نوروفیدبک برای کودکان

آیا توجه کردن در کلاس برایتان مشکل است و بیشتر از بچه های دیگر حواستان به اطراف حرکت می کند؟ یا اینکه شب ها به سختی به خواب می روید؟ در این حالت شاید نوروفیدبک برای کودکان و به شما کمک کند!

بیایید بررسی کنیم نوروفیدبک چیست…

نوروفیدبک چیست؟

نوروفیدبک نوعی درمان است که به شما کمک می کند آرام شوید، در مدرسه توجه بهتری داشته باشید و شب ها سریعتر به خواب بروید. شما این کار را با آموزش مغز خود برای یادگیری ترفند خاصی انجام می دهید که به شما کمک می کند تمرکز کنید.

برای انجام نوروفیدبک شما دو یا سه بار در هفته به مدت 2 تا 3 ماه به مرکز نوروفیدبک مراجعه خواهید کرد. اما در ابتدا بسیار مهم است که آزمایشی به نام QEEG یا بیس لاین انجام دهیم.

QEEG چیست؟

برای انجام QEEG باید یک کلاه مخصوص روی سر خود ببندید که سیم هایی روی آن قرار دارد. اینها الکترودهایی هستند که امواج مغز شما را اندازه گیری می کنند. سپس از شما می خواهیم کارهایی را با مغز خود انجام دهید تا ببینیم امواج مغزی شما چه می کنند.

وقتی آزمایش امواج مغزی شما را تمام کردیم، کلاه را برمی داریم و سپس به اتاق دیگری می روید تا تست های مختلف انجام دهید (این قسمت سرگرم کننده است!) چند بازی با شما انجام می دهیم تا بفهمیم چقدر سریع می توانید برخی از کلمات را به خاطر بسپارید.

هنگامی که کلاه را از سر برداریم، ممکن است موهای شما کمی خنده دار به نظر برسد، زیرا چسب هایی که از “الکترودهای” باقی مانده است روی سر شما چسبیده است. وقتی به خانه برگشتید، می توانید آن را با شامپو بشویید و موهایتان به حالت عادی بازگردد!

در جلسه نوروفیدبک برای کودکان چه کاری باید انجام دهم؟

بعد از اینکه به نوروتراپیست مراجعه کردید و والدینتان در مورد بهترین نوع درمان ها برای شما تصمیم گرفتند، دفعه بعد که به ملاقات ما می آیید، می توانیم تمرینات “نوروفیدبک” را شروع کنیم. نوروفیدبک نوعی تمرین مغز است که با یک دستگاه مخصوص انجام می دهید و یک نوروتراپیست در آنجا به شما کمک می کند.

برای جلسه نوروفیدبک نیازی به داشتن کلاهک مخصوص نخواهید داشت. در عوض باید 3 تا 7 سیم رنگارنگ به سرتان بچسبد و به آنها الکترود می گویند. دو سیم خواهید داشت، یکی پشت هر گوش، و سیم دیگری به نقطه دیگری روی سرتان چسبیده است. گاهی اوقات ممکن است سیم های بیشتری وجود داشته باشد. هنگامی که درمانگر الکترودها را به درستی روی سر قرار داد، می توانید شروع به دیدن امواج مغزی خود در رایانه کنید! بله، کامپیوتر می تواند ذهن شما را بخواند!

در رایانه شما یک بازی انجام می دهید، اما به جای استفاده از انگشتان خود برای فشار دادن دکمه ها، از مغز خود استفاده می کنید! درمانگر همچنین کامپیوتری دارد که باید به آن نگاه کند تا مغز شما را در حال عمل ببیند و اگر بازی برای مغز شما خیلی آسان باشد، ممکن است درمانگر آن را کمی سخت‌تر کند.

جلسات آموزشی می تواند در ابتدا سخت باشد بنابراین ممکن است خسته شوید. اما مثل زمانی است که برای اولین بار یک ورزش را یاد می گیرید. وقتی زیاد تمرین می‌کنید، خیلی سریع در آن خوب می‌شوید و 2 یا 3 بار در هفته تمرین خواهید کرد، بنابراین هر بار آسان‌تر و آسان‌تر خواهد بود.

از نوروفیدبک چه می آموزم؟

هر چه بیشتر مغز خود را تمرین دهید، ممکن است متوجه تغییر برخی چیزها شوید. ممکن است مدرسه را برایتان راحت‌تر به نظر بیاید و شاید به خاطر حواس‌پرتی زیاد به مشکل نخورید. همچنین ممکن است احساس آرامش بیشتری داشته باشید. ممکن است متوجه شوید که می توانید عصرها نیز راحت تر بخوابید!

شاید پس از آموزش‌های نوروفیدبک زیاد، نیازی به دریافت داروهای دیگری از سوی پزشک نداشته باشید.

5 دلیل برای اینکه نوروفیدبک برای کودکان عالی است

به عنوان یک والد، تنها چیزی که می خواهید این است که فرزندتان در زندگی موفق شود. اگر فرزند شما از یک مشکل یا اختلال مبتنی بر مغز رنج می برد، عملکرد روزانه اش دشوارتر می شود که این می تواند خانواده ها را تحت فشار قرار دهد. مسائل مبتنی بر مغز می تواند شامل همه چیز باشد، از اضطراب و افسردگی گرفته تا ناتوانی های یادگیری و مسائل رفتاری. والدین اغلب برای یافتن روش درمانی مناسب تلاش می کنند تا اطمینان حاصل کنند که فرزندشان می تواند بزرگ شود و به یک بزرگسال سازگار تبدیل شود و موفقیت تحصیلی، شغلی و شخصی را تجربه کند.

1. نوروفیدبک طبیعی و بدون دارو است

نوروفیدبک با یک قرار اولیه برای گرفتن آنچه به عنوان نقشه مغز شناخته می شود، شروع می شود و به دنبال آن یک نوار مغزی کمی برای شناسایی جایی که مغز در تلاش است تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد، انجام می شود. هنگامی که این مورد شناسایی شد، پروتکلی برای هدف قرار دادن این نواحی از مغز که نیاز به بهبود دارند ایجاد می شود. جلسات نوروفیدبک که بعد از آن انجام می شود شامل تماشای صفحه کامپیوتر توسط مراجع می شود که در آن مغز تحریک می شود و برای ایجاد امواج مغزی سالم تر به طور طبیعی پاداش می گیرد. این یک فرآیند طبیعی است که به مغز می آموزد تا در بهترین حالت خود عمل کند.

2. نوروفیدبک برای کودکان و آینده ای با موفقیت تحصیلی لازم است

کودکانی که در جلسات نوروفیدبک شرکت می‌کنند، شاهد پیشرفت‌هایی در نمرات، توانایی حفظ تمرکز در کلاس، سازماندهی و برنامه‌ریزی وظایف بهتر و موارد دیگر هستند. ایجاد عادات مثبت مدرسه در اوایل به طور مستقیم بر موفقیت دانش آموز در آینده تأثیر می گذارد. شروع خوب در تحصیل برای دستیابی به موفقیت تحصیلی در طول زندگی کودک ضروری است.

3. نوروفیدبک مشکلات رفتاری را کاهش می دهد

هدف جلسات نوروفیدبک آموزش مغز برای عملکرد آرام تر و در نهایت کارآمدتر است. به عنوان مثال، اگر مغز کودک بتواند اطلاعات را راحت‌تر پردازش کند، احتمال بروز عصبانیت کمتر است زیرا کودک می‌تواند با موفقیت کار کند. والدین کودکانی که نوروفیدبک انجام می دهند شاهد کاهش سایر رفتارهای منفی بوده اند.

4. نوروفیدبک مدت و کیفیت خواب را بهبود می بخشد

خواب خوب شبانه بخش مهمی از داشتن یک زندگی موفق است و این به ویژه در مورد فرزند شما صادق است. اگر کودک شما شب ها خوب نخوابد، هم در میزان خواب و هم کیفیت خواب، کودک شما نمی تواند بهترین عملکرد خود را داشته باشد. این بدان معنی است که آنها نمی توانند تمرکز خود را در کلاس حفظ کنند، تکالیف را به پایان برسانند، تست ها را به طور موثر انجام دهند و موارد دیگر و باعث عقب افتادن آنها شود. آموزش مغز نوروفیدبک برای بهبود خواب، از جمله آسان‌تر کردن به خواب رفتن، خواب ماندن و دریافت کیفیت خواب مورد نیاز برای داشتن یک روز موفق در آینده، کار می‌کند.

5. نوروفیدبک درمانی دائمی است

تغییرات مغزی که در نتیجه نوروفیدبک ایجاد می شود، بادوام و دائمی هستند. بنابراین، نوروفیدبک واقعاً مراقبت اصلاحی است. اگر پس از نوروفیدبک، مغز ضربه ای دریافت کرد، مانند آسیب فیزیکی یا بیماری که بر مغز تأثیر می گذارد، ممکن است فرد برای اصلاح این مشکلات نیاز به بازگشت به نوروفیدبک داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0