مرکز سکستراپی در تهران، سکستراپیست خوب

آیا به دنبال مرکز سکستراپی در تهران هستید؟

سکستراپی چیست؟

سکستراپی نوعی گفتگو درمانی است که برای کمک به افراد و زوج ها طراحی شده است تا عوامل پزشکی، روانی، شخصی یا بین فردی موثر بر رضایت جنسی را بررسی کنند.

هدف از سکستراپی کمک به افراد برای عبور از چالش های فیزیکی و عاطفی برای داشتن یک رابطه رضایت بخش و زندگی جنسی لذت بخش است.

اختلال عملکرد جنسی شایع است. در واقع، 43 درصد از زنان و 31 درصد از مردان گزارش می دهند که در طول زندگی خود نوعی اختلال عملکرد جنسی را تجربه کرده اند. این اختلالات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • اختلال در نعوظ
  • میل جنسی کم
  • کمبود علاقه
  • انزال زودرس
  • اعتماد به نفس پایین
  • عدم پاسخ به محرک های جنسی
  • ناتوانی در رسیدن به ارگاسم
  • میل جنسی بیش از حد
  • ناتوانی در کنترل رفتار جنسی
  • افکار جنسی ناراحت کننده
  • فتیش های جنسی ناخواسته

یک زندگی جنسی رضایت بخش، سالم و طبیعی است. صمیمیت فیزیکی و عاطفی بخش‌های اساسی از سلامتی شماست. هنگامی که اختلال عملکرد جنسی داشته باشید، داشتن زندگی جنسی کامل می تواند دشوار باشد.

سکستراپی ممکن است بتواند به شما کمک کند تا چالش های جنسی خود را مجدداً تنظیم کنید و رضایت جنسی خود را افزایش دهید.

رابطه جنسی چگونه کار می کند؟

سکستراپی مانند سایر انواع روان درمانی ها است. شما با صحبت کردن از طریق تجربیات، نگرانی ها و احساسات خود، این بیماری را درمان می کنید.

به همراه درمانگر خود، مکانیسم‌های مقابله‌ای را برای کمک به بهبود پاسخ‌های خود در آینده به کار می‌برید تا بتوانید زندگی جنسی سالم‌تری داشته باشید.

در طول ویزیت های اولیه، درمانگر شما یا فقط با شما صحبت خواهد کرد یا با شما و شریک زندگیتان با هم صحبت خواهد کرد. درمانگر آنجاست تا به شما کمک کند تا چالش فعلی خود را پردازش کنید:

  • سکستراپیست ها اینطور نیست که طرف یک نفر را بگیرند یا به متقاعد کردن کسی بپردازند.
  • همچنین، باور غلط نداشته باشید. درمانگر جنسی با کسی رابطه جنسی نخواهد داشت یا به کسی نشان نمی دهد که چگونه رابطه جنسی داشته باشد.
  • با هر جلسه، درمانگر شما را به سمت مدیریت بهتر و پذیرش نگرانی‌هایتان که ممکن است منجر به اختلال عملکرد جنسی شود، سوق می‌دهد. تمام گفتار درمانی، از جمله رابطه جنسی، هم یک محیط حمایتی و هم یک محیط آموزشی است.
  • سکستراپی به معنای ایجاد آرامش و تشویق برای تغییر است. شما احتمالاً مطب سکستراپیست خود را با تکالیف و کارهایی که باید قبل از قرار بعدی خود انجام دهید، ترک خواهید کرد.
  • اگر درمانگر شما مشکوک باشد که اختلال عملکردی که تجربه می کنید نتیجه یک جسمی است، ممکن است شما را به یک پزشک ارجاع دهد.
  • درمانگر و پزشک شما می توانند در مورد علائم و نشانه های شما مشورت کنند و برای کمک به یافتن هر گونه نگرانی فیزیکی که ممکن است به مشکلات جنسی بیشتر کمک کند، کمک کنند.

آیا نیاز به سکستراپی دارم؟

یکی از راه‌های تشخیص اینکه آیا به جای صحبت‌ با یک رواندرمانگر نیاز به مراجعه به یک سکستراپیست خوب دارید یا خیر، این است که تجزیه و تحلیل کنید که چه بخش‌هایی از زندگی شما بیشتر تحت تأثیر احساس شما است.

اگر کیفیت زندگی و سلامت عاطفی شما به شدت تحت تاثیر اختلال عملکرد جنسی شما قرار گرفته است، بهتر است به یک متخصص جنسی مراجعه کنید. به همین ترتیب، اگر فقدان صمیمیت یا مشکل در برقراری ارتباط با شریک زندگی شما به عنوان جدی ترین نگرانی شخصی شما است، یک زوج درمانگر خوب بهترین مکان برای شروع است.

چگونه یک سکستراپیست خوب پیدا کنم؟

یک درمانگر جنسی معتبر می تواند یک روانپزشک، روانشناس، درمانگر ازدواج و خانواده یا مددکار اجتماعی بالینی مجاز باشد. این متخصصان سلامت روان تحت آموزش های اضافی گسترده ای در زمینه تمایلات جنسی قرار می گیرند تا به عنوان یک سکستراپیست معتبر مورد تایید قرار گیرند.

حتما برای دریافت اطلاعات بیشتر و معرفی یک سکستراپیست خوب با کلینیک روانشناسی ذهن آرا در ارتباط باشید.

آنچه قبل از قرار ملاقات با سکستراپیست باید بدانید

هنگامی که آماده شروع برای مراجعه به سکستراپیست هستید، این چهار مورد را در نظر داشته باشید تا تصمیم بگیرید که چه کسی را برای درمان ملاقات کنید.

سازگاری شما با سکستراپیست

درمانگران منحصر به فرد هستند. درمان موفقیت آمیز تا حد زیادی به این بستگی دارد که چقدر با درمانگر خود ارتباط برقرار می کنید و چقدر به او و راهنمایی هایش اعتماد دارید. اگر با یک درمانگر جنسی احساس راحتی نمی کنید، به دنبال فرد دیگری باشید.

انفرادی در مقابل زوج

لازم نیست شریک زندگی خود را برای سکس تراپی همراه خود بیاورید. برای برخی افراد، سکس درمانی انفرادی برای رفع نگرانی ها کافی است. برای برخی دیگر، حضور هر دو نفر در طول درمان ممکن است به بهبود رضایت و ایجاد ارتباط قوی‌تر کمک کند.

لوکیشن مرکز سکستراپی

هنگام تصمیم گیری در مورد مراجعه به درمانگر جنسی، مهم است که به خاطر داشته باشید که دفتر درمانگر شما کجاست و چقدر راحت می توانید به آنجا بروید. ممکن است در ساعات ناهار، بعد از کار، یا در روزهای اتفاقی که یک ساعت خالی دارید، بخواهید مراجعه کنید.

طرح درمان

در طول اولین قرار ملاقات شما، درمانگر شما احتمالاً یک برنامه درمانی اولیه را با شما انجام خواهد داد. برای اکثر افراد و زوج ها، در ابتدا چندین جلسه مورد نیاز است.

با این حال، هنگامی که درمان تفاوت قابل توجهی ایجاد کرد و درمانگر شما مطمئن شد که می توانید با چالش های آینده مقابله کنید، ممکن است از مراقبت درمانگر خود رها شوید.

خلاصه

یک زندگی جنسی کامل به دلایل زیادی برای سلامتی شما حیاتی است. عناصر فیزیکی و عاطفی یک زندگی جنسی سالم دارای مزایای گسترده ای از جمله کاهش فشار خون، سلامت قلب بهتر و کاهش استرس هستند. رابطه جنسی یک بخش طبیعی و سرگرم کننده از زندگی است. با این حال، برای برخی از افراد، رابطه جنسی منبعی از اضطراب و نگرانی بزرگ است. اختلال عملکرد جنسی می تواند منجر به عوارض رابطه، از دست دادن اعتماد به نفس و بسیاری از اثرات منفی دیگر شود.

سکستراپی یک رویکرد یکپارچه برای درمان و حذف چالش های اساسی است. این نگرانی ها ممکن است فیزیکی مانند گردش خون پایین باشد. آنها همچنین ممکن است نگرانی های روانی مانند اضطراب، استرس و مسائل مربوط به اعتماد به نفس باشند.

سکس تراپی می تواند به افراد و زوج ها کمک کند تا راهی برای برقراری ارتباط باز و صادقانه پیدا کنند تا بتوانند با هر گونه نگرانی یا چالش به سمت یک زندگی جنسی سالم و شاد کار کنند.

منبع:

  • Allahdadi KJ, et al. (2009). Female sexual dysfunction: Therapeutic options and experimental challenges.
    ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3008577/
  • Binik YM, et al. (2009). The future of sex therapy: Specialization or marginalization?
    ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19495953
  • Brody S. (2010). The relative health benefits of different sexual activities.
    jsm.jsexmed.org/article/S1743-6095(15)32977-5/fulltext
  • Brotto LA, et al. (2016). Mindfulness-based sex therapy improves genital-subjective arousal concordance in women with sexual desire/arousal difficulties.
    link.springer.com/article/10.1007%2Fs10508-015-0689-8
  • Everaerd W, et al. (1981). A comparison of sex and communication therapy: Couples complaining of orgasmic dysfunction. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00926238108405429
  • Hawton K. (1995). Treatment of sexual dysfunctions by sex therapy and other approaches.
    ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7496638
  • .
    Sexual dysfunction
  • Simons JS, et al. (2001). Prevalence of sexual dysfunctions: Results from a decade of research.
    ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2426773/
منبع healthline
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0