کاردرمانگر خوب در تهران، متخصص کاردرمان

کاردرمانی چیست؟ کاردرمانگر خوب در تهران چگونه کار می کند؟

کاردرمانی چیست؟ متخصص کاردرمانی به شما کمک می کند بهترین عملکرد خود را در خانه، محل کار و هر جای دیگری داشته باشید. این در مورد توانایی انجام کارهایی است که می خواهید و باید انجام شود. کاردرمانی می تواند به معنای کمک به شما برای غلبه بر چالش های یادگیری در مدرسه، رفتن به سر کار، انجام ورزش یا به سادگی شستن ظروف باشد. همه چیز بر افزایش استقلال و رفاه متمرکز است.

کاردرمانی و فعالیت کاردرمانگر همچنین یک حرفه مبتنی بر علم، بهداشت و مراقبت اجتماعی است که توسط شورای حرفه های بهداشت و مراقبت تنظیم می شود.

کاردرمانگر خوب چه فعالیت هایی می کند؟

یک کاردرمانگر خوب به افراد در هر سنی کمک می‌کند تا بر چالش‌های انجام وظایف یا فعالیت‌های روزمره غلبه کنند – چیزی که ما آن را «کار» می‌نامیم.

کاردرمانگران فراتر از محدودیت ها را می بینند و این محدودیت ها را با عینک امید و آرزوها می بینند. آنها به رابطه بین فعالیت‌هایی که هر روز انجام می‌دهید و چالش‌هایی که با آن روبرو هستید و محیطتان نگاه می‌کنند. سپس، آنها برنامه ای تنظیم می کنند که هدفش دستیابی به مجموعه خاصی از فعالیت ها باشد. این برنامه به شما کمک کند به پیشرفت هایی که برای ارتقای زندگی روزمره خود نیاز دارید، برسید. این حمایت و برنامه شخصی می‌تواند به افراد حس هدفمندی جدیدی بدهد. همچنین می تواند فرصت های جدیدی را باز کند و دیدگاه مردم را نسبت به آینده تغییر دهد.

کاردرمانگران با چه کسانی کار می کنند؟

کاردرمانگران با بزرگسالان و کودکان در هر سنی که دارای طیف وسیعی از مشکلات ذهنی و جسمانی هستند کار می کنند. یک کاردرمانگر معمولا به افرادی که با اختلالات سلامت روان یا ناتوانی‌های جسمی یا یادگیری دست و پنجه نرم می‌کنند، کمک می‌کنند. کاردرمانگران به مردم کمک می کنند تا بهترین زندگی خود را در سازمان های بهداشتی، خدمات مراقبت اجتماعی، مسکن، آموزش و سازمان های داوطلبانه داشته باشند.

بسیاری از کاردرمانگران همچنین به طور داوطلبانه با افراد عمومی، پناهجویان و پناهندگان، در کنار خدمات پلیس یا آتش نشانی، یا با خدمات روانپزشکی کار می کنند.

زمینه هایی که کاردرمانگران با آنها کار می کنند

کاردمانی کودکان و جوانان

کاردمانی کودکان و جوانان

کاردرمانگران به نوزادان، خردسالان، کودکان و نوجوانان کمک می‌کنند که رشد کنند، یاد بگیرند، سرگرم شوند، معاشرت کنند و بازی کنند تا بتوانند رشد کنند، شکوفا شوند و به پتانسیل کامل خود دست یابند.

در این مورد تمرکز می تواند روی مراقبت مستقلانه از خود باشد، مانند آماده شدن برای بیرون رفتن، خوردن یک وعده غذایی یا استفاده از توالت. کار با کودک همچنبن می تواند حول محور مولد بودن باشد، مانند رفتن به مهد کودک یا مدرسه، یا داوطلب شدن برای برخی کارها. یا می تواند در مورد بهبود توانایی آنها برای بازی با دوستان، رقابت در ورزش یا شرکت در سرگرمی ها باشد.

افراد دارای معلولیت جسمی

کاردرمانگران به افراد دارای ناتوانی های جسمی، از جمله آنهایی که قطع عضو هستند، کمک می کنند تا بیشترین بهره را از زندگی ببرند.

کاردرمانی، در رابطه با کسانی که معلولیت جسمانی دارند، اغلب به این معنی است که چگونه یک فعالیت، یا محیط فیزیکی یا اجتماعی که در آن انجام می‌شود، می‌تواند تغییر یا تطبیق داده شود تا کارها را آسان‌تر کند. همچنین، درمانگر درباره احساس فرد در مورد توانایی خود برای مقابله با مشکلات صحبت خواهد کرد.

افراد دارای ناتوانی یادگیری

کاردرمانگران به افراد مبتلا به انواع ناتوانی های یادگیری نیز کمک می کنند تا از زندگی، کار و فعالیت های اوقات فراغت تا حد امکان به طور مستقل لذت ببرند.

این فعالیت‌ها از اطراف خانه، مانند آشپزی، یا استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را شامل می‌شود تا بتوانند از امکانات جامعه خود نهایت استفاده را ببرند. هدف این سطح، حمایت از افراد در کار داوطلبانه یا اشتغال یا کمک به مهارت های فرزندپروری می باشد. کاردرمانگران اغلب به دنبال این هستند که سایر اعضای خانواده و کارگران حمایت کننده را نیز در رویکرد خود بگنجانند و همه نیازهای فرد را درک می کنند.

افرادی که مشکلات روانی دارند

کاردرمانگران به افراد مبتلا به طیف وسیعی از مشکلات سلامت روان کمک می کنند تا از فعالیت های روزمره لذت ببرند که این خود منجر به احساس هدف می شود و شانس بهبودی آنها را افزایش می دهد.

هدف این سطح از فعالیت کاردرمانگران می تواند بهبود مراقبت از خود، از استفاده از ماشین لباسشویی تا پخت و پز برای خود باشد. همچنین می تواند در مورد مدیریت بهتر امور مالی با ایجاد درک بهتری از نامه، صورت حساب ها و بودجه باشد. یا ممکن است تمرکز بر بهبود ارتباطات باشد تا بتوانند با همسایگان دوست شوند و با هم ارتباط برقرار کنند. کاردرمانگران همچنین به کمک به افراد برای توسعه مهارت‌های حرفه‌ای توجه می‌کنند تا این افراد بتوانند کار کنند و شغلی ایجاد کنند.

کاردرمانگر خوب و خدمات به افراد مسن

کاردرمانگر خوب و خدمات به افراد مسن

کاردرمانگران به سالمندان کمک می کنند تا فعالیت هایی را انجام دهند که برای آنها مهم است، سلامتی آنها را افزایش داده و آنها را سالم نگه دارند. این سطح از فعالیت کاردمانگر می تواند شامل قرار دادن راه حل هایی باشد که آنها را ایمن و فعال نگه می دارد، مانند وسایل کمکی راه رفتن یا تغییر در خانه. کاردرمانگران همچنین می‌توانند به یافتن فرصت‌های بیشتری برای تماس اجتماعی و همکاری با آن‌ها برای افزایش اعتماد به نفس در هنگام ملاقات با افراد جدید کمک کنند.

پایان زندگی

یک کاردرمان خوب به افراد کمک می کنند تا پایان زندگی خوبی داشته باشند و همچنان آنچه را که بیشتر برایشان ارزش قائل هستند، تجربه کنند. آنها همچنین ممکن است تجهیزات را سازماندهی کنند و تغییراتی در محیط فیزیکی ایجاد کنند تا به فرد اجازه دهند در خانه پایان خوبی داشته باشند.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0