زندگی مشترک قبل از ازدواج؛ آری یا خیر؟

در دهه های اخیر، برای بسیاری از زوجین این سوال پیش آمده است که آیا زندگی مشترک قبل از ازدواج کار عاقلانه ای است یا نه ؟

زندگی مشترک قبل از ازدواج

مردم نسل های گذشته محبور نبودند درباره ی این موضوع فکر کنند چرا که زندگی مشترک پیش از ازدواج خیلی رایج نبود، اما امروزه، هر روز رایج تر و پسندیده تر می شود. اما قبل از این که به خانه مشترکتان نقل مکان کنید، موضوعات بسیاری را باید در نظر بگیرید.

ابتدا، هر دوی شما باید قصد هایتان را مشخص کنید و اتفاق نظر داشته باشید. یا به عبارت دیگر، آیا شما می خواهید با هم زندگی کنید تا ببینید می توانید در یک خانه با هم سازگار باشید؟ آیا شما می خواهید در زیر یک سقف زندگی کنید به این دلیل که  یکی یا هر دوی شما از ازدواج کردن طفره می رود؟ اگر این طور است، چرا این کار را می کنید؟

بطور کامل، شما باید یک گفتگوی طولانی و صادقانه داشته باشید که چرا یکی یا هر دوی شما می خواهید بدون ازدواج با هم زندگی کنید. شاید، یکی از شما فرض کند که دیگری می خواهد ازدواج کند، ولی این قصد را نداشته باشد یا یکی برای ازدواج یک جدول زمانی مشخص دارد و دیگری این تفکر را ندارد یا یکی از طرفین فکر می کند این فقط یک رابطه جدی است و واقعاً به ازدواج فکر نکرده است.

ازدواج

داشتن یک صحبت دو نفره بسیار مهم است زیرا اگر با اهداف خود هماهنگ نباشید، این باعث ایجاد مشکل در مسیرتان خواهد شد. با این حال، با توجه به اهداف این مقاله، بیاید فرض کنیم که هر دوی شما می دانید که هدف نهایی ازدواج است، نه فقط هر نوع ازدواجی، بلکه یک ازدواج پر از عشق و شاد و سالم باشد.

آیا زندگی مشترک قبل از ازدواج خوب است یا بد؟

پس بهتر است به سراغ جنبه های مثبت و منفی زندگی مشترک قبل از ازدواج برویم.

جنبه های مثبت

1.  تقسیم خرج زندگی

این می تواند مهم ترین دلیل برای زندگی مشترک قبل از ازدواج باشد چرا که خیلی منطقی به نظر می رسد تا از پرداخت اجاره و رهن دو خانه مجزا، صورت حساب های جدا و … دست بردارید و خرج ها را در خانه مشترکتان یکی کنید.

تقسیم خرج زندگی

2. وقتی ازدواج کنید، استرس کمتری ایجاد می شود

زندگی با هرکسی می تواند استرس زا باشد. فرقی نمی کند پدر و مادر، خواهر و برادر یا فرزندان خودتان باشد، هر کسی توانایی این را دارد که بر روی اعصاب شما تأثیر بگذارد وقتی که شما هر روز هفته را در یک مکان زندگی می کنید و این واقعیت زندگی است.

اما وقتی در حال قرار گذاشتن هستید و یا در یک رابطه عاشقانه جدی هستید، زمان بسیار کمتری برای شناختن عادات طرف مقابل دارید. هنگام اولین قرار ملاقات، برخی از عادت های آزار دهنده شریک زندگی خود را نمی بینید یا از آنها چشم پوشی می کنید. حتی ممکن است فکر کنید رفتاری برای شما جالب است اما با گذشت زمان، آنچه فکر می کردید خوب و جالب است، روی اعصاب شما می رود.

تصور کنید که قبل از ازدواج هرگز با هم زندگی نکرده باشید و سپس وقتی با هم زندگی کنید، دچار بحران ذهنی می شوید. اگر قبل از ازدواج با هم زندگی مشترک داشته باشید، با چشمان باز ازدواج می کنید و شناخت بیشتری از یکدیگر دارید.

3.شما به هم نزدیکتر می شوید و پیوند قوی تری می سازید

صمیمیت در هر رابطه ای امر بسیار مهمی است به ویژه در ازدواج. اما وقتی از “صمیمیت” حرف زده می شود منظور فقط صمیمت جسمی و فیزیکی و یا صمیمیت عاطفی نیست. در واقع انواع دیگر صمیمت نیز اهمیت بسزایی دارند از جمله صمیمیت ذهنی، معنوی، تجربی و ارادی.

وقتی زوجین تمام صمیمیت ها را به طور همگام داشته باشند، رابطه قوی تری تشکیل خواهند داد. بنابراین، زندگی مشترک قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا همدیگر را بیشتر بشناسید و ببینید آیا می توانید این صمیمیت ها را قبل از ازدواج ایجاد و حفظ کنید و اگر چنین است، پیوند شما را تقویت شده و اعتماد به نفس بیشتری برای ازدواج پیدا می کند.

جنبه های منفی

1. مخالفت دیگران!

هر فردی درباره ی هر موضوعی نظری دارد، و اکثر مردم دوست دارند که به شما بگویند نظرشان چیست حتی اگر شما نظری نخواسته باشید. با این اوصاف انجام کار بدون تایید خانواده یا دوستان بسیار دشوار خواهد بود. دین و مذهب نیز در بسیاری از مواقع، مانع شما می شوند. افراد بسیاری آنهایی که قبل از ازدواج با هم زندگی مشترک دارند را تحقیر می کنند.

اگر مخالفت از طرف خانواده و دوستان هر دوی شما باشد، بسیار مشکل ساز است. با این حال، حتی اگر یکی از شما خانواده ای داشته باشد که موافقت نکند و خانواده فرد دیگر موافق باشد، باز هم می تواند مشکل ساز است. پارتنری که خانواده اش مخالفتی ندارد ممکن است درک نکند که چرا خانواده فرد مقابل مخالفت می کند.

در شرایط شدید، این می تواند باعث شود افراد با خانواده و یا دوستانشان قطع ارتباط کنند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید با هم زندگی کنید، این موضوعی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار دهید. چرا که زندگی مشترک قبل از ازدواج می تواند این مشکلات را به همراه داشته باشد.

2. عدم حمایت و ساپورت می تواند رابطه شما را از بین ببرد

زندگی مشترک قبل از ازدواج می تواند بسیار آسان هم نباشد. گاها درست است که هم اتاقی داشتن شما را از تنهایی در می آورد اما چالش های بسیاری نیز به دنبال دارد.

اگر شما حمایت اجتماعی نداشته باشید، می تواند روی رابطه شما تاثیر بگذارد. ممکن است استرس و جو بدی صورت کلامی یا ناگفته بین شما دو تا وجود داشته باشد و حتی ممکن است هیچ ارتباطی با دو نفر شما نداشته باشد، اما به هر حال تحمیل های بیرونی می توانند باعث درگیری شما شوند.

زندگی با هرکسی ممکن است خود به تنهایی یک کشمکش باشد. بنابراین، بدون وجود یک سیستم پشتیبانی خوب، رابطه خود را در معرض خطر قرار می دهید زیرا این امر می تواند مشکلات جدیدی ایجاد کند که شما و پارتنرتان در زندگی مشترک قبل از ازدواج هنوز با آنها مواجه نشده اید.

3.می توانید پول پس انداز کنید اما احتمالا رابطه شما را تضعیف می کند.

وقتی مجرد هستید یا به تنهایی زندگی می کنید، کنترل امور مالی خود را در دست دارید. هیچ کس نمی تواند به شما بگوید که پول خود را برای چه کاری می توانید یا نمی توانید خرج کنید. اما وقتی شریک عاطفی تان در یک خانه زندگی کنید، این موضوع تغییر می کند. به طور یقین،حساب های بانکی جداگانه ای دارد، اما هزینه های مشترک را تقسیم خواهید کرد. تصمیماتی مانند نحوه پرداخت اجاره و رهن و یا اینکه چه کسی هزینه مواد غذایی و آب و برق را پرداخت خواهد کرد، نیاز به رسیدگی دارند و شما ممکن است نظرات بسیار متفاوتی در مورد نحوه انجام آن داشته باشید.

شاید یکی از شما فکر کند خرید لباس 700 هزار تومانی برای سرگرمی ایده خوبی است و دیگری فکر کند این یک تصمیم احمقانه است. یا شاید یکی بخواهد 500 هزار تومان برای تهیه یک وعده غذایی لذیذ هزینه کند و دیگری فکر کند که این هدر دادن پول است. این نوع اختلافات در نحوه خرج کردن می تواند مشکلات زیادی را بین زوجین ایجاد کند.

آیا زندگی مشترک قبل از ازدواج بعداً به ازدواج کمک خواهد کرد؟

تحقیقات مختلفی در این زمینه صورت گرفته است مطالعات قدیمی تر در دهه های 1960، 70 و 80 نشان داد که زوج هایی که زندگی مشترک قبل از ازدواج دارند بیشتر احتمال دارد طلاق بگیرند. با این حال، درآن زمان زندگی مشترک قبل از ازدواج به اندازه امروز از نظر اجتماعی قابل قبول نبود. مطالعات اخیر آمارهای کاملاً یکسانی را نشان نمی دهد، اما تفاوت ها چشم گیر نیستند. مطالعات دیگر نشان می دهد که میزان طلاق ارتباط مستقیمی با زندگی مشترک قبل از ازدواج ندارد چرا که عوامل موثر دیگر نیز در طلاق نقش دارند.

با تمام این گفته ها، پاسخ واضحی در مورد سودمند بودن یا نبودن زندگی مشترک قبل از ازدواج وجود ندارد. تصمیم گیری درباره ی خوب یا بد بودن زندگی مشترک قبل از ازدواج کاملا به زوجین بستگی دارد.

 سخن پایانی

انتخاب اینکه آیا قبل از ازدواج با هم زندگی کنید در نهایت به دو نفر شما بستگی دارد. همانطور که گفته شد، هیچ پاسخ صحیح و غلطی وجود ندارد.

بنابراین، هر تصمیمی که می گیرید، فقط مطمئن شوید که شما و شریکتان در این مورد گفتگوی مشخصی داشته اید و هر دو در مورد جوانب مثبت و منفی کاملاً آگاه هستید. سپس، فقط نیاز است که با تمام قوا تلاش خود را بکنید و مطمئن شوید همه چیز آن طور که باید پیش می رود.

امتیاز دهید.
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0