اصلی ترین دلایل طلاق

مهم ترین دلایل طلاق

اصلی ترین دلایل طلاق در خانواده ها چیست؟

محققان تخمین می زنند که یکی از دلایل طلاق 40٪ – 50٪ از ازدواج های اول به طلاق یا جدایی دائم خاتمه می یابند و حدود 60٪ – 65٪ از ازدواج های دوم به طلاق خاتمه می یابند.

طلاق در 50 سال گذشته رایج تر شده است. با تغییر در قوانین، طلاق  بسیار آسانتر شده است. بالاترین میزان طلاق که تاکنون ثبت شده است در دهه 1970 و اوایل دهه 1980 بود. از آن زمان نرخ طلاق کاهش یافته است، اما همچنان بالاست.

رایج ترین و مهم ترین دلایل طلاق

تحقیقات نشان داده اند که متداول ترین دلایلی که افراد برای طلاق می دهند:

  • عدم تعهد
  • استدلال بیش از حد
  • خیانت
  • ازدواج با فرد کم سن
  • انتظارات غیرواقعی
  • عدم برابری در روابط
  • عدم آمادگی برای ازدواج و سوءاستفاده است.

مهم ترین دلایل طلاق

دلایل طلاق

ازدواج در سن پایین

افرادی که در سن پایین ازدواج می کنند، احتمال طلاق در آن ها به خصوص در سال های اولیه زندگی  آن ها بیشتر است.

1.تحصیلات پایین

تحقیقات نشان می دهد کسانی که حداقل برخی از تحصیلات دانشگاهی را دارند (در مقابل افرادی که تحصیلات دبیرستانی دارند و یا دبیرستان را تمام نکرده اند) شانس طلاق کمتری دارند.

2. درآمد پایین

داشتن درآمد متوسط ​​می تواند به زوجین کمک کند تا از استرس ناشی از طلاق جلوگیری کنند.

3. زندگی مشترک پیش از ازدواج

به نظر می رسد زوج هایی که قبل از ازدواج با هم زندگی می کنند در صورتی که ازدواج کنند، احتمال طلاق آن ها بیشتر  خواهد بود. اما این دلیل طلاق برای افرادی که قبل از ازدواج دائما با افراد مختلفی زندگی کرده و رابطه داشته اند بسیار بیشتر است.

تعهد زوجین نسبت به ازدواج ، خطر طلاق در آینده را کاهش می دهد.

4. خیانت

بیشتر افراد می گویند اگر همسرشان به آن ها خیانت کند، از او طلاق می گیرند. با این حال، بسیاری از زوج ها 50-60 درصد آن ها زمانی که با خیانت مواجه شده اند، بیشتر از قبل برای ماندن در کنار هم تلاش می کنند.

اگر تصمیم دارید که در کنار هم باشید، از یک مشاور خوب ازدواج کرده و یا یک رهبر متدین مذهبی که به شما در بهبود روابطتان کمک کند، راهنمایی بگیرید.

5. فرزند آوری و بارداری قبل از ازدواج

فرزندآوری و بارداری قبل از ازدواج احتمال طلاق در آینده را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

6. وابستگی مذهبی

محققان تخمین زده اند افرادی که اعتقادات مذهبی دارند در مقایسه با کسانی که به هیچ گروه مذهبی اعتقاد ندارند ، احتمال طلاق در آن ها کمتر است.

7. طلاق والدین

متأسفانه ، تجربه طلاق والدین ، ​​خطر طلاق در افراد را دو چندان می کند.

اگر والدین همسر شما طلاق گرفته باشند، احتمال سه برابری وجود دارد که شما هم از یکدیگر طلاق بگیرید. این به این معنا نیست که همسر شما به طلاق گرفتن تمایل زیادی دارد، اما باید قبل از ازدواج از مشاورین با تجربه کمک بگیرد و با اطلاعات و شناخت کامل ازدواج کند.

8. اعتیاد

اعتیاد می تواند به اشکال مختلفی مانند الکل ، مواد مخدر ، قمار یا پورنوگرافی ایجاد شود.

اگر با اعتیاد روبرو هستید و یا همسرتان از اعتیاد رنج می برد، توصیه می شود در ابتدای کار به او کمک کنیدو

در برخی موارد ، معتاد می تواند بهبود یابد. در موارد دیگر، بهتر است همسر و فرزندان از معتاد جدا شوند تا ببینند آیا می توان از این طریق به فرد کمک کرد یا خیر.

هر شخص شرایط منحصر به فردی دارد و باید تصمیم بگیرد که چه چیزی برای او مناسب است. در هر صورت با توجه به شرایط هر فرد نمی توان برای همه از یک نسخه پیشنهادی استفاده کرد و باید شرایط به طور کامل بررسی شود.

عاشق نبودن از دلایلی است که افراد برای طلاق خود بیان می کنند. تحقیقات نشان می دهد ماهیت عشق با گذشت زمان تغییر می کند. اگر احساس می کنید که عشق شما در به مرور زمان کمتر شده است، مشاوره ازدواج ممکن است به شما کمک کند چشم انداز جدیدی از شریک زندگی خود داشته باشید.

تعهد در زندگی مشترک بسیار مهم

دکتر اسکات استنلی، یک محقق برجسته و درمانگر ازدواج، تعهد را اینگونه تعریف می کند: “داشتن دید طولانی مدت در مورد ازدواج که به ما کمک می کند تا از مشکلات و چالش هایی که روز به روز تجربه می کنیم ، غرق نشویم.”

سو استفاده کردن

هنگامی که الگوی سوءاستفاده در یک ازدواج یا یک خانواده وجود دارد ، جای تعجب نیست که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه پایان دادن به ازدواج معمولاً برای همه افراد درگیر بهتر است.

همسران و فرزندانی که مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، معمولاً با پایان یافتن ازدواج  و طلاق بهتر کنار میایند.

چرا مرکز مشاوره خانواده ذهن آرا

تخصص روانشناسان روانپزشکان: پزشکان مرکز روانپزشکی و روانشناسی ذهن آرا، هریک در زمینه بخصوصی تخصص و تجربه چندین ساله داشته و مشاوره هایی مثل مشاوره مشکلات زوج، مشاوره طلاق، مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره مسائل خانوادگی را انجام می دهند.

کارگروه های تخصصی: کلینیک روانشناسی و روانپزشکی ذهن آرا، به دلیل داشتن بیش از 30 درمانگر در حوزه های تخصصی متعدد برای موارد خاص، کارگروه های تخصصی تشکیل داده و با توجه به نیاز مراجع، اقدام درمانی متناسب تجویز می کند.

متدهای درمانی روز: کلینیک ذهن آرا، همیشه درمانگران خود را ملزم به مطالعه و بررسی آخرین دستاورد های علم روانشناسی و روانپزشکی می داند و همیشه تکنولوژی های روز در این حیطه را استفاده می کند.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0