مشاوره روانشناسی تلفنی کودک و خانواده

مشاوره روانشناسی تلفنی، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی ازدواج و … تنها به درد مشاوره و کمک گرفتن از یک متخصص مشاوره جهت تصمیم گیری صحیح می باشد. بسیاری از مراکز حتی به کمک تلفن، رواندرمانی می کنند که این امر قطعا جایگزین صد در صد برای مشاوره حضوری نیست.

مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین روز به روز محبوب تر می شود، اما برخی از مراجعان از نحوه عملکرد این نوع مشاوره و اینکه آیا برای آنها مناسب است مطمئن نیستند. ما این مقاله را نوشته ایم تا بتوانید در مورد آن و آنچه انتظار دارید بیشتر بدانید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا آن چیزی است که می خواهید امتحان کنید یا خیر.

مشاوره روانشناسی تلفنی چگونه کار می کند؟

مشاوره تلفنی جایی است که شما با مشاور خود صحبت می کنید و جلسات خود را به جای حضور در اتاق درمان از طریق تلفن دریافت می کنید. مانند مشاوره حضوری، مشاور شما فضایی را به شما پیشنهاد می‌کند تا در مورد احساسات خود صحبت کنید و از شما حمایت می‌کند تا در صورت تمایل آن را بشناسید و تغییراتی ایجاد کنید.

بخش مهمی از مشاوره تلفنی این است که شما احساس می کنید توسط مشاور خود شنیده و درک می کنید. اکثر مشاورانی که جلسات تلفنی ارائه می دهند، ارزیابی را از طریق تلفن ارائه می دهند. این یک فرصت ارزشمند برای شما است تا در مورد نحوه کار آن مشاور بیشتر بدانید و برای شما احساس مشاوره تلفنی داشته باشید. امیدواریم در پایان ارزیابی، شما تصوری داشته باشید که آیا از کار کردن با مشاور احساس راحتی می کنید یا خیر.

اگر تصمیم بگیرید که می‌خواهید ادامه دهید، این کار را انجام دهید: با مشاور خود در مورد نحوه همکاری با یکدیگر توافق کنید، تعداد جلسات را تعیین کنید، پرداخت را انجام دهید و یک جلسه مشاوره تلفنی منظم، معمولاً به صورت هفتگی، برنامه‌ریزی کنید. به طور متوسط ​​جلسات معمولاً حداقل 6 تا 15 هفته طول می کشد.

آنچه برای شروع صحبت با روانشناس تلفنی به آن نیاز دارید:

  • مشاوران ممکن است در نحوه کارشان متفاوت باشند، اما به طور کلی، برای شروع به موارد زیر نیاز دارید:
  • دسترسی به تلفن برای تماس با مشاور خود برای جلسات خود
  • دسترسی به یک فضای محرمانه که در آن می توانید آزادانه صحبت کنید
  • برای تکمیل مدارک ارزیابی مشاوره ارائه شده توسط مشاور
  • امکان پرداخت آنلاین امن و همچنین آدرس ایمیل
  • نیازهای پشتیبانی اضافی مانند مترجم یا دریافت اطلاعات در قالب دیگری دارید

آیا مواقعی وجود دارد که مشاوره تلفنی مناسب نباشد؟

مواقعی وجود دارد که مشاوره تلفنی ایده آل نخواهد بود زیرا ممکن است نتواند مقدار مناسبی از پشتیبانی را برای شما فراهم کند. اگر مورد ارزیابی قرار می گیرید و مشاور شما می گوید که نمی تواند به شما مشاوره تلفنی ارائه دهد، نگران نباشید، این بدان معنا نیست که مشکلی در شما وجود دارد یا نمی توانید به هیچ پشتیبانی دسترسی داشته باشید. در این مثال، مشاور شما ممکن است اطلاعاتی در مورد خدمات دیگری به شما بدهد تا بتوانید از میان آنها یکی را انتخاب کنید که می تواند نوع مناسبی از کمک را ارائه دهد.

مشاوره تلفنی ممکن است نتواند نیازهای شما را برآورده کند اگر در صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن احساسات از طریق تلفن با مشکلات قابل توجهی روبرو هستید. همچنین اگر در معرض خطر ارزیابی شوید، مناسب نیست. احتمال آسیب یا خطر به این معناست که اگر در خطر آسیب رساندن به خود یا دیگران هستید، شاید مشاوره تلفنی مناسب نباشد.

اگر تحت تأثیر مواد مخدر یا الکل هستید، جلسات تلفنی نیز مناسب نخواهد بود، زیرا ممکن است توانایی شما در برقراری ارتباط با مشاورتان را مختل کند.

اگر مشکلات روانی شدیدی دارید یا در بحران هستید، ممکن است مشاور نتواند جلساتی را ارائه دهد. یک مثال از این ممکن است اگر علائم روان پریشی را تجربه می کنید یا اگر در بحران هستید و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارید.

مشاوره تلفنی! مشاوره است نه درمان!

هدف مشاوره تلفنی چیست؟

هدف از مشاوره تلفنی برطرف نمودن نيازهای فوری تماس گيرندگان و تثبیت يا بهبود احساس سلامت روانی آنان است. یکی از اصلی ترین رسالت های مشاوره تلفنی تخلیه هیجانی مراجعین است. بيشتر تماس گيرندگان احساس آشفتگی يا اندوه می كنند و درباره اين گونه احساسات دچار سردرگمی هستند. مشاوره فرايندی است كه به فرد كمک می كند تا مسائل خود را روشن كنند و قدرت كنترل مسائل آنی و اتی را به دست آورد. مشاوره تلفنی می‌ توانید دغدغه های افرادی که فرصت و زمان مراجعه به روانشناس را ندارند یا نمی خواهند در مراکز مشاوره دیده شوند را از طریق مشاوره تلفنی حل کند و در رفع احساس و هیجان‌ های ناخوشایند و افکار غلط به آن‌ ها کمک کند.

مزایای مشاوره تلفنی روانشناسی

مشاوره تلفنی مزایای بالقوه ای دارد. اول از همه، مشاوره تلفنی می تواند احساس محرمانه و ناشناس بودن بیشتری به شما بدهد. این می تواند به خصوص اگر از صحبت کردن در مورد مشکلات خود عصبی، خجالت یا مضطرب هستید، اطمینان بخش باشد و به شما کمک کند درجه بیشتری از کنترل را احساس کنید. مراجعین همچنین می توانند با دریافت مشاوره در خانه خود احساس امنیت بیشتری داشته باشند.

برای مراجعینی که برنامه‌ای پر مشغله یا کامل دارند، مشاوره تلفنی می‌تواند وسیله راحت‌تری برای دسترسی به حمایت عاطفی باشد. به عنوان مثال، اگر به طور منظم سفر می کنید، تعهدات کاری قابل توجهی دارید یا یک مراقب تمام وقت هستید، ممکن است زمان آزاد کمی برای شرکت در جلسات منظم هفتگی رو در رو داشته باشید. مشاوره تلفنی در این شرایط می تواند از نظر زمانی کارآمدتر باشد، زیرا می توانید جلسات منظم را با انعطاف بیشتری برنامه ریزی کنید. این نوع مشاوره همچنین می تواند مقرون به صرفه تر باشد زیرا بسیاری از مشاوران هزینه جلسات تلفنی کمتری را ارائه می دهند.

1- در بیشتر موارد مشاوره های تلفنی دیده شده است كه از میزان بار روانی روی مراجعان بعد از مشاوره به شدت كاسته شده است. این اولین و مهمترین وی‍ژگی مشاوره تلفنی است.

2- افراد در بیشتر ساعات روز و در برخی موارد بصورت 24 ساعته می توانند از خدمات مشاوره تلفنی برخوردار شوند. این امر میزان تطابق زمان مشاوره را با نیازهای مشاوره افراد به میزان زیادی افزایش می دهد.

3- مزیت سوم مشاوره تلفنی روانشناسی هزینه كم آن است كه امكان مشاوره با تعداد زیاد جلسات مشاوره را فراهم می كند. همچنین در این روش فرد در هر موقعیت جغرافیایی می تواند از این نوع مشاوره روانشناسی تلفنی برخوردار شود.

اصلاح یک باور غلط نزد عموم در رابطه با مشاوره تلفنی

مشاوره روانشناسی تلفنی

مشاوره تلفنی هیچگاه برای درمان اختلالات بالینی مانند افسردگی یا اختلال دوقطبی و یا وسواس نیست! چرا که در امر رواندرمانی یک پروتکل مشخص وجود دارد که صدای مراجع و اطلاعاتی که می دهد تنها بخش کوچکی ار فرایند درمان را تشکیل می دهند. در صورت داشتن استرس و اضطراب شاید مشاوره تلفنی تسکینی باشد برای بهبود حال روحی شما، اما پیشنهاد می شود برای رواندرمانی اختلالات روانشناسی بصورت حضوری مراجعه کرده و فریب تبلیغات گسترده مراکز مشاوره تلفنی را در این رابطه نخورید.

به درد چه مشکلاتی می خورد؟

مشاوره تلفنی می تواند مشخص کننده مسیر شما در امر درمان اختلالات بالینی باشد، یعنی یک مشاور تلفنی خوب شما را بصورت درستی ارجاع می دهد. همچنین مشاوره تلفنی شما را در امر تصمیم گیری درست در رابطه با مسائلی که در آینده پیش روی شماست راهنمایی می کند.

تصمیماتی مانند مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی، مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده تلفنی، سوالاتی در رابطه با نحوه تربیت کردن کودک، و انواع مختلفی از سوالاتی که ممکن است در ارتباطات خود داشته باشید. همچنین یکی دیگر از کاربردهای مشاوره تلفنی آموزش است؛ آموزش مهارت های زندگی، آموزش مهارت های شناختی …
مشاوره تلفنی بسیار می تواند سودمند باشد، اما به شرطی که درست و به جا استفاده شود. موضوعاتی همچون مشکل در ارتباط با همسر، طلاق عاطفی، برخورد در مقابل رفتارهای منفی همسر، رفع چالش‌های زندگی زناشویی و… در مشاوره خانواده مورد بررسی قرار می‌گیرند و شما می‌توانید چالش‌های موجود در ارتباط با محیط خانواده و اعضای آن را در مشاوره تلفنی خانواده مطرح کنید.

مشاوره روانشناسی تلفنی طلاق

پیش از آن که برای طلاق و جدایی اقدام کنید مشاور تلفنی به عنوان فردی بی‌طرف و البته با تجربه علت‌های شما برای تصمیم به طلاق را بررسی می‌کند و در صورتی که امید به ادامه‌ی زندگی و اصلاح روابط زن و شوهر وجود داشته‌باشد، راهکارهای عملی را ارائه می‌دهد. همچنین در خصوص مسائل بعد از طلاق و کاهش آسیب‌های آن بر خود و فرزندان راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهد.

مشاوره تحصیلی تلفنی

شما می‌توانید در مشاوره تحصیلی تلفنی مسائل خود را در رابطه با انتخاب رشته دبیرستان، دانشگاه، انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد، کنکور دکتری، انتخاب رشته دکتری، مصاحبه دکتری، تغییر رشته تحصیلی در تمامی مقاطع، انصراف از دانشگاه، تحصیل بدون کنکور، تحصیل در خارج، افت تحصیلی، ترک تحصیل، مشکلات یادگیری و کاهش استرس و اضطراب در تحصیل مطرح کنید. مشاوران متخصص در این زمینه یاری گر شما هستند.

مشاوره ازدواج تلفنی

مشاوره ازدواج تلفنی شما را در زمینه قبل از ازدواج جهت انتخاب همسر و بعد از آن در رابطه با زندگی مشترک راهنمایی می‌کند. در مشاوره ازدواج مرکز ذهن آرا می‌توانید سؤالات خود را در رابطه با موضوعات مختلف ازدواج عنوان کنید و بهترین پاسخ‌ها را دریافت کنید.

مشاوره جنسی تلفنی

در مشاوره جنسی می‌توانید کژکاری‌ها و مشکلات زناشویی خود را از جمله زودانزالی، دیر انزالی، بی‌میلی جنسی، بیماری‌های مقاربتی، خود ارضایی و… مطرح کنید. علاوه بر این‌ها دریافت مشاوره جنسی در زمینه آموزش برقراری رابطه جنسی صحیح و لذت بخش و تکنیک‌های جنسی ضرورت دارد.

مشاوره کودک تلفنی

مشاوره کودک نوعی خدمات روانشناسی است که بر کودکان و نوجوانان تمرکز دارد. مشاوران کودک به درمان اختلالات دوران کودکی کمک می کنند، در مسیر تربیت فرزند به والدین آموزش های لازم را ارائه می دهند و به طور کل در جهت ارتقای سلامت روان کودکان و نوجوانان حرکت می کنند.

پیدا کردن مشاور خوب و حرفه‌ای مرکز مشاوره‌ای که بهترین خدمات را در زمینه مشاوره تلفنی به شما ارائه دهد می‌تواند معضل بزرگی باشد. خصوصا اگر برای بار اول می‌خواهید به روان درمانگر مراجعه کنید. شما می‌توانید برای مشورت و کسب اطلاعات بیشتر درمورد مراکز مشاوره خوب در شمال و شرق تهران در زمینه مشاوره خانواده و ازدواج، کودک و سایر موضوعات با کلینیک ذهن آرا تماس بگیرید.

نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0