کنترل استرس کنکور، رواندرمانی و دارو برای آن

کنکورها و امتحانات می تواند بخش چالش برانگیزی از زندگی تحصیلی کودکان و نوجوانان و والدین یا مراقبان آنها باشد. اما راه هایی برای کاهش استرس کنکور و کنترل استرس کنکور وجود دارد.

استرس کنکور و امتحان

تلاش برای امتحانات می تواند احساس نگرانی و تحت فشار بودن را ایجاد کند، به خصوص در مقاطع بالاتر. با این حال طیف وسیعی از کارها وجود دارد که می توانید برای کمک به مقابله با استرسی که ممکن است احساس کنید انجام دهید …

مقابله با استرس کنکور و امتحان از جانب خانواده

مراقب علائم استرس کنکور باشید

کودکان و نوجوانانی که استرس دارند ممکن است:

  • خیلی نگران باشند
  • احساس تنش کنند
  • سردرد و معده درد داشته باشند
  • خوب نخوابند
  • تحریک پذیر باشند
  • علاقه به غذا یا خوردن بیش از حد معمول داشته باشند
  • از فعالیت هایی که قبلاً از آنها لذت می بردند لذت نبرند
  • منفی نگر باشند و خلق و خوی ضعیفی داشته باشند
  • نسبت به آینده احساس ناامیدی کنید

نوجوانان داشتن کسی که در مورد کارشان با او صحبت کنند می تواند کمک کننده باشد. حمایت والدین، مربی یا دوستان تحصیلی می تواند به نوجوانان کمک کند نگرانی های خود را با هم در میان بگذارند و همه چیز را در چشم انداز نگاه دارند.

فرزندتان را تشویق کنید تا با یکی از کارکنان مدرسه که احساس می کند حمایت کننده است صحبت کند. اگر فکر می‌کنید فرزندتان با این مشکل کنار نمی‌آید، صحبت کردن با معلمان او نیز ممکن است برای شما مفید باشد. همچنین می توانید راه های درمان اضطراب و استرس را در این مقاله بخوانید .

مطمئن شوید که کودکتان خوب غذا می خورد

یک رژیم غذایی متعادل برای سلامتی کودک شما حیاتی است و می تواند به او کمک کند در دوره های امتحان احساس خوبی داشته باشد.

برخی از والدین غذاها و نوشیدنی‌های پرچرب، قند و کافئین مانند نوشیدنی‌های انرژی‌زا، کولا، شیرینی‌ها، شکلات، برگر و چیپس را در کودکانشان بیش فعال، تحریک‌پذیر و بد خلق می‌دانند.

در صورت امکان، فرزندتان را در خرید غذا مشارکت دهید و او را تشویق کنید تا میان وعده های سالمی را انتخاب کند.

برای کنترل استرس کنکور و امتحان به کودک و نوجوان خود کمک کنید خواب کافی داشته باشد

خواب خوب باعث بهبود تفکر و تمرکز می شود. بیشتر نوجوانان به 8 تا 10 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند.

به کودکتان بین مطالعه، تماشای تلویزیون یا استفاده از کامپیوتر و رفتن به رختخواب نیم ساعت یا بیشتر زمان دهید تا به او کمک کنید تا خواب خوبی داشته باشد.

انباشتن تمام درس ها به شب قبل از امتحان معمولاً ایده بدی است. خواب بسیار بیشتر از چند ساعت مطالعه وحشتناک در لحظه آخر برای کودک شما مفید خواهد بود.

در طول امتحانات و کنکور انعطاف پذیر باشید

در زمان امتحان انعطاف پذیر باشید. وقتی فرزندتان تمام روز در حال مرور کنکور یا امتحان است، نگران کارهای خانگی که انجام نشده یا اتاق خواب نامرتب است نباشید. این آرامش خود می تواند کمک کند. به یاد داشته باشید، امتحانات برای همیشه دوام ندارند.

به آنها کمک کنید مطالعه کنند

مطمئن شوید که فرزندتان جایی راحت برای مطالعه دارد. از آنها بپرسید که چگونه می توانید از آنها حمایت کنید. به آن‌ها کمک کنید تا ایده‌های عملی بیابند که به آن‌ها در مرور درس ها کمک می‌کند، مانند تهیه برنامه بازبینی یا گرفتن مقالات گذشته برای تمرین.

برای ایجاد انگیزه در فرزندتان، او را تشویق کنید تا در مورد اهداف خود در زندگی فکر کند و ببیند که بازبینی و امتحانات آنها چگونه با آنها مرتبط است.

در مورد اضطراب و استرس کنکور و امتحان صحبت کنید

به کودک خود یادآوری کنید که احساس اضطراب طبیعی است. عصبی بودن یک واکنش طبیعی به امتحانات است. نکته کلیدی این است که از این استرس استفاده مثبت کنید.

اگر اضطراب به جای کمک کردن، مانع می شود، فرزندتان را تشویق کنید تا فعالیت هایی را که در روز امتحان انجام می دهد، انجام دهد. این کمک می کند احساس ترس کمتری داشته باشد. به عنوان مثال، این می توان قبل از کنکور یک بار یه سالن کنکور رفت.

به کودک و نوجوان خود کمک کنید با ترس های خود روبرو شود و به جای اجتناب از آنها

برای کنترل استرس کنکور نوجوان را تشویق کنید تا به آنچه می دانند و زمانی که برای مطالعه اختصاص داده اند فکر کنند تا به آنها کمک کنید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

ورزش را در طول امتحانات تشویق کنید

ورزش می تواند به افزایش سطح انرژی، پاکسازی ذهن و کاهش استرس کمک کند. مهم نیست که چه چیزی باشد – پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا، فوتبال و رقص همه موثر هستند.

به فشار اضافه نکنید

گروه حمایتی Childline می‌گوید بسیاری از کودکانی که با آنها تماس می‌گیرند احساس می‌کنند که بیشترین فشار در زمان امتحان از جانب خانواده آنهاست.

به صحبت های فرزندتان گوش دهید، از او حمایت کنید و از انتقاد بپرهیزید

قبل از اینکه در کنکور یا امتحان شرکت کنند، اعتمادبنفس داشته باشید و مثبت باشید. بگذارید بدانند که شکست پایان دنیا نیست. اگر کارها خوب پیش نرود، ممکن است بتوانند دوباره در امتحان شرکت کنند.

بعد از هر امتحان، فرزندتان را تشویق کنید تا با شما صحبت کند. به جای تمرکز بر روی سوالاتی که برایشان دشوار بود، در مورد بخش هایی که به خوبی پیش رفتند بحث کنید. سپس به جای تمرکز بر روی چیزهایی که قابل تغییر نیستند، ادامه دهید و روی آزمون بعدی تمرکز کنید.

برای پذیرایی وقت بگذارید

با فرزندتان، به پاداش انجام مطالعه صحیح و پشت سر گذاشتن هر امتحان فکر کنید. نیازی نیست که پاداش ها بزرگ یا گران باشند. آنها می توانند شامل چیزهای ساده ای مانند تهیه غذای مورد علاقه خود یا تماشای تلویزیون باشند. وقتی امتحانات تمام شد، با ترتیب دادن یک غذای آخر امتحان به فرزندتان کمک کنید جشن بگیرد.

7 نکته برای مقابله با استرس کنکور و امتحان برای نوجوانان

با این حال، گاهی اوقات، مقابله با استرس (به ویژه در فصل امتحانات) می تواند کاری دشوار باشد. و با تخمینی 20 تا 50 درصد افزایش سالانه دانشجویانی که به دنبال کمک برای مسائل مربوط به سلامت روان مرتبط با مطالعات هستند، واضح است که ما بیش از هر زمان دیگری تحت فشار هستیم. بنابراین، در اینجا برای نجات شما هفت نکته برای کمک به شما در گذراندن دوره استرس زا امتحان وجود دارد.

1. به یاد داشته باشید که نفس بکشید

اختصاص دادن چند دقیقه در روز برای تمرین تکنیک‌های تمرکز حواس، مانند تمرین‌های تنفسی یا ذهن، به شما کمک می‌کند تا پاسخ استرس بدن خود را آرام کنید و توجه خود را به لحظه حال برگردانید. به نوبه خود، این به شما زمان می‌دهد تا به طور منطقی به اضطراب‌هایی که دارید فکر کنید، خود را از شر الگوهای فکری غیرمفید خلاص کنید و به شما امکان می‌دهد با تعداد زیادی امتحان کنار بیایید و بازبینی مؤثرتری را شروع کنید.

2. خوب بخورید، بخوابید و ورزش کنید

بیداری شبانه، ماندن در رژیم غذایی نامناسب و انجام حداقل تحرک در روز می تواند علائم اضطراب را افزایش دهد. برای بهترین عملکرد بدن، مطمئن شوید که 8/9 ساعت می‌خوابید.

3. اهداف واقع بینانه تعیین کنید

تعیین اهداف واقع بینانه، چه چند هفته، روز یا چند ساعت قبل از امتحان داشته باشید، به شما کمک می کند تا همه چیز را در چشم انداز خود قرار دهید. پذیرش موقعیت خود و کار کردن در محدوده آنچه دارید، بهره وری شما را بدون خطر سوزاندن خود به حداکثر می رساند.

4. به تنهایی پیش نروید

در سال 2004، یک مقاله تحقیقاتی منتشر شده در زبانشناسی و آموزش نشان داد که مرور با همسالان یک تکنیک مطالعه موثر است زیرا به افراد اجازه می دهد یادداشت های خود را بهتر جذب کنند. علاوه بر این، مزایای عاطفی حمایت اجتماعی شامل احساس بهتری از اعتماد به نفس و استقلال است.

5. خود را از طریق ترس و استرس سرعت دهید

هراس قبل، حین یا حتی بعد از امتحان در بین دانشجویان رایج است. اگر در هر نقطه ای آن را تجربه کردید، شش نفس عمیق بکشید، خود را هیدراته کنید و سپس به مشکلی که در دست دارید برگردید، مطمئن شوید که آن را به چند بخش قابل کنترل تقسیم کنید. به یاد داشته باشید که معمولا برای هر مشکلی راه حل منطقی وجود دارد، حتی اگر در نگاه اول نتوانید آن را ببینید.

6. به خودت ایمان داشته باش

هنگامی که دائماً با چالش‌های جدید روبرو می‌شویم، اغلب فراموش می‌کنیم که به گذشته نگاه کنیم و ببینیم چقدر پیشرفت کرده‌ایم و چقدر به دست آورده‌ایم. با توجه به اینکه به خوبی آماده شده اید، نباید دلیلی برای نگرانی شما وجود داشته باشد. بنابراین، هنگام تجربه یک فکر منفی، سعی کنید آن را با یک فکر مثبت جایگزین کنید. به عنوان مثال، به جای اینکه فکر کنید “اگر حداقل 19 نگیرم، شکست خورده ام”، فکر کنید “هر چه بدست بیاورم، به خودم افتخار می کنم و برای آنچه قبلاً به دست آورده ام ارزش قائل می شوم”. شما می توانید این کار را انجام دهید!

7. اگر احساس می کنید در حال مبارزه هستید، با کسی صحبت کنید

درخواست کمک هرگز شرم آور نیست. در شدیدترین موارد، می تواند به نجات یک زندگی کمک کند. هنگام مبارزه، با دوستان، خانواده یا مربی شخصی خود در مورد احساس خود صحبت کنید. از طرف دیگر، از جستجوی کمک و پشتیبانی حرفه ای و مشاور تحصیلی نترسید.

منبع nhs studentminds ucl
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0