اثرات طلاق بر کودکان، آینده بچه های طلاق دختر و پسر

تاثیر طلاق بر کودکان

اثرات طلاق بر کودکان امری اجتناب ناپذیر و دردناک است. وقتی والدین طلاق می گیرند، تأثیر طلاق بر فرزندان می تواند متفاوت باشد. برخی از کودکان به طریقی طبیعی و منطقی نسبت به طلاق واکنش نشان می دهند، در حالی برخی از فرزندان ممکن است نسبت به این تغییرات از خود مقاومت بسیار زیادی نشان دهند.

از آن جا که عکس العمل کودکان در طلاق متفاوت است (خلق و خوی متفاوت ، سنین مختلف) ، اثرات طلاق بر کودکان نیز متفاوت است.

اثرات طلاق بر کودکان

عملکرد ضعیف در دانشگاه از اثرات طلاق بر کودکان

طلاق برای همه اعضای خانواده دشوار است. تلاش کردن برای درک و منطبق شدن با شرایط در حال تغییر خانواده ممکن است کودکان طلاق را پریشان و سردرگم کند.

این وقفه در تمرکز روزانه آن ها می تواند به معنای یکی از تأثیرات طلاق بر کودکان در عملکرد تحصیلی آن ها باشد. هر چقدر کودکان پریشان تر و مضطرب تر باشند ، این احتمال بیشتر وجود دارد که تمرکز آن ها کم و درنهایت در دانشگاه و مدرسه عملکرد ضعیف تری داشته باشند.

از دست دادن علاقه به فعالیت های اجتماعی از تاثیرات طلاق بر فرزندان

تحقیقات نشان می دهد که طلاق می تواند کودکان را از نظر اجتماعی نیز تحت تأثیر قرار دهد. کودکانی که پدر و مادر آن ها طلاق گرفته اند، ممکن است در ارتباط برقرار کردن با دیگران به مشکل برخورد کنند و تمایل به تماس های اجتماعی کمتری دارند.

بعضی اوقات کودکان احساس ناامنی می کنند و احساس می کنند که خانواده آن ها تنها خانواده ای است که طلاق گرفته است.

تاثیرات طلاق بر کودکان؛ عواطف و احساسات فرزندان طلاق

طلاق می تواند انواع مختلفی از احساسات را برای خانواده به وجود آورد و فرزندان درگیر، هیچ تفاوتی با هم ندارند. احساس از دست دادن ، عصبانیت ، سردرگمی ، اضطراب و بسیاری دیگر ، ممکن است از تاثیرات طلاق بر کودکان باشد.

طلاق می تواند باعث شود کودکان بسیار حساس شوند. کودکان برای بیان احساسات خود نیاز به  کسی دارند  که با آن ها صحبت کند، کسی که گوش دهد و آن ها را درک کند.

طلاق

عصبانیت و تحریک پذیری از تاثیرات طلاق بر کودکان

در برخی موارد پیش میاید که چون کودکان نمی توانند خود را با تغییرات ایجاد شده در زمان طلاق، منطبق کنند، ممکن است عصبانی یا تحریک پذیر شوند.

فرزندان طلاق عصبانیت خود را نسبت به والدین خود ، دوستانشان و دیگران نشان می دهند و یا حتی ممکن است نسبت به خودشان هم این عصبانیت را ابراز کنند.

ممکن است عصبانیت و پرخاشگری کودکان طلاق بعد از گذشت چند هفته از بین برود، اما در صورتی که این مشکل در آن ها از بین نرفت توصیه می شود حتما برای آن ها قرار ملاقات با یک مشاوره خوب را هماهنگ کنید.

اثرات طلاق در کودکان؛ احساس گناه در کودکان طلاق

اغلب کودکان از این که مادر و پدر آن ها طلاق گرفته اند متعجب می شوند و آن ها به دنبال دلایلی می گردند و از این که والدینشان دیگر عاشق یکدیگر نیستند متعجب می شوند و به دنبال مقصر می گردند. در این میان ممکن است خود را یکی از عوامل طلاق والدین خود بدانند.

این احساس گناه یک اثر بسیار متداول طلاق بر کودکان است ، اما ممکن است منجر به بسیاری موارد دیگر شود. احساس گناه باعث افزایش فشار می شود ، می تواند منجر به افسردگی ، استرس و سایر مشکلات سلامتی شود. ارائه مشاوره برای کودک برای درک نقش خود در طلاق می تواند به کاهش این احساس گناه کمک کند.

عواقب طلاق در کودکان؛ رفتارهای مخرب در کودکان طلاق

تحقیقات نشان داده است کودکانی که در 20 سال گذشته  والدین آن ها از یکدیگر طلاق گرفته اند، احتمال بیشتری دارد که در جنایات شرکت کنند، کودکان طلاق بیشتر از افراد دیگر دیده شده است که به سیگار کشیدن عادت کرده اند و بیشتر از دیگران این احتمال در آن ها وجود دارد که به مواد مخدر روی آورند.

کودکان طلاق

افزایش مشکلات بهداشتی از تاثیرات طلاق بر فرزندان

روند طلاق و تأثیرات آن بر کودکان می تواند استرس زا باشد. پرداختن به این موارد می تواند عوارض آن از جمله مشکلات جسمی را به دنبال داشته باشد. کودکانی که طلاق را تجربه کرده اند ،بیشتر در معرض ابتلا به انواع بیماری ها قرار دارند.

اختلال خواب ، می تواند از  جمله اختلالاتی باشد که در کودکان طلاق دیده می شود.همچنین علائم افسردگی ممکن است در این کودکان ظاهر شود . این احساس از دست دادن بهزیستی، سلامتی را را در کودکان به خطر می اندازد.

اثرات طلاق، طلاق در فرزندان طلاق بیشتر دیده می شود!

طلاق و تاثیر آن بر آینده فرزندان

كودكانی كه طلاق را تجربه كرده اند، احتمال بیشتری دارد که در آینده طلاق بگیرند. برخی تحقیقات نشان می دهد که تمایل به طلاق گرفتن در کودکان طلاق، ممکن است دو تا سه برابر بیشتر دیگر کودکان باشد.

با تمامی این توضیحات در رابطه با تاثیرات طلاق بر فرزندان و همچنین تاثیرات طلاق بر طرفین، باید به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است تمامی تلاش خود را در جهت حفظ کردن زندگی مشترک خود داشته باشید.

شما می توانید با مراجعه کردن به روانشناسان مجرب بهترین تصمیم را در رابطه با ادامه زندگی با همسرتان و یا خاتمه دادن به زندگی مشترک خود بگیرید.پ در نظر داشته باشید که گاهی ممکن است طلاق گرفتن والدین از یکدیگر حتی برای سلامت جسمی و ذهنی کودک لازم باشد.

پیدا کردن مشاور خوب و حرفه‌ای مرکز مشاوره‌ای که بهترین خدمات را در زمینه روانشناسی و مشاوره خانواده و همچنین طلاق به شما ارائه دهد می‌تواند معضل بزرگی باشد. خصوصا اگر برای بار اول می‌خواهید به روان درمانگر مراجعه کنید. شما می‌توانید برای مشورت و کسب اطلاعات بیشتر درمورد مراکز مشاوره خوب در شمال و شرق تهران در زمینه اثرات طلاق بر کودکان با کلینیک ذهن آرا تماس بگیرید.

4/5 - (2 امتیاز)
نوشتن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

404 Not Found

404 Not Found


nginx/1.18.0