فراموش کردن گذشته، 5 روش برای فراموشی

همه می گویند بسیار مهم است کارهایی را که در گذشته انجام داده اید به خاطر بسپارید تا بتوانید تاریخچه ای برای اینکه زندگی شما به چه شکل است داشته باشید. من می گویم تاریخ چیزی جز تاریخ نیست. کاری که شما در گذشته انجام داده اید مطلقاً هیچ نقشی در آینده شما ندارد. همه ما کارهایی انجام داده‌ایم یا موقعیت‌هایی را پشت سر گذاشته‌ایم که چندان به آن افتخار نمی‌کنیم یا از آن راضی نیستیم، که بخشی از زندگی است. در اینجا فراموش کردن گذشته مطرح می شود.

ما در این مقاله در مورد 5 راه ساده صحبت خواهم کرد که می توانید چیزهای منفی را که در گذشته رخ داده است فراموش کنید و به زندگی ادامه دهید.

1. برای فراموش کردن گذشته، طرز فکر خود را تغییر دهید

اگر ذهن شما بر روی چیزهای منفی که در گذشته اتفاق افتاده متمرکز شود، زندگی شما در جهت منفی پیش خواهد رفت. زندگی شما در جهت افکار غالب شما حرکت می کند، بنابراین هر چیزی که ذهن و تمرکز خود را روی آن متمرکز کنید همان چیزی است که زندگی و احساسات شما به دنبال خواهد داشت. به جای تمرکز کردن و فکر کردن به همه چیزهای منفی که در گذشته رخ داده است، تمام دلشکستگی ها، همه چیزهایی که از دست داده اید، همه چیزهایی که به موقعیت های نه چندان مغرور هستند.

شروع به بازیافت همه آن افکار کنید و آنها را با افکار مثبت جایگزین کنید: “من عالی می شوم، من بسیار باهوش هستم، تاریخ من چیزی جز تاریخ نیست، آنچه پیش روی من است عالی است، هیچ چیز مانع از من نخواهد شد. موفق خواهم شد، اجازه نخواهم داد گذشته ام مرا گره بزند.» اگر هر روز با فکر کردن و گفتن چنین چیزهایی با صدای بلند و جسورانه از خواب بیدار می شوید، پس به آن دست پیدا می کنید. قبل از اینکه متوجه شوید، هیچ کس نمی تواند از گذشته شما علیه شما استفاده کند، زیرا شما در حال رها کردن هستید.

2. ارتباط خود را با برخی از دوستان قطع کنید

دوستانی هستند که ما آنها را حفظ می کنیم که حتی خودمان هم در اعماق خود می دانیم که آنها کاری جز کاهش سرعت ما در زندگی انجام نمی دهند. اگر احساس کردید که هدف شما در زندگی را به تعویق می اندازد، قطع دوستی ها جرم نیست. برای اینکه بتوانید تمرکز خود را با مثبت اندیشی کنید، دوستان منفی باید بروند. شما باید خودتان را متمایز کنید تا بتوانید جایی که می خواهید باشید. شما باید از دوستانی که همیشه کارهای اشتباهی را که در گذشته انجام داده اید به شما یادآوری می کنند دوری کنید.

وقتی می‌گویم خودتان را متمایز کنید، منظورم این است که خودتان را کاملاً از آنچه در اطرافتان می‌گذرد دور کنید و روی خودتان و بینش‌تان تمرکز کنید. انجام این کار می تواند بسیار تنها باشد. در واقع این یک موقعیت تنهایی است، اما این فقط بهایی است که می توانید برای رسیدن به جایی که می خواهید باشید، پرداخت کنید.

3. برای خود هدف تعیین کنید

یکی از مهم ترین راه هایی که می توانید چیزهای منفی گذشته را فراموش کنید، تعیین هدف برای آینده است. شما باید این واقعیت را بپذیرید که این پایان دنیا نیست و شما پتانسیل کاملی برای دستیابی به چیزهای بزرگتر در زندگی دارید. خودتان را در حال انجام کارهای بزرگ در آینده تصور کنید، به مدرسه می‌روید، شغل رویاهایتان را به دست می‌آورید، کسب‌وکارهای جدید را شروع می‌کنید، جفت روحتان را پیدا می‌کنید و موارد دیگر. اهداف بلند و کوتاه تراموا را تعیین کنید، به خودتان ضرب الاجل بدهید و پیشرفت خود را دنبال کنید.

4. بخشیدن را بیاموزید

یکی از چیزهایی که ما را از نظر روحی و روانی می کشد، روحیه عدم بخشش است. کینه توزی از کسی مثل خوردن زهر است و انتظار مرگ یکی دیگر. همه ما این کار را انجام می‌دهیم که فکر می‌کنیم به خودمان لطفی می‌کنیم، اما چیزی جز فروپاشی احساسی ما ندارد. تنها راهی که می توانید گذشته را فراموش کنید این است که هر کسی را که به شما بدی کرده ببخشید. مهم نیست که چقدر دلت را شکسته اند، اگر بتوانی به آنها نگاه کنی و با لبخند بگویی “میبخشمت” (این می تواند سخت باشد)، آنوقت خودت را از قفسی که در آن حبس کرده ای رها می کنی. روح نفرت را با عشق جایگزین کنید.

5. تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن مردم را متوقف کنید

آیا تا به حال احساس کرده اید که دیگر هیچکس شما را درک نمی کند؟ اگر پاسخ شما مثبت است، به این دلیل است که آنها آنچه شما می بینید را نمی بینند. شما برای انجام کاری که دوست دارید انجام دهید توضیحی به کسی بدهکار نیستید. باید دست از تایید گرفتن از مردم بردارید و شروع به اطلاع رسانی کنید که آیا آن ها آن را دوست دارند یا نه. تو نمی توانی همه را راضی نگه داری؛ غیر ممکن است

تلاش برای راضی نگه داشتن همه کاری انجام نمی دهد، اما شما را به سمت ناامیدی سوق می دهد. همه ما ممکن است با این فکر بزرگ شده باشیم که بهترین راه برای زندگی کردن این است که همه ما را دوست داشته باشند. این ممکن نیست؛ مهم نیست چقدر آدم خوبی هستید، همیشه کسانی هستند که به خاطر دوست نداشتن شما، شما را دوست نخواهند داشت.

تاثیر مرور خاطرات منفی و مرور خاطرات گذشته

مرور خاطرات گذشته و خاطرات منفی می تواند از طریق راه های مختلف بر رفتار ما تاثیر بگذارند. گاهی ممکن است در ذهن خود فلش بک هایی را تجربه کنید. شما در این مرور خاطرات احساس می کنید در حال دوباره زندگی کردن یک خاطره تلخ و آسیب زا هستید. مرور خاطرات گذشته و وقایع تلخی که پشت سر گذاشته اید می تواند بر روی ذهن، جسم، روان، احساسات و به طور کلی تمام جنبه های زندگی شما تاثیر منفی بگذارد.

دلایل ماندگاری خاطرات بد

فراموش‌کردن خاطرات بد اغلب دشوار است، زیرا بخشی از مغز در آن دخالت دارد که مسئول تنظیم رفتارهای ما برای بقاست. بادامه مغز یا آمیگدالا سبب می‌شود که خاطرات عاطفی بیشتر در ذهن ما جا بگیرند و راحت‌تر به یادشان بیاوریم. همین یادآوری راحت‌تر، فراموش‌کردن این خاطرات را سخت‌تر می‌کند و حتی ممکن است در وجود ما ریشه بدوانند و زندگی روزمره‌مان را مختل کنند.

کمک گرفتن از مشاور

اگر هنوز نمی‌توانید از خاطرات عشق قبلی به طور کامل عبور کنید و تأثیر آنها بر زندگی روزمره‌تان بسیار قوی است، بهتر است کمک حرفه‌ای مثل روانشناس یا مشاوره را در نظر بگیرید. آنها می‌توانند به شما راهنمایی کنند و استراتژی‌های موثری را برای مدیریت و فراموش کردن خاطرات عشق قبلی ارائه دهند.

به خودتان زمان بدهید و صبور باشید، زیرا فراموش کردن یک رابطه عاشقانه زمان می‌برد و فرایندی تدریجی است. به خودتان اجازه دهید برای رشد و بهبود زندگی خود تمرکز کنید و به تدریج خاطرات عشق قبلی را در پیشروی زندگیتان رها کنید.

فراموش کردن گذشته می‌تواند یک فرآیند زمان‌بر باشد، اما با تمرکز بر این راه‌هایی که در این مقاله بررسی شدند، می‌توانید به تدریج از بار ذهنی و احساسی گذشته خلاص شده و به زندگی جدید و مثبتی دست یابید. همچنین، به یاد داشته باشید که هر فرد تجربیات منحصر به فردی دارد و گذشته‌اش بخشی از هویت اوست، بنابراین به جای فراموش کردن کامل گذشته، می‌توان آن را به عنوان یک درس و سنگ بنایی برای آینده خود به کار برد. در نهایت، باید به خاطر داشته باشید که گذشته قسمتی از زندگی شماست و ممکن است خاطرات خوبی هم در آن وجود داشته باشد. بنابراین، به جای فراموش کردن کامل، سعی کنید با تعامل متعادل با خاطرات گذشته، زندگی روزمره‌تان را شکل دهید

نتیجه

اگر هنوز به گذشته خود فکر می کنید نمی توانید جلو بروید. آیا می توانید تصور کنید که یک ورزشکار در دوی 100 متر با یک کوله پشتی سنگین به رقابت بپردازد؟ بله، او به احتمال زیاد مسابقه را تمام خواهد کرد، اما او آن را در زمان تعیین شده ای که قرار بوده به پایان نمی رساند. بسیاری از ما آماده هستیم تا مسابقه خود را اجرا کنیم، اما یک چیز وجود دارد که ابتدا باید انجام دهیم. ما باید آن کوله پشتی پر از شرم، پشیمانی، ناراحتی، اشتباه، شکست، قلب شکسته، کینه و غیره را رها کنیم. وقتی آن کوله پشتی را رها کردید، به شما قول می دهم که دویدن در مسابقه شما در زندگی بسیار آسان تر خواهد بود.

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0