آیا عاشق شدم؟ 15 نشانه عشق و عاشقی

وقتی احساسات شما در رابطه با شخصی عمیق می شود، اگر متوجه شوید که در بیان صادقانه خود و اولویت دادن به نیازهای او آرامش پیدا می کنید، ممکن است عاشق شده باشید. اما عشق برای هر کسی متفاوت است.

اگر حتی فکر می کنید که آیا عاشق هستید، احتمالا چیزی بیش از یک دوست داشتن را تجربه می کنید. احساسات ممکن است پیچیده باشند و باعث شوند که از خود بپرسید “از کجا می‌دانی که عاشق شده‌ای؟”

اما راه هایی وجود دارد که می توانید احساس خود را تشخیص دهید. درک تفاوت ها و شناخت نشانه های عاشق بودن می تواند به تعیین قدم های بعدی شما کمک کند. وقتی عشقی سالم و طولانی مدت پیدا می کنید، با یک جذابیت گذرا یا دلخراش بسیار متفاوت است. این یک تجربه پیچیده است، اما زندگی را به روش های غیرقابل جایگزینی تغییر می دهد.

نشانه هایی که نشان می دهد عاشق هستید

می خواهید بدانید که چگونه بفهمید که عاشق هستید یا خیر؟ این نشانه‌ها می‌توانند به شما در کشف این موضوع کمک کنند:

1. شما می توانید خودتان باشید

وقتی برای اولین بار به دیدن شخصی می روید که به او علاقه مند هستید، ممکن است معایب خود را پنهان کنید. اگر عاشق هستید، ممکن است دیگر آنقدر نگران نباشید و راحت باشید.

2. شما تلاش می کنید

قرار ملاقات همیشه شامل لحظات شاد نیست، زیرا منفی‌گرایی هم در نهایت به وجود می‌آید. وقتی می خواهید به طور مسالمت آمیز تعارض ها را حل کنید یا یک پویایی شاد ایجاد کنید، این نشانه عشق است.

3. شما به افراد دیگر بی علاقه هستید

عاشق بودن به این معنی است که شما تصمیم گرفته اید که زمان و انرژی خود را روی علایق انتخابی خود متمرکز کنید. به احتمال زیاد نمی خواهید با شخص دیگری قرار ملاقات بگذارید و افرادی که زمانی به آنها علاقه داشتید دیگر اهمیتی ندارند.

اگر فقط بخواهید زمان عاشقانه ای را با شریک زندگی خود بگذرانید ممکن است عشق باشد.

4. شما می خواهید در مورد علایق او اطلاعات کسب کنید

ممکن است قبلاً هرگز نخواسته باشید چیزی را امتحان کنید، اما اگر شریک زندگی شما از آن لذت می برد، ناگهان علاقه مند می شوید. این منجر به امتحان کردن چیزهایی می شود که در غیر این صورت هرگز نمی توانستید داشته باشید، و حتی ممکن است از آن لذت ببرید.

5. نیازهای او را در اولویت قرار می دهید

عاشق بودن به این معناست که هر یک از طرفین به دنبال اولویت بندی نیازها و خواسته های طرف مقابل هستند. اولویت‌بندی نیازها و خواسته‌های شریک زندگی‌تان نشان می‌دهد که شما در حال تجربه عشق هستید. شما ممکن است تصمیم بگیرید که در همان سطحی که خودتان در نظر می گیرید، روی آنچه او نیاز دارد تمرکز کنید.

اما مهم است که نیازهای شما توسط شریک زندگی شما نیز اولویت بندی شود. تمایل به برآورده شدن هر دو نیاز شما باید متقابل باشد.

6. احساسات شما قوی تر می شود

وقتی عاشق هستید، احساسات شما عمیق تر و قوی تر می شوند. اگر برای مدتی احساسات شما تزلزل یا کاهش نیافته است، نشانه خوبی است که عاشق شده اید.

7. شما از او سپاسگزار هستید

اگر برای کارهای کوچکی که شریک زندگی تان انجام می دهد سپاسگزار هستید، ممکن است عاشق شده باشید. شما آنها را بدیهی نخواهید گرفت و حرکات کوچک آنها بسیار معنی خواهد داشت.

8. شما به این فکر می کنید که آنها را به خانواده خود معرفی کنید

اینکه بخواهید یک شریک عاشقانه را به خانواده خود معرفی کنید، چیزی فراتر از علاقه است. این مستلزم آن است که به اندازه کافی راحت باشید تا آنها را به بخش های خصوصی زندگی خود راه دهید.

9. شما بیشتر از ظاهر فیزیکی او لذت می برید

عاشق بودن مستلزم لذت بردن بیشتر از احساسات در مورد ظاهر فیزیکی آنهاست. بسیاری از مردم بر این باورند که جذابیت فیزیکی شدید به معنای عشق در نگاه اول است، اما عاشقانه طولانی مدت به چیزی بیش از این نیاز دارد.

شما همچنین علاقه مند به تعمیق ارتباط عاطفی خود خواهید بود. لذت بردن از خصلت ها و ویژگی های منحصر به فرد شریک زندگی تان نشان می دهد که شما عاشق هستید.

10. صحبت کردن با او آسان است

وقتی با کسی هستید که دوستش دارید، در مورد همه چیز صحبت خواهید کرد. در مورد موضوعات عمیق و چیزهای جزئی زندگی روزمره خود بحث خواهید کرد.

هیچ چیز محدودیت نخواهد بود، و شما می خواهید همه چیز را در مورد زندگی خود با آنها به اشتراک بگذارید. باز کردن و به اشتراک گذاشتن جزئیات زندگی خود نشان می دهد که احساسات قوی دارید و به آنها اعتماد دارید.

11. شما به او افتخار می کنید

افتخار کردن به کسی احساسات عمیقی را نشان می دهد و احتمالاً می خواهید درباره او لاف بزنید. ممکن است به دستاوردهای آنها افتخار کنید و از شادی و موفقیت آنها احساس خوبی داشته باشید.

12. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، با او سرگرم می شوید

اگر هنگام انجام کارهای خانه یا خرید مواد غذایی با شریک زندگی خود سرگرم شوید، احتمالاً عاشق هستید. انجام کارهای ساده زمانی لذت بخش می شود که آن را با کسی انجام دهید که احساسات عمیقی نسبت به او دارید.

13. شما به او توجه خاصی می‌کنید

عاشق بودن اغلب تمرکز شما را بر روی هر چیز دیگری در زمانی که آنها در اطراف هستند دشوار می کند. ممکن است برای شما راحت تر باشد که با شریک زندگی خود وارد گفتگو شوید و با او هماهنگ شوید.

14. برنامه ریزی برای آینده با او آسان است

وقتی عاشق کسی هستید، ممکن است بخواهید آینده را با او برنامه ریزی کنید. به احتمال زیاد، زمانی که این احساسات را تجربه می کنید، نمی توانید برنامه ریزی های بلندمدت انجام دهید.

15. اختلاف نظرها احساسات شما را متزلزل نمی کند

همه زوج ها با هم دعوا می کنند و اختلاف نظر دارند و ممکن است شما را وادار کنند که احساسات خود را زیر سوال ببرید. اگر احساسات شما در این لحظات متزلزل نشود، می تواند عشق باشد. شما می توانید تعهد و احساسات قوی را حتی زمانی که همه چیز سخت می شود حفظ کنید.

عاشق شدن چه حسی دارد؟

دوست داشتن با عاشق بودن فرق می کند زیرا شامل عشق افلاطونی است. ادوست داشتن شامل جاذبه جنسی یا عاشقانه نمی شود، اگرچه شما عمیقاً به آن شخص اهمیت می دهید. این چیزی است که شما برای دوستان نزدیک یا اعضای خانواده احساس می کنید تا یک شریک عاشقانه.

عاشق بودن برای همه متفاوت به نظر می رسد، اما می توانید روی تجربه سعادت، ثبات و یک ارتباط پایدار حساب کنید. احساس سرخوشی اولیه ناشی از افزایش دوپامین و نوراپی نفرین است. هنگامی که سطح اکسی توسین افزایش می یابد، ارتباط عمیق تری ایجاد خواهید کرد زیرا منجر به دلبستگی می شود.

نشانه های عشق ناسالم

کنترل کردن در یک رابطه نمونه ای از عشق ناسالم است. وقتی یکی یا هر دوی شما می‌خواهید هر تصمیمی بگیرید و کنترل کنید که دیگری چه می‌کند، چه می‌پوشد یا با چه کسی وقت می‌گذراند، نشانه خوبی نیست.

برخی دیگر از نشانه های عشق ناسالم عبارتند از:

  • وابستگی
  • از نشان دادن خود واقعی خود ناراحت هستید
  • فاقد مرز
  • وسواس
  • آزار و اذیت
  • فقدان احترام
  • احساس فشار
  • استفاده از ابزارهای دیجیتال برای پیگیری شریک زندگی
  • دروغ و بی صداقتی
  • خصومت یا ارعاب
  • خشونت فیزیکی، عاطفی یا جنسی

مقاله مرتبط: چهار ویژگی عشق خوب و سازش خوب


چه زمانی برای اولین بار بگوییم “دوستت دارم”؟

دانستن زمان گفتن “دوستت دارم” همیشه آسان نیست. برای برخی افراد این یک لحظه خودانگیخته است، در حالی که برای برخی دیگر گفتن این جمله برای اولین بار ممکن است ساعت ها فکر و برنامه ریزی را ببرد.

اولین باری که در یک رابطه عاشقانه می گویید “دوستت دارم” می تواند ترسناک باشد. آیا شریک زندگی شما آن را پاسخ می دهد؟ آیا لازم است کلمات واقعی را بگویید؟ آیا چند ماه آشنایی خیلی زود است؟

این احساس و اطمینان نداشتن از زمان مناسب گفتن “دوستت دارم” طبیعی و رایج است. اما راه هایی وجود دارد که می توانید بدانید آیا آماده هستید یا خیر.

چه مدت باید قبل از اینکه بگویید “دوستت دارم” قرار ملاقات بگذارید؟

به طور کلی باید صبر کنید تا احساس آمادگی کنید و در رابطه خود احساس امنیت کنید. اما، هیچ جدول زمانی برای گفتن «دوستت دارم» برای اولین بار وجود ندارد.

در واقع، برای برخی افراد، فکر کردن به اینکه چه زمانی باید گفت «دوستت دارم» کار مهمی نیست. هر زمان که احساس کنند عاشق می شوند، به طور طبیعی و خود به خود اتفاق می افتد.

برای مثال، در یک لحظه حساس، زمانی که محبت متقابل از طرف هر دو طرف قابل لمس است، گفتن «دوستت دارم» ممکن است به آسانی یک «سلام» از زبان خارج شود. بیشتر اوقات، دانستن اینکه چه زمانی باید بگویید “دوستت دارم” با میزان احساس امنیت در رابطه همراه است.

اگر احساس وفاداری، تعهد و اعتماد را تجربه کنید، ممکن است هر دوی شما احساس راحتی بیشتری در ابراز عشق خود با کلمات داشته باشید.

احساس امنیت عاطفی در رابطه به عوامل زیادی بستگی دارد، نه تنها به مدت زمانی که قرار ملاقات کرده اید. ممکن است برای برخی افراد دو ماه برای گفتن “دوستت دارم” خیلی زود باشد، در حالی که همین مدت زمان ممکن است برای زوج های دیگر عالی باشد.

همچنین ممکن است بخواهید احساسات خود را بررسی کنید. شهوت و شیفتگی گاهی اوقات می تواند جنبه های عشق رمانتیک را تقلید کند و می تواند شما را به گفتن “دوستت دارم” پیش از موعد وادار کند.

چگونه بفهمیم عاشق هستیم؟

نظریه محبوب مثلثی عشق روانشناسی که توسط رابرت جی استرنبرگ ارائه شده است، نشانه های روشنی را نشان می دهد. طبق این نظریه عشق عبارتند از:

  • شور جنسی
  • صمیمیت عاطفی و فیزیکی
  • احساس تعهد

گابریلا بالسلز، زوج درمانگر از نیویورک، می‌گوید: «روان‌شناسی مبتنی بر دلبستگی می‌افزاید که عشق پیوند اولیه‌ای است که یک فرد به عنوان راهی برای بقا و پیشرفت به عنوان یک تیم، با آزادی و شادی بیشتر نسبت به خودمان، ایجاد می‌کند.

در سال 2011، یک مطالعه در مورد تعهد رابطه در بین دانشجویان نشان داد که اکثر آنها معتقد بودند که زنان معمولاً ابتدا می گویند “دوستت دارم”. با این حال، این مطالعه همچنین نشان داد که در واقعیت، مردان کسانی هستند که تمایل دارند ابتدا آن را احساس و بیان کنند.

چگونه بفهمیم که برای گفتن “دوستت دارم” حاضر هستیم یا نه؟

اگر بتوانید تمام چک باکس های اجزای اصلی عشق را علامت بزنید، ممکن است آماده باشید آن را به شریک زندگی خود ابراز کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که عشق یک احساس پیچیده است و روابط منحصر به فرد هستند.

چیزی که برای برخی افراد مفید است ممکن است برای همه کارساز نباشد. بنابراین، با گفتن “دوستت دارم”، پیوند خود و میزان احساس امنیت خود را ارزیابی کنید.

این جنبه ها را در نظر بگیرید:

شور

اشتیاق لزوماً به رابطه جنسی اشاره نمی کند. به اشتراک گذاشتن مشتاقانه علایق و شادی در حضور یکدیگر نوعی اشتیاق است.

«شور به محرک عاشقانه اشاره دارد. الیزابت ارنشاو، یک درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز از فیلادلفیا، می‌گوید: «این چیزی است که ما را وادار می‌کند برای قرار ملاقات‌ها برنامه‌ریزی کنیم، شریک زندگی‌مان را جذب کنیم، و به دنبال هیجان با یکدیگر باشیم.

هنگام ارزیابی رابطه خود، سعی کنید از خود بپرسید که آیا شما و شریک زندگیتان به طور منظم نسبت به یکدیگر ابراز علاقه می کنید؟

صمیمیت

ارنشاو توضیح می دهد که صمیمیت در یک رابطه مترادف با نزدیکی است. او می‌گوید: «ممکن است از نظر عاطفی، جسمی، جنسی، فکری، معنوی یا تجربی به فرد احساس نزدیکی کنیم.

Earnshaw اضافه می کند که می توانید صمیمیت با شریک زندگی خود را در تمام این جنبه ها یا فقط در یکی از جنبه ها تجربه کنید. هر نوع صمیمیت می تواند در دسترس بودن عاطفی و امنیت عاطفی در روابط را تشویق کند، که می تواند باعث شود شما احساس کنید آماده گفتن “دوستت دارم” هستید.

تعهد

وقتی مایل هستید که هر روز برای حفظ عشق کار کنید، این به عنوان تعهد شناخته می شود.

“این یک انتخاب است. ارنشاو توضیح می دهد که [این] با اقدامی برای قابل اعتماد بودن […] و ادامه تصمیم گیری به نفع رابطه همراه است.

اگر به شریک زندگی خود متعهد هستید و احساس می کنید که او نسبت به شما است، ممکن است آماده باشید کلمه عشق را بگویید.

آیا از گفتن “دوستت دارم” می ترسی؟

این طبیعی است که برای اولین بار در یک رابطه در مورد گفتن “دوستت دارم” تردید کنید.

“در اوایل یک رابطه، اعتراف به اینکه کسی را دوست دارید می تواند به شدت آسیب پذیر باشد. دکتر دیوید هلفند، روانشناس بالینی دارای مجوز در سنت جانزبری، ورمونت، توضیح می دهد که بسیاری از ما در مورد احساسات خود از ریسک گریزان هستیم. “نادیده گرفتن آنها، انکار آنها، و به خصوص عدم برقراری ارتباط با آنها آسان تر است.”

برخی از دلایلی که ممکن است از گفتن “دوستت دارم” ترس داشته باشید عبارتند از:

  • سبک های دلبستگی ناایمن
  • اضطراب ترک
  • ترس از صمیمیت
  • ضربه
  • شریک عاطفی در دسترس نیست

گفتن آن در مقابل نشان دادن آن

کلمات تنها راه بیان عشق نیستند. در واقع، کلمات حتی ممکن است بهترین راه برای انتقال احساسات قوی و عمیق نباشند. یک بررسی در سال 2017 در مورد عشق نشان داد که حرکات کوچک و اعمال محبت آمیز بهترین شاخص های عشق در نظر گرفته می شوند. در دست گرفتن، در آغوش گرفتن، در آغوش گرفتن، و شفقت به عنوان نشانه های اصلی عشق ذکر شده است.

رفتارهای کنترلی، مانند تملک یا نظارت بر فعالیت ها، به عنوان کمترین حرکات محبت آمیز رتبه بندی شدند.

هلفند می‌گوید: «زوج‌ها باید مطمئن شوند که می‌توانند زبان عشق شریک زندگی‌شان را شناسایی کرده و با آن صحبت کنند. گفتن «من عشقم را با خریدن هدیه نشان می‌دهم» کافی نیست. اگر شریک زندگی شما واقعاً نیاز دارد «دوستت دارم» را بشنود تا احساس کند دوستش دارید، پس باید رویکردتان را تغییر دهید.»

وقتی جواب نمی دهند چه باید کرد؟

همان دلایلی که می تواند گفتن “دوستت دارم” را برای شما چالش برانگیز کند، می تواند برای شریک زندگی شما نیز فاکتورهایی باشد.

ترس‌های رها شدن، آسیب‌های گذشته، ترس از صمیمیت و سبک‌های دلبستگی، همگی نقش‌های کلیدی در گفتن «دوستت دارم» هستند.

اگر بگویید “دوستت دارم” و آنها آن را پاسخ ندادند، می توانید:

آرام بمانید

عصبانی شدن یا ناراحت شدن در لحظه واکنش کسی را تغییر نمی دهد. آنها ممکن است آماده بیان آن نباشند، اما به این معنی نیست که آن را احساس نمی کنند یا در راه هستند تا آن را احساس کنند.

غرور ممکن است به روابط آسیب برساند. بنابراین، هر چقدر که ممکن است احساس ناراحتی کنید، پس از آرام شدن وضعیت را ارزیابی کنید.

برقراری ارتباط

اگر شریک زندگی شما مایل باشد، بحث در مورد عدم پاسخ می تواند به شما بینشی بدهد. آنها ممکن است در لحظه آماده بحث در مورد آن باشند، یا ممکن است لازم باشد به آنها زمان بدهید.

شاید آنها نسبت به رابطه شما احساس خوبی داشته باشند اما به دلیل تجربیات گذشته یا مشاهده اختلافات روابط بین والدین می ترسند. برقراری ارتباط می‌تواند راه‌هایی را به شما نشان دهد که اگر عشق چیزی است که از آن می‌ترسند یا از آن مطمئن نیستند حمایت کنید.

به خود یادآوری کنید که احساسات شما معتبر هستند.

اشکالی ندارد که خود را بیان کنید و با صادق بودن در مورد احساسات خود هیچ اشتباهی مرتکب نشدید.

اگر شریک زندگی شما از نظر عاطفی با شما در یک مسیر نیست، بهتر است که زودتر از آن مطلع شوید.

5/5 - (3 امتیاز)
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0