان پذیر است که روانپزشک آنلاین و درمانجو، رابطه ی درمانی داشته باشند و فرد تحت ارزیابی دقیق قرار گرفته باشد و مانند جلسات حضوری تمام آزمون ها و ارزیابی ها صورت گرفته باشد و در نهایت، تشخیص درست ارائه شده باشد.

پیام نهایی

روانپزشک آنلاین مانند روانپزشکان حضوری می بایست تمام مدارک لازم جهت ارائه خدمات درمان سلامت روانی را داشته باشد و در نهایت در تشخیص، درمان و تجویز دارو توانا باشد.

مشاوره های روانپزشکی آنلاین برخلاف جلسات حضوری، مزایای بالقوه زیادی دارد. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد که روانپزشکی آنلاین برای افرادی که به دنبال حمایت از سلامت روان هستند یک گزینه مقرون به صرفه، در دسترس و موثر است.

قبل از ویزیت آنلاین روانپزشک، می توانید اطلاعات لازم را درباره ی روانپزشک مورد نظر و نحوه ی درمان و به طور کلی سابقه ی حرفه ای او به دست آورید.

برای دریافت خدمات روانپزشکی آنلاین، دیگر نیازی نیست برای رسیدن به کلینیک و مطب روانپزشک خود رانندگی طولانی مدت داشته باشید. خدمات روانپزشکی آنلاین از طریق تماس ویدئویی، تلفنی، و گاها پیامکی به راحتی قابل ارائه می باشند. یک دکتر روانپزشک آنلاین خوب، همان خدمات جلسات حضوری را در اختیار مراجعین قرار می دهد اما با این حال که مراجع در خانه ی خود نشسته است و احساس آرامش بیشتری دارد.

5/5 - (2 امتیاز)
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0