روانشناس ایرانی در آمریکا

چرا مشاوره آنلاین؟ چرا روانشناس ایرانی در آمریکا

شاید از خود بپرسید تا زمانی که می‌شود از مشاوره روانشناسی حضوری استفاده کرد، چرا باید به سراغ مشاوره آنلاین رفت؟ اول این که ارائه خدمات روانشناسی در دوره‌های اخیر رشد فزاینده‌ای داشته و این به دلیل آگاهی بیشتر اقشار مختلف جامعه از اهمیت سلامت روان است. در کنار این موضوع با شروع پاندمی کرونا، استفاده از خدمات آنلاین بیش از پیش گسترش پیدا کرده است. این دو موضوع در کنار هم تقاضای قابل توجهی را برای بهره گیری از مشاوره آنلاین به وجود آورده است که پرداختن به آن را ضروری می‌کند.

از طرفی با افزایش قابل توجه میزان مهاجرت از کشور، چالشی به عنوان عدم تطابق فرهنگی بین مشاوران کشورهای مقصد و مراجعان فارسی زبان به وجود آمده است. این موضوع احساس نیاز به مشاوری که همزبان باشد و آشنایی زیادی با فرهنگ درمانجو داشته باشد را پرورش می‌دهد. یافتن این مشاور در کشوری که به آن مهاجرت شده باشد، کار بسیار سختی است؛ چرا که علاوه بر فرهنگ مشابه، مشاور مورد نظر باید از سطح تخصص بالایی برخوردار باشد.

بسیاری از عزیزان ایزانی در کشورهای مختلف از جمله آمریکا زندگی می کنند و طبیعتا هر فردی روزی نیاز به صحبت با مشاور یا روانشناس خوب دارد. از این رو این عزیزان به دنبال روانشناس در آمریکا هستند. ما به شما مشاوره آنلاین روانشناسی با متخصصین و روانشناسان خوب ایرانی را پیشنهاد می کنیم.

بهترین روانشناسان و روانپزشکان ایرانی را در کجا می توان پیدا کرد؟

موضوعی که پیش از این مطرح شد، در کشور ما نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. باید در نظر داشت که به طور کلی برای شناخت متخصص‌ترین روانشناسان و روانپزشکان باید به رزومه معتبر آن‌ها دسترسی داشت. تجارب درمانی، میزان تحصیلات، مسئولیت‌های علمی و اجرایی در شناخت مشاوران بسیار حائز اهمیت است.

کیفیت مشاوره آنلاین با مشاوره حضوری قابل مقایسه است؟

این که کیفیت مشاوره آنلاین به همان اندازه باشد که مشاوره حضوری دارد، سوال بسیار مهمی است. به طور کلی مشاوره آنلاین تقسیم می‌شود بر مشاوره متنی، مشاوره صوتی و مشاوره تصویری. در این زمینه پلتفرمی باید انتخاب شود که تضمین کیفیت چه به لحاظ نحوه ارائه، چه به لحاظ مهارت و تجربه مشاور و چه به لحاظ پیگیری و پشتیبانی روند مشاوره در آن صورت بگیرد. هدف نهایی گرفتن بهترین نتیجه از جلسات تراپی است و این هدف با فراهم آمدن تمام شرایط به دست می آید؛ اما باید توجه داشت که مشکلات خیلی حاد ممکن است در مشاوره آنلاین قابل بررسی نباشند و نیاز به مراجعه حضوری پیدا کنند.

توصیه کارشناسان این است که مشاوره تصویری همیشه می‌تواند نتایج مشابهی به جلسات حضوری داشته باشد و طبق تحقیقات صورت گرفته، مشاوره تصویری در درمان اضطراب و افسردگی، اثرگذاری بسیار زیادی داشته است.

روانشناس آنلاین قابل اعتماد در ایران

وبسایت‌های متعددی در زمینه مشاوره پزشکی آنلاین در ایران وجود دارند که بیشتر آن‌ها به طور تخصصی به مشاوره روانشناسی نمی‌پردازند. در وبسایت ذهن آرا که به طور تخصصی برای مشاوره آنلاین روانشناسی طراحی شده است، بهترین مشاوران فارسی زبان با یک بررسی همه جانبه با توجه به تجربه علمی و عملی انتخاب شده و در معرض گزینش مراجعان قرار گرفته‌اند. این مشاوران در حوزه‌های بسیار متنوعی تخصص داشته و کارشناسان ذهن آرا برای گرفتن بهترین نتیجه مخاطبان را با توجه به مسأله مورد نظر به سمت مشاور مناسب هدایت می کنند.

هزینه جلسات آنلاین ذهن آرا / هزینه مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور

شاید در نگاه اول برای مراجعان داخل کشور، هزینه‌های رزرو جلسات آنلاین کمی سنگین به نظر برسد که این مبلغ برای ایرانیان خارج از کشور به طور کامل به صرفه است؛ اما نکته دیگری که باید در نظر گرفت حساسیت گزینش مشاوران متخصص توسط ذهن آرا با رزومه علمی و اجرایی معتبر است.

استانداردهای مشاوره آنلاین چیست؟

این حق طبیعی هر مراجعی است که بداند آیا وبسایتی که برای حفظ سلامت روان خود به آن مراجعه کرده است، استاندارد هست یا خیر. با بررسی دو وبسایت جهانی و مرجع در زمینه مشاوره آنلاین با عنوان BetterHelp و Talkspace می‌توان چند معیار مشخص در زمینه کیفیت مشاوره را تعیین نمود. این معیارها می‌توانند هر روز پیچیده‌تر یا بیشتر شوند یا معنای متفاوتی پیدا کنند؛ اما آنچه که امروز در وبسایت‌های معتبر برای آسایش مراجعان در نظر گرفته می‌شود، این نکته هاست:

  • پر کردن فرم مربوط به مشکل مورد نظر قبل از انتخاب مشاور
  • بررسی فرم در زمان خیلی کم و معرفی مشاور مناسب به مراجع
  • حق تعویض یا انتخاب مشاور دلخواه توسط مراجع
  • گفتگوی زنده و تصویری مشاور با مخاطب که باعث بررسی حالت‌های رفتاری، کلامی و ظاهری می شود.
  • پرداخت امن با استفاده از درگاه‌های معتبر داخلی و خارجی
  • بسته‌ها یا پکیج‌های ویژه درمانی که بسیار مقرون به صرفه است.
  • گفتگوی امن و با حفظ حریم خصوصی در فضای آنلاین همراه با امکان ارسال مدارک پزشکی برای مشاور در صورت نیاز
  • پیگیری و پشتیبانی قوی از روند درمان مراجع
  • امکان برگشت کل یا بخشی از هزینه در صورت کنسلی، انصراف در زمان حال یا تغییر ساعت جلسات
  • برخورداری از سیستم ارجاع (به این معنی که هرجایی که مراجع احساس کرد از درمانگر و جلسات خود نتیجه نمی‌گیرد، امکان تغییر مشاور وجود داشته باشد و یا این که خود مشاور وقتی با مسأله درمانجو آشنا می‌شود، می‌تواند برای درمان مؤثرتر، مراجع را به یک مشاور دیگر ارجاع دهد.
  • وجود محتوای بلاگ همراه با مقالات بسیار زیادی درباره سلامت روان، معرفی اختلالات و خطرات روانی و همچنین معرفی شیوه‌های درمان و مهارت‌های زندگی سالم
  • برخورداری از سیستم پرسش و پاسخ بر حل مشکلات جزیی راجع به مشاوران، اختلالات یا درمان‌ها

مزایای مشاوره آنلاین با روانشناسان ایرانی خارج از کشور

مشاوره آنلاین مزایای بالقوه ای دارد. اول از همه، مشاوره آنلاین می تواند احساس محرمانه و ناشناس بودن بیشتری به شما بدهد. این می تواند به خصوص اگر از صحبت کردن در مورد مشکلات خود عصبی، خجالت یا مضطرب هستید، اطمینان بخش باشد و به شما کمک کند درجه بیشتری از کنترل را احساس کنید. مراجعین همچنین می توانند با دریافت مشاوره در خانه خود احساس امنیت بیشتری داشته باشند.

برای مراجعینی که برنامه‌ای پر مشغله یا کامل دارند، مشاوره آنلاین می‌تواند وسیله راحت‌تری برای دسترسی به حمایت عاطفی باشد. به عنوان مثال، اگر به طور منظم سفر می کنید، تعهدات کاری قابل توجهی دارید یا یک مراقب تمام وقت هستید، ممکن است زمان آزاد کمی برای شرکت در جلسات منظم هفتگی رو در رو داشته باشید. مشاوره آنلاین در این شرایط می تواند از نظر زمانی کارآمدتر باشد، زیرا می توانید جلسات منظم را با انعطاف بیشتری برنامه ریزی کنید. این نوع مشاوره همچنین می تواند مقرون به صرفه تر باشد زیرا بسیاری از مشاوران هزینه جلسات آنلاین کمتری را ارائه می دهند.

1- در بیشتر موارد مشاوره های آنلاین دیده شده است كه از میزان بار روانی روی مراجعان بعد از مشاوره به شدت كاسته شده است. این اولین و مهمترین وی‍ژگی مشاوره آنلاین است.

2- افراد در بیشتر ساعات روز و در برخی موارد بصورت 24 ساعته می توانند از خدمات مشاوره آنلاین برخوردار شوند. این امر میزان تطابق زمان مشاوره را با نیازهای مشاوره افراد به میزان زیادی افزایش می دهد.

3- مزیت سوم مشاوره آنلاین روانشناسی هزینه كم آن است كه امكان مشاوره با تعداد زیاد جلسات مشاوره را فراهم می كند. همچنین در این روش فرد در هر موقعیت جغرافیایی می تواند از این نوع مشاوره روانشناسی آنلاین برخوردار شود.

اصلاح یک باور غلط نزد عموم در رابطه با مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین هیچگاه برای درمان اختلالات بالینی مانند افسردگی یا اختلال دوقطبی و یا وسواس نیست! چرا که در امر رواندرمانی یک پروتکل مشخص وجود دارد که صدای مراجع و اطلاعاتی که می دهد تنها بخش کوچکی ار فرایند درمان را تشکیل می دهند. در صورت داشتن استرس و اضطراب شاید مشاوره آنلاین تسکینی باشد برای بهبود حال روحی شما، اما پیشنهاد می شود برای رواندرمانی اختلالات روانشناسی بصورت حضوری مراجعه کرده و فریب تبلیغات گسترده مراکز مشاوره آنلاین را در این رابطه نخورید.

به درد چه مشکلاتی می خورد؟

مشاوره آنلاین می تواند مشخص کننده مسیر شما در امر درمان اختلالات بالینی باشد، یعنی یک مشاور آنلاین خوب شما را بصورت درستی ارجاع می دهد. همچنین مشاوره آنلاین شما را در امر تصمیم گیری درست در رابطه با مسائلی که در آینده پیش روی شماست راهنمایی می کند.

تصمیماتی مانند مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی، مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده آنلاین، سوالاتی در رابطه با نحوه تربیت کردن کودک، و انواع مختلفی از سوالاتی که ممکن است در ارتباطات خود داشته باشید. همچنین یکی دیگر از کاربردهای مشاوره آنلاین آموزش است؛ آموزش مهارت های زندگی، آموزش مهارت های شناختی …
مشاوره آنلاین بسیار می تواند سودمند باشد، اما به شرطی که درست و به جا استفاده شود. موضوعاتی همچون مشکل در ارتباط با همسر، طلاق عاطفی، برخورد در مقابل رفتارهای منفی همسر، رفع چالش‌های زندگی زناشویی و… در مشاوره خانواده مورد بررسی قرار می‌گیرند و شما می‌توانید چالش‌های موجود در ارتباط با محیط خانواده و اعضای آن را در مشاوره آنلاین خانواده مطرح کنید.

ذهن آرا همیشه با شماست / روانشناس ایرانی در کالیفرنیا

برای توضیحات تکمیلی بهتر است چند نکته را نیز اضافه کرد. در وبسایت ذهن آرا بخش روانشناس در منوی اصلی وجود دارد که به راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت.

علاوه بر این همانطور که گفته شد، شما می توانید از طریق بخش رزرو آنلاین تخصص، روز ها و ساعات فعالیت متخصصین را مشاهده کنید و بهترین گزینه و مناسب ترین روانشناس ایرانی را انتخاب کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0