مشاوره روابط دوستی دختر و پسر

مشاوره دوستی دختر و پسر

مشاوره روانشناسی رابطه های دوست دختر و دوست پسر

مشاوره روابط  عاطفی دختر و پسر

در دوران دوستی، نامزدی و پیش از ازدواج

هر دختر یا پسری به طور ذاتی و غریزی به جنس مخالف کشش دارد و این امر یک مساله کاملا طبیعی و نیاز آدمیزاد برای ادامه نسل بوده است. دختر ها و پسر ها چه از لحاظ جسمی و جنسی و چه از لحاظ عاطفی به یکدیگر تمایل دارند و به سمت هم جذب می شوند. اما گاهی اوقات کنترل نکردن این روابط یا انتخاب های اشتباه در رابطه بین دختر و پسر می تواند باعث متحمل شدن صدمات زیاد خصوصا صدمات روحی شود و این چیزی ست که خانواده‌ها درمورد روابط دوستی دختر و پسر نگران آن هستند.

همچنین در شرایط امروز ایران و کمتر شدن آمار ازدواج به دلایل متعدد، روابط دختران و پسران بیشتر به سمت و سوی روابط خارج از ازدواج و به اصطلاح دوستی دختر و پسر کشیده می شود. در مواردی هم پسران با وعده های پوچ و بی اساس سعی می کنند دختران را فریب داده و از آن ها فقط در جهت منافع جنسی استفاده کنند. البته در سمت مخالف، دختران نیز ممکن است با هدف قرار دادن نیاز جنسی پسران، وارد رابطه با آن ها شده و از این راه به آن ها ضررهای مالی و روحی وارد کنند.

به همین علت بهتر است نکاتی را به عنوان مشاوره دوستی دختر و پسر به شما توضیح دهیم تا بتوانید یک رابطه سالم و بدون صدمه روحی و جسمی را تجربه کنید.

مزایای روابط دوستی دختر و پسر

تمام انسان ها در ذات خود موجودات اجتماعی هستند. به همین علت و به دلیل حضور در بستر اجتماع، نیاز به تمرین در زمینه مهارت های اجتماعی دارند. در روابط دوستی دختر با پسر و پسر با دختر، شناخت فرد از جنس مخالف بیشتر می شود و فرد متوجه می شود که جنس مخالف به چه چیزهایی توجه بیشتری دارد، چطور فکر می کند، چه مواردی برای او اهمیت بیشتری دارد و بسیاری از تفاوت های دیگر بین جنس دختر و پسر را متوجه می شود. همچنین در رابطه دختر و پسر، خود آگاهی خود شخص و شناخت او از خودش نیز بیشتر می شود و متوجه می شود که به طور کلی، از یک رابطه دوستی یا روابط عاطفی چه چیزی می خواهد و چه چیز را نمی تواند در رابطه با جنس مخالف تحمل کند.

معایب روابط دوستی دختر وپسر

بدبینی به جنس مخالف

در روابط دختر و پسر که به نتیجه خاصی نمی رسد و در برخی موارد از یکدیگر ضربه های عاطفی، روحی یا جسمی می خورند، فرد ضربه دیده نسبت به همه افراد جنس مخالف بدبین می شود و برقراری یک رابطه سالم در آینده برای او مشکل خواهد شد.

ازدواج اجباری

در بسیاری از موارد، دختر و پسر فقط به قصد دوستی با هم ارتباط برقرار می کنند اما وقتی به هر نحو این رابطه بر ملا می شود و خانواده ها از این رابطه دوستی مطلع می شوند، سعی می کنند آن ها را مجبور به ازدواج کنند درحالی که شاید این ازدواج خواست دختر یا پسر نباشد.

انتخاب های عجولانه

بسیاری از دختران و پسران، از ترس تنها ماندن یا به خاطر این که از بقیه دوستان خود کم نیاورند، به صورت عجولانه وارد روابط عاطفی می شوند و در بسیاری از موارد، فرد اشتباهی را انتخاب می کنند زیرا در این انتخاب دقت و حوصله کافی به خرج نداده اند.

 تغییر طرف مقابل

در برخی دوستی ها، فرد سعی می کند طرف مقابل خودش را آن طور که خودش می خواهد تغییر دهد و در صورتی که موفق به این کار نشوند با ناکامی مواجه می شود و در صورتی که موفق شود نیز، انتظار متقابل و کاهش اعتماد به نفس را به همراه خواهد آورد.

تمام کردن دوستی

در شرایطی که دختر و پسر زمان بسیار طولانی با هم دوست بوده اند و به هم وابسته شده اند، جدا شدن از یکدیگر می تواند بیش از حد تصور مشکل باشد. برخی دختر ها یا پسر ها به خاطر اینکه این سختی را متحمل نشوند، به رابطه ای که به صلاح آن ها نیست ادامه می دهند و در این مسیر صدمات زیادی به آن ها وارد می شود.

مشاور روابط دوست دختر دوست پسر

سوالات پر تکرار درباره مشاور دوستی دختر و پسر

همه روابط دختر و پسر به شکست می رسند؟

درحالی که انتخاب های نادرست باعث شده است بسیاری از روابط دوستی بین دختر و پسر قبل از ازدواج به شکست منجر شود، اما همیشه اینطور نیست و با انتخاب درست، این روابط می توانند روابط درست و سالمی نیز باشند.

به دوست دختر / دوست پسر می توان اعتماد کرد؟

این مساله نیز مانند مسائل توضیح داده شده در قبل به طرفین رابطه بستگی دارد. اگر رابطه یک رابطه سالم و درست باشد، اعتماد نیز به وجود خواهد آمد اما اعتماد در روابطی که به اصطلاح سمی هستند می تواند صدمات جبران ناپذیری به دختر و پسر وارد کند.

همه دوستی های دختر و پسر مضر هستند؟

نه لزوما. دوستی دختر و پسر اگر به صورت سالم و خوب باشد، می تواند به آن ها کمک کند تا خودشان و جنس مخالف را بیشتر بشناسند و انتخاب های بهتری انجام دهند اما در بسیاری از موارد، دختران و پسران در این رابطه ها صادق نیستند و سعی در فریب طرف مقابل خودشان را دارند.

دوستی دختر و پسر خوب است یا بد؟

همانطور که در این مطلب به تفسیر به این موضوع پرداختیم و توضیح دادیم، دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج هم می تواند خوب باشد و هم بد. بهتر است برای تشخیص بهتر، به مشاور روابط دوستی دختر و پسر مراجعه کنید.

مشاوره روابط دوستی دختر و پسر

کلینیک روانشناسی ذهن آرا، یکی از تخصصی ترین مراکز مشاوره و روانشناسی در تهران بوده و با در اختیار داشتن بیش از 30 درمانگر متخصص و با تجربه، در همه ی حوزه های مشاوره و روانشناسی مشغول فعالیت می باشد.

درمانگران این مرکز در حوزه مشاوره روابط دوستی دختر و پسر و روابط پیش از ازدواج با دقت و وسواس خاصی گزینش شده اند و تجربه و سابقه ی کاری فراوانی در حوزه های مرتبط داشته و دارند. در ادامه ی این مطلب متخصصین مشاوره ازدواج کلینیک روانشناسی ذهن آرا را معرفی کرده و رزومه ی آن ها را در اختیار شما قرار می دهیم.

پیدا کردن مشاور خوب و حرفه‌ای مرکز مشاوره‌ای که بهترین خدمات را در زمینه رابطه دختر و پسر به شما ارائه دهد می‌تواند معضل بزرگی باشد. خصوصا اگر برای بار اول می‌خواهید به روان درمانگر مراجعه کنید. شما می‌توانید برای مشورت و کسب اطلاعات بیشتر درمورد مراکز مشاوره خوب در شمال و شرق تهران در این زمینه با کلینیک ذهن آرا تماس بگیرید.

این مقاله می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد: ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب

ما اینجا هستیم تا شما را به بهترین متخصصین مربوط به مشکل شما را چه در مرکز مشاوره ذهن آرا و چه در کلینیک‌های دیگر ارجاع دهیم.مرکز روانشناسی ذهن آرا، مرکز مشاوره، مرکز روانشناسی، کلینیک روانشناسی، دکتر روانشناس

3.5/5 - (8 امتیاز)
4 نظرات
  1. Hasti می گوید

    یه سوال.
    اگه یه دختر پسر در حین رابطه ب مشکلی برخورد کنند مثل اینکه پسر بگه که ما بهمیم ولی دوست دارم که بهم وابسته نشی و دلی دوسم داشته باشی چون این وابستگی ب جز جهت منفی جهت مثبتی نداره و باعث آزارت میشه و میگه که تا وقتی که از خودم مطمئن نیستم وابسته نشو یعنی چی؟
    خیلی ممنون میشم پاسخگو باشید🤌🏻

  2. نبیل می گوید

    یه سوال.

    من یه پسر دانشگاهی هستم. تو کلاس ما یه دختر خوشکل و خیلی مودب داریم. یه هوی تو تیلگرام من پیام داد گفت آیا میتونی به کمک درسی کنی در حالیکه اصلا به هیچ کس تو کلاس صحبت نمیکن و همچنان می‌داند که از من کرده لایق و بااستعداد تر هم تو کلاس هستن. پس روزی از روزی برایم پیام داد که ساعت چند میام و به من کمک درس کن. آیا او عاشق من شده؟

  3. سینا می گوید

    داداش نمیدونم اهل کجایی فکر کنم افغانستان از کلماتت ولی خب به هر حال مطمئن باش ازت خوشش اومده فقط زرنگ باش زیاد مغرور نباش خیلیم خودتو نیازمند به اون نشون نده ولی سریع برو تو کارش تا تنور داغه نونو بچسبون.راستی چی میخونی؟
    سعی کن هر هفته باهاش قرار بزاری تا یه ماه یعنی ۳ یا ۴ بار قرار بزار و براش گل و چیزای کوچیک هدیه بخیر و بعد قرار ۴ بهش بگو نسبت بهت حس دار.مطمئن باش موفق میشی رفیق
    من اگه جای تو بود میرفتم تو کارش😁

    1. نبیل می گوید

      پس چرا وقتی همرایش پیام بازی داشتم عاجل گفت که اگر تا چند دقه دیگه که بابام برسه دیگه نمیتونم جواب بدم باز گفت که یه روز دیگه حتما پیام میفرستم که از اون روز تا الان 1 ماه کامل شده، اما پیام دریافت نشد.

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0